Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke tilskudd tar du, og hva slags sport driver du med?
Synes du det hjelper? 
Og er det noe du har prøvd, men som ikke har funket?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar ingenting. Sunt og variert kosthold holder i massevis.

På vinteren kan jeg ta d-vitamin, men thats it

Anonymous poster hash: fff74...714
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar multivitamin, D-vitamin, magnesium, kalsium og c-vitamin i tillegg til probiotika.

I all hovedsak tar jeg dette grunnet sykdom og medisiner som gir meg økt behov for tilskudd, og ville ikke tatt det om jeg ikke hadde hatt medisinsk behov for det.

Anonymous poster hash: 5f5fa...a53
AnonymBruker
Skrevet

D-vitamin om vinteren pluss algeolje (alternativ til tran).

Merker at jeg ikke blir så tørr i huden, så det er mest derfor.

Anonymous poster hash: 36275...58e
AnonymBruker
Skrevet

Tar tran / fiskjeolje hver dag (hele året). 

Ellers ingenting, men spiser veldig sunt.

Anonymous poster hash: 21e8a...557
Skrevet

Tar ingenting, satser på at et sunt kosthold med masse frukt, grønnsaker og fet fisk er mer effektivt.

Skrevet

Vitaminbjørner og perioder med tran :) Ellers klarer jeg meg med et variert kosthold.

• Liker 1
Skrevet

Siden jeg ikke tåler en del mat og har tydeligvis vanskelig med å ta opp ting. Alltid vært slik. Jeg tar fast TrioB( b12, folat), d-vitamin, kalsium, omega3 og jod.

Tar det slik foreskrevet av legen.

Blir veldig slapp og sliten hvis noe kommer for lavt. Måler med prøver 4-5 ganger i året.

Spiser også sundt, men må holde meg vekk fra alt som innholder melk, egg og gluten.

Skrevet

Jeg tar tilskudd jern, men ikke hver dag. Dette er fordi jeg lett får jernmangel. Tar også tran når jeg husker det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jern, fordi jeg har påvist jernmangel og kroppen sliter med å ta opp nok jern bare fra vanlig mat. 

Magnesium, for å få sove og unngå leggkramper

D-vitamin/tran, fordi jeg bor i Bergen...

Kreatin, fordi jeg spiser lite kjøtt/fisk og kreatin hjelper på depresjonene mine

Anonymous poster hash: b464a...27a
Skrevet

Kun D-vitamin om vinter/vår. Det er det eneste som er vanskelig å dekke gjennom kost alene. Alt annet er bortkastet penger om man ikke har mangelsykdommer eller svært ensidig kosthold.

Skrevet

Tar D-vitamin i mørketida, ellers får jeg alt jeg trenger gjennom et variert kosthold.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ikke noe som helst av vitaminer eller kosttilskudd. Så lenge man spiser ett veldig sunt og variert kosthold, så er dette godt nok. Kosttilskudd er jo egentlig helt unødvendig. Man kjøper seg stort sett veldig dyrt urin, men fint lite annet.

Jeg har ett familie-medlem som prøvde Vitae Pro i ett par måneder. Men han endte bare opp med å føle seg mye verre. Han fikk en vondere og stivere rygg, enn han vanligvis pleier å ha.  

Anonymous poster hash: 0624b...c44
Skrevet (endret)

Tran og C-vitamin. C-vitamin mest for forfengeligheten sin skyld da det har med dannelse av kollagen i huden. Har ellers et høyt proteininntak dekket gjennom kosten og sjeldent jeg må ty til proteindrikker. 

Endret av lillehavfruen
Skrevet

Tar multivitaminer og kalsium/magnesium og d vitamin kapsler. Og tran. Jeg hadde så mangel på kalsium og magnesium at jeg utviklet leddgikt, helt kvitt dette med tilskudd.

Gjest FruPotter
Skrevet

For øyeblikket er jeg ikke så fysisk aktiv, men skal begynne på nytt igjen nå. Tar grønnsaksbjørner; i hovedsak for at jeg ikke spiser nok grønnsaker. Men.. det holder jo ikke med tilskudd ;)

Skrevet (endret)

Jeg tar ikke tilskudd, men det hender jeg tar meg et til skudd hvis den første dosen ikke var stor nok. Teller det?

Endret av Suppemann
Skrevet

I vinter måtte jeg begynne på D-vitaminer og jern (høydose). Da må jeg også ta C-vitamin sammen med jerntabletten. 

Jeg har alltid visst at kroppen min ikke vil ta opp jern og d-vitamin via kosten. Jeg spiser sunt og variert, og jeg elsker spinat og brokkoli. Likevel holder d-vitaminen seg rundt 10. Det er veldig mye under der den bør være. Jeg måtte jo nå bare innse at jeg må ta disse fordi jeg har fått diverse plager pga mangelen på d-vitamin. 

Så nei, det er ikke alltid at man får det i seg gjennom kosten, til tross for at man spiser sunt og variert. 

Skrevet

BalanceXtender fra Zinzino!

Alle vitaminer og mineraler kroppen trenger i EN boks!

Du kan sende meg PM meg for mer info.

• Liker 2
Skrevet

Jern. Det virker mot utmattelse når man har støre blødninger hver mnd.

Vitamin D. Det er viktig i vinterhalvåret. Beskytter mot forkjølelser og håret vokser bedre. Når jeg ikke tar det på vinter vokser håret saktere og jeg har dårliger forsvar mot infeksjoner i halsen.

Hvis jeg har spsit lite frukt tar jeg C-vitamin. Det hjelper mot å få munnsår. Det hender man får dem pga mangel på det vitaminet.

B-vitamin, av gammel vane.Men jeg regner med jeg får nok av det i gjennom korn og brød i kosten, egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...