AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Del Skrevet 6. juni 2015 Ønsker meg fulltidsjobb i Oslo, som servitør eller jobb i klesbutikk ved siden av skole. Er 22 og har ikke jobbet så mye tidligere, noe jeg selvfølgelig angrer på nå som jeg ser viktigheten av solid arbeidserfaring å vise til, selv om jeg vet at jeg kan gjøre en like god jobb som de som har jobbet mer enn meg. Hvis jeg søker nok steder, vil jeg få napp? Jeg er omgjengelig, vennlig og arbeidsom, og er god på det sosiale. Anonymous poster hash: 718ea...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ohdeergod Skrevet 6. juni 2015 #2 Del Skrevet 6. juni 2015 Er bare å søke på ALT mulig, søk på 10 jobber om dagen til du får napp. Er vanskelig å få jobb i Oslo.. Jeg har vært der. Ga opp til slutt og spurte Nav om de kunne kontakte noen jobber der jeg kunne jobbe i praksis(ikke ansatt) over 3 måneder. Da fikk jeg erfaring, og fikk fast jobb senere da jeg søkte på jobber 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Del Skrevet 6. juni 2015 Ønsker meg fulltidsjobb i Oslo, som servitør eller jobb i klesbutikk ved siden av skole. Er 22 og har ikke jobbet så mye tidligere, noe jeg selvfølgelig angrer på nå som jeg ser viktigheten av solid arbeidserfaring å vise til, selv om jeg vet at jeg kan gjøre en like god jobb som de som har jobbet mer enn meg. Hvis jeg søker nok steder, vil jeg få napp? Jeg er omgjengelig, vennlig og arbeidsom, og er god på det sosiale. Anonymous poster hash: 718ea...2d0 Nei, dette er nok mer eller mindre umulig. Hva med å lete etter fast arbeid i helt andre deler av landet ? Anonymous poster hash: a850a...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 6. juni 2015 #4 Del Skrevet 6. juni 2015 Ja, det er veldig vanskelig! Jeg søkte på haugevis av jobber da jeg skulle få min første jobb. Søkte på så og si alt jeg kunne, men fikk ikke et eneste svar fra noen av jobbene. Skikkelig demotiverende! Jeg endte til slutt opp med å skrive en åpen søknad for så å kjøre rundt til alle dagligvarebutikkene og personlig levere den til sjefen. Og hva skjedde? Jo, dagen etter blir jeg oppringt av en av butikkene og spurt om å komme på intervju. De to andre jobbene mine er jobber jeg har fått via bekjentskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Del Skrevet 6. juni 2015 Det er absolutt ikke vanskelig å få jobb i Oslo, du må bare ikke være kresen. Er det noe sted i Norge som det er lett å få jobb så er det Oslo.Anonymous poster hash: b9038...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Del Skrevet 6. juni 2015 Nei, dette er nok mer eller mindre umulig. Hva med å lete etter fast arbeid i helt andre deler av landet ? Anonymous poster hash: a850a...b0f Jeg bor i Oslo og går på skole her, så det er uaktuelt å dra til vestlandet for å få seg jobb. -TS Anonymous poster hash: 718ea...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Del Skrevet 6. juni 2015 Jeg kom fra vestlandet til oslo uten fnugg av utdannelse. Nå har jeg kongejobb og angrer ikke på det Anonymous poster hash: 2b85b...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 6. juni 2015 #8 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Vil ikke påstå det er lett iallefall. Jeg har masse jobberfaring men synes det er tøft å få noe jobb, er allerede i jobb nå (en psykisk tung jobb, veldig lei) og hørt det skal være lett å få jobb når du allerede har en.. Det er det ikke.. Men jeg MÅ være kresen med jobb pga ulike grunner. Jobb i klesbutikk er nok en av jobbene der du har mest konkurranse (av alle de ulike butikkjobbene i Oslo) Endret 6. juni 2015 av EmilyR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå