AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Har Israel rett til å eksistere, eller hører de ikke hjemme i Midtøsten? Anonymous poster hash: a80b3...02f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Har Israel rett til å eksistere, eller hører de ikke hjemme i Midtøsten? Anonymous poster hash: a80b3...02f Ja, akkurat som alle andre land, særlig demokratiske vestlig orienterte land. Anonymous poster hash: 323b8...abb 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Har du rett til å eksistere? Anonymous poster hash: 8b3d2...76b 4
Gjest Angry Man Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 Tja man kan selfølgelig hevde at et stykke land som for relativt kort tid siden ble gitt bort av noen som ikke hadde noen som helst form for eier rettigheter til det i utganspunktet er ulovlig og at det dermed gjør landets eksistens uakseptabel. Men nå eksisterer det jo da, man kan ikke bare omgjøre det heller. Det er vel også slik at Israel er noe mer demokratiske og humanistiske enn de nærmeste muslimske landene, så at det ikraft av hva det faktisk gjør ut av seg i større grad fortjener å leve. Dont get me wrong, jeg missliker mye av det israel gjør men en sten er fortsatt en sten.
Sir Winston Skrevet 11. juni 2015 #5 Skrevet 11. juni 2015 Tja man kan selfølgelig hevde at et stykke land som for relativt kort tid siden ble gitt bort av noen som ikke hadde noen som helst form for eier rettigheter til det i utganspunktet er ulovlig og at det dermed gjør landets eksistens uakseptabel. Men nå eksisterer det jo da, man kan ikke bare omgjøre det heller. Det er vel også slik at Israel er noe mer demokratiske og humanistiske enn de nærmeste muslimske landene, så at det ikraft av hva det faktisk gjør ut av seg i større grad fortjener å leve. Dont get me wrong, jeg missliker mye av det israel gjør men en sten er fortsatt en sten. Landområder er normalt underlagt en stat. Hvem mener du hadde herredømmet i området, da Israel ble opprettet? 2
Gjest Tekola Skrevet 11. juni 2015 #6 Skrevet 11. juni 2015 Ryddet for trollespekulasjoner. Tekola, admin.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 Igår pratet jeg med noen som kom med en slående bemerkning: Dersom Israel, som religiøs stat, finnes, vil også religiøse stater som IS finnes. Det som burde være løsningen i området er en sekulær stat, en enstats-løsning. Jeg har selv lenge vært tilhenger av to-statløsningen frem til jeg fikk satt det i perspektiv. Anonymous poster hash: e0cdd...f72 1
Tøytigern Skrevet 11. juni 2015 #8 Skrevet 11. juni 2015 Har Israel rett til å eksistere, eller hører de ikke hjemme i Midtøsten? Anonymous poster hash: a80b3...02f Kommer an på hva du mener med Israel. Churchill sitt Israel eller folket Israel.
Tøytigern Skrevet 11. juni 2015 #9 Skrevet 11. juni 2015 Tja man kan selfølgelig hevde at et stykke land som for relativt kort tid siden ble gitt bort av noen som ikke hadde noen som helst form for eier rettigheter til det i utganspunktet er ulovlig og at det dermed gjør landets eksistens uakseptabel. Men nå eksisterer det jo da, man kan ikke bare omgjøre det heller. Det er vel også slik at Israel er noe mer demokratiske og humanistiske enn de nærmeste muslimske landene, så at det ikraft av hva det faktisk gjør ut av seg i større grad fortjener å leve. Dont get me wrong, jeg missliker mye av det israel gjør men en sten er fortsatt en sten. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #10 Skrevet 11. juni 2015 Kan jeg bare få ut at det er palestinere som faktisk er det dårlige menneskene her som lager alle problemene og ikke Israel? Jeg er selv palestiner og har en del skyldfølelse... Anonymous poster hash: 44265...b3f 3
Sir Winston Skrevet 11. juni 2015 #11 Skrevet 11. juni 2015 Igår pratet jeg med noen som kom med en slående bemerkning: Dersom Israel, som religiøs stat, finnes, vil også religiøse stater som IS finnes. Det som burde være løsningen i området er en sekulær stat, en enstats-løsning. Jeg har selv lenge vært tilhenger av to-statløsningen frem til jeg fikk satt det i perspektiv.Anonymous poster hash: e0cdd...f72 Israel er ikke en religiøs stat, hvor har du dette tøvet fra?? 1
Sir Winston Skrevet 11. juni 2015 #12 Skrevet 11. juni 2015 Kan jeg bare få ut at det er palestinere som faktisk er det dårlige menneskene her som lager alle problemene og ikke Israel? Jeg er selv palestiner og har en del skyldfølelse... Anonymous poster hash: 44265...b3f Jeg håper at du ikke er ironisk og at innlegget er oppriktig ment. Det er ikke mange fra Gaza og Vestbredden man hører fra i denne debatten, i hvert fall ikke på KG! 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #13 Skrevet 11. juni 2015 Israel er ikke en religiøs stat, hvor har du dette tøvet fra?? Selvsagt er de det! Hele grunnlaget for politikken dere er at jødene har blitt gitt en hellig rett til å styre landet, for noe religiøst piss. Anonymous poster hash: d1d87...52c 3
Tøytigern Skrevet 11. juni 2015 #14 Skrevet 11. juni 2015 Kan jeg bare få ut at det er palestinere som faktisk er det dårlige menneskene her som lager alle problemene og ikke Israel? Jeg er selv palestiner og har en del skyldfølelse... Anonymous poster hash: 44265...b3f Du har skyldfølelse for det israelerne gjør mot folk på Gazastripen? 1
Sir Winston Skrevet 11. juni 2015 #15 Skrevet 11. juni 2015 Selvsagt er de det! Hele grunnlaget for politikken dere er at jødene har blitt gitt en hellig rett til å styre landet, for noe religiøst piss. Anonymous poster hash: d1d87...52c Det er ingen religion i den Israelske grunnlov.
Tøytigern Skrevet 11. juni 2015 #16 Skrevet 11. juni 2015 Israel er ikke en religiøs stat, hvor har du dette tøvet fra?? Ok, der diskvalifiserte du deg fra all den videre debatten om dette temaet... 2
Sir Winston Skrevet 11. juni 2015 #17 Skrevet 11. juni 2015 Ok, der diskvalifiserte du deg fra all den videre debatten om dette temaet... Vis gjerne til de religiøse delene av den israelske grunnlov? 1
Tøytigern Skrevet 11. juni 2015 #18 Skrevet 11. juni 2015 Jeg håper at du ikke er ironisk og at innlegget er oppriktig ment. Det er ikke mange fra Gaza og Vestbredden man hører fra i denne debatten, i hvert fall ikke på KG! Nei, man gjør ikke det. De er nemlig opptatt med The Rubble Bucket Challenge.
Testosteron Skrevet 11. juni 2015 #19 Skrevet 11. juni 2015 Dersom Israel, som religiøs stat, finnes, vil også religiøse stater som IS finnes. Israel har alltid vært en sekulær stat da sionismen er en sekulær ideologi. 1
Gjest Donald Duck Skrevet 11. juni 2015 #20 Skrevet 11. juni 2015 Personlig vil jeg si at ja Israel har rett til å eksistere. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå