Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

God tur! :biggrin:

Jeg prøvde mine bikinier i går, alle passet bortsett fra én. De fleste er ganske stretchy så det går nok bra! Shortsene var det verre med :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan foreløpig melde om godt vær, fint hotell og ett stk jr som ikke tør å bade :ler:

Flyturen gikk over all forventning, men har ikke sovet stort etter halv fire i natt så litt ustabilt humør på jr...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere på ferie! Ang. bikinien så er det vel Syden det eneste stedet der det er så godt som innafor med for liten bikini :ler:  Et par av jentene på stranda her hadde nok oppnådd samme grad av tildekking om de hadde vikla seg inn i sytråd (med fare for å høres ut som en snerpete 70-åring :fnise: ) . 

Vi hadde også en relativt frynsete toåring første dagen etter kun en halvtimes søvn siden kl 04.30. Lykke tiiiil :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sovet godt, men skulle ønske jr hadde sovet litt lenger enn til kvart på sju. Og så er vi så heldige ( :ironi:) at vi har rom rett ut mot der det er kveldsunderholdning. Så planen om å legge seg tidligere gikk i vasken siden det var konstant bråk derfra fra åtte til godt over ti. Tror jeg endelig klarte å slukne i halv elleve-tida. Så jeg er ikke så fornøyd med hotellet egentlig. Passer nok ikke for barn under fire år mtp hvordan bassengene er, at ingen av restaurantene åpner før kvart over seks - halv sju og at den bråkete underholdningen da begynner så tett etter det at ungene ikke rekker sovne før de begynner. Satte på relativt høy musikk en stund før underholdningen begynte. Og jr syns vannet er alt for kaldt til å bade i så han har fortsatt ikke badet. Og bølgene på stranda var skumle så der tør han hvertfall ikke bade. Men vi var der nede en tur litt over sju i dag og han hadde det ganske artig hvertfall :) Lekeplassen er stas da, der kan han leke ganske lenge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjipt at hotellet ikke innfridder... må innrømme det er noe som alltid er gambling. Føler også samtlige hotellrom jeg har vært på er utrolig lytte uansett hvor fancy sted man er på. Og sengene pleier jo også å være i komfortgrad Stein :fnise:

Men ferie er jo digg uansett! Godt å komme seg litt vekk fra det samme gamle og nyte litt sol, strand og sjø. Joda, det er mye av det her også, men været i Syden er nå litt mer forutsigbart enn her hjemme. Også maten og prisene da! Helt greit ;) nyt nyt! :sol::skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi heldigvis byttet rom, nå bor vi i nærheten av en scene som har livemusikk (type ganske bra) i stedet for barneshow. Bor ikke rett ved så trenger faktisk ikke rope til hverandre på verandaen. I går måtte vi spise i buffetrestauranten da, for kokeplatene i leiligheten virka ikke (så det ble mat på hotellets regning :nigo:). Men det var faktisk en kjempesuksess, jr spiste som han ikke har gjort siden han kom og koste seg skikkelig. Så vi skal spise der på fredag også selv om det koster skjorta. Seriøst, vi må betale 55 euro for oss tre. Halv pris for barn, så betaler 11 euro bare for han. Trodde buffé var billig jeg.....

I dag har vi hatt en fin dag, gårsdagen var ganske dårlig. Jr har ikke helt klart å tilpasse seg varmen her og har vært mye grinete. Måltider har vært et mareritt. Så i går satt jeg og gråt meg gjennom hele lunsjen, jeg var bare så sliten. Kjente at jeg angret skikkelig på hele turen, jeg angrer ikke like mye nå men har innsett at dette ikke ble den fine turen vi trodde det skukle bli :sukk:Jr vil fortsatt ikke bade, spørs om han ikke ble litt skremt av de episodene der han falt i vannet hjemme. Men i dag var han hvertfall nedi det bassenget som er 35 cm dypt og så stod han med vann til knærne i de største bølgene på stranda. Han vil ikke være noe særlig på stranda forresten, var der 1t 20min i formiddag og da måtte vi gi opp for han prøvde bare å stikke opp til hotellet igjen. Han har også sagt flere ganger om dagen at han vil hjem, men i dag tror jeg han bare har sagt det én gang faktisk.

Så ja, i dag ble det altså en liten tur på stranda og så tok vi turen til nærmeste by etter duppen hans. Han liker å sitte i trilla, så vi kjøpte bagefter på en butikk og trilla langs havna til et skyggefullt sted der vi satte oss og spiste. Så trilla vi litt til før vi fant en isbar og spiste god is. Så dro vi tilbake til hotellet så jr fikk lekt litt på lekeplassen. Og så bada mannen og jeg litt mens jr satt på kanten og så på :fnise: I morgen skal vi prøve oss på restaurant igjen, utstyrt med iPad for å prøve å få spist uten for mye hyling. Den gode dinosaur er populær :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Så bra dere fikk bytta rom!

Utrolig kjipt når ferien ikke blir som man hadde tenkt. Jeg hadde en skikkelig meltdown her jeg også, det var kokvarmt, ingen hadde spist, T masa og babyen nektet å sovne. Midt i kaoset i Dyreparken. :P Men buffét var tingen her også, gitt! (Her måtte vi ut med 700 kr, og da gikk T gratis...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjott

Har hørt flere småbarnsforeldre med liknende ferier om det er en trøst. Varmt= vil ikke spise eller sove. Og siste to dagene er visst alt bra 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Grastusta skrev:

Så bra dere fikk bytta rom!

Utrolig kjipt når ferien ikke blir som man hadde tenkt. Jeg hadde en skikkelig meltdown her jeg også, det var kokvarmt, ingen hadde spist, T masa og babyen nektet å sovne. Midt i kaoset i Dyreparken. :P Men buffét var tingen her også, gitt! (Her måtte vi ut med 700 kr, og da gikk T gratis...)

Herregud, det var sykt dyrt! Synes forsåvidt 450 kr for frokost til oss tre er litt i overkant også. Vi bruker kanskje 70 kr på frokosten, da kjøper vi ferske rundstykker og har ost, skinke, egg og juice. Og kanskje litt nutella :ninja:

13 timer siden, Fjott skrev:

Har hørt flere småbarnsforeldre med liknende ferier om det er en trøst. Varmt= vil ikke spise eller sove. Og siste to dagene er visst alt bra 😀 

Hvorfor kjenner jeg så få småbarnsforeldre? Dette er informasjon jeg kunne trengt før vi bestilte sånn at vi ikke hadde bestilt. I går var som sagt bra, i dag er det alt annet enn bra. Begynte med at mannen åpna lokket på yoghurten til jr og så sa nei litt hardt når jr ble sur og var på nippet til å helle yoghurt ut over alt. Til slutt fikk jeg beskjed om å få og legge meg ved bbassenget, noe som nesten resulterte i grining fordi jeg får dårlig samvittighet overfor mannen som sikkert blir like sliten som meg av grining og sutring. Så nå sitter jeg her og prøver å kose meg. Må bare bytte solseng først, midt i sola er for varmt i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjott
5 minutter siden, A4-livet skrev:

Herregud, det var sykt dyrt! Synes forsåvidt 450 kr for frokost til oss tre er litt i overkant også. Vi bruker kanskje 70 kr på frokosten, da kjøper vi ferske rundstykker og har ost, skinke, egg og juice. Og kanskje litt nutella :ninja:

Hvorfor kjenner jeg så få småbarnsforeldre? Dette er informasjon jeg kunne trengt før vi bestilte sånn at vi ikke hadde bestilt. I går var som sagt bra, i dag er det alt annet enn bra. Begynte med at mannen åpna lokket på yoghurten til jr og så sa nei litt hardt når jr ble sur og var på nippet til å helle yoghurt ut over alt. Til slutt fikk jeg beskjed om å få og legge meg ved bbassenget, noe som nesten resulterte i grining fordi jeg får dårlig samvittighet overfor mannen som sikkert blir like sliten som meg av grining og sutring. Så nå sitter jeg her og prøver å kose meg. Må bare bytte solseng først, midt i sola er for varmt i dag....

Det der høres ut som hver dag hos oss om det er en trøst :hoho:Bortsett fra at jeg ikke får dårlig samvittighet, jeg bare synes mannen er dust og visa versa :P (jepp, man blir permanent koko i hodet av å ha antisovespisebarn :P )

Mitt inntrykk er egentlig at de fleste ferier med barn er ganske slitsomme, med mindre man har med barnevakt. Det er litt sånn at Instabildene ser veldig bra ut, men når de forteller om ferien mer inngående så var det sånn "neiiii, altså - ja, det kosta endel - men det ble litt surr, ungen ville ikke X og Y og vi krangla, og så mista vi bagasjen, og så var det dritvarmt".

Så jeg har bestemt meg at jeg ikke skal på annet enn enkle teltturer(ikke i myggsesong!) med mulighet for enkel retur og type danmarkstur hvor søsken uten bar eller besteforeldre er med :ler: Meg og mannen krangler jo alltid på ferie n¨r vi drar alene(litt forskjellig tempo kan du si, blir alltid venner igjen etter dag 2), så det sier seg selv at med unger så må det bli surt humør på noen tilslutt.

Jeg vet det: CAMPING! Det må jo være genialt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fjott skrev:

Det der høres ut som hver dag hos oss om det er en trøst :hoho:Bortsett fra at jeg ikke får dårlig samvittighet, jeg bare synes mannen er dust og visa versa :P (jepp, man blir permanent koko i hodet av å ha antisovespisebarn :P )

Mitt inntrykk er egentlig at de fleste ferier med barn er ganske slitsomme, med mindre man har med barnevakt. Det er litt sånn at Instabildene ser veldig bra ut, men når de forteller om ferien mer inngående så var det sånn "neiiii, altså - ja, det kosta endel - men det ble litt surr, ungen ville ikke X og Y og vi krangla, og så mista vi bagasjen, og så var det dritvarmt".

Så jeg har bestemt meg at jeg ikke skal på annet enn enkle teltturer(ikke i myggsesong!) med mulighet for enkel retur og type danmarkstur hvor søsken uten bar eller besteforeldre er med :ler: Meg og mannen krangler jo alltid på ferie n¨r vi drar alene(litt forskjellig tempo kan du si, blir alltid venner igjen etter dag 2), så det sier seg selv at med unger så må det bli surt humør på noen tilslutt.

Jeg vet det: CAMPING! Det må jo være genialt! 

Vi har noen sånne dager hjemme også, men da har vi liksom litt andre ting å distrahere med. Her vil han jo ingen ting, tror han savner noen å leke med og alle tingene vi finner på hjemme. Fikk bilde av mannen nå, var ei jente som hadde prøvd å trøste jr så nå er de visst venner. Da måtte jeg gråte litt :fnise: Takk gud for solbriller sier jeg bare....

Camping er genialt, synd mannen ikke er noen fan. Men om et par år synes sikkert jr det er moro, da kan evt mannen og lillesøster være hjemme. Eller så kan vi bare campe i hagen. Det var jo kjempestas da jeg var liten hvertfall :) Vi har jo vært så optimistiske at vi bestilte oss ferie 14 dager til Rhodos neste år. I begynnelsen av juni da, men der blir sikkert like jævlig. Ønsk oss lykke til, bare 320 dager igjen å gruer seg på.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, kjipt at ferien har blitt sånn for dere! Godt at jr har funnet seg en venn ;) vi har vært noen turer til syden med L, og jeg kan ikke huske at han var veldig vanskelig, men alt blir bedre når de finner noen å leke med:nigo: 

Håper det blir bedre når han blir mer vant mer varmen! Kjenner jeg er litt glad jeg og mannen får reise uten barn i år:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Huff, kjipt at ferien har blitt sånn for dere! Godt at jr har funnet seg en venn ;) vi har vært noen turer til syden med L, og jeg kan ikke huske at han var veldig vanskelig, men alt blir bedre når de finner noen å leke med:nigo: 

Håper det blir bedre når han blir mer vant mer varmen! Kjenner jeg er litt glad jeg og mannen får reise uten barn i år:fnise:

Vi reiser om to dager :fnise: Men etter at jr fikk sittet og sett litt tysk tv på rommet har han vært blid. Han og jeg har akkurat vært en time ca på den ene lekeplassen, og så fikk han kjøre litt i en sånn liten brannbil og så har vi sett litt på forberedelsene til et show i dag. De hadde ballonger så det var spennende :) Nå er jr og mannen og kjøper is og så tenker jeg vi kjører en tur så jr får sove (kjempepraktisk at han bare sover i bil :rolleyes:) og så tar vi nok en tur til nabobyen igjen siden jr elsker å sitte i trilla og glane. Og spise is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå! Jeg har dårlig samvittighet for dårlig oppfølging i dagbøker her på ferie. Men nå må jeg bare svare litt her. Selv om vi ferierer med litt eldre unger så er det meltdowns her også altså :fnise: Det er ikke langt mellom himmel og helvete, det er seriøst som en knapp som skrus på. Rett fra latter av at noen sa "bæsj" til tårer i maten fordi noen spurte om det finnes haier i Spania. Altså! Jeg dør :hoho: Varmen, senere kvelder enn vanlig... I går var det min feil at vi kom oss litt sent ut for å spise middag. Samme dagen som jeg hadde sittet og hatt en "seriøs samtale" med alle de voksne på morgenen om at "dette funker ikke for våre unger, vi må bare spise middag tidligere, i går var det helt krise når de skulle legge seg!" Men etter dusjen ble jeg svimmel og så litt tåkete så jeg måtte legge litt nedpå før vi gikk. Så da ble det like sent (eller senere :rodme:) som de andre dagene :sur:

I dag har de sovet over én time lenger enn vanlig heldigvis, så kanskje vi slipper tårer i middagen :fnise:

Så ja! Ferie er moro, men av og til ikke i det hele tatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh A4-livet:klemmer:

Long time no see.. Har fulgt med litt i dagboken din nå og da, og selvfølgelig fått med meg at du er gravid igjen! Hurra for det! :duskedame: Og du skriver så herlige innlegg og de er så treffende at jeg skulle tro jeg hadde skrevet de selv noen ganger.

Jeg måtte bare ha laaaaang KG-pause fordi hele prøvingen og alle andre det klaffet for gjorde meg så stresset og deprimert. Nå har jeg termin om litt over en måned :sjokk:

Pausen min fra KG ble litt lenger enn planlagt fordi jeg ikke klarte å logge inn, glemte passordet og det gikk aldri å lage nytt. Så ga litt opp hele KG :sjokkbla: Men i dag fant jeg passordet mitt på en lapp når jeg ryddet, så hurra.. jeg er tilbake :duskedame:

Sydenberetningene dine tar virkelig kaken altså! Og jeg føler såå med deg! 

Mannen er supergira på å reise til Mallorca neste sommer. Han har sittet og dirret over "bestill"-knappen i ukesvis nå. Jeg har derimot forestillinger om at det heller er realistisk at drømmeferien blir slik du opplever.. Hvilket hotell bor dere på? Mannen vil bo på Sunwing Alcudia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...