Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

Haha uff, skikkelig tragikomisk altså :( Typisk! Håper du får hvilt deg litt nå så formen blir bedre. Så krysser jeg fingrene for at du får en bedre dag i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhnei, for en morgen! Også paraplyslag på kinnet da!! :hug: Toppen av kransekaken ... Håper du får hvilt litt, og at du blir bedre snart!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har heldigvis tatt seg opp :jepp: Fortsatt tett i nesa og vondt i hodet, men ellers ganske bra. Jr er et lite mareritt å legge om dagen, men i dag var det heldigvis mannen sin tur. Jeg blir gal av hyling og sutring, og det er det litt av om dagen. Glad mannen fant ut at han ikke gadd være på avdelingssamling hele helgen men heller vil hjem til oss på lørdag, jeg er ikke skapt for å sitte fast i huset med en grinete toåring en hel helg (vi er for øvrig enige om at ingen av oss har lyst eller psyke til å være aleneforelder, så det er uaktuelt å gå fra hverandre :fnise: Vi er glad i hverandre også altså, det er også en grunn). Eller skjer det som vanlig lite. Mye å gjøre på jobb, gjør minst mulig etter å ha kommet hjem. Noe som merkes på kroppen, tror jeg veier mer enn jeg gjorde da jeg ble gravid med jr nå og er blitt skikkelig dvask. Må virkelig komme i gang med den treninga mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Så bra at dere er glad i hverandre i tillegg. Det er alltid et pluss ;) 

Vekta har krøpet opp hos meg også. Og for hver PP jeg har "troa" så tenker jeg at jeg skal jo bli tjukkabolle likevel. Men det er jo helt tullete tenking egentlig. Jeg er blitt flinkere med maten.  Nå som det er et ekstra ork å trene siden jeg må gååå helt bort (:rodme:) til senteret så kan jeg i det minste passe bedre på kostholdet :) Selv om det var den verste delen før.  Da trente jeg akkurat nok til at det gikk opp i opp ;) Nei, vekt er vanskelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg synes også det er hyggelig å høre at dere er glade i hverandre også! Men i krevende tider, som jo småbarnsfasen kan være, tenker jeg at det innimellom får være bra nok at det å være sammen er bedre enn alternativet! :ler: Vi har inngått et gjensidig oppsigelsesforbud de første tre årene her i huset. Eller, jeg har. Mannen er av typen som nå vil bli hos meg til han dør selv om han skulle ende opp med å avsky meg fullstendig, pliktfølelsen er sterk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den treninga er lettere sagt enn gjort :opplyser: Her er dørstokkmila ufattelig lang i alle fall. Jeg vet i alle fall veldig godt hva som skal til. Det er bare så innmari vanskelig å komme i gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er oss som prater om sånt :ler: Jeg beundrer virkelig aleneforeldre, barnegnåling går meg så innmari på nervene, så av og til må mor i huset ha en time-out :sjenert::fnise:

Trening er jo digg, når man har kommet i gang, men dørstokkmila er så eviglang i begynnelsen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig kan jeg hvertfall skylde på en bihulebetennelse for at jeg ikke trener, neste uke har jeg ikke noen unnskyldning lenger. skal hvertfall kutte ned på sjokoladen :Nikke: 

Ba inn familien til bursdagsfeiring neste helg. Alle unntatt én kan, så vi blir 20 stk. Det har vi strengt tatt ikke nok stoler til, så må finne på noe lurt. Tenkt å hive ut mann og barn på lørdagen så jeg kan bake kaker. Ikke lett å få gjort det med jr hengende i buksebeinet. Mamma baker kanelsnurrer, så jeg tipper jeg lager en ostekake og en sjokoladekake hvertfall. Kanskje finne en laktosefri kake i tillegg som svigerinna mi kan spise også, hun må jo få skikkelig kake hun også.

Og velkommen, Småkjekset :vinke: Koselig med nye bekjentskaper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det bare er laktose hun ikke tåler, så går det jo an å lage en kake med laktosefri melk f.eks? :jepp: 

(uten at jeg kommer på noe som helst akkurat nå :hoho:

Selv den lengste reisen begynner med et lite skritt, er det ikke noe sånt man sier da? Bare å kutte sjokoladen er et godt stykke på vei :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen A4, du har jo dagbok du også! Her må jeg jo følge med videre :tommelsmil: 

Leste meg igjennom det du opplevde i november, uff så trist! :klem: Lykke til med videre prøving! Vi 86-modeller skal nok klare å få til noe det året vi fyller 30! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tekola skrev:

Om det bare er laktose hun ikke tåler, så går det jo an å lage en kake med laktosefri melk f.eks? :jepp: 

(uten at jeg kommer på noe som helst akkurat nå :hoho:

Selv den lengste reisen begynner med et lite skritt, er det ikke noe sånt man sier da? Bare å kutte sjokoladen er et godt stykke på vei :jepp: 

Problemet er at hun ikke tåler laktosefri melk som blir varmet. Og jeg er jo mest glad i sjokoladekake. Men sjokoladekake som er laget med kakao i stedet for sjokoladeplater funker da :Nikke:

17 timer siden, Marimba skrev:

Neimen A4, du har jo dagbok du også! Her må jeg jo følge med videre :tommelsmil: 

Leste meg igjennom det du opplevde i november, uff så trist! :klem: Lykke til med videre prøving! Vi 86-modeller skal nok klare å få til noe det året vi fyller 30! 

Ja, dette er 86-modellenes år :jepp: Fjernet lenken til dagboka i signaturen da jeg mista, kanskje på tide å lage en igjen. Bare jeg gidder å åpne PCen, det er så klønete på nettbrett...

Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe ny telefon. Den jeg har er bare to år (nesten) men har begynt å henge seg opp. Mannen mente jeg måtte kjøpe iPhone 6, men jeg har funnet ut at Samsung Galaxy S6 har litt bedre kamera og koster sånn ca 3000 kr mindre. Så da.blir det den :) Nå er jeg på vei hjem for å hente jr. Den lille snikende har gått rundt og sagt i barnehagen at mamma har baby i magen :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny mobil er aldri å forakte :nigo:

De er søte disse små :ler: E fortalte alle i høst at hun skulle få baby, og da var det niesen min som ventet en liten en ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjønner jeg hvordan noen kan finne på å gå fra hverandre med små barn, jeg gruer meg til de to dagene A skal på jobbtur neste uke bare jeg. Jeg storkoser meg som mamma, men tanken på å ikke kunne overlate henne til pappaen en liten stund for å få en pustepause... :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Regal brownies. Den er glutenfri og laktosefri :nigo: om du virkelig vil lage en eksklusiv utgave må du bare prøve frosken sin variant med bringebærfromasj på toppen :sikle: Bare å bruke laktosefri kremfløte som piskes og blandes med bringebærgele og bringebærpure :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, Sjela :)

Jr var kjempeenkelt å ha med å gjøre i går. I dag, not so much..... Våkna kvart over fem, vi slumra videre til seks og etter det har han egentlig mest sett på tv. Nå sitter han og ser på Daniel Tiger mens han spiser brødskiver. Mitt forsøk på å gjøre det hyggelig og lage pannekaker endte med at jeg spiste pannekaker mens han stod ved siden av og hylte :rolleyes: Er fortsatt helt tett pluss at jeg hoster og har vondt i hodet, så orker ikke være god mor i dag. gleder meg til mannen kommer hjem kjenner jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne dager kan man få billig av meg, altså, det høres så alt for kjent ut! Under driter i gode intensjoner :hoho:

Håper han sover uten for mye styr på dagtid i dag, da, så du får tatt deg inn litt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...