AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #41 Skrevet 22. mai 2017 Jeg har også en nabo som er alkoholiker. Det er egentlig bare synd på henne og jeg blir lei meg hver gang jeg ser henne, for hun er virkelig ute å kjøre. Har prøvd å snakke med henne. Invitere henne på grilling og denslags men hun takker alltid nei. Er redd henne fordi hun har det med å dukke opp på merkelige tidspunkt, sånn typ stå på døra vår klokka 4 på natta. En kveld jeg var ute å lufta bikkjene mine i bekmørket gikk hun RETT på meg. Jeg trodde jeg skulle pisse på meg av redsel da, for det var midt inni en skog hvor jeg aldri møter noen uansett når tid på døgnet det er. Hun var i tillegg full og helt svart i øya sine. Jeg tilbød meg å følge henne hjem men da ble hun hissig å begynte å slå etter meg Anonymkode: 089f8...d08 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #42 Skrevet 22. mai 2017 I barndommen min bodde jeg ved siden av broren til min morfar. Han var beryktet for å gå etter småbarn, så vi forsøkte å unngå han så godt det lot seg gjøre. På den tiden snakket man ikke om pedofili og det var et ikke-ord. Det var bare sånn det var og vi barna holdt bare avstand. Husker en gang jeg var ute med min lillebror på 2 år. Jeg var ca 10 år og han måtte plutselig tisse. Han spurte om dadda kunne hjelpe han og mens jeg holdt på å ta ned buksen hans, stilte denne naboen seg opp og spurte om han likte at jeg tok han på tissen. Må si at jeg ble lykkelig den dagen denne naboen døde. Anonymkode: 87048...755 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #43 Skrevet 22. mai 2017 Tar denne anonymt. Tidligere nabo. Han trakk en kniv og ville drepe meg ( Han sa deg selv). Han virker ustabil. Det resulterte i en væpnet politiaksjon hvor han prøvde å stikke av. Han slapp straffeforfølgelse fordi han gjemte våpenet før politiet dukket opp. Flyttet derfra. Anonymkode: 06827...218 2
Pmaxqueen Skrevet 22. mai 2017 #44 Skrevet 22. mai 2017 Sparket fotball ute i gaten når naboen (nå død) tokk ballen og spiddet den på gjerde med klar beskjed om at i denne gaten var det ikke lov å leke. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #45 Skrevet 22. mai 2017 Hadde en psykopatnabo som elsket å terge andre folk. Han bodde like ved vannet og en gang hadde noen ungdommer fått motorstopp og spurte pent om de kunne fortøye båten midlertidig på hans eiendom og det nektet han dem plent. Det oppsto en heftig diskusjon og jeg kan høre at han erter opp ungdommene mer og mer og riktig koser seg over at de har fått motorstopp Jeg ligger på verandaen min og soler meg og er tilskuer til alt så hører jeg en av ungdommene brøler 'Ja hadde jeg hatt ei øks så hadde jeg fader meg tatt haue ditt!!!!' Anonymkode: 5c5cd...c21
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #46 Skrevet 22. mai 2017 Jeg vokste opp på i ei gate stappet med blokker. Vi hadde en felles, stor lekeplass på området. På 17. mai så fikk min bror og jeg en sånn trompetsak for å tute med (helt ordinær blåsegreie). Vi koste oss på runsene i uteområdet med disse her trompetene da (7 og 9 år gamle)... På 17. mai, ja. Så ropte denne mannen fra verandaen sin, ganske langt unna, om vi ikke kunne se til å holde kjeft med de tutene. Truet med å ringe politiet, med å ta fra oss trompetene og løpe etter oss om vi prøvde å stikke av og noe greier. Vi kunne også våge å fortelle våre foreldre at han hadde snakket til oss. Han var ILLSINT. Samme mannen var far til to av mine nærmeste venninner. Han hadde gode og dårlig dager (tydeligvis en dårlig