AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #21 Skrevet 9. juni 2015 Mest sannsynlig så er han lettere tilbakestående og kan ikke noe for det. Men likevel, en voksen mann skal ikke være kjæreste med ett barn!Anonymous poster hash: a6b18...ff8 4
Petra75 Skrevet 9. juni 2015 #22 Skrevet 9. juni 2015 Hvorfor tar alle utgangspunkt i at han er en manipulerende drittsekk som utnytter jenta? Jeg syns dette er situasjonsbetinget. Det er mange gutter på 23 som er sent utviklet og umodne, og det er mange 15 år gamle jenter som er ekstremt modne. Vi vet ikke om de har sex, vi vet ikke hva han sier til henne, og vi vet kort og greit veldig lite om hva dette består i. 1
missdior Skrevet 9. juni 2015 #24 Skrevet 9. juni 2015 Det kommer jo helt an på gutten og jenta. Er hun moden og han litt barnslig så møtes de jo godt på midten. Jeg har 17 og samboeren min 25 da vi møttes. Vi har vært sammen i fire år og har en sønn på 4 mnd. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #25 Skrevet 9. juni 2015 Aldersforskjellen høres kanskje mye ut nå, men om 5 år ville ingen reagert på dette. Jeg hadde snakket med datteren min, men hadde aldri nektet. Følelser er noe man ikke kan styre, og foreldre som prøver å ødelegge er bare stygge. Hva er vitsen ved å nekte når de kan treffe i skjul så mye de ønsker. Prøv heller å bli kjent med gutten, og være åpne. Anonymous poster hash: 2789e...b73 1
Gjest Olivia Benson Skrevet 9. juni 2015 #26 Skrevet 9. juni 2015 (endret) Aldersforskjellen høres kanskje mye ut nå, men om 5 år ville ingen reagert på dette. Jeg hadde snakket med datteren min, men hadde aldri nektet. Følelser er noe man ikke kan styre, og foreldre som prøver å ødelegge er bare stygge. Hva er vitsen ved å nekte når de kan treffe i skjul så mye de ønsker. Prøv heller å bli kjent med gutten, og være åpne.Anonymous poster hash: 2789e...b73 Det er ikke aldersforskjellen i seg selv jeg reagerer på, men at den yngste er 15 år. Endret 9. juni 2015 av Olivia Benson 6
Ultiva Skrevet 9. juni 2015 #27 Skrevet 9. juni 2015 Det er ikke aldersforskjellen i seg selv jeg reagerer på, men at den yngste er 15 år. Signerer denne. En 15—åring er et barn som bor på pikerommet hos mamma og pappa og går på ungdomsskolen mens en 23—åring allerede har levd voksenlivet i fem år. Om hun var 20 og han 28 så hadde det selvfølgelig vært en helt annen sak. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #28 Skrevet 9. juni 2015 Mannen jobber i BV og streila! Her må de voksne opptre som voksne, en 15 åring er et barn og skal beskyttes. Anonymous poster hash: d17bc...b4b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #29 Skrevet 9. juni 2015 Det er ikke aldersforskjellen i seg selv jeg reagerer på, men at den yngste er 15 år. Signerer denne. En 15—åring er et barn som bor på pikerommet hos mamma og pappa og går på ungdomsskolen mens en 23—åring allerede har levd voksenlivet i fem år. Om hun var 20 og han 28 så hadde det selvfølgelig vært en helt annen sak. Mannen jobber i BV og streila! Her må de voksne opptre som voksne, en 15 åring er et barn og skal beskyttes. Anonymous poster hash: d17bc...b4b Dette er helt normal aldersforskjell på bygda. Har skjønt det ikke er det i byene, men på bygda henger de noen tiår etter, og dette var helt vanlig før. Hadde selv kjæreste på 23 da jeg var 15, hadde foreldrene mine forsøkt å blande seg hadde forholdet vårt aldri blitt bra igjen. Dessuten kan man ikke holde tilbake en 15åring med makt. Jeg fikk bl..a kjæresten min til å hente meg på skolen hvis han hadde fri, og kunne lett si at jeg skulle på ungdomsklubben mens jeg var med kjæresten istedet. På bygda har 15åringer lov til å feste med voksne, aldersgrensa på bygdefester er 15 år. (konfirmant). Man blir lett kjent med de som er noen år eldre da, og alle generasjoner snakker sammen. Det er ikke noe skille. Anonymous poster hash: 202f8...68e 2
Maleficenta Skrevet 9. juni 2015 #30 Skrevet 9. juni 2015 Hvordan hadde dere reagert hadde deres 15 år gamle datter kommet hjem med sin uskyldige kjæreste på 23? Om dere hadde kjennskap til han fra før, og visst han var en bra fyr..Anonymous poster hash: 841a4...007 Spurt han hva pokker som feilte han 2
Maleficenta Skrevet 9. juni 2015 #31 Skrevet 9. juni 2015 Jeg vil si det kommer meget an på modenhet hos begge. Er hun akkurat blitt 15, eller blir hun 16 år? Det er stor aldersforskjell, men noen ganger er det jo kjærligheten. Hadde hatt en prat med henne absolutt, men vær forsiktig med å sette ned forbud, da gjør du henne irritert og kommer hvertfall til å være sammen med han. Vinkle det inn på det er rart med aldersforskjellen. vet ærlig ikke selv hvordan jeg hadde reagert men mine tanker nå hvertfall. Anonymous poster hash: ecf62...451 Hadde gått bak jentas tygg og forbydd HAN å treffe henne.
Travalo Skrevet 9. juni 2015 #32 Skrevet 9. juni 2015 Var akkurat bikket 15(ei uke siden) da jeg fikk min første kjæreste. Han var vel og merke "bare" 20 år, men han var likevel verdens snilleste. Kjempeordentlig og grei. Mamma likte han veldig godt!
Travalo Skrevet 9. juni 2015 #34 Skrevet 9. juni 2015 Forskjell på 20 og 23 "Han var vel og merke "bare" 20 år" sa jeg, jo..
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #35 Skrevet 9. juni 2015 Dette er helt normal aldersforskjell på bygda. Har skjønt det ikke er det i byene, men på bygda henger de noen tiår etter, og dette var helt vanlig før. Hadde selv kjæreste på 23 da jeg var 15, hadde foreldrene mine forsøkt å blande seg hadde forholdet vårt aldri blitt bra igjen. Dessuten kan man ikke holde tilbake en 15åring med makt. Jeg fikk bl..a kjæresten min til å hente meg på skolen hvis han hadde fri, og kunne lett si at jeg skulle på ungdomsklubben mens jeg var med kjæresten istedet. På bygda har 15åringer lov til å feste med voksne, aldersgrensa på bygdefester er 15 år. (konfirmant). Man blir lett kjent med de som er noen år eldre da, og alle generasjoner snakker sammen. Det er ikke noe skille. Anonymous poster hash: 202f8...68e Så med andre ord så skjønte du at du drev på med noe som foreldrene dine hadde blitt svært skuffet over. Anonymous poster hash: 31442...990 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #36 Skrevet 9. juni 2015 Hadde gått bak jentas tygg og forbydd HAN å treffe henne. Enten så har du ikke barn, eller så har du ikke vært forelsket!! Anonymous poster hash: 2789e...b73
kenpet Skrevet 9. juni 2015 #37 Skrevet 9. juni 2015 (endret) En gammel venn av meg som er 21 år ble nylig sammen med en 14 år gammel jente. Holdte på å spy da jeg så det på Facebook. En annen klassekamerat av meg som er 22, er forlovet med en 14 åring. Tydeligvis er det helt normalt. Jeg blir kvalm av sånt. Skjønner at du reagerer! Hvis de ikke er 23 og 15 år nå da. Kjæresten til dattera de begynner vel ikke på J? Endret 9. juni 2015 av kenpet
Maleficenta Skrevet 9. juni 2015 #38 Skrevet 9. juni 2015 (endret) Enten så har du ikke barn, eller så har du ikke vært forelsket!!Anonymous poster hash: 2789e...b73 En 23 åring har ingenting med å bli sammen med ei på 15. Forelskelser kommer og går. Er fullt mulig å bli forelsket på nytt i en annen.ikke alle forelskelser bør leves ut. Håper ikke du har barn dersom du mener at det er greit at ei på 15 er sammen med en på 23... Endret 9. juni 2015 av Maleficenta 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #39 Skrevet 9. juni 2015 En 23 åring har ingenting med å bli sammen med ei på 15. Forelskelser kommer og går. Er fullt mulig å bli forelsket på nytt i en annen.ikke alle forelskelser bør leves ut. Håper ikke du har barn dersom du mener at det er greit at ei på 15 er sammen med en på 23... Joda, jeg har barn som nå er voksne. Men aldri, noensinne ville jeg ha nektet de en forelskelse og gått bak ryggen og ødelagt. Det eneste som da hadde blitt ødelagt, er forholdet til barnet mitt. Og er jente på 15 år er slett ikke noe barn, ikke nå lenger. For ikke mange årene siden ble en 15 åring regnet som voksen og flyttet ofte ut... Ja, jeg er enig i at forelskelser kommer og går, men det er ikke foreldrenes oppgave å sabotere - vel og merke hvis dette er en oppegående gutt og ikke en kriminell voldsmann eller narkoman. Anonymous poster hash: 2789e...b73
Maleficenta Skrevet 9. juni 2015 #40 Skrevet 9. juni 2015 Joda, jeg har barn som nå er voksne. Men aldri, noensinne ville jeg ha nektet de en forelskelse og gått bak ryggen og ødelagt. Det eneste som da hadde blitt ødelagt, er forholdet til barnet mitt. Og er jente på 15 år er slett ikke noe barn, ikke nå lenger. For ikke mange årene siden ble en 15 åring regnet som voksen og flyttet ofte ut... Ja, jeg er enig i at forelskelser kommer og går, men det er ikke foreldrenes oppgave å sabotere - vel og merke hvis dette er en oppegående gutt og ikke en kriminell voldsmann eller narkoman.Anonymous poster hash: 2789e...b73 Det hadde jeg gitt F i da det ikke er viktigst at ens barn liker en. Jeg ville gjort det som var best for mitt barn. Revnende likegyldig om barnet hadde hatet meg etterpå. Det hatet hadde uansett hått over da hun ble eldre og innså at det slett ikke var bra at hun var i et forhold med en voksen da hun selv bare var et barn. Jeg hadde ikke levd med meg selv om jeg bare lot de holde på og begynte å ha sex og ble gravid på ungd skolen. Ingen menn på 23 orker å vente på sex når de har kjæreste 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå