Gå til innhold

Noen som har kjørt/vært i ambulanse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble kjørt i ambulanse til sykehuset, da jeg brakk benet på 3 steder. Etter noen timer på sykehuset, ble jeg sendt i ambulanse til neste sykehus. Jeg måtte opereres, men sykehuset jeg var på, hadde ikke kapasitet.



Anonymous poster hash: e014d...db6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått ut av tellingen på hvor mange ganger jeg har kjørt ambulanse. Men har vært med venner. Meg selv har det vært pga dype kutt, overdoser, transport til legevakt pga ustabilitet, transport mellom legevakt, sykehus og psyk. Ble faktisk kjørt hjem engang og dagen etter en overdose, det kalte jeg service! Var ganske flaut igrunn...

 

Min erfaring er med andre ord at terskelen for sykebil er ganske lav noe jeg igrunn er glad for, de har reddet livet mitt mange ganger! Vil bli ambulansemedarbeider selv :)



Anonymous poster hash: 80038...9df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, under transport fra et sykehus til et annet. De satte på sirenene selv om det var beinbrudd  :rolleyes: Orker ikke sitte i kø sa sjåføren  :rolleyes:  Jeg lo og måtte love å ikke si det til noen :fnise:

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, under transport fra et sykehus til et annet. De satte på sirenene selv om det var beinbrudd  :rolleyes: Orker ikke sitte i kø sa sjåføren  :rolleyes:

Haha! Men det tror jeg skjer ofte, både med og uten pasienter ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i ambulanse tre ganger. En gang meget alvorlig og to ganger mer eller mindre ufalig. Den ene mindre alvorlige hendelsen var ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Men det tror jeg skjer ofte, både med og uten pasienter ;)

Ja. Har opplevd at politiet har gjort det også. Jeg ble kjørt hjem av politiet en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri vært i en ambulanse, ringte en gang på jobb men ble ikke med, var en som fikk hjerneslag. Har blitt innlagt en gang men da befant jeg meg allerede inne på sykehuset (på en poliklinikk) og gikk bort til akutten selv. Følte meg helt fin så det var veldig merkelig, men de trodde at jeg hadde blodpropp i hjernen, var ikke det.

Anonymous poster hash: c6206...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Skulle flyttes fra et sykehus til et annet, hyggelig ambulansearbeider jeg fikk mange gode samtaler med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i Norge, men i Kroatia. Besvimte og var bevisstløs, ante ikke hvor jeg var og "kom til meg selv" i ambulansen. Den følelsen å se opp, bli snakket til på gebrokkent engelsk. 

 

Det ble vurdert ambulanse da jeg kom rett fra et fly, men mamma ville at jeg skulle kjøres til sykehuset i hjemkommunen (hvor hun jobber). Pappa kjørte, hadde allerede ringt politiet om vi kom til å ligge over fartsgrensen (blodforgiftning, kom rett inn på sykehuset med leger ventende, på nippet til døende). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kjørt på sykehuset i ambulanse en gang, men jeg husker ikke stort av det. Ble slått ned på byen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som har kjørt ambulanse her, og ser at terskelen ikke nødvendigvis er veldig lav (Det er bra)

Kan vel fortelle at i løpet av de siste 3 årene, har jeg kjørt ambulanse 7 ganger. Deriblant 4 hjernerystelser, 1 astmaanfall, 1 gang pga blindtarmbetennesle og en annen gang pga nyrebekkenbetennelse...

 

 



Anonymous poster hash: 5c8f3...612
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt ambulanse 3 ganger som pasient. En gang ved trafikkulykke og to ganger ved epilepsianfall. Ble kjørt rett til sykehus alle gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet med ambulanse en gang etter en stygg mopedulykke. Ble sendt til legevakten for neddoping før jeg ble sendt videre med ambulansefly til nærmeste sykehus. De fryktet at jeg hadde brukket ryggen og/eller nakken. Heldigvis var jeg bare kraftig forslått.

Anonymous poster hash: ef1d4...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg våknet opp med pustevansker, var helt tett. Har slitt med falsk krupp som barn så det var noe lignende. Da ringte venninnen min som er sykepleier og som var der, til 113 og de sendte noen til oss. Jeg ble kjørt til legevakten i ambulansen. Flotte mennesker som jobbet i ambulansen altså!

Anonymous poster hash: 0ce27...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt noen turer i forsetet som følge da jeg selv jobber innen helsevesenet.

Selv har jeg vært pasient en gang, men var så dårlig på grunn av meningitt at jeg husker ingenting. Trodde etterpå at jeg var hentet med helikopter (slik er det med feberfantasi)

Anonymous poster hash: c754f...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på legevakta, og ble brått mye dårligere, type truede luftveier. Da behandlingen de prøvde ikke fungerte og det viste seg de ikke hadde peiling på hva som feilte meg, ble jeg sendt i ambulanse til sykehuset. Good call, for de på akuttmottaktet slet og lenge for å finne ut hva som feilte meg. Det viste seg at jeg hadde fått en barnesykdom som ikke forekommer hos voksne. Bortsett fra hos meg, da. Gøyalt.

Anonymous poster hash: b3000...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg har kjørt ambulanse to ganger, en gang da jeg var markør i en øvelse for politi og helsepersonell og en gang da jeg hadde kjørt utfor med bilen på dårlig vinterføre. Jeg følte meg egentlig helt fin (bare litt rufsete i nervene) etter bråstoppen sidelengs inn i et tre i veikanten, men sa i fra til de som kom til stedet at jeg sikkert burde sjekkes på legevakta. Det holdt hvis ikke med bare en tur på legevakta for jeg ble i stedet hentet i ambulanse og kjørt rett til sykehuset for observasjon, og der ble jeg liggende over natta (på grunn av travle leger som ikke rakk å komme innom og snakke med meg). Egentlig veldig irriterende da jeg ikke hadde smerter eller følte meg dårlig. Dessuten skremte de livskiten ut av meg da de plutselig peisa på med fulle sirener. Rett etterpå sa de at det ikke hadde noe med tilstanden min å gjøre men at de måtte det fordi trafikken var så tett. Legen i ambulansen sa at de alltid tar inn folk til observasjon dersom farten har vært 60 km/t eller høyere, så derfor ville de ikke bare sende meg på legevakta for en rask sjekk.

Anonymous poster hash: 0b7cd...22f

 

jeg nekta. dro rett hjem jeg.

Anonymous poster hash: 125fc...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 tror jeg. En gang fordi jeg ikke klarte å ikke svime av. To gallestein. Og en som transport mellom KK og nyfødtintensiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kjørte i ambulanse da jeg var liten og ble påkjørt, men det husker jeg ikke.

 

Deretter levde jeg i over 35 år uten å noen sinne ha vært i kontakt med ambulanse, før jeg plutselig kjørte to ganger på en måned :ler:  Den ene gangen for min egen del- jeg ringte egentlig bare Legevakta på grunn av blodtap, og de satte meg over til ambulansetjenesten. Jeg ble så forfjamset at jeg bare la på, for jeg syntes det ble så overkill ;) De ringte opp igjen, da, og så fikk jeg meg en tur til Legevakta der jeg tilbragte resten av natta koblet opp til IV-slanger.

 

Under en måned senere ble minstegutten veldig syk, og vi ble sendt i ambulanse fra Legevakt til barneavdeling på sykehuset. Blålys og det hele.

 

Har bare godt å si om ambulansepersonalet, men det ristet mye mer enn jeg trodde (mens jeg lå der lurte jeg på hvordan det ville vært å kjøre så fort og humpete med for eksempel bruddskader, det må være vondt?), og jeg håper uansett det blir 35 år til neste gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og så ringte jeg en gang i vinter, da en motorsyklist veltet akkurat da jeg gikk forbi. Han kjørte ikke så fort og hadde ikke synlige skader, men klarte ikke reise seg opp. Jeg var litt i tvil, og det var han også, men så kom jeg på hva ambulansedamen som holdt hjertestartekurs på jobben sa: Er du i tvil, så ring, og særlig hvis du er redd for bruddskader- da kan blodtapet plutselig bli stort. Så da ringte jeg, og de kom på ti minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...