Gå til innhold

Foreldre som (ikke) maser om barnebarn


kit-kat

Anbefalte innlegg

Jeg leser av og til om par som er lei av at foreldrene maser om at de gjerne vil bli besteforeldre. Jeg forstår at det kan bli trasig hvis det er det eneste de tenker på....men... Her i gården er vi fri for slikt "mas". Vi er 22 (jeg) og 23 (han) år. Vi studerer og har tre år igjen av studiet. ....tror ikke jeg har lyst til å vente til endt studie med å få barn, for da skal en jo ut i jobb, og da passer det jo heller ikke. (vi ønsker å bli unge foreldre,men så var det den utdannelsen først,da..). Men vi kunne jo faktisk ha planlagt babylaging når som helst nå. Vi har bodd sammen i 3 år, og har et utrolig godt forhold. Er det noe muffins siden ingen av våre foreldre (tilsynelatende) har tenkt tanken at faktisk vi kan få barn..? Vi har veldig god økonomi allerede nå, og kommer til å få bra jobber begge to. Rett fra levra; "Jeg vil ha barn NÅ!!!". Så tar jeg ett års permisjon fra studiene og får jobb ett år etter han. (jeg så det ble skrevet kvasse ord her på forumet om jenter som fikk seg en jobb, for så å meddele graviditeten etter at kontrakten var i orden. så det passer jo ikke helt å få barn rett etter utdanningen er ferdig, heller jo. når da???)

Ble mye tanker og surr dette,kanskje...

Sp.mål; ønsker ikke foreldrene våre barnebarn siden de ikke "maser"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kjenner jeg ikke foreldrene dine, men det kan vel bare være det at de ikke ser det som aktuelt at de skal bli besteforeldre før dere blir ferdig med studiene, og derfor ikke vil stresse dere opp med mas....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

At de ikke maser er vel bare bra! Sannsyligvis betyr det vel at de lar dere ta deres egne valg?

Jeg kan sitere min mor: "Vi er klare for å bli besteforeldre når dere er klare for å bli foreldre, vi."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare en måte å finne ut det på.... spør besteforledrene.

Uansett kan jeg ikke helt fortså hvorfor det er så viktig for dere at de ikke maser, vil dere ha barn så prøver dere på det da.

Besteforeldrene blir sikkert kjempeglade de, men skulle de ikke bli det så er det ikke noe dere får gjort noe med alikevel, og dette kan jo uansett ikke ha noen påvirkning på deres ønske om å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...