Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

Hun som er pedleder i bhg skulle finne frem litt vi kan lese :) Hun sa at det er veldig vanlig, men jr har et veldig bredt følelsesregister så han blir gjerne både gladere og sintere enn en del andre barn. 

Litt godt å se at det ikke bare er vi som sliter da. Man føler seg ganske alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Saturday, June 06, 2015 den 10.02, A4-livet skrev:

Ja, da var tiden inne for å prøve på barn nummer to. Har fra før av mann, en ettåring, katt, bil, trygg jobb, og bor i tomannsbolig. Et veldig standard A4-liv altså. Men jeg trives veldig med det :)

Forrige gang ble jeg gravid etter tre forsøk, blir spennende å se hvor lang tid det tar denne gangen. Har første mensen etter amme- og cerazetteslutt akkurat nå, så er bare å hoppe i det. Håper egentlig å bli gravid i høst og få et sommerbarn, men det er velkomment når som helst egentlig. Hadde en bruker her da jeg var prøver og gravid sist gang, og det var veldig koselig å ha noen i samme situasjon å skravle med. Resten av KG er jeg vel egentlig litt lei av, så kommer hovedsakelig til å holde meg i dagbøkene. Håper å bli kunne følge flere her gjennom prøving og graviditet, og at vi blir mammaer (for første, andre eller tredje) i løpet av 2016 :)

Velkommen til de som måtte forville seg inn her hvertfall :)

Stå på. Forstår ønskene dine. Jeg har selv to barn. Og må ærlig si at da jeg fikk mitt 2 barn følte jeg meg ganske hel og rik. Jeg følte det på første og. Men var veldig herlig å ha barn som fikk vokse opp ilag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at hun skal finne litt litteratur til dere. Det fins mye bra der ute. Men en ting er sikkert, situasjonen dere er i er helt normal. Det er beintøft, men helt normalt. Husk at disse små går gjennom  flere puberteten før det sier pang i tenårene. Det er mye som svirrer gjennom den lille kroppen. Tenk selv hvor underlig kroppen blir i løpet av et svangerskap og i barseltiden. Vi kan i det minste sette ord på følelsene våre. Møt han, bekreft han og vær tydelig. Tell til 10 ca 20 000 ganger i løpet av en dag og legg det inn i minneboken over ting du skal humre over når han ringer deg om 20+ år "mamma, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jr skriker sånn!"  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, VeronicaSelina skrev:

Stå på. Forstår ønskene dine. Jeg har selv to barn. Og må ærlig si at da jeg fikk mitt 2 barn følte jeg meg ganske hel og rik. Jeg følte det på første og. Men var veldig herlig å ha barn som fikk vokse opp ilag. :)

Heisann :) Hvor gamle er dine? Veldig greit med søsken ja. Nå EE jo minstemann ro mnd, men ser for meg at de får mye glede av hverandre framover. 

9 timer siden, Pentu skrev:

Så godt at hun skal finne litt litteratur til dere. Det fins mye bra der ute. Men en ting er sikkert, situasjonen dere er i er helt normal. Det er beintøft, men helt normalt. Husk at disse små går gjennom  flere puberteten før det sier pang i tenårene. Det er mye som svirrer gjennom den lille kroppen. Tenk selv hvor underlig kroppen blir i løpet av et svangerskap og i barseltiden. Vi kan i det minste sette ord på følelsene våre. Møt han, bekreft han og vær tydelig. Tell til 10 ca 20 000 ganger i løpet av en dag og legg det inn i minneboken over ting du skal humre over når han ringer deg om 20+ år "mamma, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jr skriker sånn!"  :hug:

