Gå til innhold

Hvordan avviser du telefonselgere?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg sier akkurat det samme jeg, bare at jeg ikke helt får til den der "og legger på"-greia på slutten.... :-?

Det gjelder å være overdrevent hyggelig i stemma og ikke slippe dem innimellom - og slenge på før de rekker å si annet enn "eh..." :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:-? det er bare å få det til... å legge på altså...

har jobbet som telefonselger selv, og VET at noe av det mest slitsomme var folk som bare slang på røret uten å avslutte høflig engang... (ja, jeg var av dem som godtok ett nei, og sa ha det før jeg la på og ringte videre, kanskje derfor DEN karrieren aldri helt tok av???)

og da har jeg litt vansker med å gjøre det mot andre.... den derre: være mot andre slik du ønsker andre skal være mot deg-saken som jeg lever endel etter sitter litt FOR godt av og til. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke telefoner fra selgere, reserverte oss for mange år siden. En stund etterpå fikk vi telefon fra et par selskap vi har pleid å støtte. Jeg sa bare pent nei takk og la på før de fikk sjansen til å protestere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hovedregel synes jeg man skal være høflig når man avslår, men det er godt mulig jeg kommer til å bruke noen av Sandmans tips neste gang jeg treffer en ufin selger. Hadde en gang ei dame på tråden som skulle ha penger til trafikkskadde barn eller noe sånt. Kjempegod sak, men jeg hadde ikke penger og sa til dama at jeg dessverre måtte si nei. Men jeg skulle få et sååå godt tilbud på de skrapeloddene, og det var en vaeldig god sak. Nei takk, sa jeg, jeg kunne ikke støtte alle gode saker som ringte når jeg ikke hadde penger. Gjett om dama tente og freste at hun ikke hadde bedt meg støtte alle, hun hadde bedt om en engangsstøtte til denne saken. Skikkelig uhøflig var hun. Da spurte jeg bare oppgitt om hun var premenstruell og la på. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Går ikke inn i dialog med de. legger på røret eller for å være full av f...så legger jeg fra meg røret. Så ka de sitte der og vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå har jeg ikke fasttelefon lenger, og uregistrert mobilnummer, så per i dag er ikke dette noe problem.

men, jeg sier fra med en gang at jeg vil ikke kaste bort tiden din, jeg er ikke interessert, ha det godt.

mange telefonselgere med provisjonsbasert lønn, kjip jobb osv, så jeg har ikke lyst til å gjøre ting verre for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ha litt moro med dem:

-Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på!

-Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det....

-Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig!

-Prut, prut, og atter prut!

-Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet!

-Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund.

-Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg!

-Imiter selgerens stemme & dialekt! -Sett selgeren på venting, og gå og se på TV.

-Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet!

-Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc.

Tipper man blir kvitt dem!

:P

Ha ha ha! Denne var bra! :hoho:

Neste gang blir det samtale venter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske effektiv metode:

"Jeg har litt dårlig tid nå, og er på vei ut. Men hvis jeg får privatnummeret ditt, kan jeg ringe deg tilbake ikveld".

Denne fungerer hver gang! blir alltid helt stille, før selgeren beklager seg og legger på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg pleier også og si "nei takk" på en høffelig måte...

Og det går som regel greit, er ikke så flink til og bare legge på, men så lenge de aldri får et ja går det jo...

Ble "lurt"en gang, da måtte jeg høre hele regla, sa nei mange ganger. Og mot slutten babla hun bare ivei (om noe gratis seff) som jeg skjønte kostet etter hvert... Og plutselig sa hun bare; "Jeg sender deg den pakken jeg, og velkommen som MEDLEM" Så LA HUN PÅ!

Pakken kom den, og seff er det ikke gratis... Er forpliktet til og kjøpe et produkt til x antall hundre kroner før jeg melder meg ut... Men har sendt tilbake, fordi jeg aldri ga mitt samtykke!!! Lite frekt!!!

Den med å legge fra seg røret er nok efektivt tenker jeg.

Som stefaren min sier... Unnskyld deg, si du må slå av TV'en... Legg fra deg røret... Kom tilbake, og akkurat i det selgeren har startet å snakke, så unnskylder du deg igjen... Du må slippe ut hunden... Tilbake igjen... Neste gang finner du på noe annet... Slå av stekeplata, røre i sausen, gi ungene noe etc... Ganske plagsomt *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier rett og slett at jeg ikke tror jeg har lyst til å snakke med vedkommende.

Noen ganger presenterer de seg ikke, og da avbryter jeg dem og sier at hvis de skal selge eller markedsundersøke så har jeg ikke lyst til å snakke med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å si vent litt...

også legger jeg bare fra meg røret og fortsetter med det jeg holdt på med

en gang satte jeg på en porris hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Noe man ikke må glemme er at det er flest ungdommer som driver med dette. Bra med lønn..provisjonen er som regel ganske bra..selvom ungdommen egentlig blir utnyttet veldig..i de fleste tilfeller.

Har noen venner som har drevet/driver med dette, noen for store kjente firmaer(troverdige), andre mindre firmaer som går konkurs etter noen mnd.

En god veninne blant annet, som er en sinnsykt god selger(HUN TENKER salg), forteller at de eneste gangene hun virkelig ikke gidder å mase er når kundene får henne til å skjønne på en høfflig måte at..dette går ikke..hvordan vet ikke jeg. Men hun sier det at når de legger på, "stryker"hun ikke navnet fra listen, dermed blir samme navn ringt opp igjen av flere..

:wink: Har også skjønt det sånn at det er mye mer av dette i USA..*ble oppringt hundretusenganger når jeg var i usa i sommer hos noen slektninger*...og det morsomte var jo (særeste) at det ikke var SELGERE som snakket..NEIDA..det var maskiner..blablabla..oh yes! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe man ikke må glemme er at det er flest ungdommer som driver med dette. Bra med lønn..provisjonen er som regel ganske bra..selvom ungdommen egentlig blir utnyttet veldig..i de fleste tilfeller.

Har noen venner som har drevet/driver med dette, noen for store kjente firmaer(troverdige), andre mindre firmaer som går konkurs etter noen mnd.

En god veninne blant annet, som er en sinnsykt god selger(HUN TENKER salg), forteller at de eneste gangene hun virkelig ikke gidder å mase er når kundene får henne til å skjønne på en høfflig måte at..dette går ikke..hvordan vet ikke jeg. Men hun sier det at når de legger på, "stryker"hun ikke navnet fra listen, dermed blir samme navn ringt opp igjen av flere..

Har også skjønt det sånn at det er mye mer av dette i USA..*ble oppringt hundretusenganger når jeg var i usa i sommer hos noen slektninger*...og det morsomte var jo (særeste) at det ikke var SELGERE som snakket..NEIDA..det var maskiner..blablabla..oh yes!

-Dette var da MEG...somskrev dette...-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så vannvittig provosert....når jeg sier høflig ifra at jeg ikke er interressert...men de fortsetter å jabbe..ja da blir jeg skikkelig irritert!

Prøvde den der med å be dem vente litt, for så å fortsette med det jeg holdt på med, for en tid tilbake. Skulle aldri ha gjort det, for nå ringer dama som besatt og legger på like etter at jeg har tatt telefonen! Utrolig useriøst og irriterende!

Noe annet som også er fantastisk ergerlig er de som ikke tar et nei for et nei, og sender deg pakke selv om du har sagt nei! En gang ringte det en person fra et telefonselskap og spurte om jeg ville høre på ham fortelle litt om det selskapet. Jeg hadde ikke tid akkurat da, sa høflig ifra om at jeg var på vei ut døren for å nå flybussen, og han kunne få sende informasjon eller brosjyrer til meg slik han sa at han ville. For jeg ville gjerne få lese selv hva dette var for noe. Endte opp med at han hadde skiftet selskap for oss mens vi var på sommerferie i utlandet!! :evil: Noe så utrolig frekt! Men de fikk også høre det senere! jeg kom nesten igjennom røret til dem i raseri...tror ikke de glemmer den så lett.. :ler:

Bruker å si at jeg er hushjelpa/barnevakta/elskerinna o.l....det bruker også å funke greit..men de ringer jo selvsagt på igjen...noe som fører til at jeg får en billig latter i ny og ne også da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...