Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Carouselle skrev:

Jeg prøvde faktisk i går med brokkoli! Gikk kjempefint en stund, men så løsnet en liten "bukett" og han begynte med brekningsreflekser. Da fikk jeg panikk og gikk tilbake til grøt :unsure: Prøvde også å mose grønnsakene til purée, men det ble bare en kornet masse som ikke falt særlig i smak hos lillebror :tongue: Du er nok litt tøffere og mer avslappet til dette enn meg :) Men jeg er veldig positiv til metoden og håper jeg tør å prøve igjen :)

Det kan være ekkelt de første gangene, men det tar ikke mange forsøk før de blir flinkere og slutter å brekke seg. Det er bare fordi det er en uvant konsistens, ikke fordi de holder på å sette noe fast. Synes denne oppsummerte greit: http://barnestyrt.com/2015/09/24/kjaere-tv2-baby-led-weaning-er-verken-trendy-eller-farlig-et-apent-brev-til-birgitte-sonja-god-morgen-norge-og-tv2/ (skrevet etter at en artikkel på TV2 påstod at blw ga underernærte barn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Carouselle skrev:

Hehe, det hadde jeg tatt som et kjempekompliment fra en barnehagestyrer! :pinar: :laugh:

Høres morsomt ut med litt "crazy" stolvalg. Hvis dere har en så nøytral stue så tror jeg absolutt det skal gå fint med litt sprelske stoler! Menn er vel typisk litt mer reserverte når det kommer til interiør... er min erfaring. Min vil helst ha alt som minner om kontor og arbeidsplass. Tenk enorme skrivebord og metallamper med grelt lys :fnise:

Jeg bare "det hender jeg skriker tilbake altså....." :sjenert: 

Ja, det var jeg som insisterte på knallgule lamper for å si det sånn. Vi har brun skinnsofa liksom, det er ganske nøytralt her. Og brun skjenk og TV-benk (Stockholm fra IKEA). Ååå, nå har jeg så sykt lyst på de stolene! Var på salg også. "Bare" 1.499 pr stk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mørkt bord og gule stoler før vi pusset opp. Kjempefint! Nå har vi nytt, men jeg klarte ikke å kaste de stolene så de er spredt rundt i huset. Barnerom, garderobe og bad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hadde blitt veldig kult! Den rutete ser ut til å ta opp det brune? Jeg ville kanskje valgt en eller to av den rutete, og så resten i blå eller gul :) Men altså, tror det blir veldig kult! Håper du får gjennomslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Carouselle skrev:

Tror det hadde blitt veldig kult! Den rutete ser ut til å ta opp det brune? Jeg ville kanskje valgt en eller to av den rutete, og så resten i blå eller gul :) Men altså, tror det blir veldig kult! Håper du får gjennomslag :)

Mannen er sterkt imot de rutete :( Men er enig med deg at to av de og resten blå f.eks hadde vært kult (tre eller fire hvis vi skal ha to stoler da).

Uff, M har 38,4 i feber. Stakkars, ikke rart hun har vært grinete og bare er våken en halvtime til en time i strekk. Har en følelse av at det ikke blir noen hyttetur i helga på oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kule stoler altså. De rutete hadde nok blitt litt for mye for meg også, men jeg hadde elsket de hjemme hos noen andre! :jepp: Matcher gulfargen til lampene da? Jeg kunne også tenke meg nye spisestuestoler, de vi har er svarte og har så høy rygg at det ikke er noen vits i å ha noe pynt på bordet når bordet er vendt med langsiden mot sofaen og stua. Men de er SÅ gode å sitte i, så de blir nok værende noen år til. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygdekontoret
På 22.3.2017 den 17.42, A4-livet skrev:

Mannen er sterkt imot de rutete :( Men er enig med deg at to av de og resten blå f.eks hadde vært kult (tre eller fire hvis vi skal ha to stoler da).

Uff, M har 38,4 i feber. Stakkars, ikke rart hun har vært grinete og bare er våken en halvtime til en time i strekk. Har en følelse av at det ikke blir noen hyttetur i helga på oss

Jeg måtte blande meg litt i de stolene(ludo her): fra det jeg har sett på snæpp og insta hjemme hos dere ville jeg sagt gul om du tenker farger er poenget. Blått var og kjempefint, kanskje blande litt?  Jeg er enig med mannen i de rutete, selv om fargene var fine. 

Kunne faktisk tenkte meg et par av de gule selv, men jeg venter til det søles litt mindre overalt :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trygdekontoret skrev:

Jeg måtte blande meg litt i de stolene(ludo her): fra det jeg har sett på snæpp og insta hjemme hos dere ville jeg sagt gul om du tenker farger er poenget. Blått var og kjempefint, kanskje blande litt?  Jeg er enig med mannen i de rutete, selv om fargene var fine. 