Fet er så greit å ha deg her. Trengte det innlegget nå, er så fort gjort å se seg blind på eget barn og Glenne hvor små de er. Tror jeg skal la mannen levere i morgen og kanskje onsdag før jeg er klar til å ta meg av det selv igjen. Var jo hjemme med jr og M tre dager forrige uke og i tillegg var mannen borte hele helga og nå er M syk, da ble det litt mye for a mor selv om jeg var hos mamma. Men ja, jeg skal minne han på at han skreik "jeg vil ta på bukse! Jeg vil ikke ta på bukse!" osv. Hadde han bare vært konsekvent liksom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M hosta til hun gulpa stakkars, så nå sitter jeg med sovende baby i armene. Tror det er like greit at mannen skal levere i morgen, vet aldri hvor lenge jeg blir sittende her :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tips angående raserianfall, håper du får noen fungerende tips av BHG.

Synes det er så gøy å følge med på strikkeprosjektene dine, bare si ifra om du vil dele oppskrifter også;) Jeg har lyst å starte å strikke noe til mageboeren, men sliter med å finne ett eller annet med en enkel oppskrift. Eller om du vet av noen bøker med greie oppskrifter? :)

Endret av Mumsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.1.2017 den 9.14, Mumsy skrev:

Har ingen tips angående raserianfall, håper du får noen fungerende tips av BHG.

Synes det er så gøy å følge med på strikkeprosjektene dine, bare si ifra om du vil dele oppskrifter også;) Jeg har lyst å starte å strikke noe til mageboeren, men sliter med å finne ett eller annet med en enkel oppskrift. Eller om du vet av noen bøker med greie oppskrifter? :)

Jeg har stort sett strikket ting fra garnstudio.no, de har instruksjonsvideoer med ting du må kunne til hver enkelt oppskrift. Ellers strikker jeg disse nå: http://www.ravelry.com/patterns/library/superenkle-babyvotter-uten-tommel-baby-mittens De er kjempelette å strikke, uten avbrytelser strikker jeg de ferdig på en halv dag. Veldig greit nybegynnerprosjekt, og fin måte å bruke opp restegarn på om man har det :)  Jeg kjøpte nye strikkepinner i tre på Panduro i går som jeg er veldig fornøyd med forresten. Så nå har jeg lyst å bytte ut alle metallpinnene mine :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M var skikkelig dårlig i går. Bare sov og sov, snørra og var tett i brystet, spiste nesten ikke og hadde nesten tørre bleier. Kom seg heldigvis på ettermiddagen/kvelden, men begynte å bli litt bekymra for dehydrering en liten stund der. Tenkte å få legen til å ta en titt på henne når jeg skulle sette inn spiralen, men ammetåka har tatt meg så kom 45 min for seint til timen :sjenert: Vi prøver igjen neste uke. Med SMS-varsling dagen før :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, A4-livet skrev:

Skrytebilde :) 

IMG_0297.JPG

Fantastisk søte! :rodmer: Og det mentale bilde av lille M med dem på er enda søtere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Prøv karbonpinner før du bytter ut alle metallpinnene, jeg trodde jeg likte trepinner, men karbon er bare fantastisk :rodmer: 

De ble kjempesøte! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for strikkeskryt! :tekola::) M har ikke fått brukt de enda, men i dag skal vi få gått tur. Hun er mye bedre enn hun var selv om hun akkurat nå ligger og snorker som en mann :fnise: 

@Verdande Karbonpinner ja, det har jeg ikke prøvd ennå. Kanskje jeg trenger flere strikkepinner snart så jeg må teste det også :fnise: Lurer på hvor mye jeg har brukt på strikkepinner hittil jeg :sjenert: 

I dag klarte jeg å unngå klikkinga til jr. Dvs, han var på god vei to ganger men første gangen redda mannen det inn og andre gangen (som var i bhg) lot jeg han vare være i fred og da gikk det over. M gulpa to ganger og var dødstrøtt og ville bare bli båret, så det ble litt hyling på hu i stedet da :fnise: Litt lettere p takle babygråt enn klikking da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verdande

Kan da aldri bruke for mye penger på strikkeutstyr? :plystre::ler: 

Så bra! Den klikkeperioden er slitsom, håper dere finner ut av det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte votter :ninuskapus:  Jeg er full av beundring over dere strikkemennesker! :jepp:

Slitsomt med raseriutbrudd og trass altså! Vi har hatt noen runder hvor Mini har klikket fullstendig. Hun går rett og slett inn i transe hvor hun blir umulig å snakke til eller få kontakt med. Skikkelig spooky! Skjønner hvorfor man før i tiden (og kanskje fremdeles) trodde på besittelse av djevelen :kjempesinna: Jeg blir helt skremt når det pågår! Men det er mer anfall enn normaltilstand.. Sliter med "vanlig" trass og utbrudd også. Er vel typisk for alderen at de klikker om ting ikke blir som forventet, at bananen blir delt feil eller at man tar på "feil" lue.. Har ingen gode råd, men mener å huske at man skal møte de med forståelse. Vi er veldig dårlige på det selv, blir fort til at vi skriker og kjefter tilbake... Er ikke så lett å opptre pedagogisk når det koker i topplokket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Carouselle Høres ut som om vi har det ganske likt. Er f.eks litt slitsomt når jr ikke kan svare nei med vanlig stemme men må skrike uansett om han egentlig er i godt humør.... 

i går og i dag har jeg vært flink og gått tur, og ifølge tlf min har jeg allerede gått over 10.000 skritt i dag. Med urolig baby i kveld passerer jeg sikker 20.000 :fnise: Ellers fikk jeg dåpspynten i dag. Dvs, den kom i går men jeg rakk ikke postkontoret. Greit kjapp leveringstid når jeg bestilte på onsdag.... 

IMG_0329.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempefin pynt! Elsker sånne pompoms, eller hva det nå heter :P De er relativt rimelige og gjør mye ut av seg! Super festdekor! :tommel: Er du godt i gang med planlegging allerede? Når skal dåpen være? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carouselle skrev:

Kjempefin pynt! Elsker sånne pompoms, eller hva det nå heter :P De er relativt rimelige og gjør mye ut av seg! Super festdekor! :tommel: Er du godt i gang med planlegging allerede? Når skal dåpen være? :)

Har aldri brukt sånne pompoms før, men til jente føler jeg liksom at jeg kan ta av litt mer med pynten. Kjøpte tre pakker med tre i hver, da følte jeg at jeg begrenset meg skikkelig :fnise: Skal ha dåp 12. februar. Har bestilt mat, kjøpt pynt og bedt familien. Er vel ikke så mye igjen da bortsett fra å bake kaker. Og det gleder jeg meg til allerede, kommer til å bake altfor mye (som jo egentlig er bra siden jeg tenkte å be alle naboene som er hjemme på restemat dagen etter og bare der er vi jo ni stk :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt over 13.000 skritt i går. I dag (eller på mandag) skal jeg kjøpe en fitbit så jeg slipper å gå rundt med mobilen i lomma hele tiden. Blir jo motivert til å gå mer når man ser hvor langt man går, skal ha et mål om å gå 10.000 skritt om dagen hvertfall :) I går hadde mannen og jeg sex for første gang siden fødselen også. Hurra for baby som sovna 22.30 for en gangs skyld! Hun var jo ti uker i går så det var en stund siden (ti uker og to dager for å være nøyaktig :fnise: ). Alt kjentes som før, men det regnet jeg også med da. 

Nei, nå må snart mannen og jr bli ferdig på badet så M og jeg kan stå opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke begynt påan igjen enda. Selv om mannen er veldig klar. Jeg er ikke klar. Kroppen er så tappet for energi. Kanskje det bedrer seg når jeg får begynne på medisin om 1,5 uke. Mannen har hintet veldig på når jeg tenker å begynne med medisinen og når legen gav meg klarsignal hinn dagen så prøvde han å skjule begeistringen sin :fnise: men må uansett vente til såret har grodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...