Gå til innhold

Hvordan jobber man på sfo? Arbeidstider

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har søkt på en assistentstilling i sfo. Men så kom jeg på; de åpner jo tidlig og stenger sent, må man da jobbe fra 7 om morgenen, ha fri midt på dagen, og så jobbe igjen fra 2 til fem? Da kan jeg jo ikke, siden jeg har egne barn å hente og bringe i barnehagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel vanligst å ha en turnus. Noen må være på jobb tidlig om morgenen og ta imot barna som kommer før skolen begynner. Disse jobber naturligvis ikke helt til det stenger. Det er folk på SFO hele dagen igjennom, også når barna er på skolen. Denne tiden brukes til å lage mat, rydde, ha møter osv. De gangene jeg har vært vikar på SFO har jeg aldri jobbet mer enn seks timer, og fikk ikke inntrykk av at det var vanlig med lengre vakter enn det heller. Ofte kortere også, det kommer litt an på stillingen din, men du kan regne med at du ikke får lik arbeidstid hver dag. Det er litt annerledes med SFO-leder og baseledere, men det er vel uansett uinteressant for deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Da jeg jobbet på SFO var det i stor grad basekoordinatorne som hadde tidligvaktene og så hadde de assistentstillinger i skolen på dagtid.

Så begynte SFO halv ett og da jobbet man fra ca. rundt da til alt fra 3-halv fire-fire-halv fem. Alle hadde faste tider å jobbe etter, alt etter hvor mye stillingsprosent SFO-styreren kunne tilby.

Jeg jobbet kun ettermiddagsskiftet, noe som ga meg rundt 4500 i måneden, og etter en stund fant jeg ut at det ble alt for lite jobbing. Fikk derfor en assistentstilling i skoledelen i tillegg og hadde da rundt 9-10 000 utbetalt hver måned, noe som var betraktelig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...