Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2004 #1 Del Skrevet 2. september 2004 Selv om man har reservert seg mot telefonsalg er det alltid noen luringer som trenger gjennom. Canal Digital, bokklubber du er medlem i, Redningsselskapet...whatever. Jeg får, uvisst av hvilken grunn, av og til mild kritikk fra min kjære fordi jeg ifølge henne ikke bruker lang nok tid på å parlamentere med den aktuelle selgeren. Hun hevder, selvsagt helt uten grunn, at det er lite motiverende for selgeren å møte en person som overhodet ikke gidder å bruke tid på å høre om produktets fortreffelighet og hvor vanvittig godt tilbud jeg i neste omgang uansett kommer til å si nei til. Jeg på min side konstaterer selvsagt at det er mye bedre for selgeren å få en klar beskjed om at ethvert salg er fullstendig utenkelig, slik at h*n heller kan ringe nestemann på listen. Å kaste bort minutter på meg er dårlig økonomi både for firmaet og den stakkars selgeren, og jeg mener derfor at jeg gjør begge en tjeneste gjennom å være kortfattet. Så...hva med dere? Biter dere på? Eller brukere dere varierende grad av tid på høflig avvisning? Kjør generell debatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 2. september 2004 #2 Del Skrevet 2. september 2004 En ganske effektiv metode: "Jeg har litt dårlig tid nå, og er på vei ut. Men hvis jeg får privatnummeret ditt, kan jeg ringe deg tilbake ikveld". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 2. september 2004 #3 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg sier bare at jeg har reservert meg mot selgere, og da avslutter de med en gang med en beklagelse. Fungerer hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 2. september 2004 #4 Del Skrevet 2. september 2004 Nå i det siste har en del telefonselgere begynt å innlede med å si at de IKKE skal selge noe. Fullstendig på trynet når de skal ha deg til å bli medlem i en bokklubb eller noe!? Når jeg snakker med telefonselgere lar jeg dem få presentere seg og så sier jeg med min søteste stemme at jeg ikke er interessert. Synes som deg, Trøffel, at det er unødvendig at de skal bruke av sin dyrebare tid på å messe om produktets fortreffelighet når jeg ikke skal ha noe. Og så blir jeg så svett i ørene. Som regel tar jeg ikke telefonen når det er hemmelig nummer, og ungene er også blitt instruert om å la det være. Har hørt en del tips om hvordan man kan gjøre med telefonselgere, men jeg er tilhenger av å være høflig og si nei takk. Er selgeren ufin når jeg takker nei, kan jeg heller tillate meg å være litt syrlig igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 2. september 2004 #5 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg prøver å være klar med én gang - er ikke interessert. Ikke alltid det funker, for ikke sjelden vil ikke selgeren høre på det øret før han/hun har messet gjennom åpningsreplikkene sine. Snakker så fort at man ikke greier å bryte gjennom. Noen tror jeg er hellig overbeviste om at bare de får sagt alt de skal si, blir det umulig å avslå tilbudet... Men altså; enig med deg. Det må da være til selgerens beste å ikke kaste bort tiden på folk som er klinkende klare på at de ikke er interesset, uansett. Vi har reservert oss, og faktisk har vi ikke hatt selgere på tråden siden. De eneste som ringer av "uvedkommende", er folk fra statistisk sentralbyrå. Kjekke menn (høres de ut som) som vi snakke med kvinner under førti og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. september 2004 #6 Del Skrevet 2. september 2004 Hvorfor i all verden skal jeg bry meg om hva som er motiverende for selgeren? Prøver å avise høflig så snart jeg skjønner hva det dreie seg om, hvis det ikke hjelper, blir jeg litt mindre høflig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2004 #7 Del Skrevet 2. september 2004 Veldig klar Før de rekker og si ferdig hvor de ringer fra- sier jeg at jeg har reservert meg Før de rekker å spørre for hvor lenge siden svarer jeg MER en 3 mnd Legger på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2004 #8 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg prøver å være klar med én gang - er ikke interessert. Ikke alltid det funker' date=' for ikke sjelden vil ikke selgeren høre på det øret før han/hun har messet gjennom åpningsreplikkene sine. Snakker så fort at man ikke greier å bryte gjennom. Noen tror jeg er hellig overbeviste om at bare de får sagt alt de skal si, blir det umulig å avslå tilbudet... http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_rolleyes.gif' alt=':roll:'> Bare si "vent litt", og legg fra deg røret i 10-15 minutter. Ringer garantert ikke tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 2. september 2004 #9 Del Skrevet 2. september 2004 En ganske effektiv metode: "Jeg har litt dårlig tid nå, og er på vei ut. Men hvis jeg får privatnummeret ditt, kan jeg ringe deg tilbake ikveld". Seinfeld metoden ja.. Hehe..Sikkert effektiv ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2004 #10 Del Skrevet 2. september 2004 Bare si "vent litt"' date=' og legg fra deg røret i 10-15 minutter. Ringer garantert ikke tilbake.[/quote'] *noterer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 2. september 2004 #11 Del Skrevet 2. september 2004 Når jeg snakker med telefonselgere lar jeg dem få presentere seg og så sier jeg med min søteste stemme at jeg ikke er interessert. Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 2. september 2004 #12 Del Skrevet 2. september 2004 Man kan jo ha litt moro med dem: -Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på! -Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det.... -Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig! -Prut, prut, og atter prut! -Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet! -Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund. -Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg! -Imiter selgerens stemme & dialekt! -Sett selgeren på venting, og gå og se på TV. -Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet! -Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc. Tipper man blir kvitt dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2004 #13 Del Skrevet 2. september 2004 Man kan jo ha litt moro med dem: -Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på! -Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det.... -Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig! -Prut, prut, og atter prut! -Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet! -Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund. -Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg! -Imiter selgerens stemme & dialekt! -Sett selgeren på venting, og gå og se på TV. -Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet! -Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc. Tipper man blir kvitt dem! Noen av de skal jeg faktisk prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 2. september 2004 #14 Del Skrevet 2. september 2004 Den var bra. Jeg har også vært ute for en sånn selger som Elbereth nevner... utrolig irriterende... Men, jeg måtte jo flire da en sånn selger ringte jeg da... Han åpnet med å si at - først vil jeg si at jeg ikke har til hensikt å selge noe, er ikke det bra da??? Jeg sa bare at det hadde jeg absolutt ikke noe tro på. Nå skulle han "gi bort" noe jeg ikke kan ta fordi jeg er gravid, så det ble med det. Men å legge fra seg røret var jaggu glupt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 2. september 2004 #15 Del Skrevet 2. september 2004 Sier Nei Takk i munnen på selgeren og legger på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 2. september 2004 #16 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg gir klar beskjed med en gang om at nummeret er reservert mot tlf selgere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 2. september 2004 #17 Del Skrevet 2. september 2004 Sjekk Samtale Venter. Jeg pleier å være ganske grei, da. Jeg sier pent nei takk, og hvis de ikke vil høre, ja da legger jeg ganske enkelt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. september 2004 #18 Del Skrevet 2. september 2004 gikk inn i en skikkelig diskusjon med en da.... han skulle GI meg en måneds gratis avis.... forklarte ham at jeg faktisk JOBBER i avis, og at jeg har tilgang på alle avisene jeg vil der, hvorpå han forsøkte (litt humoristisk) å dra den videre til at "jamen hva med HELGENE da???? du jobber ikke i helga hva?" når jeg satte meg ned å forklarte ham alle prosedyrene og mulighetene vi har på jobb til å få tak i hvilke aviser vi ville når vi ville, så ga han til slutt opp.... Jeg hadde sagt pent nei takk først, men av en eller annen grunn så stråler det "lettlurt" (men jeg har ALDRI, og kommer aldri til å kjøpe pr tlf, så jeg ER jo ikke lettlurt....) av meg, og selgere godtar ALDRI mine nei uten masse styr.... Jeg sa klart nei takk, ikke interessert til ei som ringte fra strømleverandøren min og iherdig prøvde å selge meg forsikring på strømmen også..... :o Jeg spurte henne om hun seriøst mente jeg skulle BETALE dem ekstra for at de skulle kunne garantere meg rett strømfakture, da jabbet hun bare videre.. jeg prøvde flere ganger å si at jeg ikke var interessert, og avsluttet med at "jeg har ikke tid, du ringer meg på jobb!!" Hun har ringt X antall ganger etter det, jeg sier alltid nei, ikke interessert, men hun bare fortsetter til jeg sier jeg ikke har tid til å snakke mer. Så ringer hun tilbake IGJEN... Kanskje jeg kan anmelde henne for forfølgelse?? Men hun ringer fra skjult nummer, og det gjør ingen av mine kjente, så nå har jeg sluttet å svare på oppringninger fra skjult nummer. Skal virkelig legge henne på vent 10-15 min neste gang hun prøver seg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. september 2004 #19 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg sier hyggelig at "dessverre er jeg ikke interessert i å kjøpe noe over telefon. Ha en fin dag" og legger på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. september 2004 #20 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg sier hyggelig at "dessverre er jeg ikke interessert i å kjøpe noe over telefon. Ha en fin dag" og legger på. Jeg sier akkurat det samme jeg, bare at jeg ikke helt får til den der "og legger på"-greia på slutten.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå