AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette er for meg uforståelig. Han smelte til meg med flat neve foran barnet vårt på 4 år. Jeg er gravid med nr 2 - 5 mnd på vei. Ringte politiet straks og de har tatt min forklaring. Er heit i fra meg, vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Anonymous poster hash: dde68...63e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Har du noen å dra til? Søsken, foreldre, venninner? Ring dem, helst dra til noen, så du slipper å være alene nå. Har mannen dratt? Hvor er fireåringen? Kan noen komme til dere hvis dere er hjemme og mannen vekk?Anonymous poster hash: 652b9...e96 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Du gjorde det rette ved å kontakte politiet. Det beste vil jo være om han kan flytte ut for en stund slik at 4-åringen og du kan fortsette med å bo hjemme, frem til dere finner ut av hva som skal skje videre. Har han vært voldelig mot deg før? Hvordan oppstod situasjonen? Anonymous poster hash: 64ec1...6f0 16
GammelKaktus Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 Du går fra han. Få han ut av leiligheten og kontakt en venn som kan støtte deg videre. Eventuelt kan du jo ta kontakt med krisesenteret. Ikke gi han en anledning til å slå deg en gang til. En gang er nok. 16
Pysa Skrevet 11. juni 2015 #5 Skrevet 11. juni 2015 Ring et krisesenter, de kan gi deg råd. Og du, dette skal du ikke finne deg i. Du fortjener bedre enn dette. Lykke til! Klem! 9
Gjest Ravna Skrevet 11. juni 2015 #6 Skrevet 11. juni 2015 (endret) . Endret 18. januar 2018 av Ravna
Gjest Castielz Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 Hva gjorde du for å få ham til å reagere slik da? Men det var bra du ringte politiet før det gikk enda lengre. Ekstra trist at det var foran barnet....
Gjest Seajewel Skrevet 11. juni 2015 #8 Skrevet 11. juni 2015 Da går du ifra han. Med barn i huset, og en voldelig far, så ringer du politiet, kan BV bli varslet. (mest sannsynlig) De vil gi deg beskjed om å gjøre det slutt med han, for ungenes del, hvis ikke vil de være bekymret. Tror faktisk ikke du har annet valg nå, enn å gå ifra han, og det er det eneste riktige. 3
Gjest gjestvest Skrevet 11. juni 2015 #9 Skrevet 11. juni 2015 Det første du må gjøre er å ta i betraktning 4-åringen som har vært vitne til dette. Barn legger merke til ting selv om de ikke gir uttrykk for det, de kan ikke det. Det må ha vært en skremmende opplevelse for barnet. Du må forklare hva som har skjedd: Prøve å berolige.
Populært innlegg Tanuki Skrevet 11. juni 2015 Populært innlegg #10 Skrevet 11. juni 2015 Hva gjorde du for å få ham til å reagere slik da? Men det var bra du ringte politiet før det gikk enda lengre. Ekstra trist at det var foran barnet.... hun hadde vel ikke middagen klar paa bordet? Hallo, spiller det noen rolle? Han SLO sin gravide kone foran barnet dems! 65
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #11 Skrevet 11. juni 2015 TS, du må sørge for at dette ikke skjer igjen ved å forlate ham og aldri se deg tilbake. Ved å dra nå lar du barnet ditt slippe skaden som er ved å vokse opp under utrygge vilkår. Dette er ditt ansvar som forelder. Ellers oppfordrer jeg til at ingen svarer denne skammelige brukeren Castielz over her - det blir bare legitimering av vold fra hans side, og han ødelegger tråden. Anonymous poster hash: fe19b...a4e 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #12 Skrevet 11. juni 2015 Hvorfor gjorde han dette? Kan være veldig vesentlig å vite for å kunne foreslå hvordan du skal forholde deg til han framover. Ikke at det er greit selvsagt, men noen årsaker er mer humane enn andre. Anonymous poster hash: 8bb15...872 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #13 Skrevet 11. juni 2015 Han har aldri vært voldelig mot meg før. ALDRI, synes dette er så rart, men kan ikke ta han tilbake nå. Har ikke sett denne siden ved han før. Jeg har vært på jobb i hele dag, hentet småen, vi har handlet og deretter laget jeg en deilig middag som tok flere timer - for å glede samboer. Fikk ikke sove før 4 i natt pga hodepine og kvalme, og var våken igjen klokken 6, så jeg var helt utslitt da jeg kom hjem. Samboer har sovet i hele dag da han hadde vært på nattevakt i natt. Sa til han at jeg gikk og la meg nedpå i 18.30-tiden (rett før barnet vårt skulle sove). Plutselig blir jeg vekket etter 30 min av at han støvsuger og roper at jeg må dra innpå badet for der sitter 4-åringen og bader! Jeg løper inn på badet, får småen rein tar kveldsstellet. Jeg sa til han at jeg synes det var rimelig dårlig gjort når jeg for en gangs skyld slapper av, at han skal vekke meg. Så begynner han å rope noen gloser til meg og jeg sa at jeg ikke vil høre slikt foran ungen vår og at vi heller kan prate sammen seinere eller i morgen. Så blir han sint fordi jeg ikke har orket å rydde i dag og at han må vaske driten etter meg, som han sa. Jeg vasker og rydder hver dag, men jeg tenkte at ting kunne vente til litt seinere siden jeg var sliten. Evnt at han kunne ta det. Småen begynner å grine (sikkert pga trøtthet) og samboer river barnet vårt utav hendene mine og sier jeg er syk i hodet mitt siden ungen griner. Han sier enda flere stygge ting til meg og jeg spør om han kan være så snill og ta seg en tur ut og at slikt orker jeg ikke. Så slår han meg med flat hånd på kinnet. Det verste var at barnet vårt sa i stad: "pappa banket deg, han slo deg, mamma." Tårene triller som bare det. Tenker å ta meg fri fra jobb i morgen og finne på noe med barnet mitt. Sånn skal barnet mitt aldri få oppleve noen gang igjen føler meg som en elendig mor da jeg ikke klarte å holde tårene på plass...Anonymous poster hash: dde68...63e 6
Gjest norah Skrevet 11. juni 2015 #14 Skrevet 11. juni 2015 Han har aldri vært voldelig mot meg før. ALDRI, synes dette er så rart, men kan ikke ta han tilbake nå. Har ikke sett denne siden ved han før. Jeg har vært på jobb i hele dag, hentet småen, vi har handlet og deretter laget jeg en deilig middag som tok flere timer - for å glede samboer. Fikk ikke sove før 4 i natt pga hodepine og kvalme, og var våken igjen klokken 6, så jeg var helt utslitt da jeg kom hjem. Samboer har sovet i hele dag da han hadde vært på nattevakt i natt. Sa til han at jeg gikk og la meg nedpå i 18.30-tiden (rett før barnet vårt skulle sove). Plutselig blir jeg vekket etter 30 min av at han støvsuger og roper at jeg må dra innpå badet for der sitter 4-åringen og bader! Jeg løper inn på badet, får småen rein tar kveldsstellet. Jeg sa til han at jeg synes det var rimelig dårlig gjort når jeg for en gangs skyld slapper av, at han skal vekke meg. Så begynner han å rope noen gloser til meg og jeg sa at jeg ikke vil høre slikt foran ungen vår og at vi heller kan prate sammen seinere eller i morgen. Så blir han sint fordi jeg ikke har orket å rydde i dag og at han må vaske driten etter meg, som han sa. Jeg vasker og rydder hver dag, men jeg tenkte at ting kunne vente til litt seinere siden jeg var sliten. Evnt at han kunne ta det. Småen begynner å grine (sikkert pga trøtthet) og samboer river barnet vårt utav hendene mine og sier jeg er syk i hodet mitt siden ungen griner. Han sier enda flere stygge ting til meg og jeg spør om han kan være så snill og ta seg en tur ut og at slikt orker jeg ikke. Så slår han meg med flat hånd på kinnet. Det verste var at barnet vårt sa i stad: "pappa banket deg, han slo deg, mamma." Tårene triller som bare det. Tenker å ta meg fri fra jobb i morgen og finne på noe med barnet mitt. Sånn skal barnet mitt aldri få oppleve noen gang igjen føler meg som en elendig mor da jeg ikke klarte å holde tårene på plass...Anonymous poster hash: dde68...63e Du kan ikke bare ta deg fri, jeg tror nok du må ta deg en tur på politistasjonen og krisesenter. Har du venner eller familie du kan snakke med om dette? Du kan ikke la barna dine vokse opp i dette, dette er bare første gang av mange - det er sjeldent at slike episoder ikke gjentar seg og eskalerer. Dra før du frykter for livet og ikke tør lengre. 10
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #15 Skrevet 11. juni 2015 Det var galt av han å slå deg. Dere kranglet sannsynligvis heftig foran barnet også. Krangling, kjefting og bråk mellom de voksne er like traumatisk for barnet. Husk det! Anonymous poster hash: f0526...773
Tanuki Skrevet 11. juni 2015 #16 Skrevet 11. juni 2015 Han har aldri vært voldelig mot meg før. ALDRI, synes dette er så rart, men kan ikke ta han tilbake nå. Har ikke sett denne siden ved han før. Jeg har vært på jobb i hele dag, hentet småen, vi har handlet og deretter laget jeg en deilig middag som tok flere timer - for å glede samboer. Fikk ikke sove før 4 i natt pga hodepine og kvalme, og var våken igjen klokken 6, så jeg var helt utslitt da jeg kom hjem. Samboer har sovet i hele dag da han hadde vært på nattevakt i natt. Sa til han at jeg gikk og la meg nedpå i 18.30-tiden (rett før barnet vårt skulle sove). Plutselig blir jeg vekket etter 30 min av at han støvsuger og roper at jeg må dra innpå badet for der sitter 4-åringen og bader! Jeg løper inn på badet, får småen rein tar kveldsstellet. Jeg sa til han at jeg synes det var rimelig dårlig gjort når jeg for en gangs skyld slapper av, at han skal vekke meg. Så begynner han å rope noen gloser til meg og jeg sa at jeg ikke vil høre slikt foran ungen vår og at vi heller kan prate sammen seinere eller i morgen. Så blir han sint fordi jeg ikke har orket å rydde i dag og at han må vaske driten etter meg, som han sa. Jeg vasker og rydder hver dag, men jeg tenkte at ting kunne vente til litt seinere siden jeg var sliten. Evnt at han kunne ta det. Småen begynner å grine (sikkert pga trøtthet) og samboer river barnet vårt utav hendene mine og sier jeg er syk i hodet mitt siden ungen griner. Han sier enda flere stygge ting til meg og jeg spør om han kan være så snill og ta seg en tur ut og at slikt orker jeg ikke. Så slår han meg med flat hånd på kinnet. Det verste var at barnet vårt sa i stad: "pappa banket deg, han slo deg, mamma." Tårene triller som bare det. Tenker å ta meg fri fra jobb i morgen og finne på noe med barnet mitt. Sånn skal barnet mitt aldri få oppleve noen gang igjen føler meg som en elendig mor da jeg ikke klarte å holde tårene på plass...Anonymous poster hash: dde68...63e Kontakt krisesenter, og familien din. Du trenger et nettverkt rundt deg. Mannen din maa bare flytte ut, dere kan ikke ha det sann, han trenger hjelp, men det er ikke din oppgave a hjelpe han, helt uaktuelt a bo med en som ikke kan kontrollere sinnet sitt OG er voldelig. du og deres barn fortjener mye bedre! 2
Kosemose Skrevet 11. juni 2015 #17 Skrevet 11. juni 2015 tråden er ryddet for avsporing Kosemose, mod
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #18 Skrevet 11. juni 2015 Han har aldri vært voldelig mot meg før. ALDRI, synes dette er så rart, men kan ikke ta han tilbake nå. Har ikke sett denne siden ved han før. Jeg har vært på jobb i hele dag, hentet småen, vi har handlet og deretter laget jeg en deilig middag som tok flere timer - for å glede samboer. Fikk ikke sove før 4 i natt pga hodepine og kvalme, og var våken igjen klokken 6, så jeg var helt utslitt da jeg kom hjem. Samboer har sovet i hele dag da han hadde vært på nattevakt i natt. Sa til han at jeg gikk og la meg nedpå i 18.30-tiden (rett før barnet vårt skulle sove). Plutselig blir jeg vekket etter 30 min av at han støvsuger og roper at jeg må dra innpå badet for der sitter 4-åringen og bader! Jeg løper inn på badet, får småen rein tar kveldsstellet. Jeg sa til han at jeg synes det var rimelig dårlig gjort når jeg for en gangs skyld slapper av, at han skal vekke meg. Så begynner han å rope noen gloser til meg og jeg sa at jeg ikke vil høre slikt foran ungen vår og at vi heller kan prate sammen seinere eller i morgen. Så blir han sint fordi jeg ikke har orket å rydde i dag og at han må vaske driten etter meg, som han sa. Jeg vasker og rydder hver dag, men jeg tenkte at ting kunne vente til litt seinere siden jeg var sliten. Evnt at han kunne ta det. Småen begynner å grine (sikkert pga trøtthet) og samboer river barnet vårt utav hendene mine og sier jeg er syk i hodet mitt siden ungen griner. Han sier enda flere stygge ting til meg og jeg spør om han kan være så snill og ta seg en tur ut og at slikt orker jeg ikke. Så slår han meg med flat hånd på kinnet. Det verste var at barnet vårt sa i stad: "pappa banket deg, han slo deg, mamma." Tårene triller som bare det. Tenker å ta meg fri fra jobb i morgen og finne på noe med barnet mitt. Sånn skal barnet mitt aldri få oppleve noen gang igjen føler meg som en elendig mor da jeg ikke klarte å holde tårene på plass...Anonymous poster hash: dde68...63e Ta kontakt med et krisesenter og be om hjelp der. Måten mannen din har behandlet deg og barnet deres er totalt uakseptabel. Det finnes ingen unnskyldning for å gjøre slikt og alt ansvaret ligger på han. Anonymous poster hash: 0efe5...8e7 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #19 Skrevet 12. juni 2015 Hvorfor gjorde han dette? Kan være veldig vesentlig å vite for å kunne foreslå hvordan du skal forholde deg til han framover. Ikke at det er greit selvsagt, men noen årsaker er mer humane enn andre.Anonymous poster hash: 8bb15...872 Det fins INGEN legitim grunn til å slå!!aldri - og våg ikke å kom med en slik påstand igjen. Det er et hån mot kvinner som har blitt slått fordervet (inkludert meg selv), og viser en slik mangel på empati at du skulle tatt deg en tur til krisesenter /politiet og hør på folk sine historier. Du spytter voldsofre ved å antyde det du gjør og håper du er maks 7år.Anonymous poster hash: 1bfe2...44c 11
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #20 Skrevet 12. juni 2015 Blir kvalm av noen som spør hva som fikk han til å være voldelig. Herregud. Hva feiler det dere? Jeg gjorde sikkert noe provoserende jeg også da jeg ble holdt nede og voldtatt av min eks... Herregud.... Og til TS: håper det ordner seg for deg og både barnet ditt nå og det kommende barnet. Bra du tar tak og får dere vekk derifra! Anonymous poster hash: 4dcb0...3c7 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå