Weebs Skrevet 8. januar 2018 #2441 Del Skrevet 8. januar 2018 Åh, så sårt Gikk det seg til? Her går tilvenningen i skikkelig slow motion Hvor mange dager har dere mulighet til å bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 8. januar 2018 Forfatter #2442 Del Skrevet 8. januar 2018 1 time siden, Weebs skrev: Åh, så sårt Gikk det seg til? Her går tilvenningen i skikkelig slow motion Hvor mange dager har dere mulighet til å bruke? Nei, det ble 25 min med hylgrining Var bare stille noen sekunder av gangen mens hun spiste. Vi hadde to dager forrige uke og tre dager denne uka. Har egentlig ikke tid til å ha kortere dager torsdag og fredag, men kan se ut til at jeg bare er nødt til å komme senere på jobb sånn at M får spist frokost hjemme. Da får hun hvertfall i seg noe å spise og slipper 8-timersdager. Kan spørre om mannen kan dra en halvtime tidligere også. Det fungerte så fint med jr fra dag én så det her er som å være førstegangsmamma igjen... Og i morgen skal hun liksom være der lenger og sove der. Jeg har mest lyst å holde henne hjemme et år til, kan jo bare selge huset liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 8. januar 2018 #2443 Del Skrevet 8. januar 2018 Nei, nå fikk jeg vondt på både din og Ms vegne Ikke har jeg noen tips heller. Må bare håpe det går bedre og bedre! Jeg har involvert besteforeldre sånn at vi slipper så mange lange dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 9. januar 2018 #2444 Del Skrevet 9. januar 2018 Uff, så vanskelig. Håper det går bedre i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #2445 Del Skrevet 10. januar 2018 Det hadde gått mye bedre i går. Eneste var at de ba meg gå når M ikke så meg, det skal jeg ikke (aldri aldri aldri) gjøre igjen. Tror det er viktig at jeg ikke plutselig bare er borte, da blir hun utrygg og tør ikke være borte fra meg i tilfelle jeg forsvinner. Men hun sov 50 min og begynte ikke å gråte da jeg kom så det er jo mye mer suksess enn jeg (og de i bhg) hadde turt å håpe på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 10. januar 2018 #2446 Del Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, A4-livet skrev: Det hadde gått mye bedre i går. Eneste var at de ba meg gå når M ikke så meg, det skal jeg ikke (aldri aldri aldri) gjøre igjen. Tror det er viktig at jeg ikke plutselig bare er borte, da blir hun utrygg og tør ikke være borte fra meg i tilfelle jeg forsvinner. Men hun sov 50 min og begynte ikke å gråte da jeg kom så det er jo mye mer suksess enn jeg (og de i bhg) hadde turt å håpe på Så bra det gikk bedre i går! Men jeg er helt enig med deg, det er jo kjempeviktig at hun får med seg at du går. Rart at de ansatte foreslo det synes jeg ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #2447 Del Skrevet 11. januar 2018 Det gikk ennå litt bedre i går. Leverte seint og mannen hentet tidlig i dag, er spent på å høre hvordan det har gått. Hun gråt da jeg gikk, men hørtes ikke like krise ut som på mandag. Strakk seg mot hun jeg ga henne til også, det må jo være et godt tegn. Ellers har det vært sinnsykt hektisk på jobb i dag, er jo bare tredje dagen på jobb etter juleferien for meg. Tida går hvertfall fort da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 12. januar 2018 #2448 Del Skrevet 12. januar 2018 Hvordan synes du det er å være på jobb igjen da? Det er jo en overgang etter å ha vært hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 12. januar 2018 Forfatter #2449 Del Skrevet 12. januar 2018 12 timer siden, lille_frosk skrev: Hvordan synes du det er å være på jobb igjen da? Det er jo en overgang etter å ha vært hjemme! Synes egentlig det er ganske fint. Fortsatt sjeldent jeg får drukket varm kaffe da Nå har jeg hatt 6-timersdager frem til nå og har 7-timersdager nå pga ammefri, så jeg får heldigvis sett litt til ungene. Og koser mer mer med de i helgene enn jeg kanskje har gjort siden det ikke er det jeg holder på med hveeeeer dag. Men jeg kommer nok til å kutte ned til 7-timersarbeidsdager når jeg er ferdig med ammefri for å få mer tid med ungene på ettermiddagen. Ikke noe gøy å bare ha 1,5 time med de, da blir liksom hele familielivet stress. Har heldigvis en jobb jeg trives utrolig godt i! Har vurdert å søke jobber nærmere hjemme men det sitter langt inne fordi jeg har det så fint der jeg er (og så er det nok ikke mange stedene som kan matche lønna ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 18. januar 2018 Forfatter #2450 Del Skrevet 18. januar 2018 Det er visst ikke meant to be at jeg skal rekke den bussen jeg prøver å sikte meg inn på på morgenen. Å levere M er null stress, bærer henne inn og leverer til en voksen (og så begynner hun å hylgrine, men i dag sluttet hun allerede før jeg kom ut av garderoben). Men han på tre.... Går greit hjemme til vi kommer til gangen. Da får han sirup i rompa og vondt i vilja. Og det går saktere og saktere og han blir surere og surere. I morgen skal heldigvis mannen levere (vi skal på hytta og han kunne ikke dra tidlig fra jobb så da bestemte jeg at jeg drar tidlig på og fra jobb og kjører med ungene før den verste køen (håper jeg) og så kommer han i løpet av kvelden), da skal jeg nyte ungefri morgen og så skal jeg få tatt med klærne jeg har solgt så jeg får postet de. Glemte selvfølgelig i dag pga mr Sirup... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LudoAllis Skrevet 18. januar 2018 #2451 Del Skrevet 18. januar 2018 Sirupunger Jeg løser det med å kle på ham istedetfor å vente i 30 minutter på at han skal kle seg selv. Det betyr at han trolig aldri klarer å kle seg noensinne, og jeg må hjelpe en 18åring med å knytte skolisser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 18. januar 2018 #2452 Del Skrevet 18. januar 2018 13 timer siden, LudoAllis skrev: Sirupunger Jeg løser det med å kle på ham istedetfor å vente i 30 minutter på at han skal kle seg selv. Det betyr at han trolig aldri klarer å kle seg noensinne, og jeg må hjelpe en 18åring med å knytte skolisser. Det gjør jeg også når Sirupleif setter i gang her også. De ansatte i barnehagen skuler stygt hver gang jeg gjør det, han er visst treig som et uvær til å kle av og på seg der også. Ooops. Og sirupunger er et kjent fenomen her også, @A4-livet! Same procedure hver eneste morgen, alt går i femtegir helt til han skal kle på seg. Men når de (mannen leverer) først kommer seg inn i barnehagen så er det null stress, da kan han liksom ikke komme seg inn fort nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 19. januar 2018 Forfatter #2453 Del Skrevet 19. januar 2018 21 timer siden, LudoAllis skrev: Sirupunger Jeg løser det med å kle på ham istedetfor å vente i 30 minutter på at han skal kle seg selv. Det betyr at han trolig aldri klarer å kle seg noensinne, og jeg må hjelpe en 18åring med å knytte skolisser. Da blir han jo dritsur og river av seg klærne når jeg først har fått de på. Vurderer å bare lime de fast på han 7 timer siden, sitronkake skrev: Det gjør jeg også når Sirupleif setter i gang her også. De ansatte i barnehagen skuler stygt hver gang jeg gjør det, han er visst treig som et uvær til å kle av og på seg der også. Ooops. Og sirupunger er et kjent fenomen her også, @A4-livet! Same procedure hver eneste morgen, alt går i femtegir helt til han skal kle på seg. Men når de (mannen leverer) først kommer seg inn i barnehagen så er det null stress, da kan han liksom ikke komme seg inn fort nok Blir ikke noe raskere når vi kommer til barnehagen heller Kan tro jeg var fornøyd da mannen ikke hadde sjekket ukeplanen (igjen) så han ikke fikk med seg at jeg måtte levere ute i grillhytte på torsdag. Gjett hvem som ikke hadde tatt med fleecebukse og vinterdress hjem og hvem som dermed måtte kle på samme uvillige unge TO ganger. Neste gang han glemmer det får han levere selv (noe han tilbød nå men det passet ikke for meg å dra fra jobb tidlig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LudoAllis Skrevet 19. januar 2018 #2454 Del Skrevet 19. januar 2018 Kjør ungen til bhg i pysj Eller dra en «den som kler seg på to minutter får godteri til frokost!» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 19. januar 2018 #2455 Del Skrevet 19. januar 2018 Haha! Gleder meg til alt jeg har i vente med barnehagebarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 19. januar 2018 #2456 Del Skrevet 19. januar 2018 Her får hun se litt på TV mens jeg våkner. «Jeg skrur av TV hvis du ikke kler på deg!». Da pleier hun å være ganske rask. Hun kan skru seg vrang, men når jeg da faktisk skrur av TV så er hun ganske kjapp. Hilsen hun som ALDRI skulle la barna se på TV før barnehagen 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 21. januar 2018 #2457 Del Skrevet 21. januar 2018 Åh, jeg trodde det skulle bli litt enklere med påkledning etter hvert, jeg... Her er den vanlige responsen "VIL IKKE! LIKER IKKE!" og å løpe så fort hun kan i motsatt retning, så jeg må innrømme at det blir lite trening på å kle på selv. Har som regel en bebis som er relativt klar for dupp når vi skal i bhg, så jeg må bare tvangskle S for å slippe to hylende barn samtidig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 22. januar 2018 #2458 Del Skrevet 22. januar 2018 Vi har et sånt leketelt fra IKEA som jeg har lyst til å brenne i hagen... Snuppis styrter inn der og gjemmer seg HVER gang vi skal kle på, enten det er snakk om vanlige klær eller ytterklær. Hva er galt med å gå ut splitter naken hele året rundt, liksom? Jeg har visst gitt liv til en liten streaker. Kle på selv er bare aktuelt om vi har ekstremt dårlig tid og burde vært ute av døra for minst fem minutter siden Før barnehagen er det tvangspåkledning inni det forbanna teltet hver morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #2459 Del Skrevet 22. januar 2018 Heldigvis skal han bare leveres i full vinterdress to dager i uka. Hver dag hadde vært et mareritt.... I helga var vi på hytta med mamma og stefaren min. Jeg og stefaren min gikk til sammen 25km på ski på to dager, det var deilig (ørlite granne støl i dag, men overraskende lite egentlig). M slukna i pulken etter få minutter og koste seg masse når hun våknet. Lurte fælt på hva mamma og bestefar holdt på med I dag fikk jeg beskjed fra mamma om at bestevenninna hennes tok sitt eget liv i går. Det er så ufattelig trist Synes så synd på dattera hennes, hun må ha det helt grusomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 22. januar 2018 #2460 Del Skrevet 22. januar 2018 Uff så grusomt! Vi har også lyst på pulk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå