Gå til innhold

Voldtektene i Game of Thrones


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere egentlig om alle voldtektsscenene i Game of Thrones?

 

Påvirkes dere av dem? Synes dere bare de er digg? Er det nødvendig for serien med så sterke scener?

 

De samme spørsmålene kan jo også stilles om de mange grusomme voldsscenene i serien, f.eks. den brutale scenen som vises i episode 09 (avslører ikke hva det er mtp de som følger norsk sendetid).



Anonymous poster hash: 956e2...220
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

går fint det, serien er jo brutal, det vet de fleste. synes det finnes mye verre skrekkfilmer o.l. 



Anonymous poster hash: 80931...539
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett så mye ekte dritt på internett, at noen innspillinger av drap og voldtekt plager meg ikke. Har blitt noe immun mot det jeg ser på skjermen



Anonymous poster hash: 485dd...f39
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

JA, jeg påvirkes av dem. Klarer nesten ikke se på og får så vondt inni meg at det egentlig ødelegger for hele serien for meg nå. Spesielt fra episode 8.

 

Hvorfor skriver du "synes dere bare de er digg?". Tror du folk flest synes voldtekter er digge og liker å se på det når scenen er så grusom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål.... 

 

Jeg prøvde å se på game of thrones, startet med første episoden. Men klarte ikke å bli hekta.. tar det litt tid før man forstår hva som foregår? 



Anonymous poster hash: ff43d...c30
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerbit

 

Jeg har sett så mye ekte dritt på internett, at noen innspillinger av drap og voldtekt plager meg ikke. Har blitt noe immun mot det jeg ser på skjermen

Anonymous poster hash: 485dd...f39

 

Synes det er trist for din del :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist for din del :/

 

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 485dd...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har empati, og forstår godt settingen i forhold til hvordan produsent vil forsøke få settingen i scenarioet til å virke, med hvor svake noen er stilt.

 

Spesielt med tanke på kvinner under middelalderen, en manns eiendom ved giftemål, uansett kongelig blod eller ei. Vondt å tenke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Det som man jo kan marke seg når det kommer til voldtektene i Game of Thrones er at det først ble reaksjoner da det var Sansa.

 

Det var ikke mye til reaksjon da Jamie voldtok Cerci ved liket av deres sønn.

 

Det var ikke mye reasksjon til at Daenerys ble voldtat av Drogo.

 

 

Så når folk reagerer på en voldtekt men ikke på alle de voldtekter som skjedde i serien før den med Sansa. Da har jeg vanskelig for å ta dem alvorlig.

 

 

 

 

Bare for å nevne det selvfølgelig er det ikke digg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at GoT er såpass brilliant er den realistiske fremstillingen av diverse hendelser, herunder voldtekter. Det skaper voldsomme følelsesmessige reaksjoner, det samme gjør de grusomme drapene, det voldsomme sviket og kyniske handlingene.

Når hele følelsesregisteret er aktivt, har man skapt en fengende serie.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som man jo kan marke seg når det kommer til voldtektene i Game of Thrones er at det først ble reaksjoner da det var Sansa.

 

Det var ikke mye til reaksjon da Jamie voldtok Cerci ved liket av deres sønn.

 

Det var ikke mye reasksjon til at Daenerys ble voldtat av Drogo.

 

 

Så når folk reagerer på en voldtekt men ikke på alle de voldtekter som skjedde i serien før den med Sansa. Da har jeg vanskelig for å ta dem alvorlig.

 

 

 

 

Bare for å nevne det selvfølgelig er det ikke digg.

Du har ikke fulgt særlig godt med i timen, for det var enorme oppstandelser da Jaime voldtok søsteren sin. Mange truet med å slutte å se serien etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke påvirket, kan være digg om man ser naken hud og vedkommende er fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jean Valjean

 

Et spørsmål.... 

 

Jeg prøvde å se på game of thrones, startet med første episoden. Men klarte ikke å bli hekta.. tar det litt tid før man forstår hva som foregår? 

Anonymous poster hash: ff43d...c30

 

 

 

Det er nok fra person til person. Men jeg tror ikke man kan regne med å bli hekta med bare en episode.

 

for min del tok det 3-4 episoder-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke påvirket, kan være digg om man ser naken hud og vedkommende er fin

 

Oi.  :sjokkert:

Anonymous poster hash: e86b8...27d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Du har ikke fulgt særlig godt med i timen, for det var enorme oppstandelser da Jaime voldtok søsteren sin. Mange truet med å slutte å se serien etc.

 

er mulig at jeg ikke har følt godt med på hva folk skriver på nette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sukkerbit

 

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 485dd...f39

 

Fordi det er ikke bra å sitte og ikke føle noe når man ser en grusom voldtektscene. Og hvis du ser på så mye grusomt på internett, så tror jeg at det er lurt at du tar deg en pause. 

Slik som folk i helsevesenet sier. Den dagen de slutter å føle noe er den dagen de ikke bør jobbe mer. Det blir litt det samme. Det er normalt å reagere på forferdelige ting, selv om vi vet at det ikke er reelt. Det er bare TV. Det er en del av å være menneskelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Det som man jo kan marke seg når det kommer til voldtektene i Game of Thrones er at det først ble reaksjoner da det var Sansa.

 

Det var ikke mye til reaksjon da Jamie voldtok Cerci ved liket av deres sønn.

 

Det var ikke mye reasksjon til at Daenerys ble voldtat av Drogo.

 

 

Så når folk reagerer på en voldtekt men ikke på alle de voldtekter som skjedde i serien før den med Sansa. Da har jeg vanskelig for å ta dem alvorlig.

 

 

 

 

Bare for å nevne det selvfølgelig er det ikke digg. 

Åjoda. Jeg dør inni meg hver gang dette skjer i GoT. Og mange venner reagerer på samme måte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Dette er jo en TV-serie, så man vet jo at det ikke er ekte.
Føler for det meste ingenting, men ene hendelsen i episode 9 var rimelig ekstrem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål....  Jeg prøvde å se på game of thrones, startet med første episoden. Men klarte ikke å bli hekta.. tar det litt tid før man forstår hva som foregår?  Anonymous poster hash: ff43d...c30

Samme her, følte egentlig ikke at jeg trengte å se noe mer :P Håper at noen kan svare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...