AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Hei jeg skal snart på min første time hos gynekolog. Ganske nervøs. Er det sånn at det er en legesekretær der under undersøkelsen? Noen som vet? Pleier det å være flere til stede også? Studenter eller noe? Hadde egentlig håpet at det bare var legen der. Blir lett ukomfortabel i slike situasjoner. Erfaringer tas i mot med takk:)Anonymous poster hash: 5b9b2...25e 1
Gjest Magdalene Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Jeg har bare hatt gynekologen inne på rommet de gangene jeg har vært der. Endret 10. juni 2015 av Magdalene 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Pleier å være sykepleier til stede. Har vært det alle ganger utenom 3 med meg, men de 3 gangene var akutte og ikke vanlig time hos gyn. Jeg var kjempenervøs, men jo mer nervøs du er, jo mer vondt vil det gjøre. Slapper du av er gyn ferdig på null komma niks og du vil ikke ha noe vondt. Jeg synes ultralyden er den verste delen, men det er fordi jeg har mye smerter akkurat der de trykker på med apparatet for å se om noe er galt. Anonymous poster hash: 8cea8...954
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Pleier å være sykepleier til stede. Har vært det alle ganger utenom 3 med meg, men de 3 gangene var akutte og ikke vanlig time hos gyn. Jeg var kjempenervøs, men jo mer nervøs du er, jo mer vondt vil det gjøre. Slapper du av er gyn ferdig på null komma niks og du vil ikke ha noe vondt. Jeg synes ultralyden er den verste delen, men det er fordi jeg har mye smerter akkurat der de trykker på med apparatet for å se om noe er galt. Anonymous poster hash: 8cea8...954 Må legge til at jeg har vel hatt gynekologisk undersøkelse av lege eller gynekolog sikkert 50 ganger +. Har ikke telling engang. Anonymous poster hash: 8cea8...954
Gjest Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Her er det bare meg og gynekologen min. Ble spurt en gang om det var greit om en student ble med inn, og da sa jeg at jeg ikke ønsket det. Det gikk fint
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Var bare meg og gynekologen (dame). Anonymous poster hash: 72a8e...68a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 vis det skal være studenter der så spør de alltid om det er greit for deg.vis ikke er det kun deg og gyno. Anonymous poster hash: 57de5...8f2
Gjest Magdalene Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Pleier å være sykepleier til stede. Har vært det alle ganger utenom 3 med meg, men de 3 gangene var akutte og ikke vanlig time hos gyn. Jeg var kjempenervøs, men jo mer nervøs du er, jo mer vondt vil det gjøre. Slapper du av er gyn ferdig på null komma niks og du vil ikke ha noe vondt. Jeg synes ultralyden er den verste delen, men det er fordi jeg har mye smerter akkurat der de trykker på med apparatet for å se om noe er galt. Anonymous poster hash: 8cea8...954 Er det på et sykehus du har vært da eller?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #9 Skrevet 10. juni 2015 vis det skal være studenter der så spør de alltid om det er greit for deg.vis ikke er det kun deg og gyno. Anonymous poster hash: 57de5...8f2 Sykepleier pleier på svært mange sykehus å være til stede under timen Anonymous poster hash: 8cea8...954
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #10 Skrevet 10. juni 2015 Er det på et sykehus du har vært da eller? Ja, har vært på sykehus alle ganger utenom 1. Den ene gangen var jeg hos fastlegen. Anonymous poster hash: 8cea8...954
Gjest Magdalene Skrevet 10. juni 2015 #11 Skrevet 10. juni 2015 Sykepleier pleier på svært mange sykehus å være til stede under timen Anonymous poster hash: 8cea8...954 På sykehus ja, men regner med det er vanlig gynekolog TS skal til, siden hun ikke nevnte noe med sykehus i startinnlegget.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #12 Skrevet 10. juni 2015 På sykehus ja, men regner med det er vanlig gynekolog TS skal til, siden hun ikke nevnte noe med sykehus i startinnlegget. Vanlig gynekolog er på et sykehus...... Anonymous poster hash: 8cea8...954
Gjest Magdalene Skrevet 10. juni 2015 #13 Skrevet 10. juni 2015 Vanlig gynekolog er på et sykehus......Anonymous poster hash: 8cea8...954 Man drar ikke til gynekolog for vanlig sjekk på sykehuset. Dit drar man om det er noe spesielt, og man blir henvist. For vanlige kontroller drar man til fastlege eller privat gynekolog. 2
Cashbah Skrevet 10. juni 2015 #14 Skrevet 10. juni 2015 Det var en ung jente ut og inn hele tiden da jeg hadde underøskelse sist. Tror det egentlig SKAL være to personer til stede under undersøkelsen, for å forebygge overgrep og upassende... "tafsing"
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #15 Skrevet 10. juni 2015 Man drar ikke til gynekolog for vanlig sjekk på sykehuset. Dit drar man om det er noe spesielt, og man blir henvist. For vanlige kontroller drar man til fastlege eller privat gynekolog. Jo. TS sier hun skal til gynekolog. En gynekolog er ikke en fastlege. Drar man til fastlege drar man på GU men ikke til gynekolog. En trenger ikke dra til privat gynekolog. En får henvisning av lege. Anonymous poster hash: 8cea8...954
Suss81 Skrevet 10. juni 2015 #16 Skrevet 10. juni 2015 Har aldri vært andre enn meg og gynekologen tilstede i rommet de 20-30 ish gangene jeg har vært der iallefall. Det går så bra ts ingenting å bekymre seg over
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #17 Skrevet 10. juni 2015 Det var en ung jente ut og inn hele tiden da jeg hadde underøskelse sist. Tror det egentlig SKAL være to personer til stede under undersøkelsen, for å forebygge overgrep og upassende... "tafsing" Det handler om at folk ikke skal anklage gynekolog for ting fordi det er noen andre som ser hva som skjer. Og det er veldig viktig, fordi det er folk som tror at gynekologen utsetter deg for et overgrep når han putter finger inn i vagina når det i virkeligheten er en del av undersøkelsen for å f.eks kjenne etter endometriose. Anonymous poster hash: 8cea8...954
Gjest Magdalene Skrevet 10. juni 2015 #18 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Jo. TS sier hun skal til gynekolog. En gynekolog er ikke en fastlege. Drar man til fastlege drar man på GU men ikke til gynekolog. En trenger ikke dra til privat gynekolog. En får henvisning av lege. Anonymous poster hash: 8cea8...954 Man får ikke time på sykehuset hos gyn, uten en problemstilling. Hvordan tror du sykehuskøene hadde vært da?!? Om alle som skulle ta em vanlig gu ble henvist sykehuset.. Og takk for informasjonen, men jeg er fullstendig klar over at en fastlege ikke er en gynekolog. Endret 10. juni 2015 av Magdalene
Gjest Skrevet 10. juni 2015 #19 Skrevet 10. juni 2015 Vanlig gynekolog er på et sykehus......Anonymous poster hash: 8cea8...954 Aldri vært nødt for å reise til et sykehus for gynekologtime
Gjest Uhumskheter Skrevet 10. juni 2015 #20 Skrevet 10. juni 2015 Her er det fastlegen som tar gynekologiske undersøkelser på legekontoret, og på sykehuset får man gynekologisk undersøkelse av en gynekolog ihvertfall. Aldri vært hos gynekolog, men hos fastlegen har det alltid bare vært meg og henne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå