Leo Skrevet 3. september 2004 #61 Del Skrevet 3. september 2004 Ærlig talt' date=' det er da få som er så viktige og har så travle liv at de ikke har et minutt å avse![/quote'] Jeg har ikke et eneste minutt til overs for ting jeg oppfatter som svært plagsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 3. september 2004 #62 Del Skrevet 3. september 2004 Nei, det blir litt som å ikke ta seg tid til å få underlivssopp. Like kjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #63 Del Skrevet 3. september 2004 Det er ikke en underlivssopp, det er et menneske! Det kan ikke sammenliknes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 3. september 2004 #64 Del Skrevet 3. september 2004 Det er ikke en underlivssopp' date=' det er et menneske! Det kan ikke sammenliknes.[/quote'] Er enig i at mennesker ikke kan sammenlignes med underlivssopp. Telefonselgere, derimot.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse dokka Skrevet 3. september 2004 #65 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg resspekterer di selgerne som respekterer meg når jeg sier nei på en ordentlig måte.Men når di ikke gjør det får di takke seg selv mener jeg.Noen av di har jo ikke vett på å stoppe.Man må jo bli spydig eller slenge på for å bli kvitt dem jo.Å det er ikke bare vi som tar tlf som kan bli sure.For jeg har opplevd at når jeg har sagt nei på en hyggelig måte så blir di så snutt som det kaan få blitt.At di ikke sier hade,bare slenger på.Det er jo profesjonelt må jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angie Skrevet 3. september 2004 #66 Del Skrevet 3. september 2004 De som frivillig jobber som telefonselgere eller -intervjuere synes jeg ikke synd i i det hele tatt. De vet nøyaktig hva de går til, og de som ikke har forståelse for at folk HATER å bli forstyrret av påtrengende selgere fotjener det de får. Jeg tror de som trives med å være telefonselgere må være kjemisk renset for empati, sosial intelligens og antenner. Her ringer de alltid hvis jeg en veldig sjelden gang er hjemme på dagtid. Hvis jeg er hjemme på dagtid er det ikke for å snakke i telefonen, ei heller for å kjøpe noe- da hadde jeg ikke vært hjemme, men på butikken. Og kjøp per telefon går FRA meg i gitte butikk sin åpningstid. På kvelden ringer de enten mens vi holder på med kveldsmat, bading eller legging, eller etter at ungene eeeendelig har lagt seg og jeg har inntatt slapp-off-stillingen. I alle nevnte situasjoner passer det innmari dårlig å bli forstyrret av SÅNNE. Og de som ikke forstår det, de fortjener ikke mer enn de får heller. Det er en helt spesiell type mennesker som blir telefonselgere, det er jeg helt overbevist om. Ingen er så blakke at de må prostituere seg eller drive med telefonsalg. Herregud!! Jeg sier ikke mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 3. september 2004 #67 Del Skrevet 3. september 2004 Og så har du de som ringer under Hotel Cæsar. Ærlig talt. (Nå er det hakket før jeg flagger hver kveld klokken halv åtte da. Mors Hellige Halvtime.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglene Skrevet 4. september 2004 #68 Del Skrevet 4. september 2004 Sier at vi har reservert oss mot telefonselgere og legger på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 4. september 2004 #69 Del Skrevet 4. september 2004 Ingen er så blakke at de må prostituere seg eller drive med telefonsalg. Unskyld meg, men hva er dette for en sammenligning?!? Telefonsalg eller prostitusjon?!? Vet du hvordan arbeidsmarkedet er idag? Mange nyutdannede unge mennesker får ikke jobb, og da synes jeg ærlig talt det står mye mere respekt av å ta en veldig kjiip job som telefonsalg enn å sitte hjemme og ta imot støtte fra staten. Og det kan faktisk være alternativene! Og jeg forstår godt at telefonselgere kan være plagsomme, men det er mange ting som jeg synes er plagsomme uten at jeg skjeller dem ut for det. F.eks. søppeltømerne som tømmer søppel kl halv syv om morgenen og bråker som et h... Men jeg vet jo at de gjør noe som er viktig. Nå er det sikkert noen som vil påpeke at virksomheter som driver med telefonsalg ikke er viktige, men de får folk i arbeid, som betaler skatt, som bidrar til velferdssystemet vårt... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2004 #70 Del Skrevet 4. september 2004 Unskyld meg, men hva er dette for en sammenligning?!? Telefonsalg eller prostitusjon?!? Vet du hvordan arbeidsmarkedet er idag? Mange nyutdannede unge mennesker får ikke jobb, og da synes jeg ærlig talt det står mye mere respekt av å ta en veldig kjiip job som telefonsalg enn å sitte hjemme og ta imot støtte fra staten. Og det kan faktisk være alternativene! Og jeg forstår godt at telefonselgere kan være plagsomme, men det er mange ting som jeg synes er plagsomme uten at jeg skjeller dem ut for det. F.eks. søppeltømerne som tømmer søppel kl halv syv om morgenen og bråker som et h... Men jeg vet jo at de gjør noe som er viktig. Nå er det sikkert noen som vil påpeke at virksomheter som driver med telefonsalg ikke er viktige, men de får folk i arbeid, som betaler skatt, som bidrar til velferdssystemet vårt... Piglet Nytten av telefonselgere er for folk flest jevngod enten det er prostituerte eller telefonselgere da. Begge prøver å selge noe man kan få på andre måter på en motbydelig måte. Som du sier selg: virksomheter som driver med telefonsalg er ikke viktige, så det er en helt banan sammenligning det da. Dessuten, hadde det vært bedre at søppeltømmerne kom klokken tolv på dagen når det var masse barn ute og i fare for å bli klemt og nedkjørt? Telefonselgere er kjempe-irriterende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 4. september 2004 #71 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg sier faktisk at virksomheter som driver med telefonsalg bidrar med masse viktig: Skatt, arbeidsplasser etc. Og jeg synes det ville vært topp hvis søppeltømmerne kom kl halv tolv, hvis jeg bare kunne få ro om morgnene, og jeg skulle nok klart å holde mine evn. barn vekk den ene gangen i uken. Poenget mitt var bare at jeg ikke skjeller ut hverken søppeltømmere, barn som skriker, naboer som har høylytt sex etc, selv om de også plager meg i privatlivets fred. Piglet pS Synes forsatt sammeligningen mellom telefonsalg og prostitusjon er langt, langt over grensen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsLarsere Skrevet 5. september 2004 #72 Del Skrevet 5. september 2004 JEg sier at jeg er supermann/allmektig eller lignende og dermed ikke trenger noen ting, truer eventuelt med å sende en sjikkli skummel forbannelse over vedkommende og dens mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 5. september 2004 #73 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg synes jo det var veldig koselig å bli skjelt ut og regelrett tråkket på av sure folk den gangen jeg måtte ta jobb som telefonselger. Jeg er så hjertens enig med Piglet. Så dere som bare ikke evner å være litt hyggelige mot folk som prøver å tjene til livets opphold, kan dere heller være så snille og reservere dere mot telefonsalg? Jada, jeg vet at de ringer likevel. Skriv opp når, hvem og hvilket firma, og lever listen til politiet sammen med en anmeldelse med jevne mellomrom. Så hjelper du til med at firmaene faktisk begynner å respektere reservasjonene. (Merk: Det kan ta opp til 2 måneder før reservasjonen trer i kraft.) En ting til: Den enkelte selger vet ikke om et telefonnummer er reservert eller ikke. De får lister fra sjefen. Så det er i de fleste tilfeller ikke selve selgerens skyld. Og de fleste pleier å beklage seg, og være kjappe med å legge på igjen. Hvis de ikke gjør det, så er det fremdeles sjefen som kan klandres, for da har selgeren fått en arbeidsinstruks som ikke holder mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 5. september 2004 #74 Del Skrevet 5. september 2004 Bare si "vent litt"' date=' og legg fra deg røret i 10-15 minutter. Ringer garantert ikke tilbake.[/quote']FEIL. Da Blir du garantert ringt opp igjen. SMART! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 5. september 2004 #75 Del Skrevet 5. september 2004 Så dere som bare ikke evner å være litt hyggelige mot folk som prøver å tjene til livets opphold, kan dere heller være så snille og reservere dere mot telefonsalg? Jada, jeg vet at de ringer likevel. Nettopp. Alle som VIL kan tjene til livets opphold uten å ha en jobb som i de flestes øyne går ut på å irritere vettet av folk. Den enkelte selger vet ikke om et telefonnummer er reservert eller ikke. De får lister fra sjefen. Så det er i de fleste tilfeller ikke selve selgerens skyld. Og de fleste pleier å beklage seg, og være kjappe med å legge på igjen. Hvis de ikke gjør det, så er det fremdeles sjefen som kan klandres, for da har selgeren fått en arbeidsinstruks som ikke holder mål. Beklager, den blir for enkel. Alle som er telefonselgere vet dette når de tar jobben. Jeg mener at man skal være høflige og alt sånt mot selgere- når man er i kontakt med selgere som ikke invaderer privatlivet. De som med vitende og vilje jobber med å ødelegge hviletiden til folk har jeg ikke noe til overs for. Ingenting personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 5. september 2004 #76 Del Skrevet 5. september 2004 De som med vitende og vilje jobber med å ødelegge hviletiden til folk har jeg ikke noe til overs for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 5. september 2004 #77 Del Skrevet 5. september 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 5. september 2004 #78 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg er høflig og hyggelig og sier "nei takk, det er nok ikke interessant for meg akkurat nå" Som regel blir det respektert, men hvis selgeren ikke tar det nei'et, så blir jeg nok litt kortere, men jeg blir aldri slem. Man er da høflig!! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heksa Skrevet 5. september 2004 #79 Del Skrevet 5. september 2004 de ringte meg fra norsk folkehjelp (og de hadde ringt meg i fjor og da hadde jeg gitt, på dette nummert spør jeg , ja sier han, der var da rart for jeg har nettopp fått dette nummert, ble stille da) og ville ha meg til å go 200 kroner, jeg sa nei, joda det var da bare 50 kroner i uka, forsatt nei, er ikke intresert(gir til andre), men dette hjelper sånn og sånn, nei sier jeg vil ikke gi er nå blitt forbanna på fyren, men han gnåler forsatt på de 200 kronene i månden.Skriker om trent nei til fyren før jeg slenger på røret.Men toppen på det hele han ringer meg opp 2 dager etter og spør igjen, og jeg svar nei igjen, men han trodde kanskje at jeg hadde skifta mening.sa nei og vil ikke støtte noen som er så uhøflig og ikke kan ta nei for et nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 5. september 2004 #80 Del Skrevet 5. september 2004 Nettopp. Alle som VIL kan tjene til livets opphold uten å ha en jobb som i de flestes øyne går ut på å irritere vettet av folk. Jada. Jeg skulle liksom sulte og bli kastet ut fra leiligheten fordi det ikke var noen andre jobber jeg kunne ta i den perioden. Det er helt greit. De fleste som jobber som telefonselgere gjør det ikke fordi de har lyst, men fordi de må. Der tar du feil. Hvis firmaet kjøper listene på en tirsdag, og du reserverer deg dagen etter, så er det klart at du blir oppringt. Dette vet selgeren. Men det vet du også. Det er ikke uten grunn at det gis beskjed om at det kan ta opp til 2 måneder før reservasjonen trer i kraft. Nettopp pga allerede eksisterende lister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå