Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

Din er jo en hel mnd mindre enn M da, @Pentu  Ikke rart dere ikke har kommet i gang ennå. Og et operasjonssår tar litt lenger tid å hele enn det skrubbsåret jeg fikk på høna :fnise: Mannen har ikke hintet i det hele tatt, ble ganske overraska da jeg sa at jeg hadde vært klar siden hun var tre uker når vi snakket om det for noen uker siden. Men så er det jo sånn med to små at om den ene sover så er den andre våken, og da har man liksom ikke sjans til å få det til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, A4-livet skrev:

Har aldri brukt sånne pompoms før, men til jente føler jeg liksom at jeg kan ta av litt mer med pynten. Kjøpte tre pakker med tre i hver, da følte jeg at jeg begrenset meg skikkelig :fnise: Skal ha dåp 12. februar. Har bestilt mat, kjøpt pynt og bedt familien. Er vel ikke så mye igjen da bortsett fra å bake kaker. Og det gleder jeg meg til allerede, kommer til å bake altfor mye (som jo egentlig er bra siden jeg tenkte å be alle naboene som er hjemme på restemat dagen etter og bare der er vi jo ni stk :fnise: )

Vi skal ikke ha dåp, men hvis jeg skal ha en større tilstelning for minstemann har jeg kommet over disse. Den mannlige varianten av rosa pompoms :P Eller de var jo fortsatt ganske "feminine" og jentete, men de er blå da :sjenert: Høres ut som du har god kontroll frem mot dåpen :) Det er med litt blandede følelser vi ikke døper barna, men i og med at jeg er på vei ut av statskirken så føles det litt hyklersk å melde barna inn bare for "kosens skyld" :sjenert: 

Heldige naboer som får komme på rester! Melder snart flytting for å få være med på matorgien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Carouselle skrev:

Vi skal ikke ha dåp, men hvis jeg skal ha en større tilstelning for minstemann har jeg kommet over disse. Den mannlige varianten av rosa pompoms :P Eller de var jo fortsatt ganske "feminine" og jentete, men de er blå da :sjenert: Høres ut som du har god kontroll frem mot dåpen :) Det er med litt blandede følelser vi ikke døper barna, men i og med at jeg er på vei ut av statskirken så føles det litt hyklersk å melde barna inn bare for "kosens skyld" :sjenert: 

Heldige naboer som får komme på rester! Melder snart flytting for å få være med på matorgien :fnise:

De var fine! Og så på salg sa gitt. Spørs om jeg ikke må kjøpe inn noen til bursdagen til jr :plystre: Angrer på at jeg ikke har pyntet mer når han har hatt bursdag, har bare hengt opp ballonger. Og mannen kjøpte engangstallerkner og kopper i fjor med Biler på. Jr har ikke akkurat bie forhold til den filmen, jeg hadde mest lyst å brenne hele greiene :fnise: 

Jeg er ikke spesielt kristen av meg, men liker mange av de kristne verdiene (som man strengt tatt finner i alle religioner og sikkert hos HEF når jeg tenker meg om :fnise: ) og så har jeg vært konfirmantleder i 14 år så føler meg hjemme i kirken. Da vi giftet oss hadde jeg til og med egen prest, organist og tekstleser fra den "gamle" kirken min siden jeg kjente de så godt. Søstern er ikke medlem av statskirken da, men vi skal ha henne som fadder likevel. Jeg har ikke bidratt til å oppdra fadderbarna mine i den kristne tro eller bedt for/med de. Ikke mine egne barn heller for den saks skyld. Men jr elsker kirken av en eller annen grunn da :ler: 

Skal på rester hos en nabo på mandag, skal bøtte innpå med kaker da (også). Bra jeg skal på pilates først :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåp ja, det er jo også noe man må tenke på ( om man går for døping da, og det skal vi har vi tenkt.) 

Hvor gammel pleier baby å være ved dåp egentlig? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marimba skrev:

Dåp ja, det er jo også noe man må tenke på ( om man går for døping da, og det skal vi har vi tenkt.) 

Hvor gammel pleier baby å være ved dåp egentlig? :klo: 

Mellom 3 og 6 mnd er vel det vanligste. Vi har lagt dåpen til 3 mnd med begge (litt før med jr pga skoleferie), tenker det er kjekt å ta det før ungen blir for mobil og nysgjerrig :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av statskirken, men mannen er utmeldt. Vi døpte E rett før hun var 4 måneder, og tenker at det blir ca rundt den tiden vi døper nestemann også. Jeg må bare bestemme meg for om jeg skal bruke samme dåpskjole sin jeg gjorde med E, eller om jeg skal strikke en ny og lengre versjon. 

Strikket denne til E sin dåp, bare i hvitt bomullsgarn. Hun var døpt i august og da var det virkelig varmt så er veldig glad for det. Men nestemann blir døpt i september, så lurer på om det hadde vært bedre med en i ull. Og så kan vi heller bytte til den andre etter kirken :klo:

Screenshot_20170122-095817.png

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi døpte storesøster når hun var 3 mnd. Lillesøster blir døpt når hun er 2 mnd. Jeg angrer skikkelig på at jeg ikke lagde dåpskjole til storesøster. Hun er døpt i den samme som jeg er døpt i, men det er min tante sin kjole. Vi skulle gjerne hatt en egen i vår familie. Men det er for seint nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, den var fin @Småkjekset! Inni kirken er det vel like varmt i september som i august. Eller så kan dere bare ta på ull under :)

@Pentu Vi prøvde å få tak i dåpskjolen enten mannen eller jeg er døpt i, men var ingen som visste hvor noen av de var. Så jeg endte med å bestille en fra Danmark som jeg er veldig fornøyd med. Ville helst ha en strikka eller hekla kjole men mannen ville ikke ha det. Når du får det første barnebarnet kan du strikke en dåpskjole som alle barnebarna kan bruke vettu :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr var forferdelig i dag også, men jeg klarte å beholde roen selv om jeg endte med å sitte skrevs over han for å få på han klær :fnise: Vi ble venner igjen i barnehagen da :) Men jeg syns jeg skriver litt lite om M, så her er en oppdatering:

Nå er M blitt 2,5 mnd. Hun smiler hver gang noen ser på henne, hyler bare når hun er trøtt. På fredag, da hun var 10 uker, fant hun ut at hun hadde hender. Eller, hun har bare oppdaget den høyre. Holder den opp, ser på den og prøver å putte den i munnen. Ender alltid i øyet da :ler: Samme med leker, de har hun fått tak i noen ganger men de havner også i øyet... M elsker å bade! Da er hun bare et stort smil, kunne sikkert ligget og duppet i timesvis. Bare synd mora er dårlig på å bade henne spesielt ofte. 

Ellers er hun glad i å ligge i vogn, og i går sov hun nesten tre timer i vogna mens jeg var på besøk hos en nabo. Trenger å bli trillet i søvn stort sett, men nå som a mor har fått seg Fitbit og har som mål å gå 10.000 skritt om dagen er det helt greit. Og vogna kan jo stå stille når hun først har sovna :) Hun tar fortsatt ikke smokk. Hun tok den i én dag for to uker siden, etter det har den bare blitt spyttet ut. Jeg har ikke helt gitt opp, men hun er blitt flinkere til å sovne på kvelden (trenger ikke ligge med puppen i munnen i en time eller to) og klarer seg jo helt fint uten ellers også så det er ikke krise at hun ikke tar den. 

Tja, det var vel det... Vi har fine og rolige dager, koser oss masse sammen. Vet ikke om det er fordi det er barn nr to, fordi hun er så rolig og enkel eller fordi hun likner på meg, men jeg er så mye mer forelska i henne enn jeg var i jr på samme alder. Hun er bare nydelig! :nordvesta:(Jr er fortsatt den beste toåringen som finnes selv om han kan være en dritt innimellom altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A4-livet skrev:

Jr var forferdelig i dag også, men jeg klarte å beholde roen selv om jeg endte med å sitte skrevs over han for å få på han klær :fnise: Vi ble venner igjen i barnehagen da :) Men jeg syns jeg skriver litt lite om M, så her er en oppdatering:

Nå er M blitt 2,5 mnd. Hun smiler hver gang noen ser på henne, hyler bare når hun er trøtt. På fredag, da hun var 10 uker, fant hun ut at hun hadde hender. Eller, hun har bare oppdaget den høyre. Holder den opp, ser på den og prøver å putte den i munnen. Ender alltid i øyet da :ler: Samme med leker, de har hun fått tak i noen ganger men de havner også i øyet... M elsker å bade! Da er hun bare et stort smil, kunne sikkert ligget og duppet i timesvis. Bare synd mora er dårlig på å bade henne spesielt ofte. 

Ellers er hun glad i å ligge i vogn, og i går sov hun nesten tre timer i vogna mens jeg var på besøk hos en nabo. Trenger å bli trillet i søvn stort sett, men nå som a mor har fått seg Fitbit og har som mål å gå 10.000 skritt om dagen er det helt greit. Og vogna kan jo stå stille når hun først har sovna :) Hun tar fortsatt ikke smokk. Hun tok den i én dag for to uker siden, etter det har den bare blitt spyttet ut. Jeg har ikke helt gitt opp, men hun er blitt flinkere til å sovne på kvelden (trenger ikke ligge med puppen i munnen i en time eller to) og klarer seg jo helt fint uten ellers også så det er ikke krise at hun ikke tar den. 

Tja, det var vel det... Vi har fine og rolige dager, koser oss masse sammen. Vet ikke om det er fordi det er barn nr to, fordi hun er så rolig og enkel eller fordi hun likner på meg, men jeg er så mye mer forelska i henne enn jeg var i jr på samme alder. Hun er bare nydelig! :nordvesta:(Jr er fortsatt den beste toåringen som finnes selv om han kan være en dritt innimellom altså)

M høres herlig ut :) Jeg ønsker meg en litt enklere baby neste gang jeg også :ler:

Tror du Jr. sin oppførsel er en slags reaksjon på at M har kommet til verden? Sikkert i kombinasjon med alderen altså, men det er jo traumatisk for en liten tass å plutselig ikke være verdens midpunkt lengre :) Jeg var i følge min mor tidenes mest ufyselige trollunge da lillebroren min ble født da jeg var litt over 2. Det varte i noen måneder, men gikk seg heldigvis til etter hvert, og vi fikk stor glede av hverandre til slutt! Hadde folka i barnehagen noe vettugt å komme med? Jeg er litt ekstra nysgjerrig fordi jeg bare regner med at min klistremerkeunge kommer til å få liknende reaksjonsmønstre hvis jeg omsider klarer å produseere en unge til ;)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine M :rodmer: Hun høres jo ut som en liten drømmebaby, jeg krysser fingrene for at lillebror her følger hennes eksempel. 

Jeg venter spent på tips fra barnehagen jeg også :ler: Mini har hatt noen episoder i det siste der jeg har vært et par millimeter fra å klikke i vinkel, gleder meg til fortsettelsen. 
Tror alderen har mye å si @miore, for både jeg og venninnene mine som har hatt barn i den alderen har hatt lignende opplevelser, både med og uten søsken. Men jeg tipper at en liten klump som krever oppmerksomhet ikke gjør ting noe særlig bedre.. Mini her er også skikkelig mammadalt, så jeg er litt spent på hvordan han (og jeg) kommer til å takle de neste månedene. Småbarnlivets gleder :danser:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. januar 2017 den 22.55, A4-livet skrev:

De var fine! Og så på salg sa gitt. Spørs om jeg ikke må kjøpe inn noen til bursdagen til jr :plystre: Angrer på at jeg ikke har pyntet mer når han har hatt bursdag, har bare hengt opp ballonger. Og mannen kjøpte engangstallerkner og kopper i fjor med Biler på. Jr har ikke akkurat bie forhold til den filmen, jeg hadde mest lyst å brenne hele greiene :fnise: 

Jeg er ikke spesielt kristen av meg, men liker mange av de kristne verdiene (som man strengt tatt finner i alle religioner og sikkert hos HEF når jeg tenker meg om :fnise: ) og så har jeg vært konfirmantleder i 14 år så føler meg hjemme i kirken. Da vi giftet oss hadde jeg til og med egen prest, organist og tekstleser fra den "gamle" kirken min siden jeg kjente de så godt. Søstern er ikke medlem av statskirken da, men vi skal ha henne som fadder likevel. Jeg har ikke bidratt til å oppdra fadderbarna mine i den kristne tro eller bedt for/med de. Ikke mine egne barn heller for den saks skyld. Men jr elsker kirken av en eller annen grunn da :ler: 

Skal på rester hos en nabo på mandag, skal bøtte innpå med kaker da (også). Bra jeg skal på pilates først :)  

Ja de var veldig fine :jepp: Er lenge til bursdagen til lillebror, men vurderer å hamstre noen :pasha::fnise:

Jeg får litt angst av pappkrus og papptallerkner med glorete mønster :bond:Men det er selvsagt noe annet om barnet er superfan av en figur eller tv-serie :) Men det finnes så mye annen fin pynt og dekor, livet er for kort for glorete tegneseriefigurer :fnise:

Har ikke noe i mot verken kristendom eller kirken altså, men har på en måte bare vært med uten å ta stilling til medlemskapet mitt noen gang ;)  "Måtte" være medlem da vi skulle gifte oss, for mannen får av ulike grunner ikke lov til å være medlem av statskirken. Så da måtte jeg :P Siden mannen nektet å gifte seg noe annet sted enn i kirken!  :P  Har ikke meldt meg ut enda da, og det er jo gått noen år :sjenert: Synes det høres ut som dere har et veldig koselig forhold til kirken og de ansatte. Blir jo litt annerledes om du har 14 års erfaring som konfirmantleder! Jeg er ikke en gang konfirmert, så vet ikke hva det innebærer å være konfirmantleder - men man får vel et slags forhold til kirken og alt som hører til vil jeg tro ;) Og den babysangen dere er på høres jo veldig kos ut! :)

Høres ut som du har en veldig fin barseltid med M! Altså, det er jo bare rene idyllen! :ninuskapus: Litt utfordringer med Jr. hører jo med - både på grunn av alder og utvikling, men også ikke minst fordi det har vært familieforøkelse. Det er vel heller normalen enn unntaket slik det er nå :) Men det blir bedre det også! 

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@miore Tror det er, som @sitronkake skriver, mest alderen. Det begynte tre uker før M ble født, men det er jo ikke sikkert det har hjulpet å få en søster heller. Snakka med ene naboen her om dagen og hun var glad for å høre at der ikke bare er de som har sånne utfordringer. Jr er heldigvis blitt mer og mer pappadalt, sikkert pga en kombinasjon av at mannen er flinkere til å leke med jr og jeg sitter jo mye med M. Men har ikke hørt noe fra bhg. Har ikke sett noe til hun mannen snakket med så mulig hun er syk. 

@Carouselle Tror det er mange som deg som rett og slett glemmer å melde seg ut. Det er jo ikke noe man går og tenker på i hverdagen akkurat :fnise: Godt vi er flere som får angst av papptallerkner med glorete mønster. I år skal jeg være tidlig ute og finne noe fint før mannen rekker å kjøpe noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, sitronkake skrev:

Jeg venter spent på tips fra barnehagen jeg også :ler: Mini har hatt noen episoder i det siste der jeg har vært et par millimeter fra å klikke i vinkel, gleder meg til fortsettelsen. 
Tror alderen har mye å si @miore, for både jeg og venninnene mine som har hatt barn i den alderen har hatt lignende opplevelser, både med og uten søsken. Men jeg tipper at en liten klump som krever oppmerksomhet ikke gjør ting noe særlig bedre.. Mini her er også skikkelig mammadalt, så jeg er litt spent på hvordan han (og jeg) kommer til å takle de neste månedene. Småbarnlivets gleder :danser:  

1 time siden, A4-livet skrev:

@miore Tror det er, som @sitronkake skriver, mest alderen. Det begynte tre uker før M ble født, men det er jo ikke sikkert det har hjulpet å få en søster heller. Snakka med ene naboen her om dagen og hun var glad for å høre at der ikke bare er de som har sånne utfordringer. Jr er heldigvis blitt mer og mer pappadalt, sikkert pga en kombinasjon av at mannen er flinkere til å leke med jr og jeg sitter jo mye med M. Men har ikke hørt noe fra bhg. Har ikke sett noe til hun mannen snakket med så mulig hun er syk. 

Da er det vel bare å vente i spenning på at samme type oppførsel skal dukke opp uavhengig om vi klarer å lage en andremann eller ikke :ler: :bond: Ser ikke for meg at det blir lettere å takle når man har en liten knert man må ta seg av i tillegg! Det er jo for så vidt veldig bra at han blir mer pappadalt, så du blir litt mer fristilt. Får satse på at noe liknende skjer hos dere, @sitronkake :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miore skrev:

Da er det vel bare å vente i spenning på at samme type oppførsel skal dukke opp uavhengig om vi klarer å lage en andremann eller ikke :ler: :bond: 

Bare å glede seg :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg satt inn spiral, så nå trenger jeg ikke tenke på prevensjon på fem år. Men så begynner jeg også å lure på om jeg har lyst på et barn til. Herregud, det kan jeg IKKE si til mannen :ler: Og tror egentlig ikke jeg har lyst på en til sånn innerst inne, jeg bare har så fine dager med M. Hun har begynt å ha én skikkelig lang dupp hver dag, og jeg har så mange fine naboer jeg henger masse med. Men om vi skulle fått en til er det jo ikke noen flere igjen her som skal ha barn, kan jo ikke bli gravid i dag liksom.... Fikk vite i dag at en nabo til skal få barn i juni, da er det to som får samme mnd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det nabolaget ditt altså, hva har de i vannet der egentlig? :ler: 

Hva slags spiral har du gått for? Har du hatt noen av de før? Blir nok spiral på meg også når bebis er ute, her sier vi oss fornøyd med to. Jeg tør ikke begynne på p-piller igjen så surrete som jeg er, tør ikke ta sjansen på å sitte her om ett år med tvillinger på vei :P Kan jo hende at noen av naboene dine går for en til om en stund, om dere skulle ombestemme dere? :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, sitronkake skrev:

Haha! Kjempeidé: Jeg driter i dette prøverørsforsøket og drar til @A4-livets nabolag og smugdrikker fra hageslangene for harde livet istedenfor :ler: 

1 time siden, A4-livet skrev:

I dag fikk jeg satt inn spiral, så nå trenger jeg ikke tenke på prevensjon på fem år. Men så begynner jeg også å lure på om jeg har lyst på et barn til. Herregud, det kan jeg IKKE si til mannen :ler: Og tror egentlig ikke jeg har lyst på en til sånn innerst inne, jeg bare har så fine dager med M. Hun har begynt å ha én skikkelig lang dupp hver dag, og jeg har så mange fine naboer jeg henger masse med. Men om vi skulle fått en til er det jo ikke noen flere igjen her som skal ha barn, kan jo ikke bli gravid i dag liksom.... Fikk vite i dag at en nabo til skal få barn i juni, da er det to som får samme mnd :) 

Er spent på erfaringen med spiral, håper du deler litt når du har prøvd det ut en liten stund :) Ble det hormon eller kobber? M høres ut som en skikkelig drømmebaby, så jeg skjønner godt at du tenker litt på flere! Jeg har lyst på tre stykker selv om den ene jeg har er en rimelig heftig håndfull til tider :fnise: Mannen får litt bakoversveis når jeg sier det, han har alltid sett for seg å stoppe på to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sitronkake skrev:

Hva slags spiral har du gått for? Har du hatt noen av de før? Blir nok spiral på meg også når bebis er ute, her sier vi oss fornøyd med to. Jeg tør ikke begynne på p-piller igjen så surrete som jeg er, tør ikke ta sjansen på å sitte her om ett år med tvillinger på vei :P Kan jo hende at noen av naboene dine går for en til om en stund, om dere skulle ombestemme dere? :tongue: 

Utbyggeren må ha gjort et eller annet med rørene her tror jeg :fnise: 

Gikk for hormonspiral. Aldri hatt noen problemer med hormonprevensjon før og så er det greit å slippe mensen i fem år (hurra!). Herregud, tvillinger. Har en mamma i barnehagen som har tvillinger, hun har sagt til meg at hun blir provosert når folk sier de ønsker seg tvillinger og at det sikkert er kos med to. Hun sier det var heeeeelt jævlig! Så jeg hadde dæva om spiralen ikke virker og jeg ble gravid med to stk....

13 timer siden, miore skrev:

Haha! Kjempeidé: Jeg driter i dette prøverørsforsøket og drar til @A4-livets nabolag og smugdrikker fra hageslangene for harde livet istedenfor :ler: 

Er spent på erfaringen med spiral, håper du deler litt når du har prøvd det ut en liten stund :) Ble det hormon eller kobber? M høres ut som en skikkelig drømmebaby, så jeg skjønner godt at du tenker litt på flere! Jeg har lyst på tre stykker selv om den ene jeg har er en rimelig heftig håndfull til tider :fnise: Mannen får litt bakoversveis når jeg sier det, han har alltid sett for seg å stoppe på to.

Bare å komme, jeg stiller med glass (evt bøtte :ler: ).

Har gått på hormonprevensjon siden jeg var 15-16 så fortsatte like gjerne med det. Var ikke særlig godt å få satt den inn, men nå kjenner jeg ikke noe til den. Man kjenner trådene da, men legen sa at de pleier å bøye seg bakover sånn at mannen ikke kjenner de når man har sex. Hvis de er plagsomme må de bare klippes kortere. 

Mulig jeg ikle har lyst på tre når de krangler så busta fyker om et års tid. Men så tenker jeg at om man har tre så blir de kanskje ikke gående oppå hverandre hele tiden, og der er vanskeligere å krangle tre stk enn to. Jaja, jeg vet at jeg aldri får med mannen på det. Og vi har bare tre soverom så sånn sett er det upraktisk med flere barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger var virkelig mitt største mareritt da jeg fant ut at jeg var gravid denne gangen. Tror jeg hadde besvimt i gynekologstolen hvis vi hadde sett to peanøtter på skjermen. Det er sikkert helt topp når de blir litt eldre, men de første par årene må det være helt sinnsykt slitsomt. :bond: 

Hvis du virkelig har lyst på tre er det sikkert noen av naboene som setter i gang med en ny runde om et par år. :lur: Men det med soverom er forsåvidt et godt poeng altså. Vi har fire soverom, men vi har virkelig behov for et gjesterom siden all familie bor andre steder i landet. Nå har vi jo to gjesterom, og det er helt fantastisk! :jepp: Så det er nå enda et argument for at dette er siste for vår del. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...