Gjest Verdande Skrevet 7. desember 2016 #1781 Del Skrevet 7. desember 2016 Barselsgrupper er enten fantastiske, helt ok eller kjipe Jeg var lite med min første i begynnelsen, men med fødselsdepresjon og flaskebaby var det rett og slett vanskelig for meg å være sosial det første halvåret. Men da jeg kom meg ut av huset og faktisk deltok, var det veldig hyggelig! Vi var ganske ulike, men det var allikevel hyggelig. Gruppe nummer to var jeg veldig delt om. Noen gikk jeg kjempegodt overens med, andre ikke like mye. Men der var det litt frafall, og jeg har beholdt kontakten med ei som jeg fortsatt treffer innimellom, siden begges barn er ganske jevnaldrende For oss gikk vi i hvert fall en runde rundt bordet med hvem vi var osv. Det er kleint, men det er også en isbryter Jeg er veldig for uperfekte-barselgrupper, hvor man skal kunne snakke om ting uten å bli møtt med pekefingere, men kanskje en vennlig hånd på skulderen og råd om å roe ned bekymringer for småting Håper din kommer seg, eller at dere lager en egen i sameiet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 7. desember 2016 #1782 Del Skrevet 7. desember 2016 Barselgrupper er absolutt en fin ting Synes ikke det er spesielt kleint å ta runden med å presentere seg jeg, eller kanskje litt, men det er det jo alltid når man må si hva man heter Men for de aller fleste er det jo veldig tilfeldig om det blir klaff eller ikke, det eneste som er felles er jo at man har barn født på samme tid. Og at man er damer og bor i ca samme område. Ellers kan man jo være alt fra advokat til arbeidsledig, 16 år eller 40 år Synes det er veldig raust av deg å ha faren din på julaften. Det betyr nok veldig mye for han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 7. desember 2016 #1783 Del Skrevet 7. desember 2016 Oi, dette med barselgrupper har jeg ikke tenkt på en gang. Er det liksom noe som går sånn halvveis automatisk, at hvis man føder så er man plutselig med i en barselgruppe? Hvem arrangerer sånt? Helsestasjonen? Lurer på om det er noen flere gravide i den lille bygda jeg bor i jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 7. desember 2016 #1784 Del Skrevet 7. desember 2016 59 minutter siden, Marimba skrev: Oi, dette med barselgrupper har jeg ikke tenkt på en gang. Er det liksom noe som går sånn halvveis automatisk, at hvis man føder så er man plutselig med i en barselgruppe? Hvem arrangerer sånt? Helsestasjonen? Lurer på om det er noen flere gravide i den lille bygda jeg bor i jeg.... Helsesøster spurte om jeg ville være med i barselgruppe når hun var på hjemmebesøk. Husker ikke når vi hadde første treffet. De vanlige treffene er på helsestasjonen, men mange har treff utenom. Vi prøvde jo det, men hun ene i gruppen inviterte alle hun kjente med små barn. Inkludert en som jeg har hatt en del tøffe tak med i jobbsammenheng, så jeg ble ikke med på de treffene. Jeg lagde min egen. Veldig kjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 7. desember 2016 #1785 Del Skrevet 7. desember 2016 Jeg har fortsatt kontakt med 4 stykker fra min barselsgruppe, de er mine beste venninner her i bygda. Anbefaler å gå inn med et åpent sinn, det kan være utrolig støttende å ha noen som går gjennom det samme som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 8. desember 2016 Forfatter #1786 Del Skrevet 8. desember 2016 Barselgruppa mi møtes fortsatt to-tre ganger i året. Fast felles bursdagsfeiring og julelunsj Nå har jo to av oss flyttet til nabokommunen, ellers hadde sikkert flere av oss møttes oftere enn det. Veldig fint å ha noen å være sammen med når man går hjemme, og vi gikk på babysang og pilates sammen også. I går kveld var det en som fikk helt noia hver gang puppen falt ut av munnen, så fram til klokka tolv hadde jeg bare noen få timinuttersintervaller med søvn. Så veldig fint at hun da bare våknet for mat litt over fire og så har sovet etter det. Jr kom og la seg sammen med oss rundt halv sju og så stod han og jeg opp klokka sju. Han har nok litt mangel på søvn for han var på nippet til å klikke sånn ca annet hvert minutt (boblene i badekaret ble borte, det var for lite tannkrem i tuben osv ), men vi kom oss til barnehagen uten at han gikk helt i vranglås. I dag kommer mamma en tur og så skal vi gå ned til sentrum og spise lunsj siden vaskedama kommer i dag og jeg da ikke orker å være hjemme (kleint). Har sagt til mannen at jeg enten ikke vil ha vaskehjelp når jeg er hjemme eller så kan jeg hvertfall støvsuge selv sånn at hun ikke trenger å være her i tre timer hver gang. Han er sv en eller annen uforståelig grunn veldig imot det. Men jeg syns det er stress å måtte ut av huset i flere timer annen hver torsdag. To timer er greit liksom men tre er veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 8. desember 2016 #1787 Del Skrevet 8. desember 2016 I feel your pain med vaskehjelpa, selv om det er TIDENES ilandsproblem Jeg pleide å løse det med å drøye en liten halvtime før jeg dro (hun elsket å hilse på mini, så det var greit), time avgangen så det passet med dagens lengste lur, og gå tur så lenge hun sov. Når hun våknet satte jeg meg på det lokale bakeriet, og prøvde å slå ihjel tiden frem til hun var ferdig, eller det i alle fall ikke var så lenge før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 8. desember 2016 #1788 Del Skrevet 8. desember 2016 Det er så kleint å være hjemme når vaskehjelpen er der! Har tenkt litt på hvordan vi skal gjøre det til nyåret vi også, det er litt stress å måtte være ute av huset til et bestemt tidspunkt annenhver uke. Iallefall når man ikke har noen planer. Her er de heldigvis ikke så lenge av gangen, de er to stk som vasker så de bruker ikke så lang tid. Du får foreslå for barselgruppa at dere kan møtes hos de andre annenhver torsdag og en annen dag når det er din tur til å ha besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 8. desember 2016 Forfatter #1789 Del Skrevet 8. desember 2016 30 minutter siden, sitronkake skrev: Det er så kleint å være hjemme når vaskehjelpen er der! Har tenkt litt på hvordan vi skal gjøre det til nyåret vi også, det er litt stress å måtte være ute av huset til et bestemt tidspunkt annenhver uke. Iallefall når man ikke har noen planer. Her er de heldigvis ikke så lenge av gangen, de er to stk som vasker så de bruker ikke så lang tid. Du får foreslå for barselgruppa at dere kan møtes hos de andre annenhver torsdag og en annen dag når det er din tur til å ha besøk Må bli fredag hos oss da sånn at det er strøkent her. "Takk for i dag, da sees vi hos meg i morgen. Kom litt tidlig så jeg ikke rekker å rote." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 8. desember 2016 #1790 Del Skrevet 8. desember 2016 Kjenner til barnet som blir forbannet fordi boblene i badekaret er borte ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 8. desember 2016 #1791 Del Skrevet 8. desember 2016 Kunne ønske vi hadde vaskehjelp.. Det ser ut som en svinesti hos oss. Jeg hater å få besøk uanmeldt og kan skjemmes i flere uker over at noen må se vårt til tider uryddige hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 9. desember 2016 Forfatter #1792 Del Skrevet 9. desember 2016 19 timer siden, Carouselle skrev: Kunne ønske vi hadde vaskehjelp.. Det ser ut som en svinesti hos oss. Jeg hater å få besøk uanmeldt og kan skjemmes i flere uker over at noen må se vårt til tider uryddige hjem. Du får trøste deg med at man sjeldent legger merke til rot/støv hos andre. Eneste vi har reagert på er hos søstra mi, men det har vært fordi badet ikke har vært vasket på flere mnd (så det ut som) og det dermed er litt ulekkert å gå på do. I natt var M våken bare én gang. Jeg begynner seriøst å lure på om vi har fått med feil unge hjem, det er ikke mulig å være så ulik storebroren sin. Her i stad også, hun ville ikke roe seg når hun lå på brystet mitt og sov så jeg la henne i nestet og sa sluknet hun med en gang. Sover best alene liksom, hva skjer med det? Jr klikka litt i dag da, men jeg klarte å besinne meg i dag. Ble veldig streng, men kjente at jeg ikke kokte innvendig som forrige gang. Og da vi kom til barnehagen fikk jeg roet han helt ned, så han var glad da jeg dro igjen. Må tvangsklemme han til han roer seg, det fungerer kjempebra. Håper han sover godt i helga, er pga lite søvn han blir sånn. Ikke lett å være liten og trøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. desember 2016 #1793 Del Skrevet 9. desember 2016 Stakkar, det er ikke lett å være liten og trøtt! Det er ikke lett å være stor og trøtt heller, og vi vet til og med hvorfor vi er triste og leie (og sinte og sure) når vi har sovet for lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 9. desember 2016 Forfatter #1794 Del Skrevet 9. desember 2016 Uff, i stad stod jr og slang nesesugeren rundt og så klarte han å dælje M midt i panna med den. Så da våkna jo hun og begynte å gråte og så kom det noen tårer fra a mor også. Husker jeg begynte å grine første gang jr slo seg også, da skalla han panna i haka mi. Ikke noe gøy når de små får vondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. desember 2016 #1795 Del Skrevet 9. desember 2016 Jeg grein når M hadde vondt i magen i dag Heldigvis var puppen god trøst når det gav seg. Hardt liv dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 9. desember 2016 #1796 Del Skrevet 9. desember 2016 Jeg forstår vaskehjelp-problemet, men herregud så misunnelig jeg er. Vurderer det minst en gang i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 11. desember 2016 Forfatter #1797 Del Skrevet 11. desember 2016 I dag er M en hel måned! Foreløpig tar hun ettmånedersdagen med ro, hun ligger fortsatt oppe i senga og sover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 12. desember 2016 Forfatter #1798 Del Skrevet 12. desember 2016 Barselgruppetreff nr 2 i dag. Vi var to stykker.... Hun ene hadde sagt fra at hun ikke kom da, men hun andre hadde ikke meldt fra til hs. Og i utgangspunktet skulle vi være åtte stk. De skal høre med barselgruppa som var før oss om vi kan slå oss sammen med dem, men jeg kjenner at forhåpningene er ganske lave. Jaja, vi får se hvordan det går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 12. desember 2016 Forfatter #1799 Del Skrevet 12. desember 2016 Jeg er ferdig med buksa til M. Mange skjønnhetsfeil, men det er en del av sjarmen Er veldig fornøyd hvertfall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 12. desember 2016 #1800 Del Skrevet 12. desember 2016 1 time siden, A4-livet skrev: Jeg er ferdig med buksa til M. Mange skjønnhetsfeil, men det er en del av sjarmen Er veldig fornøyd hvertfall Synes du er flink jeg Den var kjempesøt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå