Gå til innhold

Generell Studiekompetanse, noen som har kunnskap som kan hjelpe meg?

Botani

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen her inne kunne hjulpet meg ang utdanningsvei. Jeg ønsker å utdanne meg som reseptarfarmasøyt og da er opptakskravet generell studiekompetanse + R1 matte og i tillegg enten fysikk1, Kjemi1 eller Biologi1. Litt info først, jeg har ikke fullført videregående og jeg er 25 år (om alder har noe å si) Er det mulig for meg å gå rett på generell studiekompetanse enten som privatist eller ved en offentlig skole uten å ha fullført videregående? Har og søkt voksenopplæring for å bli apotektekniker men på den utdanningen får jeg ikke generell studiekompetanse. Hvis det er noen med erfaring eller kunnskap så hadde jeg satt veldig pris på deres hjelp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er utdannet Apotekteknikker og det stemmer at man ikke får studiekompetanse, men i regi av  apotek-kjedene så videreutdanner de av og til apotekteknikkere til reseptarfarmasøyter. Da er det studiekompetanse eller realfagkompetanse som lå i grunn og apoteket betalte slik at man kunne ta de ekstra realfagene som krevdes før studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...