AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Del Skrevet 5. juni 2015 Hei! Blir et veldig rart innlegg, men vil bare få ut følelsene mine Jeg er snart ferdig med VGS. Bare muntlig eksamen står igjen, og jeg kan ta ferie! Problemet er at....Istedenfor at jeg skal føle meg avslappet, glad, ekstatisk, overlykkelig osv osv.. Så blir jeg faktisk lei meg når jeg tenker på at jeg er snart ferdig med VGS, spesielt når jeg ser VG1-elever. Da bare tenker jeg på den tiden jeg også var som dem. Møtte nye mennesker, ble kjent med karakterer og karakterpress, nye fag osv. Det var en tid som jeg savner utrolig mye! Jeg vet ikke hva det er. Enten så er jeg redd for å ønske et nytt kapittel i livet velkommen, eller så er det noe gærnt med meg. Hadde du spurt meg for et par uker siden hva jeg syntes om å begynne å studere, så hadde jeg sagt at jeg hadde gledet med som f. Men akkurat nå så sitter jeg med en klump i magen, og jeg vil ikke at VGS skal slutte. Det er egentlig litt trist liksom. Å si hade til klassekamerater og superflinke lærerer som man har kjent i 3 år er ikke bare bare. Jeg vet at jeg sikkert ikke vil tenke på dette om noen mnd, men jeg lurer bare på om dere har opplevd noe lignende? Eller er bare jeg som er litt spesiell? (a) Anonymous poster hash: c45bb...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 5. juni 2015 #2 Del Skrevet 5. juni 2015 Sånn hadde jeg det også. Jeg følte med tom, trist og usikker. En helt ny verden stod nå åpent og alt det trygge skulle vekk. Venner man så hver dag, viste man nå kom til å dra langt unna og man ble rett og slett usikker. Håper det ikke blir så skummelt for deg og at dette er starten på noe mere fantastisk i livet. Masse lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 5. juni 2015 #3 Del Skrevet 5. juni 2015 Det virker søm du hadde/har det ganske bra på VGS, og det er kjempebra. Hvis det er tilfellet er ikke min sammenligning til hjelp (eller kanskje?), men jeg kan dele min erfaring. Jeg hadde det ganske kjipt på VGS, hadde mange venner, men også endel som var kjipe mot meg. Gjorde det helt ok karaktermessig, men livet generelt var kjipt. Lyklenivået mitt steg så ufattelig mange hakk da jeg sluttet. Nå har jeg jobbet i noen år (ikke studert), og livet mitt er så mye bedre. Vennene fra VGS ser jeg titt og ofte, og det er deilig å ikke tenke på karakterjaget. Jeg tror du kommer til å få det kjempefint fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #4 Del Skrevet 5. juni 2015 Sånn hadde jeg det også. Jeg følte med tom, trist og usikker. En helt ny verden stod nå åpent og alt det trygge skulle vekk. Venner man så hver dag, viste man nå kom til å dra langt unna og man ble rett og slett usikker. Håper det ikke blir så skummelt for deg og at dette er starten på noe mere fantastisk i livet. Masse lykke til. Forhåpentligvis! Tusen takk! Det virker søm du hadde/har det ganske bra på VGS, og det er kjempebra. Hvis det er tilfellet er ikke min sammenligning til hjelp (eller kanskje?), men jeg kan dele min erfaring. Jeg hadde det ganske kjipt på VGS, hadde mange venner, men også endel som var kjipe mot meg. Gjorde det helt ok karaktermessig, men livet generelt var kjipt. Lyklenivået mitt steg så ufattelig mange hakk da jeg sluttet. Nå har jeg jobbet i noen år (ikke studert), og livet mitt er så mye bedre. Vennene fra VGS ser jeg titt og ofte, og det er deilig å ikke tenke på karakterjaget. Jeg tror du kommer til å få det kjempefint fremover For det første: Takk for at du delte din erfaring For det andre: Er det noe jeg har lært når jeg har vært langt nede, er at alt vil ordne seg til slutt. Og det gjør meg glad å lese innlegget ditt og at alt ordnet seg til slutt for deg! Som bestefar pleier å si: Sol hverdag fører til ørken Anonymous poster hash: c45bb...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Del Skrevet 6. juni 2015 Jeg slutter også dette året, og har det på samme måten. Blir så trist å dra vekk fra venner, lærere og alt det kjente. Samtidig så gleder jeg meg , for jeg tror jeg kan få det veldig bra som student! En dag må man slutte på videregående, sånn er det bare. Masse lykke til videre, det kommer nok til å gå fint. Anonymous poster hash: ddef0...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Del Skrevet 6. juni 2015 Jeg slutter også dette året, og har det på samme måten. Blir så trist å dra vekk fra venner, lærere og alt det kjente. Samtidig så gleder jeg meg , for jeg tror jeg kan få det veldig bra som student! En dag må man slutte på videregående, sånn er det bare. Masse lykke til videre, det kommer nok til å gå fint. Anonymous poster hash: ddef0...40b Det er akkurat det. Livet går videre og det eneste man kan gjøre er å ønske det nye og uforskede velkommen! Masse lykke til deg også Anonymous poster hash: c45bb...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Del Skrevet 6. juni 2015 Det er nok ganske vanlig. Det var litt trist å ikke skulle ha lærerne sine igjen, særlig når jeg fikk så god kontakt med flere av de, eller å se vennene sine hver dag på skolen. I tillegg jobbet jeg beinhardt de tre årene, og det at jeg plutselig var ferdig ga meg en merkelig tomhetsfølelse. Det var det. De siste månedene var jeg så klar på å bli ferdig og ikke se meg tilbake igjen, men den gang ei. Nå er det et år siden, så den følelsen er jo borte nå, men det tok et par måneder. Anonymous poster hash: 9a5aa...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå