Gå til innhold

Stor mage = liten penis?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

nei selvfølgelig ikke.

men på den annen side vet vi foreløpig såpass lite om akkurat hvordan arvematerialet vårt fungerer at det å avskrive eksistensen av korrelasjoner mellom genetisk betingede egenskaper som kan synes uavhengige kan være litt overilt, ikke sant?

Ingen hensikt å anta det er en korrelasjon før en korrelasjon faktisk er vist. Det vanlige er at man ikke forholder seg til enhver positiv påstand som ikke er bevist. Da er det enklere å anta at alt er som normalt, inntil det motsatte er bevist. Så klart må enhver person mene noe annet, men da logikk, genetikk og vitenskap trekkes inn, forutsetter jeg at man tenker slik man tenker innen vitenskapens rammer.'

Så den eneste fornuftige forklaringen jeg har sett her inne er at penisen på en stor man ser mindre ut enn penisen på en liten mann. Årsaken er at man ser penisen i forhold til resten av kroppen (det og at mer av svamplegemet gjemmer seg under huden). Når månen er lavt i horisonten ser den større ut enn ellers. Dette er ikke en illusjon forårsaket av atmosfæriske forhold, men slik hjernen tolker synsinntrykket (den ser månen i forhold til det den ser i horisonten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsom diskusjon dette. Tror nok ikke fedme har noe med penisstørrelse å gjøre. Men det er to ting som kan gjøre at penis virker mindre på en feit man:

- Penis virker mindre fordi kroppen er så stor.

- Feite mennesker har mindre blod i forhold til kroppsstørrelse. I tillegg kan man ha dårligere blodsirkulasjon pga. fedmen. Dette kan gi utslag ved ereksjon fordi penis ikke blir helt fylt opp med blod.

Så forresten et program på Discovery på onsdag kveld. Der ble det sagt at det var en myte at penisstørrelse kunne måles på hender, føtter og nese. Det som man derimot kunne anta størrelse på var mannens høyde fordi kroppens ekstremiteter var proposjonal med høyden. Ikke alltid en sannhet, men det var vist en god indikasjon. Så på en måte kan jo man si at man kan se det på hender, føtter og nese fordi de er proposjonal med resten av kroppen.

PS: Viste dere at mesteparten av pikken ligger INNI mannen? Så mye som 36 cm. Damn it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom diskusjon dette. Tror nok ikke fedme har noe med penisstørrelse å gjøre. Men det er to ting som kan gjøre at penis virker mindre på en feit man:

- Penis virker mindre fordi kroppen er så stor.

- Feite mennesker har mindre blod i forhold til kroppsstørrelse. I tillegg kan man ha dårligere blodsirkulasjon pga. fedmen. Dette kan gi utslag ved ereksjon fordi penis ikke blir helt fylt opp med blod.

At feite mennesker har mindre blod i forhold til kroppsstørrelse er helt feil. Selv er jeg normalt bygd, min blodprosent er 90-95%. Det er bra nok det, men pappa er nesten 2 meter høy og veier 130-140kg. og har en blodprosent på 110-120%, ja det er mulig å ha over 100 i blodprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At feite mennesker har mindre blod i forhold til kroppsstørrelse er helt feil. Selv er jeg normalt bygd, min blodprosent er 90-95%. Det er bra nok det, men pappa er nesten 2 meter høy og veier 130-140kg. og har en blodprosent på 110-120%, ja det er mulig å ha over 100 i blodprosent.

Hehe. Her har du nok misforstå litt. Les denne linken. :ler:

Blodprosenten er altså hvor mye hemoglobin man har i blodet og ikke hvor mye blod (væske om jeg kan få kalle det det) man har i kroppen. Det er vanlig å ha 5-6 liter blod i kroppen for en normalt slank person (mann 75kg), men blodmengden vokser ikke proposjonalt med vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette var vel ment som en spøk, Kjellebassen? Blodprosenten sier ingenting om mengden, altså volumet, av blod i kroppen men derimot hvor mye røde blodlegemer man har! Så faren din har med andre ord bra med røde blodlegemer i blodet. Å være blodfattig betyr ikke at man har lite blod men at man er fattig på røde blodlegemer (hvis oppgave bl.a. er å frakte oksygen rundt i kroppen)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kan jo ta et eks.: jeg har en liten kropp, veier 50 kg. og har blodprosent på 115. Min mann veier 85 kg. og har blodprosent på 90. Men han har naturligvis en del mer blod i kroppen sin enn meg likevel! Menn har som regel større blodvolum enn kvinner.

Men det betyr ikke at jeg tar for god fisk at tykke mennesker har mindre blod enn andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må dere lese skikkelig hva jeg skriver. Feite mennesker har ikke MINDRE blodvolum enn andre (målt i liter), men blodvolumet stiger ikke proposjonalt med vekten.

La oss si at en mann er 1.80 høy og er 75 kg. Han har 6 liter blod. Så har vi en annen mann. Han er 1.80 høy, men veier 110 kg. Han har da ikke 8,8 liter blod i (som tilsvarer det den andre har av liter per kg) kroppen, men kanskje bare 6,2 liter. Dermed har den tykke mindre blodvolum enn den slanke målt i liter per kg. Capice?

For å spore inn igjen på emne så understreker det poenget jeg la fram med penis kanskje ikke får så mye blod som det er plass til.

For øvrig er det ikke ubetinget gunstig å ha for høy blodprosent. Feite folk som har høy blodprosent har større sjanse for hjerte- og karsykdommer enn andre. Blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hensikt å anta det er en korrelasjon før en korrelasjon faktisk er vist. Det vanlige er at man ikke forholder seg til enhver positiv påstand som ikke er bevist. Da er det enklere å anta at alt er som normalt, inntil det motsatte er bevist. Så klart må enhver person mene noe annet, men da logikk, genetikk og vitenskap trekkes inn, forutsetter jeg at man tenker slik man tenker innen vitenskapens rammer.'

Så den eneste fornuftige forklaringen jeg har sett her inne er at penisen på en stor man ser mindre ut enn penisen på en liten mann. Årsaken er at man ser penisen i forhold til resten av kroppen (det og at mer av svamplegemet gjemmer seg under huden). Når månen er lavt i horisonten ser den større ut enn ellers. Dette er ikke en illusjon forårsaket av atmosfæriske forhold, men slik hjernen tolker synsinntrykket (den ser månen i forhold til det den ser i horisonten).

øh.

jeg har vel egentlig ikke argumentert for det å anta at det finnes noen korrelasjon, har jeg? (i så fall har jeg snublet i setningene mine)

poenget mitt er vel at å kategorisk avvise muligheten for at en negativ korrelasjon mellom penisstørrelse og magestørrelse (uansett årsaksforhold) forekommer er å gå litt lenger enn å ta som utgangspunkt at forholdet mellom de to egenskapene er fullstendig tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Zzzz....vel, uansett er det ikke så vakkert med en overvektig mann som i tillegg har en liten penis...men det finnes nok damer for dem også- det finnes en til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss da ta et veldig banalt eksempel. La oss si at jeg er en slank gutt og godt utstyrt. Jeg legger på meg som følge av livsstilsendring. Vil jeg da få mindre penis?

Eller la oss ta det motsatt. Jeg har stor mage og liten penis, men slanker meg og trener godt. Jeg blir kvitt min store mage, men vil da penisen min også bli stor?

Dette er veldg banale eksempler, men det er bare for å illustrere det som tidligere er blitt sagt. Alle undersøkelser viser at man IKKE kan se på noen annen kroppsdel for å bedømme størrelsen på penis. Så dessverre jenter, dere må åpne gavene deres på julaften, akkurat som vi er vant til... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som man derimot kunne anta størrelse på var mannens høyde fordi kroppens ekstremiteter var proposjonal med høyden. Ikke alltid en sannhet, men det var vist en god indikasjon. Så på en måte kan jo man si at man kan se det på hender, føtter og nese fordi de er proposjonal med resten av kroppen.

PS: Viste dere at mesteparten av pikken ligger INNI mannen? Så mye som 36 cm. Damn it!

Vel det med høyde har ikke jeg merket noe av må jeg si. Faktisk så har det vert motsatt erfaring for meg.

De høyeste partnerene har hatt mindre, enn de som var lavere. Og den laveste har hatt den nest største....

Så det er vel ikke helt å stole på når du ser en mann på 210 cm :ler: Eller en mann på 160 cm :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel det med høyde har ikke jeg merket noe av må jeg si. Faktisk så har det vert motsatt erfaring for meg.

De høyeste partnerene har hatt mindre, enn de som var lavere. Og den laveste har hatt den nest største....

Så det er vel ikke helt å stole på når du ser en mann på 210 cm :ler: Eller en mann på 160 cm :ler:

Det vet du kanskje bedre enn meg :wink: Jeg forteller bare hva som ble sagt i den dokumentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tykke og overvektige menn har som regel mer "babyfett", som det kalles, i området rundt basen på penis...noe som jo er ganske logisk...dette gjør at penis ser mindre ut enn det den egentligt er...etter jeg slanket meg ganske mange kilo, har jeg også fått merkbar større penis..."babyfettet" forsvant nesten totalt og lengden på penis økte...dette er jo selvopplevd, men jeg regner med det gjelder også for de fleste andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ikke nødvendigvis, men din logikk virker sviktende. Hårfargen min bestemmes av gener, betyr det da at det er en korrelasjon mellom min hårfarge og penislengde?

Det jeg vil fram til er at forskjellige gener styrer forskjellige egenskaper/ferdigheter/attributter/artifakter.

korrelasjon mellom to genetiske egenskaper er avhengig av om egenskapene (genene) ligger på samme kromosom og hvor langt fra hverandre de ligger. Så om hårfarge og penisstørrelse ligger på ulike kromosomer vil du ikke få noen korrelasjon (med mindre disse genene påvirker hverandre ved å hemme eller stimulere hverandre gjennom virkestoffene (RNA eller i neste ledd proteinene) genene produserer. I hvert fall i følge min genetikklærdom fra sent nittitall.

Synes teorien om testosteron var interessant - dersom man i det hele tatt kan påstå at det ER en sammenheng mellom stor mann/liten penis. Har selv ikke belegg for å støtte teorien, har vært sammen med stort sett tynne menn med passe/stor penis. Den tilsynelatende mest macho mannen jeg har vært med hadde forresten liten penis. Men "mannligheten" hans skyldtes kanskje mer speed enn hormoner, dessverre.

Sammenhengen mellom håravfall og testosteron skyldes forresten et gen for skallethet - og i sammenheng med testosteron gir dette måne. det holder å være mann og ha genet for skallethet... Kastrerte menn mister forresten ikke håret. Og kvinner etter overgangsalderen kan miste mer hår hvis de har genet fordi testosteronproduksjonen øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...