Kunne faktisk tenkte meg et par av de gule selv, men jeg venter til det søles litt mindre overalt :hoho: 

:vinke: 

Er visst ingen andre enn meg som liker de rutete :fnise: De på jobben til mannen var også imot de.... Men ja, kanskje fire gule og to blå til vanlig (har seks stoler stående der nå) og så to ekstra av hver. Herregud, det er mye penger å bruke på stoler da.... Ungene konmer til å måtte bruke tripp trappene til de er 14 (minst) for å unngå søl....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Verdande skrev:

Jeg likte den rutete og den gule! :jepp: Men gud, stoffstoler. er du helt, helt sikker? :ler:

Vi har stoffstoler nå, har aldri blitt flekker på de. Grå er kanskje en farge som skjuler bedre enn knallgul da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoff, ja :fnise: Det kan hende ungene vi har i hus er ekstra grisete, men de nærmer seg kraftig ni år og vi må tørke fettflekker og børste smuler hver dag :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Weebs skrev:

Stoff, ja :fnise: Det kan hende ungene vi har i hus er ekstra grisete, men de nærmer seg kraftig ni år og vi må tørke fettflekker og børste smuler hver dag :tongue:

Kan dekke de med plast :ler: Nei, får se om det blir noe av. Fikk ny bil i dag, det er jo dyrt nok... Leasing da, så ikke så mye penger som går ut med en gang :) 

Uff, M er ikke i form så blir ikke hyttetur i helga. Hun har akkurat nå sin sjette (!) dupp for dagen, og hele dagen har hun vært trøtt, grinete og snørrete. Snorker som en voksen mann :fnise: Skal ta tempen når hun våkner, mistenker fortsatt feber. Finnes verre skjebner enn å bli hjemme da, er meldt 16 grader på søndag :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, M tok visst kvelden halv sju i går. I dag sovnet hun klokka åtte. Passer fint at vi skal stille klokka i natt sånn at vi er tilbake på klokka ni i morgen...... Deilig med litt voksentid da. Har til og med drukket et lite glass rødvin. Jeg som ikke turte å røre en dråpe før jr var seks mnd og jeg visst det ville gå tre timer. Man er visst litt mer avslappet med nr to ja :fnise: 

Ellers klarte jeg å kjøpe blinkesko til jr i dag. Jeg som er sterkt imot blinkesko. Seriøst, de må merke de bedre. Visste ikke at de blinker før jeg satte fra meg posen i garasjen og det kom noen blink fra posen.... Var 3 for 2 på senteret her så ble joggesko og (blinke)sandaler på jr og noen fine sandaler fra Ecco på meg. Greit å ha noe annet enn joggesko og Adidas-slippers å gå med i sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars M! Lillebror her hadde nesten 40 i feber da han var forkjølet for et par uker siden. Veldig ubehagelig! Særlig da Mini aldri har hatt så høy feber. Men allmenntilstanden var helt ok, og det er jo det viktigste! Håper M er bedre i dag :)

Ikke så glad i blinkesko jeg heller :sjenert: Klart å holde oss unna så langt, men spørs hvor lenge vi klarer! Mini har ikke mast om det enda, men det kommer vel! Det og rullesko.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

E fikk blinkesko og -sandaler i fjor, men jeg synes de var så tunge! I år har jeg sagt til henne at hun ikke får, og det er helt greit :jepp: Hun har nemlig funnet seg noen sølvfargede med glitter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2017 den 10.51, Carouselle skrev:

Stakkars M! Lillebror her hadde nesten 40 i feber da han var forkjølet for et par uker siden. Veldig ubehagelig! Særlig da Mini aldri har hatt så høy feber. Men allmenntilstanden var helt ok, og det er jo det viktigste! Håper M er bedre i dag :)

Ikke så glad i blinkesko jeg heller :sjenert: Klart å holde oss unna så langt, men spørs hvor lenge vi klarer! Mini har ikke mast om det enda, men det kommer vel! Det og rullesko.. :sjenert:

Rullesko skal aldri inn i mitt hus! Tenker det ikke er bra for beina, og ungene får bruke sykkel om de skal rulle et sted. Mannen syns det er kult :rolleyes: 

På 26.3.2017 den 11.31, Småkjekset skrev:

E fikk blinkesko og -sandaler i fjor, men jeg synes de var så tunge! I år har jeg sagt til henne at hun ikke får, og det er helt greit :jepp: Hun har nemlig funnet seg noen sølvfargede med glitter :fnise:

Glitter! Blir vel sånne her også etter hvert tenker jeg. Pappas lille jente og alt det der :fnise: 

Skjønner ikke noe med den klokkestillinga, begge ungene har tilpasset seg kjempefint. I dag var begge sovnet til halv åtte (M i armene mine. Hun våknet rett etter jeg la henne i senga, men etter en relativt lang amming sovnet hun igjen) og de har stått opp til vanlig tid. Dvs, jr har stått opp til "gammel" tid selv om han legger seg i sjutiden. Og jeg som gruet meg sånn siden jeg er alene to dager :fnise: Fikk lagt jr uten altfor mye styr i dag også, håper det går like fint i morgen. På torsdag er det årsmøte i sameiet så blir alene da også. Og neste mandag. Fortjener medalje ass! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig natt :ironi: Fikk lagt meg til å sove 22.30. 23.00 våkner M. Så våkner jr klokka ett. Så M to og halv fire. Så jr klokka fem. Så M klokka seks. Jr står opp halv sju. Tror det blir litt kaffe på a mor i dag :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sovne: Gjesp! Jeg kommer alltid fram til at jeg må lære meg å like kaffe, når jeg leser at slike netter som dette er ganske vanlig i småbarnsperioden. Du får gjøre et forsøk på en liten dupp på dagen i dag, så kanskje du våkner til liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...