Botani Skrevet 6. juni 2015 #1 Del Skrevet 6. juni 2015 Hei, jeg lurte på om noen her inne kunne hjulpet meg ang utdanningsvei. Jeg ønsker å utdanne meg som reseptarfarmasøyt og da er opptakskravet generell studiekompetanse + R1 matte og i tillegg enten fysikk1, Kjemi1 eller Biologi1. Litt info først, jeg har ikke fullført videregående og jeg er 25 år (om alder har noe å si) Er det mulig for meg å gå rett på generell studiekompetanse enten som privatist eller ved en offentlig skole uten å ha fullført videregående? Har og søkt voksenopplæring for å bli apotektekniker men på den utdanningen får jeg ikke generell studiekompetanse. Hvis det er noen med erfaring eller kunnskap så hadde jeg satt veldig pris på deres hjelp. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Del Skrevet 6. juni 2015 http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/ Anonymous poster hash: 5d741...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Vinkel Skrevet 6. juni 2015 #3 Del Skrevet 6. juni 2015 jeg er utdannet Apotekteknikker og det stemmer at man ikke får studiekompetanse, men i regi av apotek-kjedene så videreutdanner de av og til apotekteknikkere til reseptarfarmasøyter. Da er det studiekompetanse eller realfagkompetanse som lå i grunn og apoteket betalte slik at man kunne ta de ekstra realfagene som krevdes før studiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå