Gå til innhold

Er så redd for å ikke komme inn :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pga mye sykdom har jeg gjort det dårlig i år på skolen, og snittet mitt har gått ned med 0,4. Nå har jeg lest at det er 22% flere søkere i år. Mitt snitt er 24,5% høyere enn snittet i fjor, men jeg er så redd for at det ikke er nok. Det er jo forskjellige søkere i år enn i fjor naturligvis, så snittet kan bli mye høyere.

Visste ikke at jeg kunne søke om særskilt opptak før nå. Ingen på skolen har fortalt meg det heller, så da må jeg eventuelt vente til neste år.

Men tror dere jeg har en sjangs til å komme inn? :( 

Anonymous poster hash: 84968...94d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan i alle dager kan vi vite det!?

Anonymous poster hash: 78dbe...093

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke vite hvordan snittet vil være i år, men om du allerede er over snittet fra fjoråret, har du gode muligheter til å komme inn.

Hvilket studie er det du har søkt på? (Svar kan hjelpe med mer utfyllende svar).

Anonymous poster hash: f5619...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke vite hvordan snittet vil være i år, men om du allerede er over snittet fra fjoråret, har du gode muligheter til å komme inn.

Hvilket studie er det du har søkt på? (Svar kan hjelpe med mer utfyllende svar).

Anonymous poster hash: f5619...30e

Sykepleie, så er mange studieplasser. Men tenker at det kan jo være at økingen på søkere kan være mest i ordinær kvote og da, og da har jeg bedre sjanser med førstegangsvitnemål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke alle inn på sykepleien da? 

Anonymous poster hash: 30f91...f6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her bør du ikke ta sorgene på forskudd. Du vet jo enda ikke hvordan snittet for å komme inn kommer til å se ut, og du har jo tross alt ikke gått så veldig dårlig på tross av mye sykdom. Du lå jo også tidligere en god del over snittet for å komme inn. Nå er det vel bare å krysse fingrene for at du kommer inn, og hvis ikke er det ikke verdens undergang det heller. Det kan jo kanskje være godt med et år hvor du jobber eller gjør noe annet siden du har hatt et tungt år nå.

Du får ha lykke til på studier eller hva du ender opp med å gjøre til neste år! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man vite om det er flere søkere enn i fjor?

Anonymous poster hash: ba241...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man vite om det er flere søkere enn i fjor?

Anonymous poster hash: ba241...c45

Samordna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kommer inn, så kan du søke via Restetorget et sted i landet der det er ledig. For det kan da ikke spille noen rolle hvor du bor hvis det virkelig er sykepleier du vil bli...

Anonymous poster hash: 6fcc4...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmilyR

Kommer ikke alle inn på sykepleien da?

Er de med dårlig snitt som ikke kommer inn. Snitt på 3,3 i Oslo - noe som forøvrig er et svært lavt snitt, likevel mange som ikke har det desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmilyR

Sykepleie, så er mange studieplasser. Men tenker at det kan jo være at økingen på søkere kan være mest i ordinær kvote og da, og da har jeg bedre sjanser med førstegangsvitnemål.

Det er mange søkere, men er nok mange som trekker seg. Jeg søkte, vet ikke hvorfor.. Jeg er veldig langt over snittet men kommer ikke til å takke ja - da vil jo ventelisten bli mindre om flere takker nei. Er alltids en sjangs for de som ligger under snittet. Jeg søker med førstegangsvitnemål. Endret av EmilyR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i akkurat samme båt. 20% flere søkere, og jeg har vel et snitt som er 25% over det i fjor. Har stresset skikkelig og innsett at det kun er fordi jeg ikke har noen plan B. Tror vi kommer inn altså! :D Innbiller meg det er flere som søker som såvidt er under snittet/akkurat over/ikke kvalifisert. Ikke stress. Vi kommer nok inn :)

Anonymous poster hash: 0ee88...b5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...