AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #21 Skrevet 9. juni 2015 Har du en skummel nabo? Fortell! Jeg og typen skal heldigvis flytte snart, og det gleder jeg meg til. Nærmeste nabo her er en rar mann som sitter i vinduet i bekmørk leilighet. Jeg ble først klar over han en kveld venninna mi stod på kjøkkenet mitt og ropte på meg. Så sa hun " se fort på vindu nr 2 i 2etasje på nabohuset". Så gjorde jeg det og da ser jeg omrisset av naboen som satt helt klin inntil det mørke vinduet sitt. Tror ikke han skjønte at vi så han. Det ekleste er at jeg ser han sitter der hver eneste kveld nå. Ikke konstant altså, men det er sånn at jeg kan stå å lage middag, gløtte ut mot vinduet, ingen der, og så kikker jeg en gang til 30sek senere så sitter han der å glor på meg. Utrolig ekkelt!! Typen er på guttetur så er helt alene, men når han kommer hjem skal jeg be han ringe på hos naboen å be han si til han at vi faktisk ser at han sitter der. Flere historier om creepye naboer?Anonymous poster hash: 4219e...2e5 Dette kan jo også være en enslig og ensom mann? Mange eldre pensjonister som er ensomme, og som sitter hjemme hele dagen uten helse til å være så mye ute og farte - eller få mennesker rundt seg å være sammen med. Da kan det faktisk være selskap i å sitte og titte ut, og på et vis "se på verden der ute".. Anonymous poster hash: 15a6e...c21 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #22 Skrevet 10. juni 2015 Ingen skumle naboer her jeg bor nå. Men tenker at noen kanskje tenker jeg virker litt creepy. De nærmeste naboene kjenner meg jo. Men de som bare går forbi osv.. Persiennene mine er nemlig nesten alltid nede nå. Bor i 1.etg, og mange folk går forbi her. Pluss at utsikten ikke er fin. Før har jeg alltid bodd på steder hvor jeg enten ikke har hatt naboer rett ved huset, eller bodd litt oppe i etasjene, så ingen har sett inn. Der har jeg også hatt fin utsikt, så der hadde jeg ikke persienner engang. Gardinene var sjelden trukket for.Anonymous poster hash: e4937...613 Hadde tenkt at du er normal. Har selv bodd i første etasje med digre vinder fra gulv til tak og alle naboene gikk 2 m forbi vinduene fra parkeringaplassen og hjem til seg. Da følte jeg meg skikkelig på utstilling! Hadde også en nabo tvers over den smale gangveien mellom rekkehusene som vi bodde i. Samtlige inkludert meg hadde enten persienner eller gardiner trekt for hele tiden, alle hadde like leiligheter. Også de i andre etasje hadde trekt for, for rekkehusene var så nært. Egentlig idiotisk bygd. Jeg leide så jeg hang ikke opp persinner, men kjøpte meg tykke gardiner så folk ikke kunne se inn. Hendte at fulle folk stod og banket på vinduet mitt på natta. Jeg bodde i enden, den ene av de to leilighetene som folk kom til først. Er sånne "ungdomsleiligheter", altså selges kun til unge folk. Billige leiligheter. Så derfor mye festing og sikkert veldig fristende å stå å banke på når man er full. Her hvor jeg bor nå så bor jeg og ganske tett inntil nabohuset men de har ingen vinduer vendt mot oss, og jeg bor i første etasje. Har persinnene nede men bittelitt åpne. Hadde tenkt at du var skrullete om valgte å ikke ha persinner el gardinene åpne når du bor så åpent for folk. Normale folk vil ha noe privatliv og ikke leve på utstilling som en gullfisk.Anonymous poster hash: aef5f...54f 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #23 Skrevet 10. juni 2015 Dette kan jo også være en enslig og ensom mann? Mange eldre pensjonister som er ensomme, og som sitter hjemme hele dagen uten helse til å være så mye ute og farte - eller få mennesker rundt seg å være sammen med. Da kan det faktisk være selskap i å sitte og titte ut, og på et vis "se på verden der ute"..Anonymous poster hash: 15a6e...c21 Min tanke og. Men kan være ekkelt for det. Om det er en hyggelig gammel ensom mann så hadde jeg pratet med han og bedt han ha lyset på så det ikke blir så ekkelt. Om han ikke er en av de som skal spare strøm, noen eldre er veldig nøye med strømbruken. Si at med lyset hans på så vil det se koseligere ut og da kan du vinke til han når du ser han. Eldre kan sette veldig pris på den lille oppmerksomheten. Men er han bare creepy så ikke vink, hehe. Anonymous poster hash: aef5f...54f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #24 Skrevet 10. juni 2015 Det er et nabopar, de er alkoholikere. De sitter på terassen og glor på deg hver gang du går ut, du kan glo tilbake, men de fortsetter bare. De teller hvor mange lyspærer du bruker i huset, vet når du legger deg, hvor ofte du lufter hunden, når du står opp, hva du spiser til middag. Og de står noen ganger bak gardinene til verandadøra og gjemmer seg, tror at ingen ser dem. Anonymous poster hash: 8938e...f5f 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #25 Skrevet 10. juni 2015 Ikke en nabo.. men en skummel uteligger. Jeg gikk på barneskolen på den tiden, og vær morgen i noen ukers tid, så stod han mannen der! Han var skikkelig ekkel, han stirret som fy da jeg gikk forbi. Han så ikke vekk, stirret skikkelig intenst. Vi mistenker det var han som brøt seg inn i garasjen vår, og stjal noen gamle laken pappa brukte til filler. For vi så han med den ene ekle fillen hengende fra sekken. De første dagene han var der, så turte jeg ikke å dra på skolen. Men etter hvert så måtte jeg jo dra. Men plutselig en dag så var han ikke der, og har aldri sett han siden. Anonymous poster hash: 4ae7b...e28 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #26 Skrevet 10. juni 2015 Våre naboer var vel mer slitsomme enn skumle, for de skulle på død og liv gå nakne i leiligheten eller knulle på stuegulvet når vi satt på terassen noen meter i fra. En kullsort mann og en skikkelig blond bimbo. Når vi traff dem på butikken stirret de bare rett frem og hilste aldri, vel hjemme var det påan igjen. Latterlig synes jeg, men vi fikk bra med besøk av kompisene til mannen min.Anonymous poster hash: 7bbc8...cc0 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #27 Skrevet 10. juni 2015 Våre naboer var vel mer slitsomme enn skumle, for de skulle på død og liv gå nakne i leiligheten eller knulle på stuegulvet når vi satt på terassen noen meter i fra. En kullsort mann og en skikkelig blond bimbo. Når vi traff dem på butikken stirret de bare rett frem og hilste aldri, vel hjemme var det påan igjen. Latterlig synes jeg, men vi fikk bra med besøk av kompisene til mannen min.Anonymous poster hash: 7bbc8...cc0 Kompisene og mannen din skulle ha stilt seg opp veldig synlig og stirret på de mens de holdt på. Da hadde de kanskje skjønt greia. Om de ikke ble tent av det da.Anonymous poster hash: aef5f...54f 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #28 Skrevet 10. juni 2015 Kompisene og mannen din skulle ha stilt seg opp veldig synlig og stirret på de mens de holdt på. Da hadde de kanskje skjønt greia. Om de ikke ble tent av det da.Anonymous poster hash: aef5f...54f Tror hele greia handlet om å bli sett, så det hadde nok tent dem enda mer. Blondinen kjørte fullt avkledningsshow da mannen min vasket vinduer. De ble skikkelig rene og grundig vasket... Hmpf..! Anonymous poster hash: 7bbc8...cc0 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #29 Skrevet 10. juni 2015 Tror hele greia handlet om å bli sett, så det hadde nok tent dem enda mer. Blondinen kjørte fullt avkledningsshow da mannen min vasket vinduer. De ble skikkelig rene og grundig vasket... Hmpf..! Anonymous poster hash: 7bbc8...cc0 Huff. Som en annen nevnte her tidligere, det er ikke greit at andre tvinger andre til å se ting de ikke vil se. Syns det er mye verre med å blotte seg sånn enn han fyren som er nevnt lenger opp som kledde seg som ei dame.Anonymous poster hash: aef5f...54f
Sannerlig Skrevet 10. juni 2015 #30 Skrevet 10. juni 2015 I København hadde jeg en nabodame i halvtredsintyve ca, som stod i sitt kjøkken og slipte kniver en times tid hver kveld, mens hun så ut vinduet. Hun så så jævla creepy ut også. Fikk grøssninger av henne. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #31 Skrevet 10. juni 2015 Og de står noen ganger bak gardinene til verandadøra og gjemmer seg, tror at ingen ser dem. Anonymous poster hash: 8938e...f5f Når jeg bodde i kollektiv var det en sur dame et stykke opp i boligfeltet som gjorde dette. Gikk ofte forbi huset hennes til og fra butikken. En gang var vi en venninnegjeng som gikk der, og vi så hun stod å så på oss i et vindu når vi nærmet oss huset hennes. Når vi passerte huset gikk hun fra vindu til vindu, skjulte seg bak gardinen og holdt øye med oss. Ene venninna mi holdt på å le seg i hjel, for det så så komisk ut. Hun prøvde jo å gjemme seg men vi så veldig tydelig hva hun drev med:P hadde jeg gått der alene den kvelden hadde jeg nok blitt litt reddAnonymous poster hash: 4219e...2e5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #32 Skrevet 10. juni 2015 Har du en skummel nabo? Fortell! Jeg og typen skal heldigvis flytte snart, og det gleder jeg meg til. Nærmeste nabo her er en rar mann som sitter i vinduet i bekmørk leilighet. Jeg ble først klar over han en kveld venninna mi stod på kjøkkenet mitt og ropte på meg. Så sa hun " se fort på vindu nr 2 i 2etasje på nabohuset". Så gjorde jeg det og da ser jeg omrisset av naboen som satt helt klin inntil det mørke vinduet sitt. Tror ikke han skjønte at vi så han. Det ekleste er at jeg ser han sitter der hver eneste kveld nå. Ikke konstant altså, men det er sånn at jeg kan stå å lage middag, gløtte ut mot vinduet, ingen der, og så kikker jeg en gang til 30sek senere så sitter han der å glor på meg. Utrolig ekkelt!! Typen er på guttetur så er helt alene, men når han kommer hjem skal jeg be han ringe på hos naboen å be han si til han at vi faktisk ser at han sitter der. Flere historier om creepye naboer?Anonymous poster hash: 4219e...2e5 Min skumleste nabo er egentlig ikke så skummel. Han er hyggelig og hilser hver gang vi møtes, men han har litt problemer med diverse ting og har stadig besøk av politiet. Det toppet seg sist helg da han hadde slått seg helt vrang og nektet å komme ut når politiet ville snakke med han. Han låste seg inne i huset med våpen og det hele endte med et dusin politibiler og en hel gjeng politifolk med maskingevær, visir, skjold og full pakke som omringet huset hans.Anonymous poster hash: 5244b...507 3
Sannerlig Skrevet 10. juni 2015 #33 Skrevet 10. juni 2015 Min skumleste nabo er egentlig ikke så skummel. Han er hyggelig og hilser hver gang vi møtes, men han har litt problemer med diverse ting og har stadig besøk av politiet. Det toppet seg sist helg da han hadde slått seg helt vrang og nektet å komme ut når politiet ville snakke med han. Han låste seg inne i huset med våpen og det hele endte med et dusin politibiler og en hel gjeng politifolk med maskingevær, visir, skjold og full pakke som omringet huset hans.Anonymous poster hash: 5244b...507 Et dussin politibiler? Faen, er det profeten Ummah du har boende der? 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #34 Skrevet 10. juni 2015 Et dussin politibiler? Faen, er det profeten Ummah du har boende der? Haha skulle nesten tro det går noe rykter om vold osv, men jeg har ikke peiling på om det stemmer. Han kom gående hjem dagen etter han ble arrestert hvertfall. Anonymous poster hash: 5244b...507 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #35 Skrevet 10. juni 2015 Min tanke og. Men kan være ekkelt for det. Om det er en hyggelig gammel ensom mann så hadde jeg pratet med han og bedt han ha lyset på så det ikke blir så ekkelt. Om han ikke er en av de som skal spare strøm, noen eldre er veldig nøye med strømbruken. Si at med lyset hans på så vil det se koseligere ut og da kan du vinke til han når du ser han. Eldre kan sette veldig pris på den lille oppmerksomheten. Men er han bare creepy så ikke vink, hehe.Anonymous poster hash: aef5f...54f Men viss han skal ha på lyset når det er mørkt ute så ser jo ikke han så godt ut? Anonymous poster hash: 90007...c61 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #36 Skrevet 10. juni 2015 Skummel og skummel, i alle fall lite hyggelig. Hadde tidligere en nabo som var alkoholiker, og hver gang han var full (som var ganske ofte), lagde han masse styr, bråkte, banna, og ungene i borettslaget og nabolaget var redde. Vi voksne syntes det var veldig ubehagelig. Han mente fellesparkeringsplassen som lå nærmest han (han bodde på enden), var hans (selv om alle hadde egen garasjeplass like ved), og en gang han kom full hjem og det stod en bil der, så tusjet han like gjerne ned bilen. Endte med politianmeldelse og han flyttet. Nå bor det et veldig hyggelig par der i stedet. Anonymous poster hash: 7cf28...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #37 Skrevet 10. juni 2015 Hoi, jeg kom på en nabo til! Garantert den skumleste... En nabo rett overfor mine foreldres hus hadde en kone som ble syk. Veldig syk. Og hun var syk lenge. Hun holdt på å dø til slutt. Ingen skjønte hva det var. Legene fant ut det ut til slutt. Det var mannen som hadde forgiftet henne over lang tid. Med arsenikk. Tenk den naboen da.... blander gift og gir til kona hver dag så hun til slutt holder på å dø.. Han vil man ikke ha på grillfesten... Anonymous poster hash: f119d...342 3
Djungelvrål Skrevet 10. juni 2015 #38 Skrevet 10. juni 2015 Når jeg var liten oppdaget jeg og min venninne at naboen min (en eldre sær og ekkel mann) sto i buskene å runket mens han så på oss. Dette skjedde flere ganger til tross for at min far skjelte ham ut. En stund kunne jeg ikke en gang være i hagen vår (tross stort gjere) fordi han gikk helt inn i hagen vår for å se på meg. Det var ekkelt. han bor fortsatt på siden av mine foreldre.Anonymous poster hash: 322d6...8fc Ble han ikke anmeldt? 3
Gjest Bond Skrevet 11. juni 2015 #39 Skrevet 11. juni 2015 Tråden ryddet for forherligse av voldsbruk. Bond, forumansvarlig
Gjest Angry Man Skrevet 11. juni 2015 #40 Skrevet 11. juni 2015 Vi hadde en nabo som var av den gammeldagse typen. Han mente at kvinner hørte hjemme på kjøkkenet og nektet å forholde seg til min mor når det var noe mens min far ville han gjerne snakke med. Han satte sine 3 barn på stoler på plenen når det var tid for klipp og der satt de på rad mens han klippet bollesveis på dem alle sammen. Han meldte også min mor til barnevernet fordi hun åpenbart ikke ga oss det vi trengte -ifølge han. Nei huff veldig skummel var han vel ikke men en skikkelig idiot. Eller så hadde vi en nabo som ikke akkorat bodde vegg i vegg men som var innenfor et stenkast. Han lå rett innenfor grensen for der de villet kunne sperret han inne på en anstalt, men akk nei. Han slo naboen i hodet med snøskuffe, brøt seg inn hos nabodama og slo løs på ungene med et et belte og kjørte rundt i nabolaget på jakt etter de som hadde "gjort han noe". Han var tøff nok overfor kvinner og barn eller hvis han kunne slå deg i bakhodet med snøskuffa, men ellers var han en feiging som ruslet inn i huset hvis han ble konfrontert. Han hadde sikkert vært skremmende nok for mange. :D Tja det var vel de værste naboene jeg har hatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå