Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

Juhuu, gikk nesten 2,5 time før hun våknet første gangen. Da blir det rett tilbake i sprinkelsenga når hun har spist ferdig :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, A4-livet skrev:

Juhuu, gikk nesten 2,5 time før hun våknet første gangen. Da blir det rett tilbake i sprinkelsenga når hun har spist ferdig :jepp: 

Yey, så bra! :D  Håper du fikk bedre søvn i natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Carouselle skrev:

Yey, så bra! :D  Håper du fikk bedre søvn i natt! :)

I natt var mye bedre. Hun havnet i senga mi etter første amming, men våknet ikke like mange ganger. Og nå har hun sovet en hel time i vogna. #håperikkejegjinxernå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2017 den 21.23, A4-livet skrev:

Med fare for å gjenta meg selv så var det sånn i kveld også. Håper at dette er begynnelsen på slutten for amming i søvn og etter hvert nattamming. Tenk så deilig om mannen kunne lagt M og jeg kunne lagt jr. Eller ennå bedre, mannen kunne lagt begge mens jeg gjorde noe gøy! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, ass. Du er liksom fasiten min og trøsten hvis jeg plutselig får panikk i noen sekunder for hvor lang tid det tar med amming i søvn. Tenk om du plutselig er milevis foran oss i løypa og jeg bare "hjeeelp" :bond:

Men gøy da! Dere er flinke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Weebs skrev:

Shit, ass. Du er liksom fasiten min og trøsten hvis jeg plutselig får panikk i noen sekunder for hvor lang tid det tar med amming i søvn. Tenk om du plutselig er milevis foran oss i løypa og jeg bare "hjeeelp" :bond:

Men gøy da! Dere er flinke ;)

Kjenner jeg meg selv rett blir det amming i søvn noen mnd til. Det er jo så enkelt :jepp: Bare jeg får sluttet med det før jeg begynner å jobbe igjen er det greit. Med jr slutta jeg litt før han var ti mnd, men det er jo omtrent i morgen :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, i dag sovnet M i senga si uten å bli ammet i søvn. Hun begynte bare å tulle da jeg ammet så tenkte at da kunne hun like gjerne tulle i senga si der jeg ikke trenger være redd for at hun ramler ut. Og vips, en halvtime senere sov hun. Må ut og kjøpe sengekant i morgen da, hun dunka hodet i sprinklene et par ganger :fnise: Så lenge hun ikke begynner å gråte skal jeg prøve dette flere ganger. Men vanligvis sovner hun jo ganske raskt mens hun spiser så usikker på om det blir noen suksess framover :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Marimba skrev:

Najs. Spennende å se hvordan det blir i morgen da! 

Hun sovna i sin egen seng i dag også :jepp:Men jeg glemte å kjøpe sengekant, det MÅ jeg huske i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sengekant. Den var ganske tykk. Fint tenkte jeg. Helt til jeg puttet den i senga. Madrassen ble jo helt krøllet sammen.... så det ble sengekant på tre sider, og så stikker den ut mellom sprinklene rett før fotenden. Skikkelig fint :fnise: Men M sovna i senga si i dag også. Må holde og stryke litt i ansiktet, synge trollmor tre ganger og stappe inn smokken ca ti ganger... Nå sitter vi og nyter den siste sola før den forsvinner bak skogen. Fint med sommer :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på stranda med ene nabogamilien hele dagen :sol: Hadde det helt topp alle fire, og jeg bada for første gang siden 2014. Var ganske deilig, men ble veldig kort svømmetur siden jr stod på stranda og så på pluss at M var dødssliten så vi skulle egentlig til å dra hjem. Jr ble også rimelig sliten, så da vi kom hjem hadde vi to sovende barn i bilen. Ganske behagelig biltur hjem :fnise: 

M fortsetter å imponere med å sovne i sin egen seng. Må stryke på kinnet, men det kan vi heller avvenne senere. Nattamming tror jeg vi aldri kommer til å slutte med da :rolleyes::ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å ta meg ekstrajobb som hundefanger. Forrige uke fanget jeg inn nabohunden, på lørdag fanget naboen en hund som jeg passet på til eieren kom (naboen var på vei til stranda, så jeg bandt den bare i skyggen) og i går kom det en løs hund travende forbi. Den siste rakk jeg ikke fange, men eieren kom forbi noen minutter senere så jeg viste han i riktig retning. Hva med å ta på båndet før man åpner døra? Og respektere båndtvang? Jr blir hvertfall vant til hunder da, han som egentlig er litt pinglete på deg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også mye løse hunder her vi bor, så det har blitt opprettet en egen Facebook gruppe for det "løse hunder på ...":fnise: 

Tydeligvis veldig vanskelig å sette på bånd først, eventuelt prøve å lære hunden å ikke stikke av. Er kanskje bare vi som er velsignet med grei hund, som ikke stikker tvert vi åpner døra:link:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juliane skrev:

Haha, du får be om dusør fremover! :hoho:

Kan finansiere en enebolig om noen år om det fortsetter sånn her :fnise: 

19 minutter siden, Mumsy skrev:

Vi har også mye løse hunder her vi bor, så det har blitt opprettet en egen Facebook gruppe for det "løse hunder på ...":fnise: 

Tydeligvis veldig vanskelig å sette på bånd først, eventuelt prøve å lære hunden å ikke stikke av. Er kanskje bare vi som er velsignet med grei hund, som ikke stikker tvert vi åpner døra:link:

Haha, burde nesten hatt det her ja. Sånn er det når man bor 8 meter fra den fineste turstien i området.....

Ingen løse hunder i dag. Har i stedet fått lagt duk under jordbærplantene mine så jordbæra ikke får råte fra jorda. Grenene er allerede så tunge at de henger ned på bakken. Og tror det første bæret blir modent denne uka. Typisk om de fleste blir modne når vi er på ferie :dry: Plukka en miniagurk i dag da (de skal være mini), den var god. Og har fått blomster på sukkerertene, de de kommer nok snart (tipper det også er når vi er på ferie :dry:). Gulrøttene ser ut som de vokser fint, samme med alle tomatene. Reddikene gikk til helvete da. Tror fire av 20 ble bra, resten gikk i blomstring og da blir det ikke noe av selve reddiken. Flaks at jeg ikke liker det, det var mannen sine :ler: 

I morgen tar jeg med meg jr og M til mamma og stefaren min en tur, det blir kos. Jeg (eller, egentlig bhg) hadde surra med ferieukene så hun trodde det var denne uka jeg er alene med ungene på dagtid. Men da fr jr en fridag fra bhg, det har han aldri fått før ( :sjenert:). M fikk forresten smaken på brokkoli i dag. Hadde et helt hode jeg skar opp i passende biter så hun kan holde selv og kokte det. Tror hun har spist halve omtrent jeg. Vel, 2/3 ble vel klint utover bordet og kastet på gulvet. Men hun likte det altså. Så da er vi oppe i to ting; skive med leverpostei og brokkoli... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, A4-livet skrev:

Kan finansiere en enebolig om noen år om det fortsetter sånn her :fnise: 

Haha, burde nesten hatt det her ja. Sånn er det når man bor 8 meter fra den fineste turstien i området.....

Ingen løse hunder i dag. Har i stedet fått lagt duk under jordbærplantene mine så jordbæra ikke får råte fra jorda. Grenene er allerede så tunge at de henger ned på bakken. Og tror det første bæret blir modent denne uka. Typisk om de fleste blir modne når vi er på ferie :dry: Plukka en miniagurk i dag da (de skal være mini), den var god. Og har fått blomster på sukkerertene, de de kommer nok snart (tipper det også er når vi er på ferie :dry:). Gulrøttene ser ut som de vokser fint, samme med alle tomatene. Reddikene gikk til helvete da. Tror fire av 20 ble bra, resten gikk i blomstring og da blir det ikke noe av selve reddiken. Flaks at jeg ikke liker det, det var mannen sine :ler: 

I morgen tar jeg med meg jr og M til mamma og stefaren min en tur, det blir kos. Jeg (eller, egentlig bhg) hadde surra med ferieukene så hun trodde det var denne uka jeg er alene med ungene på dagtid. Men da fr jr en fridag fra bhg, det har han aldri fått før ( :sjenert:). M fikk forresten smaken på brokkoli i dag. Hadde et helt hode jeg skar opp i passende biter så hun kan holde selv og kokte det. Tror hun har spist halve omtrent jeg. Vel, 2/3 ble vel klint utover bordet og kastet på gulvet. Men hun likte det altså. Så da er vi oppe i to ting; skive med leverpostei og brokkoli... 

Sunn unge hvertfall ;) 

Fortsatt imponert over de grønne fingrene dine altså! Her har jeg klart å drepe masse blomster fordi jeg har glemt å vanne de i varmen :sjenert::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Synes du får til riktig så mye på dyrkningsfronten, så da kan det bare være med reddikene altså. Flaks det var de da :) Eller er det kanskje ikke tilfeldig. Litt mindre stell og kjærlighet til de stakkars reddikene? :fnise: Ja, er det ikke typisk at det modnes akkurat de dagene man er bortreist? :dry: 

Imponert over hundefangeteknikkene dine! Det kunne vi trengt her! Er et par fuglehunder som klikker og kaster seg ut i sjøen. De er helt ville og umulig å få hjem igjen! Eieren er ganske svett ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Marimba skrev:

Sunn unge hvertfall ;) 

Fortsatt imponert over de grønne fingrene dine altså! Her har jeg klart å drepe masse blomster fordi jeg har glemt å vanne de i varmen :sjenert::P 

Fikk en orkidé for tre uker siden som allerede er avgått med døden :ler: Lettere å stelle grønnsaker enn blomster. 

12 timer siden, Carouselle skrev:

Wow! Synes du får til riktig så mye på dyrkningsfronten, så da kan det bare være med reddikene altså. Flaks det var de da :) Eller er det kanskje ikke tilfeldig. Litt mindre stell og kjærlighet til de stakkars reddikene? :fnise: Ja, er det ikke typisk at det modnes akkurat de dagene man er bortreist? :dry: 

Imponert over hundefangeteknikkene dine! Det kunne vi trengt her! Er et par fuglehunder som klikker og kaster seg ut i sjøen. De er helt ville og umulig å få hjem igjen! Eieren er ganske svett ;) 

Vet ikke om det bedet reddikene stod i er veldig godt egnet til grønnsaker. Ser ut som om gulrøttene som stod rett ved siden av trives sånn passe, men kunne vært bedre de også. Første gang jeg har grønnsaker der i år. Sukkerertene trives da hvertfall. Og bringebærbusken :jepp: 

I natt våknet M bare to ganger! Og hun våknet ikke før jeg la meg. Det er ny rekord :Nikke: Tenk så deilig om hun fortsetter sånn da (noe jeg har ca null tro på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fire år siden jeg fant ut at jeg var gravid med jr :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...