dag den 17. maien der...). En dag jeg var hos dem, hadde han vært godlynt og bestemt seg for å lage pannekaker! Han sa at han trodde ikke det var noe eggeskall oppi... Vi takket og spiste... Jeg kan si det sånn at det knaste av pannekakene. Jeg spurte min venninne om hennes også knaste av eggeskall, og hun lurte på om ikke det var en helt normal greie da? Han minnet generelt veldig om Karl i Karl og co. Jeg er i senere tid blitt opplyst om at han var en hardbarket alkoholiker. Jeg var aldri vant til alkohol i min barndom, så den tanken slo meg aldri før jeg ble det fortalt i en alder av 16 (flyttet fra stedet da jeg var 11, men hadde da bodd der i 11 år, med denne her naboen). Vi har noen underlige naboer her vi bor nå. Skumle er de ikke... Vi flyttet inn for tre år siden, og hilste på alle naboene i området her. Veldig koselig sted å være, og vi har et godt samhold. Men så er det naboen like over gata her da. De er jevngamle som oss. De har to barn, hvor vårt barn er 4, deres er 3, vårt er 2, deres er 1. Det hadde altså vært supert om vi kunne ha møttes og blitt kjent! Vi har prøvd å hilse på dem. Mannen min har klart å slå av en 2 minutters prat med mannen der henne, men han løp fort nok inn. Kona hans er enda verre - hun vil ikke se på meg engang! Hun snur seg bort om jeg ser hennes vei og hun nærmest løper om hun tror jeg har tenkt å komme bort/si noe til henne. Jeg går til barnehagen, og han sykler med ungene til barnehagen (de går i en annen), og flere ganger har jeg gått på tilbakeveien mens han da sykler forbi meg. Jeg har vinket og smilt, jeg har sagt god morgen og hei, men han nistirrer ned på veien rett fremfor seg og sykler raskt forbi. Jeg vet jo at han har sett meg. Veien er 4 meter bred... Jeg skjønner ingenting, jeg. Vi kommer godt overens med alle de andre naboene. Blir invitert til både kaffe og vinkvelder. Ei gang de gikk forbi lekeplassen hvor jeg lekte med mine to barn, så lente de hodene helt tette sammen og faktisk hvisket til hverandre mens de så bort på meg. Tenkte jeg var paranoid, at dette naboskapet hadde gått til hodet på meg, men så opplevde min samboer nøyaktig det samme noen dager senere. Jeg føler nå ekstrem lettelse over at et "tilsalgs skilt" nå er hengt opp på husveggen deres. Jeg håper vi får noen hyggelige naboer og ser frem til å treffe de nye beboerne. Trist at det skulle bli sånn mellom oss, jeg tror det hadde vært stor stas for barna å kunne leke sammen. Anonymkode: a80b2...31c 2
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 22. mai 2017 #47 Skrevet 22. mai 2017 Jeg har bare hat perfekte naboer. Og med perfekte mener jeg at jeg så og si aldri verken så eller hørte dem.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #48 Skrevet 25. juli 2019 På 8.6.2015 den 22.40, AnonymBruker skrev: Har du en skummel nabo? Fortell! Jeg og typen skal heldigvis flytte snart, og det gleder jeg meg til. Nærmeste nabo her er en rar mann som sitter i vinduet i bekmørk leilighet. Jeg ble først klar over han en kveld venninna mi stod på kjøkkenet mitt og ropte på meg. Så sa hun " se fort på vindu nr 2 i 2etasje på nabohuset". Så gjorde jeg det og da ser jeg omrisset av naboen som satt helt klin inntil det mørke vinduet sitt. Tror ikke han skjønte at vi så han. Det ekleste er at jeg ser han sitter der hver eneste kveld nå. Ikke konstant altså, men det er sånn at jeg kan stå å lage middag, gløtte ut mot vinduet, ingen der, og så kikker jeg en gang til 30sek senere så sitter han der å glor på meg. Utrolig ekkelt!! Typen er på guttetur så er helt alene, men når han kommer hjem skal jeg be han ringe på hos naboen å be han si til han at vi faktisk ser at han sitter der. Flere historier om creepye naboer? Anonymous poster hash: 4219e...2e5 Vet ikke nå for tiden men har hatt en nabo som sto konstant og kikket i vinduet. Det var ordentlig ubehagelig for hvis jeg reise meg opp dra sofaen så sto han det og glana. Hvis jeg jeg gikk bortover fra et rom til et annet så fulgte han med på alt. Til slutt begynte jeg å trekke for gardiner, noe jeg ikke liker jeg liker å ha det åpent men siden den tidligere naboen ikke hadde noe annet å gjøre følte jeg at han rapporterte til hele nabolaget når folk gikk ut og inn, eller reise seg opp og gikk inne. Syns det er så frekt altså, og ekkelt! Noen ganger slo han av lyset så han trodde ingen skulle se han men rommet bak han lyste så jeg så jo silhuetten av han. Anonymkode: 17e6d...ad9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #49 Skrevet 25. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet ikke nå for tiden men har hatt en nabo som sto konstant og kikket i vinduet. Det var ordentlig ubehagelig for hvis jeg reise meg opp dra sofaen så sto han det og glana. Hvis jeg jeg gikk bortover fra et rom til et annet så fulgte han med på alt. Til slutt begynte jeg å trekke for gardiner, noe jeg ikke liker jeg liker å ha det åpent men siden den tidligere naboen ikke hadde noe annet å gjøre følte jeg at han rapporterte til hele nabolaget når folk gikk ut og inn, eller reise seg opp og gikk inne. Syns det er så frekt altså, og ekkelt! Noen ganger slo han av lyset så han trodde ingen skulle se han men rommet bak han lyste så jeg så jo silhuetten av han. Anonymkode: 17e6d...ad9 Min nabo før det igjen var også sånn som glana. Og i det tilfellet så gikk han ut hver gang jeg gikk ut. Og gikk inn når jeg gikk inn. Det var mest slitsomt og ikke så ekkelt. Anonymkode: 17e6d...ad9
SoWhat? Skrevet 25. juli 2019 #50 Skrevet 25. juli 2019 Jeg bodde i et såkalt "rikmannstrøk" et par år. Så mye sladder har jeg aldri opplevd. Syns det var skummelt i seg selv... 🙂 Men jeg bodde sånn at det var bare noen få hus i en blindvei. Det var sånn omtrent alle bodde der. En hovedvei og veier utifra den til noen hus. Jeg hadde det ikke heelt ok dengang, og våknet av alle lyder fort. Så var det noen som gikk utenfor hver eneste natt ved 24-tiden. Uff! Så en natt lukket jeg opp vinduet og sto lent ut litt før 24. Og der kom naboen fra innerst i veien. Han ble litt satt ut da han så meg, ut av vinduet. Jeg sa "hei", og han svarte "god kveld". Jeg så ham aldr ellers på dagtid eller noe. Jeg tror han kanskje hadde sosial angst eller noe? Eller han bare var et nattmemneske? Han var uansett ikke så skummel om the end 🙂
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #51 Skrevet 25. juli 2019 Vi har en alkoholiker i nabolaget som er konstant full, men som regel er han nok mest skummel for seg selv (sånn som den gangen han sykla i fylla og trynte over sykkelstyret rett i asfalten...) Det var dog den ene gangen han vifta rundt med et gevær inne på nærbutikken, det var litt ubehagelig, og jeg mistenker at han hadde fått noe attåt til alkoholen den dagen... Anonymkode: f0c48...75f 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #52 Skrevet 31. juli 2019 Ene naboen i firemannsboligen var langer. Det var stadig folk på døra og ofte fest. Noen ganger var det blod i ganga etter slagsmål, men han var hyggelig og vasket alltid opp sølet etter seg 😂 Anonymkode: 0ac1b...926 2
te_groupies Skrevet 7. desember 2019 #53 Skrevet 7. desember 2019 (endret) Har hatt flere (skumle, rare) naboer. En satt alltid i hjemmet sitt som var et lite skur av noe slag og kikket på folk som gikk forbi. Innimellom så ble han sint helt uten grunn og løp etter folk og sånne ting. Han fikk kallenavnet «han rare». Der er han rare. Flere kalte han det. Enig med luckieness. Dårlig gjort. De siste årene har vi vært heldig med naboene men vi har også opplevd en nabo som satt hjemme og snekra sine egne ting. Gjerne midt på natta Sitt eget bord, sin egen sofa, seng. Syns det var litt rart. 😛Han gikk alltid rundt og belærte folk i nabolaget og kunne prøve å lage sin egen vei også, midt på gresssletta som var ment for pynt og planting. Ehh ja.... tenker det holder nå. Endret 7. desember 2019 av te_groupies Forsøkte å legge til tekst
Djungelvrål Skrevet 7. desember 2019 #54 Skrevet 7. desember 2019 På 31.7.2019 den 10.59, AnonymBruker skrev: Ene naboen i firemannsboligen var langer. Det var stadig folk på døra og ofte fest. Noen ganger var det blod i ganga etter slagsmål, men han var hyggelig og vasket alltid opp sølet etter seg 😂 Anonymkode: 0ac1b...926 Hvor lenge pågikk det, og hvor fort kom politiet etter du tipsa de?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #55 Skrevet 9. desember 2019 På 9.6.2015 den 23.43, AnonymBruker skrev: Dette kan jo også være en enslig og ensom mann? Mange eldre pensjonister som er ensomme, og som sitter hjemme hele dagen uten helse til å være så mye ute og farte - eller få mennesker rundt seg å være sammen med. Da kan det faktisk være selskap i å sitte og titte ut, og på et vis "se på verden der ute".. Anonymous poster hash: 15a6e...c21 Ja, det er mange eldre som har lite sosialt nettverk og som føler at de deltar litt i samfunnet gjennom å sitte ved vinduet og følge med på livet rundt dem. Disse menneskene har kanskje problemer med å komme seg ut i særlig grad, og lite besøk. Mange er ensomme. En venn av meg tar litt jobber ved Frivillighetssentralen, det går på at han hjelper eldre med snømåking, ordne gjerde, henge opp et bilde og sånne forefallende saker som de ikke klarer selv. Han forteller at mange er veldig ensomme, han er kanskje den eneste de snakker med på ukevis, og de er så takknemlige for at han kommer innom. Anonymkode: f051a...5be 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #56 Skrevet 9. desember 2019 På 10. juni 2015 den 8.35, AnonymBruker skrev: Min skumleste nabo er egentlig ikke så skummel. Han er hyggelig og hilser hver gang vi møtes, men han har litt problemer med diverse ting og har stadig besøk av politiet. Det toppet seg sist helg da han hadde slått seg helt vrang og nektet å komme ut når politiet ville snakke med han. Han låste seg inne i huset med våpen og det hele endte med et dusin politibiler og en hel gjeng politifolk med maskingevær, visir, skjold og full pakke som omringet huset hans. Anonymous poster hash: 5244b...507 Høres ut som min nabo, bare at han ser skummel ut også. 3 ganger har vi hatt store politistyrker her med våpen, visir, skjold osv. Ikke mindre enn to ambulanser, en fra psykisk helseteam og husker ikke helt hvor mange politibiler (5-6?) første gangen ble alle naboene evakuert. Den gangen fikk vi heller ikke vite noe, og ble jo naturlig nok livredd. Det føltes ut som om vi var med i en filminnspilling.... Anonymkode: 5a711...a70 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #57 Skrevet 9. desember 2019 Jeg hadde en nabo for en stund siden som var ganske ille. Vi delte gårdsplass. Barnevernet kom og tok ungene, og det kom stadig folk kjørende inn på gårdsplassen og spurte etter vedkommende. Han skyldte visst en del penger. Men det verste var når jeg var hjemme alene med en ettåring og en toåring, og jeg plutselig fikk en telefon fra min samboer som var på jobb. Han hadde blitt kontaktet av xen til naboen, som ville advare oss ettersom hun visste at vi hadde små barn (hadde sett det en av gangene hun kjørte inn på gårdsplassen på jakt etter xen sin). Hun hadde bedt samboen min kontakte meg og ba meg pakke klar en bag, og dersom det skulle komme fremmede biler inn på gårsplassen skulle jeg hive bagen og ungene i bilen og komme meg unna. Det var visst en haug torpedoer som var på jakt etter naboen som man ikke ville komme i veien for. Å få en sånn beskjednår man er mutters alene med to små barn er ikke morsomt. Tror knapt jeg har vært så redd noen gang. Men ingenting hendte og naboen flyttet. I ettertid har jeg lurt på om det kanskje var xen som var koko. Anonymkode: 8788b...ddc 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #58 Skrevet 9. desember 2019 Hadde en ufyselig mannlig nabo i 40 åra som stod og glante på oss når vi var i stua. Samme personen hadde blottet seg til småjenter i nabolaget. Prøvde med gjentrukne gardiner, men dette var jo en dårlig løsning. Spesielt ille var det på våren og høsten når det var lyst utpå kvelden og vi glemte å dra for gardinene når det ble mørkt. Mannen min ble forbannet og fikk tak i en 2000 watt søkelyskaster som hadde stått på en fiskebåt som han monterte på et stativ på gjesterommet og rettet mot vinduet til naboen. Kvelden kom og naboen stilte seg opp og glante på oss når vi satt i sofaen. Mannen min snudde seg rolig rundt og koblet inn lyskasteren. Holdt på å le oss i hjel. Fyren ravet baklengs inn i rommet og snublet i noe bak han. Lyset var så kraftig at vi så gjenskinnet I andre rom når han åpnet dørene til dem. Vi lot lyskasteren stå på en times tid før den ble slått av. Etter noen dager begynte han å glane og igjen slo vi på lyskasteren. Etter noen uker sluttet han helt med glaningen👍👍👍 Anonymkode: 225b5...73f 18
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #59 Skrevet 10. desember 2019 Min værste nabo er ei gammel dame på over 90 år som driver å stjeler katta vår. Hun mener at den dakar pusen blir mishandlet av å være ute. Hun har sagt til andre naboer at hun som den jævla mor Theresa hun er, har anmeldt oss til dyrevernet (først og fremst anmelser man folk til politiet, og man gir mattilsynet en beskymringsmelding. Dyrebeskyttelsen er en annen avdeling. Tulling..) laget en tråd om dette tidligere. Tror ikke jeg blir lei meg når hun må flytte på gamlehjem. Skal bli en gledens dag. Anonymkode: 3d108...25a 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #60 Skrevet 10. desember 2019 Har kanskje ikke hatt direkte skumle naboer, men de jeg har nå er de rareste jeg har hatt. De er med i en pinsemenighet og det ligger videoer av mannen på youtube der han preiker, og det er ganske dramatisk for å si det sånn. Han går også rundt på veien utenfor huset og mumler og ber på natta, og noen ganger står han helt stille så jeg har opplevd å ikke se han før jeg er helt innpå huset der. Jeg pleier å gå tur sent med hunden, og hverken hunden eller jeg er spesielt glad i slike overraskelser. De har også en autistisk gutt boende hos seg som har løpt etter oss med paraply. Ingen problem for meg, men hunden min blir jo skremt. Anonymkode: c3193...677 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå