AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Flere som ikke kan FORDRA å bo på bygda? Eneste som regjerer her er sladder og skravlekjerringer som legger seg opp i absolutt alt. Privatliv er ikke-eksisterende, og alt du gjør blir lagt merke til og som oftest er det noe som skal kritiseres også. Gud, jeg gleder meg til å flytte fra dette helvette og aldri sette min fot her igjen. ..Trengte bare å få ut litt frustrasjon over hvor mye jeg hater småplasser der alle "kjenner" alle.... Anonymous poster hash: f7162...41b 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Jeg bor på bygda. Jeg takler ikke menneskene, men jeg elsker naturen og freden. Selv er jeg litt innestengt og holder meg for meg selv, med andre ord har ikke bygdetrollet sladder om meg og jeg bryr meg ikke om hva de tenker eller sier i den forstand. Kunne aldri bodd i en by tho, men kommer til å flytte fra denne bygda her en dag. Bygda har sin egen sjarm.. Og jeg må nok engang påpeke, menneskene er ikke sjarmerende for fem flate øre, de er gærne. Anonymous poster hash: 6e02b...c7b 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Jeg bor på bygda. Jeg takler ikke menneskene, men jeg elsker naturen og freden. Selv er jeg litt innestengt og holder meg for meg selv, med andre ord har ikke bygdetrollet sladder om meg og jeg bryr meg ikke om hva de tenker eller sier i den forstand. Kunne aldri bodd i en by tho, men kommer til å flytte fra denne bygda her en dag. Bygda har sin egen sjarm.. Og jeg må nok engang påpeke, menneskene er ikke sjarmerende for fem flate øre, de er gærne. Anonymous poster hash: 6e02b...c7b 😂😂Anonymous poster hash: 298da...c5e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Jeg bor i en liten bygd hvor alle kjenner alle, og alle vet ting om deg som du ikke visste selv engang. I tillegg går som regel praten i: "er ikke det faren til ****?", "jaaa han var jo faren til ****!", "ja stemmer, det er faren til **** som også er tremening med ****." osv osv osv. Hater alle menneskene her. Bor her kun for naturens skyld, da jeg har deilige jorder og skog (og vann like ved) rett utenfor døra mi. I tillegg er det utrooilig rolig og fredelig. Takler ikke bylivet, eller å bo i hus hvor naboen har fullt innsyn i huset ditt/verandaen.Anonymous poster hash: 1f641...188 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Hva er forskjellen mellom å ha naboer i byen med innsyn til verandaen, og naboer på bygda som vet alt uansett? Anonymous poster hash: 857f3...d2e 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Hva er forskjellen mellom å ha naboer i byen med innsyn til verandaen, og naboer på bygda som vet alt uansett? Anonymous poster hash: 857f3...d2e Stor forskjell. Naboer i byen ser deg, men vet ikke hvem du er og bryr seg ikke. Det er lite sannsynlig at de kjenner noen som kjenner deg. Du ser og blir sett, men trenger ikke forholde deg til dem. Naboer på bygda bor gjerne for langt unna til å se deg, men de bryr seg likevel med alt du gjør. Bygde-naboen kjenner "alle" du kjenner som igjen kjenner hverandre. "Alle" har derfor interesse av å vite mest mulig om hverandre. Det by-naboen vet om deg blir hos by-naboen. Det bygde-naboen vet om deg vet hele bygda. Anonymous poster hash: 8196e...79a 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Jeg flytta fra bygda når jeg var 18 (er nå 28) og har aldri sett meg tilbake. Kunne ikke brydd meg mindre om hvem som er gift med hvem, hvem som er utro med hvem og hvordan unger er fordelt osv. Har flere venninner og familiemedlemmer som har god oversikt over all bygdesladderen for å si det sånn, men jeg kjenner at jeg orker ikke engasjere meg engang. Selv har jeg vært den rolige og tilbaketrukne, og syns det er helt ok å bo på et litt større sted der jeg kan fortsette å være litt anonym. Anonymous poster hash: 9c930...782 2
Petra75 Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Stor forskjell. Naboer i byen ser deg, men vet ikke hvem du er og bryr seg ikke. Det er lite sannsynlig at de kjenner noen som kjenner deg. Du ser og blir sett, men trenger ikke forholde deg til dem. Naboer på bygda bor gjerne for langt unna til å se deg, men de bryr seg likevel med alt du gjør. Bygde-naboen kjenner "alle" du kjenner som igjen kjenner hverandre. "Alle" har derfor interesse av å vite mest mulig om hverandre. Det by-naboen vet om deg blir hos by-naboen. Det bygde-naboen vet om deg vet hele bygda. Anonymous poster hash: 8196e...79a Nu vel. Folk er folk, samme hvor man bor. Jeg kommer fra bygda, men bor nå i Oslo. Folk på jobben og folkene på hobbyen slarver akkurat like mye som de fra bygda, selv om de er oslofolk. 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Jeg bor også på bygda, og her vet de fleste mer om mitt liv enn jeg gjør selv... Ikke få ganger har jeg hørt ting om meg selv, som overhode ikke stemmer.. Mange som elsker et godt rykte....!! FYSJ Anonymous poster hash: e1078...723 2
GørilB Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Hadde en fuckfriend for mange år tilbake. Var ofte med ham hjem etter fest. Det var ingen hemmelighet, men til og med damene som bodde på sykehjemmet i nabobygda visste hvem jeg var, at jeg var hun som brukte å være med "Bjørnar" hjem etter fest 8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Jeg bor også på bygda, og her vet de fleste mer om mitt liv enn jeg gjør selv... Ikke få ganger har jeg hørt ting om meg selv, som overhode ikke stemmer.. Mange som elsker et godt rykte....!! FYSJ Anonymous poster hash: e1078...723 Enig... Jeg er en person som ikke kunne gitt mer blanke f i rykter... men selv barna er jo like ille som skralvekjerringene... Jeg er alltid den som sitter "Hva? nei, har ikke hørt noe om det... Er det så nøye?" og de "herregud, visste du ikke at broren til faren til Maris kusine var utro med faren til Kari." Fatter ikke hvordan de klarer å plukke opp så mye sladder... folk jeg aldri har hørt om engang... Anonymous poster hash: f7162...41b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Vi bor også i ei lita bygd og jeg må jo si at jeg syns det er både positivt og negativt. Alle vet jo alt om hverandre og bryr seg om hverandre. Det er ingen eldre enslige som blir liggende ensomme hvis de er syke eller går bort. Har ikke vår godt voksne nabo begynt dagen til vanlig tid, så er det jo alltid noen som stikker innom eller ringer for å høre om han har det bra. Og er det en fremmed bil på gårdsplassen når noen er bortreist så er det alltid noen som holder et lite oppsyn med hva som skjer. Jeg er ikke herifra, men giftet meg med odelsgutten på en av storgårdene her og ble selvsagt holdt ekstra godt øye med de første årene. Og jeg hatet det!!! Men nå har jeg skjønt at det går begge veier og har vendt meg til det. Anonymous poster hash: 75677...cec 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #13 Skrevet 15. juni 2015 jeg har prøvd begge deler, altså både by og bygd. jeg kunne aldri satt min fot i oslo feks igjen. bodde der i et år å det var fordi jeg måtte på grunn av en jobb. forbanna møkkaplass. jeg trives bedre der jeg kan gå rett ut i naturen, hvor jeg faktisk treffer kjente hvis jeg går ut på pubben selv om jeg går alene. det er her jeg har menneskene "mine". oslo er ikke min by, å jeg vil heller ha bygdatrollet enn å bo i en tiny leilighet i oslo med 3 andre fordi jeg ikke har råd til annet Anonymous poster hash: 3c682...3dd 2
Petra75 Skrevet 15. juni 2015 #14 Skrevet 15. juni 2015 Vi bor også i ei lita bygd og jeg må jo si at jeg syns det er både positivt og negativt. Alle vet jo alt om hverandre og bryr seg om hverandre. Det er ingen eldre enslige som blir liggende ensomme hvis de er syke eller går bort. Har ikke vår godt voksne nabo begynt dagen til vanlig tid, så er det jo alltid noen som stikker innom eller ringer for å høre om han har det bra. Og er det en fremmed bil på gårdsplassen når noen er bortreist så er det alltid noen som holder et lite oppsyn med hva som skjer. Jeg er ikke herifra, men giftet meg med odelsgutten på en av storgårdene her og ble selvsagt holdt ekstra godt øye med de første årene. Og jeg hatet det!!! Men nå har jeg skjønt at det går begge veier og har vendt meg til det.Anonymous poster hash: 75677...cec Enig. Jeg savner omtanken ved det å bo på et lite sted hvor alle kjenner alle. OK - så er det på godt og vondt, men selv så følte jeg det mer som en beskyttelse enn som ubehagelig. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #15 Skrevet 15. juni 2015 jeg har prøvd begge deler, altså både by og bygd. jeg kunne aldri satt min fot i oslo feks igjen. bodde der i et år å det var fordi jeg måtte på grunn av en jobb. forbanna møkkaplass. jeg trives bedre der jeg kan gå rett ut i naturen, hvor jeg faktisk treffer kjente hvis jeg går ut på pubben selv om jeg går alene. det er her jeg har menneskene "mine". oslo er ikke min by, å jeg vil heller ha bygdatrollet enn å bo i en tiny leilighet i oslo med 3 andre fordi jeg ikke har råd til annet Anonymous poster hash: 3c682...3dd Ja, naturen er KJEMPE flott.... Men på plassen jeg bor er det ingen som bryr seg om hverandre, eller de bryr seg, men kun om å spre dritt og tråkke på andre. Anonymous poster hash: f7162...41b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #16 Skrevet 15. juni 2015 Ja, naturen er KJEMPE flott.... Men på plassen jeg bor er det ingen som bryr seg om hverandre, eller de bryr seg, men kun om å spre dritt og tråkke på andre. Anonymous poster hash: f7162...41b her veit man hvem man skal holde seg til det er noen som bare er ute etter å lage kvalme, men jeg driiiiter i de jeg er ikke spennende nok lenger for jeg gidder ikke å kjempe tilbake. de får nå bare snakke å vi som holder sammen her er en kjempefin liten gjeng som virkelig bryr oss om hverandre og om andre som måtte komme bortom Anonymous poster hash: 3c682...3dd
bippo Skrevet 15. juni 2015 #17 Skrevet 15. juni 2015 Jeg flyttet faktisk fra byen og ut på bygda. Syns det er utrolig deilig å bo her, mtp natur og frisk luft, men dette er ikke noe sted jeg kunne tenkt meg å få barn. Vil ikke at mine fremtidige barn skal få mange av de holdningene som tydeligvis er helt normale her. 2
makkapakka Skrevet 15. juni 2015 #18 Skrevet 15. juni 2015 sykt enig... har enda ikke aklimatisert meg og tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller, det var mye bedre ibyen 1
Gjest Belle âme Skrevet 15. juni 2015 #19 Skrevet 15. juni 2015 Bur ein plass der ikkje alle kjenner alle, litt større enn ein bygd, men har fleire venninner som bur i snøbygder. Noken vil flytte, men flesteparten vil forsette å bu der dei bur.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. juni 2015 #20 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har bodd på en slik plass. Aldri mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå