Ciara Skrevet 15. juni 2015 #21 Skrevet 15. juni 2015 Hvis man har et barn som i de aller, aller fleste tilfeller sover veldig godt synes jeg det er greit å stikke ut noen få minutter. Som å gå ut med søpla, være i hagen eller lignende. Faren min har passet barna mine og stukket ut fem minutter på butikken mens ungene sov (butikken er i nabohuset), uten at jeg syntes det var krise. Men en time? Altfor mye. Og hvis det er for å drikke på puben (som en nevnte over), da er en telefon til barnevernet på sin plass. 4
metempsychosis Skrevet 15. juni 2015 #22 Skrevet 15. juni 2015 Forlater dere et sovende barn i huset for å gjøre noen ærend på kveldstid etter at barnet har sovnet? Ønsker ikke å si så mye om situasjonen her, men jeg er veldig overrasket. Vedkommende tenkte å være borte fra barnet i over en time, og jeg var tilfeldigvis der og sa jeg ble der til vedkommende kom tilbake. Er det noen andre som mener dette er greit å gjøre? Barnet her er 7 år.Anonymous poster hash: 2b8f1...e69 Altså... Nei! Hva hvis det skjer noe på veien (ulykke eller lignende)? Hva hvis huset begynner å brenne? Hvis barnet våkner mutters alene? Dette er ikke greit i min bok. På ingen måter. Er det slik at man må ut, da spør man en bekjent/nabo, og jeg synes ikke det bør skje for ofte... 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #23 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har en gutt på 9 som er veldig trygg på å være alene hjemme. Selv om han VET at jeg ALDRI ville gått fra ham om kvelden så kan han bli engstelig om han våkner og ikke blir hørt øyeblikkelig. Man er ekstremt sårbar om natten. Nei, man skal ikke gå fra barn. aldri Anonymous poster hash: 513d9...15a 8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #24 Skrevet 15. juni 2015 TS her! Foresatte skulle hente noen i en annen by. Så vedkommende var 30 min unna huset på det lengste. Jeg skjønte ingenting når personen bare skulle gå fra barnet sitt. Ungen er ikke særlig selvstendig, og uling fra alarm eller en hendelse kunne vært veldig skummelt. Jeg fikk sjokk og er forbannet over at dette er mulig å gjøre. Å gå ut med søpla, ja. Å kjøre til en annen by; nei! Anonymous poster hash: 2b8f1...e69
Kassiopeia Skrevet 15. juni 2015 #25 Skrevet 15. juni 2015 Selvfølgelig gjør man ikke det, er jo ikke noe spørsmål en gang! Å gå ut med søppel i 2 minutter som noen over nevner kan jo ikke sammenlignes.
Ciara Skrevet 15. juni 2015 #26 Skrevet 15. juni 2015 TS her! Foresatte skulle hente noen i en annen by. Så vedkommende var 30 min unna huset på det lengste. Jeg skjønte ingenting når personen bare skulle gå fra barnet sitt. Ungen er ikke særlig selvstendig, og uling fra alarm eller en hendelse kunne vært veldig skummelt. Jeg fikk sjokk og er forbannet over at dette er mulig å gjøre. Å gå ut med søpla, ja. Å kjøre til en annen by; nei!Anonymous poster hash: 2b8f1...e69 I alle dager! Hva skal du gjøre?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #27 Skrevet 15. juni 2015 I alle dager! Hva skal du gjøre? Jeg vet faktisk ikke... Dette er en god venn (familievenner) og de vet det er meg som sier noe om dette hvis det kommer ut. Jeg ønsker selv å ringe og si til min venn at dersom dette skjer igjen, ønsker jeg beskjed, slik at jeg kan ta passe barnet eller at de får noen til å være der i mellomtiden. TsAnonymous poster hash: 2b8f1...e69 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. juni 2015 #28 Skrevet 15. juni 2015 Jeg kunne nok gått ut med søppel, hentet post ol som var i nærheten, det gjør jeg nå også selvom mini bare er 3 mnder. Har naturligvis med babycall
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #29 Skrevet 15. juni 2015 Kunne ikke falt meg inn! Og som noen andre nevner over her, mitt barn har blitt utrygt et par ganger av å våkne og finne huset helt stille, feks hvis jeg sitter og leser i en bok uten tv på. Enda jeg aldri noensinne har forlatt barnet hjemme! Nå er barnet mitt ti år gammelt, og kan fint være hjemme alene om jeg skal på foreldremøte e.l. Da legger barnet seg selv, men får ligge våkent i senga og se ipad til jeg kommer hjem. Gjør aldri noe sånt om det tar lenger enn 5 minutter å kjøre hjem, der går grensa. Anonymous poster hash: 41c25...655
MockingJay Skrevet 15. juni 2015 #31 Skrevet 15. juni 2015 Himmel og hav. Noen må ringe bv på den alenemoren som går på pub! Verste jeg har lest! -Hva om barnet blir sykt? Sykdom kommer gjerne på kvelden, og ofte også etter at barnet har lagt seg. Hva om den spyr ut over hele seg? -Hva om det blir innbrudd? Brann?! Det med den hunden var jo helt sykt. Jeg hadde verdens snilleste hund, men forlot ikke han med et barn i 2 min engang. Noen er jo over 12 år før de forstår hvordan man behandler en hund ordentlig. Døfødt å be om å få sitte de gangene. Hun tror jo at det går greit uten, da kommer ikke hun til å ringe deg i tide og utide.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #32 Skrevet 15. juni 2015 Ikke rart mennesker i dag er helt hjelpesløse dersom de ved fylte syv ikke klarer å forlate huset om brannalarmen skulle gå, uten hjelp fra voksen. Anonymous poster hash: 64024...586 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #33 Skrevet 15. juni 2015 Døfødt å be om å få sitte de gangene. Hun tror jo at det går greit uten, da kommer ikke hun til å ringe deg i tide og utide. Så hva kan man gjøre? Dette er ikke noe som virket uvanlig å gjøre. 《... sover så tungt at ... våkner aldri om natta uansett. Men du må gjerne være her om du ønsker det》. Anonymous poster hash: 2b8f1...e69
MockingJay Skrevet 15. juni 2015 #34 Skrevet 15. juni 2015 Så hva kan man gjøre? Dette er ikke noe som virket uvanlig å gjøre. 《... sover så tungt at ... våkner aldri om natta uansett. Men du må gjerne være her om du ønsker det》. Anonymous poster hash: 2b8f1...e69 Ringe bv? All kontakt med bv resulterer jo ikke i at det blir omsorgsovertakelse eller andre drastiske tiltak. Om hun ellers er en god og fornuftig mor så kan det jo være at de bare veileder litt på akkurat dette også er det case closed:)
MockingJay Skrevet 15. juni 2015 #35 Skrevet 15. juni 2015 Ikke rart mennesker i dag er helt hjelpesløse dersom de ved fylte syv ikke klarer å forlate huset om brannalarmen skulle gå, uten hjelp fra voksen. Anonymous poster hash: 64024...586 Ingen som sier de ikke klarer det. Men hva med de som gjør det som er naturlig for barn i skumle situasjoner, at de gjemmer seg i skapet? Og hva om de kom seg ut da, hva skal de gjøre da? Stå ute i kulda i bare pysjen/trusa å se på at det brenner? Kanskje barnet er litt sjenert, og slett ikke tørr varsle noen naboer. Hva om noen kjører forbi det halv nakne barnet, og ikke har så gode tanker i hodet? Hva om noen bryter seg inn? Om de gjemmer seg er det jo bra, men trygghetsfølelsen kommer neppe tilbake på lang tid. Jeg vet om voksne fornuftige menn som har måtte flytte etter et innbrudd, kan du tenke deg skrekken i et barn?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #36 Skrevet 15. juni 2015 Ingen som sier de ikke klarer det. Men hva med de som gjør det som er naturlig for barn i skumle situasjoner, at de gjemmer seg i skapet? Og hva om de kom seg ut da, hva skal de gjøre da? Stå ute i kulda i bare pysjen/trusa å se på at det brenner? Kanskje barnet er litt sjenert, og slett ikke tørr varsle noen naboer. Hva om noen kjører forbi det halv nakne barnet, og ikke har så gode tanker i hodet? Hva om noen bryter seg inn? Om de gjemmer seg er det jo bra, men trygghetsfølelsen kommer neppe tilbake på lang tid. Jeg vet om voksne fornuftige menn som har måtte flytte etter et innbrudd, kan du tenke deg skrekken i et barn? Med mindre du bor i gokk vil naboer få med seg en eventuell brann. Om det først brenner står sjeldent huset til å redde uansett. Så klart, om du bor i et uggent strøk kan noen kanskje komme forbi de fem minuttene barnet står alene, men dette er ikke sannsynlig i 99% av boligstrøk spesielt med tanke på tidsrammen her. Om noen bryter seg inn vil en mor ha svært lite å stille opp med i de fleste situasjoner, på lik linje med en unge. Har du oppdratt ungen din til å gjemme seg i skapet dersom noe skjer, synes jeg synd på både deg for å være dum og ungen for å ha deg som forelder. Situasjonene du ramser opp er så usannsynlige at du heller burde begynne å spare til et bomberom tilfelle Russland bomber oss - for sjansen for at det skjer er langt større enn at huset står i full fyr når du er tilbake etter en 30 minutters handletur, når ungen sover og lys er slått av. Hysteriske mødre er sjeldent gode mødre, fyi Anonymous poster hash: 64024...586 1
MockingJay Skrevet 15. juni 2015 #37 Skrevet 15. juni 2015 Med mindre du bor i gokk vil naboer få med seg en eventuell brann. Om det først brenner står sjeldent huset til å redde uansett. Så klart, om du bor i et uggent strøk kan noen kanskje komme forbi de fem minuttene barnet står alene, men dette er ikke sannsynlig i 99% av boligstrøk spesielt med tanke på tidsrammen her. Om noen bryter seg inn vil en mor ha svært lite å stille opp med i de fleste situasjoner, på lik linje med en unge. Har du oppdratt ungen din til å gjemme seg i skapet dersom noe skjer, synes jeg synd på både deg for å være dum og ungen for å ha deg som forelder. Situasjonene du ramser opp er så usannsynlige at du heller burde begynne å spare til et bomberom tilfelle Russland bomber oss - for sjansen for at det skjer er langt større enn at huset står i full fyr når du er tilbake etter en 30 minutters handletur, når ungen sover og lys er slått av. Hysteriske mødre er sjeldent gode mødre, fyiAnonymous poster hash: 64024...586 Ler så det triller, går det bra med deg? La meg nå få leve mitt absolutte perfekte liv i fred, u know, det som du vet så mye om;)
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #38 Skrevet 15. juni 2015 Ikke rart mennesker i dag er helt hjelpesløse dersom de ved fylte syv ikke klarer å forlate huset om brannalarmen skulle gå, uten hjelp fra voksen. Anonymous poster hash: 64024...586 Skjerp deg. Det er forskjell på å forlate et sovende barn som tror noen er hjemme sammen med dem, og å la et barn på 7 år være hjemme alene en stund så lenge de vet om at de er alene. Anonymous poster hash: 06c70...57f 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #39 Skrevet 15. juni 2015 Mange dumme mødre i denne tråden. Lykke til videre. Anonymous poster hash: 64024...586
Gjest agnesb Skrevet 15. juni 2015 #40 Skrevet 15. juni 2015 dette ble jeg faktisk sjokket av.... Kanskje jeg endrer syn når mi på 2,5 år nå blir eldre, men 7 år synes jeg hørtes veeeldig tidlig ut. Når barnet er eldre og det er «avtalt» at ikveld kan det hende mamma/pappa tar en tur dit og dit. Men jeg blir ikke borte lenge så JA.. men halooo.. Det kunne aldri falt meg inn ihvertfall!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå