Gå til innhold

Nrk-lisensfolka, utrolig stae!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor sammen med kjæresten min, vi har tv, den står på meg og jeg betaler lisensen. Men en dag så fikk han for seg å skaffe en tv på soverommet, uten at han tenkte noe over det, så satt han den på seg selv, og jaggu ikke lenge etter så kommer lisensen i postkassen.

Jeg ringer å forklarer at han kjøpte den til meg og jeg betaler allerede en lisens, det kan de sjekke både på adressa di har og adressen tv'en ble registrert på. Men de nekter å høre og krever at han betaler lisensen.

Han ble irritert å prøvde seg på en hvit løgn om at han ikke orket tullet fra dem og ga bort TVen til tanta hans i Sverige. Han fikk nettopp en mail om at de skal komme å sjekke om det stemmer osv for de stoler ikke på at den er kjøpt til meg (!?) Hva er galt med dem? Vi har hatt samme adresse i 2 år nå, alltid betalt lisensen.

Vi har snakket litt om å nekte de komme inn her, men leste på nett at de har sånn device som kan spore opp signaler? Noen som vet hvordan dette foregår? Noen som har blitt tatt på grunn av det devicet?

Anonymous poster hash: 01b86...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Kjøpt til meg ... for så å plutselig ha blitt gitt bort" - skulle det stå.

TS

Anonymous poster hash: 01b86...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe problem. Bare henvis til egne regler:

 

"Den som er registrert med lisens og vedkommendes ektefelle/samboer kan ha flere fjernsynsmottakere i samme husstand dersom fjernsynsmottakerene brukes av dem og barn som de fullt ut forsørger. Fjernsynsmottakere som er plassert i fritidshus, hytte, campingvogn, fritidsbåt eller på annen måte er plassert utenfor husstanden går inn under samme registrerte lisens - se Forskrifter om fjernsynsmottakere § 4 , ledd I."

 

http://www.nrk.no/lisens/hvem-dekkes-av-en-lisens_-1.4530440

 

Dere skal kun betale én lisens.



Anonymous poster hash: 06e77...704
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull.

 

De har ikke ransakelsesordre så de har ikke rett å komme inn. Bare å nekte de.

 

Men når typen din har kjøpt tv i sitt navn, så eier han det. Og da må han også betale tror jeg.

 

Tips: Si dere har gitt den bort, gjem den i garasjen eller et annet sted, og ta den frem igjen når de har vært der.



Anonymous poster hash: 0851f...221
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

NRK har ikke utstyr for å måle signaler, det er bullshit.
Du er heller ikke pliktet til å slippe dem inn.
Dessute er deres egne regler :
"Den som er registrert med lisens og vedkommendes ektefelle/samboer kan ha flere fjernsynsmottakere i samme husstand dersom fjernsynsmottakerene brukes av dem og barn som de fullt ut forsørger. Fjernsynsmottakere som er plassert i fritidshus, hytte, campingvogn, fritidsbåt eller på annen måte er plassert utenfor husstanden går inn under samme registrerte lisens "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...