Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

Blæh, mannen blir et sutrete surpomp når han har fått for lite søvn. Jr våkna fem på tre i natt og sovnet visst ikke før fem. Om da fikk ikke mannen sove noe før han skulle opp klokka seks (og han overdriver jo aldri så det tror jeg selvfølgelig på :ironi:). Så han skulle legge seg halv ni og sa noe som "får se om jeg får sove da". Jeg sier at det burde vel ikke være noe problem om du er så sliten (sagt i en litt sur tone, jeg er dausliten selv etter å ha sovet seks timer og vært hjemme alene med to barn pga planleggingsdag. Og jr hadde to skikkelige hyleanfall, et da jeg var alene og et etter at mannen kom hjem. Jr ble våt av svette begge gangene så de var ganske ille). Da kommer det at han er så sliten fordi han sov 3,5 time i natt (la seg klokka ti, tviler på at han brukte 1,5 time på å sovne), vært på jobb og så kommer hjem til en sur unge, må lage middag og så legge jr. Da sa jeg at jeg har ikke hatt den beste dagen i mitt liv selv. Nei, men jeg kan jo hvertfall sove på dagen. Så jeg får tydeligvis ikke lov å være sliten i dag siden jeg kan sove i morgen etter at jeg har levert jr. Og om han dør av å steike kjøttdeig, hakke opp salat og dekke på halve bordet mens jeg tar to unger og hjelper til med resten av middagen kan vi heller spise brødskiver framover altså. Jeg er så dritt lei av at han alltid skal være mest sliten. Har jeg sovet dårlig en natt kan du vedde på at han har sovet dårligere. Må det være en konkurranse om å være mest sliten hver jævla gang? Og jr hadde ikke vært så lenge våken om det ikke var for at mannen har latt han sove inne hos seg i nesten to uker og nå skal venne han til å sove i egen seng igjen. Trodde han at det skulle gå kjempelett liksom? 

Aasaargh :sinna: 

godt å få det ut. Ikke siter, jeg har sikkert lyst å slette det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i det du skriver. Følte det var litt slik når E var liten, at jeg ikke kunne klage over at jeg var sliten for jeg var jo tross alt ikke på jobb hele dagen! Kommer det noen kommentarer om det denne gangen blir det ikke fint tonefall fra min side ihvertfall :sukk:

Håper at morgendagen blir bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver.  Er jeg dårlig, er som regel mannen det og! Og mye verre så klart. Sover jeg lite, har han også gjort det, osv. Også er det en selvfølge at det er jeg som skal ignorere sykdommen/at jeg er sliten og stå på som alltid, mens han slapper av. Det fungerer ikke helt nå lenger når vi har to barn, da må vi bidra begge to. Men er fortsatt mest som faller på meg. Jeg ble syk da jeg dro fra sykehuset etter å ha født, og mannen var også syk. Han var jo så klart dårligst av oss, enda jeg var den som hadde presset ut en kid på 4 kg for et par dager siden. Huset stod også på hodet da jeg kom hjem, så dagen etter ryddet og vasket jeg mens jeg var nesten på gråten. Og han satt der med en sovende baby og slappet av og lurte på hvorfor jeg var sur... altså, noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg gidder, haha. Har fortsatt ikke kommet over skuffelsen etter å ha kommet hjem til så mye rot. 

Ble litt langt fra meg, og alt var kanskje ikke like relevant, men skjønner godt hva du mener om den konkurransen.  Er noe jeg tapere hver gang :P

Endret av Shiver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så godt dette var å lese. Takk for at dere deler. Jeg trodde mannen min var den eneste tullingen som holdt på sånn, men det fins tydeligvis flere. Jeg ble så lei en dag i romjulen at jeg pakket bagen og informerte om at jeg og jentene skulle på overnatting hos mine foreldre. For her hjemme fristet det ikke å være. Da våknet han. Spent på hvor lenge det varer. Han var sint og sur for alt. Ingenting var godt nok. Han var dausliten og irritabel. Jeg la meg rundt kl 22 med lillesøster i ferien, mens han ikke kom ned i sengen før kl 2. Så ble han irritert fordi storesøster våknet og han måtte ta henne. Det er jo ingen som tvinger han til å rangle. 

Jeg har prøvd å fortelle han lenge at han ikke kan melde seg ut før storesøster har lagt seg, men det har ikke gått inn. Så til slutt så klikket det som sagt for meg. Nå er han med oss hele dagen frem til hun er lagt og gjerne etter og, men datamaskinen får være i fred helt til hun er sovnet. Fremgang! 

Han er og dødens hver gang han er syk, mens jeg som gjerne er syk jeg og i tillegg til sykdommene er den som må skjerpe meg for ungene sin del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et SÅ godt å se at andre kjenner seg igjen i dette. Det er vel en typisk manneting (og å aldri rydde 100% men alltid la noe stå igjen). Jeg er jo litt misunnelig på at han kan legge seg når han vil mens jeg selv vet at jeg ikke får lagt meg før tolv uansett hvor trøtt og sliten jeg er. Blir gretten når jeg ikke får noen forståelse for det. Var ikke en solstråle i går selv akkurat, så bidro nok ikke til å lette stemningen heller. Tydelig at mannen har fått sovet ut da, for i dag tidlig fikk jeg en melding som begynte med good morning og spørsmål om jeg følte meg bedre (jr klikka helt igjen i dag tidlig så det var ikke en god morgen og jeg satt på gulvet og grein så jeg følte meg ikke bedre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette trengte jeg nå merker jeg! Situasjonen er nemlig identisk hos oss! Det har vært sånn siden fødselen egentlig. Så stemningen er ikke akkurat kjempegod. Har jeg sovet lite, så har han sovet mindre. Er jeg syk, så er han sykere. Det skal jo ikke være noen konkurranse dette her! Typisk nok sluttet Mini å sove natten igjennom etter at lillebror kom til verden, hun får rare påfunn midt på natten som at hun skal opp og lese bøker, eller ut i stuen og se på tv. Jeg har full forståelse for at mannen synes det er slitsomt å få avbrutt søvnen, men jeg har selv ikke sovet mer enn tre timer sammenhengende på snart fire måneder. I tillegg sliter vi med nattammingen, så jeg blir nesten helt våken hver gang han skal ha mat. Det hjelper ikke at jeg sover så lett at alt Mini foretar seg om natten våkner jeg også av. Tror jeg vekkes 8-10 ganger hver natt.. Denne konstante avbrutte søvnen gjør at immunforsvaret mitt ikke fungerer og jeg får alt av virus som vesla tar med hjem fra barnehagen. Det biter på meg på 1-2-3. Jeg har vært forkjølet fire ganger på én måned.. Og nå sitter jeg søren meg her med feber igjen. Da jeg gikk tur i dag gråt jeg fordi jeg er så sliten, lei og trist. Synes hele denne permisjonen har vært noe dritt så langt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg våknet halv fire i natt og sov kanskje 45 min før jeg måtte stå opp igjen. Nevnte for M at jeg hadde sovet dårlig, og han svarte at han hadde sovet litt urolig han også :murvegg: 

Det er jammen hardt for disse mannfolkene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg i bilen med en diger hund i bagasjen. Fant han langs veien på vei hjem fra barnehagen, han løp over hovedveien og fortsatte videre opp mot oss så da fanget jeg han. Ringte politiet for 20 minutter siden men de som skal hente hn har fortsatt ikke ringt tilbake. Så da sitter vi her; jeg, M og en ukjent hund.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte aldri noe mer om hunden men regner med den er gjenforent med eier. Den hadde chip hvertfall så da fant de nok eieren ganske fort. Litt gøy om jeg plutselig møter den på tur en dag :) 

I dag har vi vært i en liten akebakke med noen naboer. Er jo en cm snø her ca :fnise: M sov i vogna si i tre timer så vi rakk både å stikke innom butikken på vei hjem og spise lunsj før hun våkna. Aldri sovet så lenge i vogna si før, og jr har aldri noensinne sovet så lenge på dagen så hun slår stadig rekorder. I natt sov hun over seks timer i strekk også, det gjorde vel ikke jr før han var et år omtrent. Og hun har slutta med gulpinga si, så nå kan hun bruke samme bodyen en hel dag :Nikke: Mannen foreslo å legge M over i sin egen seng på natta nå. Jeg tenker også at det kan være lurt, men da skal jeg prøve det en kveld hun sovner før klokka elleve og ikke halv ett. Da er jeg kun motivert for å sove kan man si..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M sov tre timer i egen seng i natt. Etter amming i to-tiden la jeg meg bare til å sove, og da jeg ammet rundt halv seks var jeg redd hun skulle vekke broren sin om jeg flyttet henne (han stod opp da uansett så det var en unødvendig bekymring.....). Så da har vi hvertfall testet det så får vi se på gjennomføringsevnen til a mor framover. Tipper hun blir liggende i senga mi mesteparten av tida uansett. 

Ellers har jeg vært på seksukerskontroll i dag. Var jo egentlig bare for å få resept på prevensjon (som jeg egentlig ikke trenger siden mannen og jeg har null alenetid), så om en ukes tid skal jeg tilbake og sette inn hormonspiral. Håper jeg slipper unna noe særlig blødningskluss, legen mente det burde gå bra siden jeg ammer såpass at jeg ikke har fått tilbake mensen ennå. 

Etter legetimen var jeg på pilates. Gikk på det med jr også. Herregud, det trengs. Ikke mye styrke igjen i denne kroppen. Håper jeg kan få strammet opp litt de neste mnd med pilatesen og turer. Med jr rant jo kiloene av meg og jeg ble altfor tynn (veide ca 50 kg, pleier å veie rundt 62), denne gangen sitter fire kilo fortsatt klistret på mage, rumpe og lår. Målet er å få på seg de gamle klærne mine så jeg slipper å kjøpe masse nytt. Handlet jo masse i fjor som jeg ikke får på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilates, det hørtes skikkelig sprekt ut! Respekt! 

Flott at det virker som alt er som det skal på kontroll (du verden hvor fort tida har gått!) Vi krysser fingrene for at alt går eller planen med prevensjonsoppstart. 

Spennende med M i egen seng da! Blir spennende å følge med på gjennomføringsevnen til a mor ja :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marimba Hun sov ikke i egen seng i natt :ler: Sovna ikke før fem over tolv da, og da gadd jeg ikke for å si det pent...

Nå ligger M og sover i nestet sitt. Med smokk! :hakeslepp: Jr ble sendt hjem fra barnehagen så han sitter og ser på Byggmester Bob :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, smokk. Heldig. Og soving i nestet også :fnise: Her var smokk greit i ca. ei uke. Nå er det brekningsansikt hver gang den nærmer seg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Åh, smokk. Heldig. Og soving i nestet også :fnise: Her var smokk greit i ca. ei uke. Nå er det brekningsansikt hver gang den nærmer seg :P 

Jeg ga jo egentlig opp smokk for noen uker siden etter at siste forsøket endte i sprutgulp. Nå er hun vel blitt så stor at smokken ikke kommer så langt bak at hun brekker seg. Kan være verdt å prøve igjen om en uke eller to. (Hun ligger og sover i nestet med smokken igjen nå. Hun som aldri kan ligge for seg selv etter klokka fire.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr er hjemme fra barnehagen i dag. Han sover nå. M sover ikke. Syns de kunne vært litt mer samstemte på det der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiral er lurt, jeg kan ikke akkurat anbefale p-piller hvis målet er å ikke bli gravid. ;) Si fra hvis du knekker koden om samkjørt soving før august en gang da! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...