Gå til innhold

7 år som singel, er dette lenge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg mest på grunn av alderen min. Er 25 nå, og har ikke hatt kjæreste siden rett før jeg fylte 18. Det er jo denne tiden av livet man gjerne bruker på kjærester og utprøving, og jeg gjør ingenting. Jeg er både intelligent og har en normal kroppsfasong, så jeg sitter bare igjen med følelsen av at jeg må være stygg, eller enda verre, ha en drittpersonlighet.

Er bare så lei av å alltid være alene.

Anonymous poster hash: 95479...db6
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ganske mange i din situasjon, men du bør jo tenke litt over hvor det skjærer seg om du er ufrivillig langvarig singel. Men gjør det på en konstruktiv måte og ikke bare "jeg er stygg".

Anonymous poster hash: ccc71...8e8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk min første ordentlige kjæreste i en alder av 33.. Jeg har doktorgrad, god økonomi, bra kropp, normalt pent utseende, god hygiene, og opptil flere folk (utenom min mor) som synes jeg er likandes. Men jeg har rett og slett aldri blitt forelsket eller vært voldsomt opptatt av flørting og mannfolk. Før jeg traff han jeg er sammen nå. 

Anonymous poster hash: 033d9...990
  • Liker 2
Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

Hvordan oppfører du deg ovenfor andre menn? Utsende er viktig for mange, men det blir vanskelig å få seg en kjæreste hvis du har dårlig personlighet. Vær villig til å ta mer initiativ, slapp av (ingenting feil med deg), og ikke søk etter å få deg en kjæreste, men heller vent og kos deg til du finner den rette.

Lykke til. Dette skal ikke være noe problem :)

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke i seriøst forhold før jeg var 23 år og mannen min var singel starten av 20 åra å. Når man er 25 begynner man å slå seg ned å bli ferdig med utdanning så forhold er enklere:)

Anonymous poster hash: 2d436...e4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 27 og har vært singel i 7 år, altså like lenge som deg. Av en eller annen grunn føles det ikke så lenge, og klarer meg en stund til alene.

Anonymous poster hash: 3b8da...deb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25 og har aldri hatt kjæreste. For min del er det nok fordi jeg ikke har bodd så lenge på samme sted. Blir litt stressa selv, ettersom jeg også er ganske seksuelt uerfaren, og ikke aner hva jeg egentlig ser etter i en mann. Er redd det skal oppfattes veldig negativt hvis jeg forteller om det.

Men nå har jeg begynt å date litt og prøver å ikke ta det så seriøst, det er jo gøy å møte nye mennesker. Det var vanskelig i begynnelsen fordi jeg la så mye i det, ble kjempenervøs og klarte ikke å være meg selv. Men etter bare et par dates med forskjellige fyrer har det blitt mye lettere. Nå treffer jeg folk hver uke hvis jeg har tid. 

Ikke fokuser så mye på hva som er "galt" med deg. Ingenting er galt. Bryt mønsteret ved å utfordre deg selv.

Anonymous poster hash: 6556a...922
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan oppfører du deg ovenfor andre menn? Utsende er viktig for mange, men det blir vanskelig å få seg en kjæreste hvis du har dårlig personlighet. Vær villig til å ta mer initiativ, slapp av (ingenting feil med deg), og ikke søk etter å få deg en kjæreste, men heller vent og kos deg til du finner den rette.

Lykke til. Dette skal ikke være noe problem :)

For et intetsigende svadasvar. 

Anonymous poster hash: 6527a...355

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært singel i 4 år, hatt noen forhold i den tiden men de ble aldri helt seriøse.

Har ikke tenkt på at det er lenge, men kjenner at jeg er klar for noe seriøst snart. (Er 33)

Hva gjør du for å få kjæreste da? Er du sosial og dater på sukker, tinder osv?

Anonymous poster hash: 92f03...171
Skrevet

Kjenner følelsen. Men om det er noen trøst så har du fortsatt 8 år til før du er der hvor jeg er nå.

Skrevet

Er 33, har aldri hatt kjæreste. Så nei, 7 år er ikke lenge :laugh:

Ikke hør på de banale rådene om å være mer aktiv, være mindre aktiv (dvs det stikk motsatte) og la det skje av seg selv og alt sånt annet piss... Det er FLAKS som er cluet til å få seg kjæreste, ikke noe annet. Flaks, eller senke kravene nok til å ta det du får, som de fleste ser ut til å ende opp med :plystre:  Det siste velger du hvis det ikke er viktig for deg å være forelsket i den du er sammen med.

Skrevet

Faktum er at det å finne seg en kjæreste tar vanvittig mye tid og ressurser. Det er lett å glemme.

De fleste som er single over lengre perioder er ofte normale mennesker som kanskje ikke er så aktive på sjekkern. Kanskje man har tidkrevende fritidssyssler, kanskje man fokuserer på jobb og avslapping, kanskje man er en flink venn fremfor noe annet? De som er flinke på å få seg kjærester bruker også utrolig mye tid på det. Det går slag i slag, et ustanselig tog som dunker løs i jakten etter kjærlighet. (Flittige kverulanter vil kanskje hevde at de selv bruker utrolig lite tid og får alt i fanget likevel. Vel, sammenliknet med en som er evig singel bruker de fysisk mer tid på å faktisk være i nærkontakt. Flørting, kurtisering, opparbeider seg erfaring). Jo mer man dater, jo lettere er det å ta dama rundt hoftene og lede an. Den dørstokkmila er uendelig lang for noen som bare har hatt seg selv å tenke på over flere år.

En løsning til TS vil være å faktisk starte i museskritt. Begynn med datingen. Søk ut de gode samtalene. En relasjon handler ikke om hvordan alle andre gjør det, men hvilken kobling du har med akkurat det mennesket du har foran deg. Du skal bare bli kjæreste med én. Husk på det:) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg mest på grunn av alderen min. Er 25 nå, og har ikke hatt kjæreste siden rett før jeg fylte 18. Det er jo denne tiden av livet man gjerne bruker på kjærester og utprøving, og jeg gjør ingenting. Jeg er både intelligent og har en normal kroppsfasong, så jeg sitter bare igjen med følelsen av at jeg må være stygg, eller enda verre, ha en drittpersonlighet.

Hvorfor ikke bruke tiden på å være singel og ha det gøy? Forpliktelser har du nok av tid til senere i livet. 

Anonymous poster hash: d03c1...2a6

Skrevet

Hvorfor ikke bruke tiden på å være singel og ha det gøy? Forpliktelser har du nok av tid til senere i livet. 

Anonymous poster hash: d03c1...2a6

Single som har det gøy med å være single takler i utgangspunktet problemstillingen bedre enn de som er ensomme. Hvis det hadde stått mellom et 'gøyalt singelliv' og 'kjedelig tosomhet' hadde jo problemstillingen vært noe helt annet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er 33, har aldri hatt kjæreste. Så nei, 7 år er ikke lenge :laugh:

Ikke hør på de banale rådene om å være mer aktiv, være mindre aktiv (dvs det stikk motsatte) og la det skje av seg selv og alt sånt annet piss... Det er FLAKS som er cluet til å få seg kjæreste, ikke noe annet. Flaks, eller senke kravene nok til å ta det du får, som de fleste ser ut til å ende opp med :plystre: Det siste velger du hvis det ikke er viktig for deg å være forelsket i den du er sammen med.

Flaks du liksom. Nei du. Det handler om å være en person som folk liker -- og å ikke gjemme seg hjemme i egen stue.

Anonymous poster hash: 995d0...810

• Liker 1
Skrevet

Har vært singel i 28,5 år av livet mitt, så 7 år høres ikke så mye ut :fnise: Det har riktignok "bare" gått 3 år siden jeg hadde kjæreste (eneste jeg har hatt), men regner med at jeg også sitter og klager over at det er 7 år siden sist, om 4 år til..

AnonymBruker
Skrevet

Faktum er at det å finne seg en kjæreste tar vanvittig mye tid og ressurser. Det er lett å glemme.

De fleste som er single over lengre perioder er ofte normale mennesker som kanskje ikke er så aktive på sjekkern. Kanskje man har tidkrevende fritidssyssler, kanskje man fokuserer på jobb og avslapping, kanskje man er en flink venn fremfor noe annet? De som er flinke på å få seg kjærester bruker også utrolig mye tid på det. Det går slag i slag, et ustanselig tog som dunker løs i jakten etter kjærlighet. (Flittige kverulanter vil kanskje hevde at de selv bruker utrolig lite tid og får alt i fanget likevel. Vel, sammenliknet med en som er evig singel bruker de fysisk mer tid på å faktisk være i nærkontakt. Flørting, kurtisering, opparbeider seg erfaring). Jo mer man dater, jo lettere er det å ta dama rundt hoftene og lede an. Den dørstokkmila er uendelig lang for noen som bare har hatt seg selv å tenke på over flere år.

En løsning til TS vil være å faktisk starte i museskritt. Begynn med datingen. Søk ut de gode samtalene. En relasjon handler ikke om hvordan alle andre gjør det, men hvilken kobling du har med akkurat det mennesket du har foran deg. Du skal bare bli kjæreste med én. Husk på det:) 

Går slag i slag, men hvordan? Er de som alltid har kjæreste ute på byen hele tiden og sjekker?

Anonymous poster hash: c9847...ea3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo en god stund og min erfaring (har også vært singel en stund) er at det ikke blir noe lettere. Man bør så absolutt date litt mer aktivt i tyveårene og jeg angrer selv på at jeg ikke var mer aktiv selv om jeg hadde muligheten. Alt skulle liksom være "den rette", men med det fokuset mistet jeg nok en del fine opplevelser selv om det ikke hadde vært forhold livet ut. 

Anonymous poster hash: 8dac2...634
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo en god stund og min erfaring (har også vært singel en stund) er at det ikke blir noe lettere. Man bør så absolutt date litt mer aktivt i tyveårene og jeg angrer selv på at jeg ikke var mer aktiv selv om jeg hadde muligheten. Alt skulle liksom være "den rette", men med det fokuset mistet jeg nok en del fine opplevelser selv om det ikke hadde vært forhold livet ut. 

Anonymous poster hash: 8dac2...634

Det er akkurat det jeg har tenkt nå som 25-åring. Har brukt første halvdel av tjueårene på utdanning, festing og en del flytting. Nå merker jeg at flere og flere er i langvarige forhold, og jeg vet det ikke blir lettere når jeg nærmer meg 30. Derfor dater jeg aktivt nå og prioriterer å bruke tid på det.

Anonymous poster hash: 6556a...922

Skrevet

Går slag i slag, men hvordan? Er de som alltid har kjæreste ute på byen hele tiden og sjekker?

Anonymous poster hash: c9847...ea3

Godt spørsmål. Jeg tror det er litt forskjellig. Man bruker ulike plattformer for å treffe mennesker. Gjennom venner, nettdating, tinder, kurs, you name it. Poenget mitt er at fokuset alltid er der. Man er nesten konstant på leter'n. Er man evig singel er man på en helt annen måte litt utilgjengelig i forhold. Det blir to veldig ulike måter å engasjere seg i sine sosiale omgivelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...