Ordkløverenga Skrevet 13. juni 2015 #21 Skrevet 13. juni 2015 Neida, Dnb har ikke forandret seg og er ikke best. Her er prisene, til og med uttak i minibank kan koste penger om man ikke er student. https://www.dnb.no/privat/priser/konto-kort-nettbank.html Jeg kan ikke skjønne den oversikten der. Jeg har DNB og jeg betaler ingenting for å bruke kortet i butikken og handle... Jeg sjekket kontoutskrift for både mai og april for å se om jeg har blitt trukket mye gebyrer, men det eneste jeg har blitt trukket er de gangene jeg har brukt overføring via sms.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. juni 2015 #22 Skrevet 13. juni 2015 Jeg kan ikke skjønne den oversikten der. Jeg har DNB og jeg betaler ingenting for å bruke kortet i butikken og handle... Jeg sjekket kontoutskrift for både mai og april for å se om jeg har blitt trukket mye gebyrer, men det eneste jeg har blitt trukket er de gangene jeg har brukt overføring via sms. Sjekk fra nyttår, tror de trekker hver 3. måned, det gjorde de med meg hvertfall.
nojac Skrevet 13. juni 2015 #23 Skrevet 13. juni 2015 Jeg kan ikke skjønne den oversikten der. Jeg har DNB og jeg betaler ingenting for å bruke kortet i butikken og handle... Jeg sjekket kontoutskrift for både mai og april for å se om jeg har blitt trukket mye gebyrer, men det eneste jeg har blitt trukket er de gangene jeg har brukt overføring via sms. Du er nok "fordelskunde" og har rett. SAGA og Grønne kort (Leve)Du får konto, kort, nettbank og mobilbank. I tillegg får du gebyrfrihet på banktjenester du bruker ofte; som når du betaler varer med kort og betaler regninger i nettbanken. Det eneste du betaler er 275 kroner i året for Visa-kortet. For øvrige priser se prislisten nedenfor.Hvite kort (Student)Du får konto, kort, nettbank og mobilbank, og bruk av dette koster ikke noe. Student er for deg mellom 18 og 34 år. For øvrige priser se prislisten nedenfor.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. juni 2015 #24 Skrevet 13. juni 2015 Du er nok "fordelskunde" og har rett. SAGA og Grønne kort (Leve)Du får konto, kort, nettbank og mobilbank. I tillegg får du gebyrfrihet på banktjenester du bruker ofte; som når du betaler varer med kort og betaler regninger i nettbanken. Det eneste du betaler er 275 kroner i året for Visa-kortet. For øvrige priser se prislisten nedenfor.Hvite kort (Student)Du får konto, kort, nettbank og mobilbank, og bruk av dette koster ikke noe. Student er for deg mellom 18 og 34 år. For øvrige priser se prislisten nedenfor. Men så fort du skal ta ut penger koster det. De unnlater også mye ved å si "Vanlige banktjenester", bare skroll nedover og se.
nojac Skrevet 13. juni 2015 #25 Skrevet 13. juni 2015 Hva er det som er så DÅRLIG i TOS? Hva BRUKER du egentlig banken din til? Personlig bruker jeg den til 1. ha efakturaer og avtalaegiroer 2. ....ingenting mer? Så hva trenger en bank i dag å være så jævlig god på? Alt går jo automatisk. Så da står vi igjen med to ting: Renter og gebyrer. Det er disse som gjør at det det blir stor forskjell mellom bankene. Og ingen bank er best på alt. Tolga-Os er et utmerket valg for deg, som fokuserer på boliglån. Men neppe for TS. Og jeg tviler på at Tolga-Os vil ligge i lånetoppen særlig lenge.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #26 Skrevet 13. juni 2015 Men så fort du skal ta ut penger koster det. De unnlater også mye ved å si "Vanlige banktjenester", bare skroll nedover og se. Nei, bare uttak fra andre bankers minibanker samt valuta og utenlands. Helt vanlig. Anonymous poster hash: 63f39...6dc
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. juni 2015 #27 Skrevet 13. juni 2015 (endret) Nei, bare uttak fra andre bankers minibanker samt valuta og utenlands. Helt vanlig. Anonymous poster hash: 63f39...6dc Nei, jeg får det gratis i min bank. Er bare kurspåslag som trekkes, men det gjøres av visa og ikke banken. Dessuten er alle smstjenester (unntatt saldo) og kontofon gratis i min bank. Endret 13. juni 2015 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #28 Skrevet 13. juni 2015 Nei, jeg får det gratis i min bank. Er bare kurspåslag som trekkes, men det gjøres av visa og ikke banken. Dessuten er mobiltjenesten gratis i min bank. Jeg motsa "så fort du skal ta ut penger koster det"-utsagnet ditt om DNB, om du ikke oppfattet det. Mener du at "så fort du skal ta ut penger" er ensbetydende med å bruke andre bankers minibanker og valuta/utland, så bør du spesifisere at det er det du sikter til og ikke kontantuttak generelt. For øvrig, siden du anser din egen spesifikke banksituasjon som et motbevis til hva som er vanlig, så kan jeg også; jeg tar sjelden ut kontanter (bruker mest kort) men når jeg gjør det så skjer det som oftest i butikken. Gebyrfritt. Anonymous poster hash: 63f39...6dc 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #29 Skrevet 13. juni 2015 Nei, jeg får det gratis i min bank. Er bare kurspåslag som trekkes, men det gjøres av visa og ikke banken. Dessuten er alle smstjenester (unntatt saldo) og kontofon gratis i min bank. Det er selvfølgelig noen banker som gir dette gratis, men det er uansett vanlig å ta betalt for bruk av andre bankers minibanker. Som DNB-kunde kan du også få tatt ut penger i post- og bank i butikk helt gratis, så det skulle vel nesten ikke være noe poeng i å bruke andre bankers minibank en gang. Vedder uansett på at din bank ikke er like tilgjengelig som DNB, og tilgjengelighet 24/7 er det mange som setter pris på. Anonymous poster hash: b8e6e...c77
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. juni 2015 #30 Skrevet 13. juni 2015 Det er selvfølgelig noen banker som gir dette gratis, men det er uansett vanlig å ta betalt for bruk av andre bankers minibanker. Som DNB-kunde kan du også få tatt ut penger i post- og bank i butikk helt gratis, så det skulle vel nesten ikke være noe poeng i å bruke andre bankers minibank en gang. Vedder uansett på at din bank ikke er like tilgjengelig som DNB, og tilgjengelighet 24/7 er det mange som setter pris på. Anonymous poster hash: b8e6e...c77 Er veldig mange gebyrfrie banker, så vanlig er det ikke med gebyrer. Eneste forskjellen er at man ikke kan gå fysisk i banken og betale ting, sette inn penger eller ta ut. Ellers er alt det samme Til gjengjeld får man svar på sekundet på søknader og søker man lån får man penger inn med en gang. Nordea, DNB og Sparebanker er de som har gebyrer jeg ikke vil betale
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. juni 2015 #31 Skrevet 13. juni 2015 (endret) Jeg motsa "så fort du skal ta ut penger koster det"-utsagnet ditt om DNB, om du ikke oppfattet det. Mener du at "så fort du skal ta ut penger" er ensbetydende med å bruke andre bankers minibanker og valuta/utland, så bør du spesifisere at det er det du sikter til og ikke kontantuttak generelt. For øvrig, siden du anser din egen spesifikke banksituasjon som et motbevis til hva som er vanlig, så kan jeg også; jeg tar sjelden ut kontanter (bruker mest kort) men når jeg gjør det så skjer det som oftest i butikken. Gebyrfritt. Anonymous poster hash: 63f39...6dc Ja, det leste feil. Skal man ta ut i minibank må man enten passe på det er en DNBminibank eller betale 7 kroner, i Norge altså. Slitsomt da Jeg fortsatt for det jeg sa om at DNB selvfølgelig ikke er den beste banken. Endret 13. juni 2015 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #32 Skrevet 13. juni 2015 Ja, det leste feil. Skal man ta ut i minibank må man enten passe på det er en nordeaminibank eller betale 7 kroner, i Norge altså. Slitsomt da Jeg fortsatt for det jeg sa om at DNB selvfølgelig ikke er den beste banken. Det er jo ikke Nordea vi snakker om her. Som DNB-kunde har du ørten steder å ta ut kontanter helt gratis. Uansett, hvem er det som egentlig bruker minibanker i dag? Folk betaler med kort. Anonymous poster hash: b8e6e...c77
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. juni 2015 #33 Skrevet 13. juni 2015 (endret) Det er jo ikke Nordea vi snakker om her. Som DNB-kunde har du ørten steder å ta ut kontanter helt gratis. Uansett, hvem er det som egentlig bruker minibanker i dag? Folk betaler med kort. Anonymous poster hash: b8e6e...c77 Jeg mente DNB. Hvem? Mange, ser alltids noen som tar ut hver gang jeg er der for å ta ut selv, ofte er det kø enkelte steder. Siden jeg har jobbet i butikk selv, bruker jeg ikke butikken som minibank, den er nemlig ikke det og de ansatte har ikke all verdens penger å gi ut. Endret 13. juni 2015 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #34 Skrevet 13. juni 2015 Ja, det leste feil. Skal man ta ut i minibank må man enten passe på det er en DNBminibank eller betale 7 kroner, i Norge altså. Slitsomt da Jeg fortsatt for det jeg sa om at DNB selvfølgelig ikke er den beste banken. Og igjen, ikke relevant for det jeg svarte på. Men nå vet du at når du skal argumentere for din mening så er det en fordel å holde seg til fakta. Forresten, slitsomt? Nei som sagt jeg bruker mest kort, og når jeg skal ha kontanter så tar jeg dem ut i butikken. Mulig noen foretrekker å passere ørten butikker for å oppsøke minibank, men tviler på at det er mange. Stadig flere bruker kort fremfor kontanter, og stadig flere minibanker fjernes pga mindre bruk. Anonymous poster hash: 63f39...6dc
Gjest FebrinaCollett Skrevet 13. juni 2015 #35 Skrevet 13. juni 2015 Mamma og pappa har hatt DNB i maaange år og har også hatt utrolig store pengeproblemer etter at pappa for 2 år sida mista jobben og vi nettopp hadde gjort lån til å fikse huset. De slet i 2 år før de skjønte at de må bytte bank og nå bruker de Skandiabanken, som har løst så og si alle problemene våre! Anbefaler at du tar en titt der 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. juni 2015 #36 Skrevet 13. juni 2015 Og igjen, ikke relevant for det jeg svarte på. Men nå vet du at når du skal argumentere for din mening så er det en fordel å holde seg til fakta. Forresten, slitsomt? Nei som sagt jeg bruker mest kort, og når jeg skal ha kontanter så tar jeg dem ut i butikken. Mulig noen foretrekker å passere ørten butikker for å oppsøke minibank, men tviler på at det er mange. Stadig flere bruker kort fremfor kontanter, og stadig flere minibanker fjernes pga mindre bruk. Anonymous poster hash: 63f39...6dc Jeg har da ikke sagt noe på hva DU GJØR, gjør da hva du vil, jeg bryr meg jo ikke med det. Joda det er mange som tar ut penger i minibank. Stadig flere gjør det også ja, men du må leve under en stein om du ikke forstår at mange fortsatt tar ut i minibank. Hva er det du egentlig vil, at jeg skal ombestemme meg angående DnB? Jeg hater Dnb intenst, så det kommer aldri til å gå. Noe annet du vil? At jeg skal anbefale andre å bruke Dnb? Kommer ikke til å skje.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. juni 2015 #37 Skrevet 13. juni 2015 Mamma og pappa har hatt DNB i maaange år og har også hatt utrolig store pengeproblemer etter at pappa for 2 år sida mista jobben og vi nettopp hadde gjort lån til å fikse huset. De slet i 2 år før de skjønte at de må bytte bank og nå bruker de Skandiabanken, som har løst så og si alle problemene våre! Anbefaler at du tar en titt der Hvordan fikset Skandiabanken problemet?
Gjest FebrinaCollett Skrevet 13. juni 2015 #38 Skrevet 13. juni 2015 Hvordan fikset Skandiabanken problemet Det er jeg ikke så veldig informert om. Tror det var noe med at vi fikk låne litt under 200 000 kr til å betale tilbake alle lånene våres, også betale 10 000kr hver måned i 25 år til Skandiabanken ellerno.... Vi fikk mye penger tilbake hver måned pga. dette for å si det sånn...
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #39 Skrevet 13. juni 2015 Jeg har da ikke sagt noe på hva DU GJØR, gjør da hva du vil, jeg bryr meg jo ikke med det. Joda det er mange som tar ut penger i minibank. Stadig flere gjør det også ja, men du må leve under en stein om du ikke forstår at mange fortsatt tar ut i minibank. Hva er det du egentlig vil, at jeg skal ombestemme meg angående DnB? Jeg hater Dnb intenst, så det kommer aldri til å gå. Noe annet du vil? At jeg skal anbefale andre å bruke Dnb? Kommer ikke til å skje. Og jeg har ikke sagt noe på hva DU gjør, bare påpekte at du kom med faktafeil om kostnadene ved kontantuttak. Hvorpå du hevdet at det er slitsomt å lete etter riktig minibank, og jeg viste til at stadig færre prioriterer å oppsøke minibanker overhodet (derfor blir det stadig færre minibanker, noe som igjen understreker poenget mitt). Og de, om noen, som anser gebyrfrie uttak i andre bankers minibanker som noe av det viktigste når de velger bank, velger da antakelig ikke DNB uansett. På hvilken måte er din generelle aversjon mot DNB et relevant argument i dette? Tvert imot så styrker det jo bare inntrykket av at du ikke er ute etter å gi konstruktive innspill i tråden, men å drite på DNB med irrelevante og feilaktige argumenter. Anonymous poster hash: 63f39...6dc
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #40 Skrevet 13. juni 2015 Jeg kansellerte mitt VISA kort i DNB om dagen og hun kunne opplyste meg om hvis jeg skulle betale en eFaktura via DNB så kostet det to kroner og tre kroner ved vanlig faktura. Hipp hipp hurra for DNB Anonymous poster hash: 67773...49a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå