Gå til innhold

Å forlate sovende barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det gjør man jo bare ikke. Barn våkner jo gjerne i løpet av natten pga mareritt, sykdom, dobesøk. Hvis jeg som syvåring hadde våknet opp om natta og funnet ut at jeg plutselig var alene hjemme ville jeg nok trodd at familien min hadde forlatt meg, eller at de var blitt kidnappet av romvesener eller noe, og fått helt panikk!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overhode aldri greit å forlate sovende barn!!!

Så uansvarlig!! :-(

Anonymous poster hash: 49e02...d95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, et kvarter hadde kanskje vært greit, men ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 9f3dd...618

Men hva om barnet våkner og blir gående rundt å lete etter deg, da kan et kvarter virke lenge. Den opplevelsen av å våkne opp til tomt hus og bli redd for å ha bli forlatt må være så utrolig skremmende.

Anonymous poster hash: ab325...57b

• Liker 1
Skrevet

Har en bekjent som titt og ofte pleier å gå fra seksåringen sin på kvelden, for å ta en øl på puben nede i gata. Alenemor uten mye barnevakt tilgjengelig, så da blir det sånn selv om det kanskje ikke er helt ideelt. Hun låser alle ytterdører godt da, og har ei bikkje som "sitter vakt" utenfor soveromsdøra til barnet :)

Anonymous poster hash: f30ae...e7f

Hadde jeg Vært deg ville jeg ikke nølt med å melde dette til barnevernet. Dette er IKKE greit!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig gjør man ikke det. Hvis jeg hadde våknet midt på natta og samboeren plutselig var forsvunnet hadde jeg blitt redd! Man avtaler først i det minste og jeg tviler på at et barn har lyst til å legge seg hvis hun/han vet at han blir forlatt mens han/hun sover. 

Anonymous poster hash: ab325...57b
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit.. 7-åringer er små.

Jeg kan gå ut av huset mens 7-åringen sover HVIS 14-åringen er hjemme og passer på.

Synes ikke det er ideelt heller.

Anonymous poster hash: 5ba1c...db3

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit.. 7-åringer er små.

Jeg kan gå ut av huset mens 7-åringen sover HVIS 14-åringen er hjemme og passer på.

Synes ikke det er ideelt heller.

Det der er jo ikke noe problem. Bare å forklare 7-åringen at hvis han våkner en gang og mamma ikke er der så skal han gå inn til 14-åringen, for da er mamma bare sikkert borte på noe. Jeg var barnevakt haugevis av ganger før jeg var 14, og vi hadde en sånn avtale. Alle mine småsøsken visste at de skulle gå til meg om mamma var borte. 

Anonymous poster hash: 41c25...655

AnonymBruker
Skrevet

Det der er jo ikke noe problem. Bare å forklare 7-åringen at hvis han våkner en gang og mamma ikke er der så skal han gå inn til 14-åringen, for da er mamma bare sikkert borte på noe. Jeg var barnevakt haugevis av ganger før jeg var 14, og vi hadde en sånn avtale. Alle mine småsøsken visste at de skulle gå til meg om mamma var borte.

Anonymous poster hash: 41c25...655

Jeg som skrev det. Jeg har gjort det noen ganger,men jeg føler meg tryggest når en voksen er hjemme.

Jeg er kanskje litt hysterisk ;)

Barna synes det er helt ok når 14-åringen passer :)

Skrevet

Ikke bare kan ting skje som en 7-åring ikke klarer å takle selv. MEN 7-åringen våkner og har NULL peiling på hvor foreldrene er!! Når de kommer tilbake! Kanskje han går ut og leter. Kanskje ikke. Kanskje bare er han livredd. Det er gale nok!

AnonymBruker
Skrevet

Lengste jeg går er søppeldunken uten for. Nei det er ikke greit . Skal du noe så viktig så får du skaffe barnevakt. Barnet kan våkne og bli redd. eller det kan begynne å brenne. At noen mener det er greit er helt vilt for meg. 

Anonymous poster hash: e0e39...d1c
Skrevet

Personlig ville jeg aldri gått fra barnet mitt på 7 år etter leggetid.

Ja, det er liten sannsynlighet for at noe vil skje, samtidig er muligheten der. Og hva er så utrolig viktig å få gjort akkurat på kveldstid etter at barnet har lagt seg? Kan man ikke da ordne ting på dagtid mens barnet er på skolen eller ta med barnet?

Husker forresten selv da jeg var på den alderen og var plaget med mareritt. Er VELDIG glad for at mor eller far var der så fort jeg ropte for å trøste meg! :)

Bra du ville bli der til vedkommende kom hjem TS.

Om dette er en sak for barnevernet det vet jeg ikke...

Skrevet

Foresatte skulle hente noen i en annen by? Klarte ikke disse menneskene seg selv? Ta buss? Taxi? Men en 7-åring skal klare seg selv?? :rasende:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går opp i veien med søppelspannet på onsdager liksom.

Men ALDRI lengre.

Å mine er 7,8 og 9.

Tenk så mange forsvinningsaker.

Anonymous poster hash: 1ffee...4c0

Skrevet

Pleier å gå ut med søpla og gjerne sette meg rett utenfor huset på benken og slappe av (fordi steinplattingen er rett utenfor barneromsvinduet) , og barneromsvinduet står på gløtt:)!

Skrevet

Absolutt ikke greit.

Helt OK å gå ut med søpla. Jeg kan også være ute i hagen, men da har jeg babycall på.

Totalt uforsvarlig å forlate en 7-åring alene om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...