Pentu Skrevet 1. desember 2016 #1761 Del Skrevet 1. desember 2016 Mannen er ganske irriterende med den tv-en. Hvorfor er det så vanskelig å vente til Fantorangen før TV kommer på om ettermiddagen? Lille vil jo gjerne leke, men når tvet kommer på så vil hun jo heller så på. Det skjønner jo jeg og. Ender bare opp med at jeg blir kjipingen som skrur av TV og lille går i vranglås Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 1. desember 2016 Forfatter #1762 Del Skrevet 1. desember 2016 4 timer siden, Pentu skrev: Mannen er ganske irriterende med den tv-en. Hvorfor er det så vanskelig å vente til Fantorangen før TV kommer på om ettermiddagen? Lille vil jo gjerne leke, men når tvet kommer på så vil hun jo heller så på. Det skjønner jo jeg og. Ender bare opp med at jeg blir kjipingen som skrur av TV og lille går i vranglås Jeg blir også kjipingen som skrur av. Eller så sier mannen at nå kom mamma så da skrur vi av. Stort sett går det heldigvis bra, spesielt nå som han har lært hvor av-knappen på fjernkontrollene er og skrur av selv Her er forresten den ferdige adventskalenderen: Gud så glad jeg er ferdig! Men de snøfnuggene faller litt lett av så jeg må vel lime de på mellom hundre og tohundre ganger..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 2. desember 2016 #1763 Del Skrevet 2. desember 2016 Utrolig fin kalender, søteste jeg har sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 2. desember 2016 #1764 Del Skrevet 2. desember 2016 Kjempefin kalender! Hvor har du kjøpt den? Nå vet jeg ikke hva snøfnuggene er laget av, men er det mulig å sy dem fast? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 2. desember 2016 Forfatter #1765 Del Skrevet 2. desember 2016 8 timer siden, Carouselle skrev: Utrolig fin kalender, søteste jeg har sett Takk, ja jeg syns den er ganske søt. Passet til en toåring 7 timer siden, Nautika skrev: Kjempefin kalender! Hvor har du kjøpt den? Nå vet jeg ikke hva snøfnuggene er laget av, men er det mulig å sy dem fast? Takk! Den er kjøpt på Panduro, men vet ikke om de har den lengre. Var kjempesalg i fjor så betalte kanskje 50 kr for den. Skal prøve å sy fast de snøfnuggene ja, tror det skal gå greit selv om de var litt harde. Fant et snøfnugg til på gulvet i dag, gidder ikke lime de på lenger når de faller av med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. desember 2016 Forfatter #1766 Del Skrevet 3. desember 2016 Jr har fått feber stakkars. Nå ligger han i en stol i stua IG sover, satte han det med iPaden og så sovnet han etter en halvtime. Får holde han unna M til han er friskere, de små skal jo ikke ha feber. Mannen har lovt at han kan være hjemme på mandag om jr ikke kan være i barnehagen, jeg skal på første barseltreff som jeg ikke har lyst å gå glipp av og så har jeg ikke sånn kjempelyst til å være alene med begge. Spesielt ikke om jr bare er i karantene og synes det er dødskjedelig å være hjemme med mammaen og lillesøster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 3. desember 2016 #1767 Del Skrevet 3. desember 2016 God bedring til Jr! Krysser fingrene for at han er feberfri i morgen Karantenedag er kjipt. Bra at mannen kan være hjemme om han ikke kan gå i barnehagen, merker veldig godt på sånne dager at Mini er vant til litt mer action i bhg enn det jeg klarer å gi ham her hjemme. Kan tenke meg at det blir kjedelig for Jr. å dille hjemme med deg og frøkna om han egentlig er i grei form. Så fin kalender forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 4. desember 2016 Forfatter #1768 Del Skrevet 4. desember 2016 Jr har litt feber i dag også. Og så er han visst litt forstoppet, prøvde å bæsje nå men fikk vondt i rompa sa han. Så da ville han ha tablett i rompa sånn som han fikk i går. Hadde aldri trodd at han kom til å be om å få stikkpille helt av seg selv Kanskje vi burde kjøpe no sviskejuice eller noe til han. Mannen blir hjemme i morgen så jeg får dratt på barseltreffet. Er jr bedre kan vi jo ta han med på biblioteket eller noe, han er ganske lei av å være inne her hjemme allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #1769 Del Skrevet 5. desember 2016 I dag møtte jeg barselgruopa for første gang. Foreløpig er inntrykket at jeg klikket bedre med den forrige barselgruppa mi. Men det går seg helt sikkert til, er jo ikke så lett å bli ordentlig kjent første gangen man møtes. Tre av oss ble sittende igjen etter det var ferdig da, så vi fikk jo skravla litt. Og så veide jeg M etter at vi var ferdige. 4,33 kg veide hun, så har gått opp litt over 400 gram i uka. Mamma lurte på om jeg har selmelk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #1770 Del Skrevet 5. desember 2016 Nå fikk jeg definitivt et smil, hele ansiktet hennes lyste opp. Gjett om mammaen er fornøyd a! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 5. desember 2016 #1771 Del Skrevet 5. desember 2016 15 minutter siden, A4-livet skrev: Nå fikk jeg definitivt et smil, hele ansiktet hennes lyste opp. Gjett om mammaen er fornøyd a! Beste følelsen i verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 5. desember 2016 #1772 Del Skrevet 5. desember 2016 Åh, så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 6. desember 2016 #1773 Del Skrevet 6. desember 2016 Så herlig med smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 6. desember 2016 Forfatter #1774 Del Skrevet 6. desember 2016 Tror ikke jeg har skrevet om det, men broren min fortalte forrige uke at pappa hadde sagt at han og farmor kunne tenke seg å feire julaften hos oss siden både broren min og søstra mi er bortreist i jula og de dermed ikke har noen å feire jul med. Snakket med mamma om det da jeg var hos henne på onsdag, og hun sa at jula handler jo om å ta vare på andre og at det var helt greit for henne og mannen at de kommer (jeg er jo ikke sånn kjempegira på å feire med pappa, og så tenkte jeg at de andre kanskje ikke heller klarer å slappe like godt av når han er der). Og siden jeg hadde begynt å få dårlig samvittighet pga farmor så har det endt med at jeg har bedt de. Så da blir vi ni voksne og to barn på julaften. Greit å fylle opp huset liksom Morgenene går forresten veldig bra om dagen. Jeg hadde jo en episode her for en ukes tid siden der jeg endre med å brøle tilbake til toåringen (ref slettet klageinnlegg), etter det har han vært blid som en sol hver morgen. Sikkert en blanding av at han sover lengre på morgenen og at han kanskje skjønte at tålmodigheten til mammaen faktisk kan ta slutt en gang den også. Tror nok vi lærte litt den morgenen begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 6. desember 2016 #1775 Del Skrevet 6. desember 2016 Er det den "offisielle" barselgruppen du møtte? Var ikke det veldig tidlig å møtes? På min helsestasjon møtes man når babyene er ca 2 måneder og det er tidlig nok synes jeg Jeg hadde jo absolutt ikke ting på stell når lillebror (eller Mini) var under 6 uker. Barseltårene er jo knapt tørket ved 4-5 uker! Synd du ikke følte du klikket like godt med barselgruppen denne gangen. Sånn følte jeg det også. Men så var den første sååå fantastisk bra! Faktisk har ingen tatt intiativ til å møtes ennå, selv om det er gått én måned siden vi hadde barseltreff på helsestasjonen. Ikke veldig lovende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 6. desember 2016 #1776 Del Skrevet 6. desember 2016 Jeg klikket absolutt ikke med min første barselgruppe var vel på ca to treff under hele permisjonsperioden. De snakket bare om det som etter min mening var helt idiotiske ting, i tillegg til at de frydet seg litt for mye og åpenbart over at mini-m hadde kolikk mens de hadde supersovebabyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 7. desember 2016 Forfatter #1777 Del Skrevet 7. desember 2016 16 timer siden, Carouselle skrev: Er det den "offisielle" barselgruppen du møtte? Var ikke det veldig tidlig å møtes? På min helsestasjon møtes man når babyene er ca 2 måneder og det er tidlig nok synes jeg Jeg hadde jo absolutt ikke ting på stell når lillebror (eller Mini) var under 6 uker. Barseltårene er jo knapt tørket ved 4-5 uker! Synd du ikke følte du klikket like godt med barselgruppen denne gangen. Sånn følte jeg det også. Men så var den første sååå fantastisk bra! Faktisk har ingen tatt intiativ til å møtes ennå, selv om det er gått én måned siden vi hadde barseltreff på helsestasjonen. Ikke veldig lovende Tror de begynner når det er født et visst antall barn. Var hvertfall sånn der jeg var sist, da etterlyste jeg barselgruppe på seksukerskontrollen. Fikk valget mellom å begynne nå eller om to mnd da men syns det var lenge å vente. Men så har jeg hatt verdens enkleste barseltid også da. 14 timer siden, miore skrev: Jeg klikket absolutt ikke med min første barselgruppe var vel på ca to treff under hele permisjonsperioden. De snakket bare om det som etter min mening var helt idiotiske ting, i tillegg til at de frydet seg litt for mye og åpenbart over at mini-m hadde kolikk mens de hadde supersovebabyer. Atte hæ? Trodde barselgruppa skulle være et sted der man kan snakke om alt og få støtte og forståelse. For noen møkkafolk du havna sammen med! (Kjenner jeg blir forbanna på dine vegne) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 7. desember 2016 #1778 Del Skrevet 7. desember 2016 47 minutter siden, A4-livet skrev: Atte hæ? Trodde barselgruppa skulle være et sted der man kan snakke om alt og få støtte og forståelse. For noen møkkafolk du havna sammen med! (Kjenner jeg blir forbanna på dine vegne) Lurer på om det har noe med hvor jeg bor å gjøre *innflytter med fordommer mot vestkantfolk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 7. desember 2016 #1779 Del Skrevet 7. desember 2016 Min barselgruppe funket ikke. Hadde god kjemi med hun ene. De to andre var litt spesielle. Ene var veldig ung og stresset. Barnet skrek og hun siste seg opp. Hun andre var en sånn naturens venn type. Reagerte på at vi hadde kjøpe bleier og våtservietter osv. Fikk og mye pepper for at Lille kunne sovne på av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 7. desember 2016 #1780 Del Skrevet 7. desember 2016 Æsj, jeg gruer meg til å treffe min gruppe neste uke! Er det sånn "hei, jeg heter Weebs, bla bla bla"? Jeg dauer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå