Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HEi jenter.... ja det er så koselig! Jeg unner alle å få oppleve dette. Tiden flyr, og foreløpig blir det ikke mye nett-surfing, men jeg får ta det igjen senere.

Pernille er et lite prakteksemplar, og vi har det så fint sammen. Hun sover masse, spiser godt, og er stort sett bare god. Jeg har fått hentet meg skikkelig inn alerede, og føler ikke at jeg mangler overskudd.

Vi har vært ute en tur alerede, og det gikk kjempefint. Måtte amme litt på Storsenteret, men ellers ikke noe som bød på problemer.

Mor har fått seg litt nye klær, og vekten driver å går nedover. Har gått ned 7 kg foreløpig, og håper det fortsetter den veien. En ting jeg har merket umiddelbar forskjell på: er at jeg er mye mindre sulten. Jeg har fått helt nytt spisemønster, og spiser på langt nær så mye som når jeg var gravid. Det er jo fint, men jeg passer på å få i meg nok slik at melkeproduksjonen går som den skal.

Jeg ønsker alle en glimrende helg, og håper at været holder seg så vi kan gå ut litt og kose oss!

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er i superduper form!! Så deilig da :)

Ønsker den lille familien en riktig god helg og jeg håper dere koser dere masse!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye igjen!

Så deilig å være hjemme, det syntes jeg også.

Jeg er glad for at fødselen gikk så bra! Og at dere koser dere så mye nå. Så bra at dere har fått det prakteksemplaret av en datter!

Og så lenge ammingen og stell går så bra er vel alt bare fryd og gammen?

Koselig å lese om far og datter!

Kos dere videre, alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye shy!

Det høres helt fantastisk ut å bli mor, og jeg gleder meg sånn til det blir min tur nå ;)

Kos dere masse med prinsessa!

Flott navn dere har valgt forresten ;)

:klem: tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei shy!

Har vært på ferie og ikke fått gratulert deg!

Til lykke som mor og velkommen til verden lille Pernille! :dagens-rose:

Koselig å lese om fødselen din og om hvordan dere koser dere alle tre!

Det er en kjempefin tid dere har foran dere.

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Guri meg som tiden flyr.. når var jeg innom her sist tro? Det ser ut som det er en hel uke siden.....

Tiden bare blir borte nå som prinsessen er i hus, og så hører det med til historien at mannen og jeg prøver å utnytte tiden vi har sammen hjemme nå også, og dette gjør at det blir liten tid til nett-surfing.

Vi har fått oss en del turer ut siden sist; på søndag var vi hos mine forledre (de stolte mormor og morfar) og spiste middag. Pernille fikk mat når vi kom, og sov seg gjennom resten av besøket... til besteforeldrenes store skuffelse... de vil så gjerne se øynene hennes.... :)

På mandag var jeg alene hjemme, da mannen måtte på jobb i noen møter, og det ble en laaang dag.... huff, da var jeg sliten når han kom hjem, men det har nok noe med at Pernille sov dårlig natten før, og i tillegg var hun ikke særlig keen på å sove i sengen sin på dagen....... men når mannen kom fikk jeg avlastning, og det var deilig. Han hadde savnet jentene sine veldig sa han!!

Jeg fikk klokke av mannen, med 34 diamanter på.... :overrasket: der er bare såååååååå fin...... jeg er heldig jeg!! :)

På onsdag fikk vi vært på helsestasjonen, og veid Pernille. Hun veide nå 4kg, og har da lagt på seg 0,5kg siden vi dro fra sykehuset. Det var godt å høre at alt fungerer som det skal. Legen tittet på henne også, og hun sa at alt var fint. Vi tok praten med helsesøster der, så da blir det ikke noe hjem-besøk.... like greit egentlig! ;)

Ellers driver vi å planlegger flyttingen nå, er jo bare to uker til vi overtar huset vi kjøpte i juni. Det blir kjempe-stas å komme oss inn der...... veldig rart, men utrolig fint!!

Pernille sover nokså godt om natten, og har foreløpig følgende mønster:

sover fra 23 til 03.30 spiser og blir skiftet på frem til 0500. Sovner igjen frem til 0730, spiser og sover videre til 1030. Det blir litt oppstykket for min del, men jeg sover når Pernille sover, og føler meg uthvilt resten av dagen, så det går egentlig fint. Mannen bidrar med det han kan, og han er kjempeflink til ALT, og er helt oppslukt i prinsessen vår!! :):)

Vi har fått vist henne frem til mange nå, og besteforeldrene på begge sider har fått sett henne flere ganger. Noe de er veldig glade for.

Onklene på begge sider er også veldig aktive i å besøke, (første gang de blir onkel) og det er veldig rørende. De skal begge få være faddere for prinsessen har vi bestemt!

Nå må jeg nok gå å legge meg, slik at jeg får sovet samtidig med Pernille.

Jeg ønsker alle en suuper helg!! :)

stor kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da var det på tide å flytte dagboken synes jeg... er jo ikke gravid lenger.

Nå blir det vel ikke bare baby-snakk heller, så da passer det bedre å ha boka her. Får vel døpe den om også.

Alt er vel her i shy-hjemmet. tiden flyr og Pernille tar mye av tiden min. Jeg prøver å tenke på at jeg må nyte alle de fine øyeblikkene med henne, da alle sier at "den tiden går så fort" og jeg vil få med meg alt det fine som skjer hele tiden.

Nei, nå roper Pernille igjen... må mate litt...

Ha en fin dag alle sammen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Huff.. ikke mye dagboktid for tiden. Vi flytter om under to uker.. får forresten nøkkel til huset i morgen, men skal pusse opp litt først... og mellom pakking og baby-stell, blir det ikke mye tid til nettet.. ville bare si "pip" om at jeg er innom.. og at vi lever.

Pernille er fantastisk, alt går som en lek, hun sover om natten, spiser masse, og gråter kun hvis det er noe å gråte for... skikkelig drømme-baby! Er veldig glad i henne, og blir lett rørt når hun smiler og pludrer til meg.....

Natti natt..

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jo dagboka di! Jeg har lett etter den, men i ammetåka har jeg ikke funnet den. :klø:

Det er litt av en tid dere går inn i nå. Med flytting, oppussing og baby og greier. Håper ikke det blir altfor mye stress og pes.

Det er godt å høre at Pernille er så grei med dere. Alt blir litt enklere da.

Jeg skulle ønske at Oliver sov litt bedre om natten, men det vil han sikkert gjøre etterhvert.

Håper dere har hatt en fin helg så langt. Kos dere videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Siden jeg ikke har sett deg her inne på ultra-lenge er dere vel fullt opptatt med flytting og sånt?

Gleder meg til du er tilbake så jeg får høre hvordan dere har det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter... endelig på nett igjen... huff, det har gått i 100 de siste ukene. Ikke noe jeg anbefaler andre; å flytte med nyfødt baby.... Men det har jo gått ganske greit, vi er i allefall i hus, og pakker ut sakte men sikkert en og en eske. Men nå har jeg bestemt meg for å ta det rolig, for nå vil jeg kose masse med Pernille, og ikke bare stresse rundt og håpe på at hun skal sove.......

Jeg blir bare mer og mer betatt av prinsessen min..hun er bare så snill. Vi har hatt henne med overalt, og hun oppfører seg bare bra. I helgen var vi på fest, og da var hun våken fra vi kom i syv tiden, til vi dro i halv to tiden, og bare smilte og var god... litt mat innimellom var alt hun krevde.... hun sjarmerte mange virket det som ;) .

Vi har bestillt dåpen til 27 november, og det blir koselig tror vi. Det er første søndag i advent, og da er det familie gudstjeneste... kan bli koselig.

Ellers har Pernille begynnt å sove hele natten, og det setter mamma stor pris på!

Hun veier nå 5000g akkurat, og skal på kontroll neste uke, da er hun syv uker. Selv skal jeg på kontroll denne uken, og er litt spennt på hva legen sier om status. Mannen og jeg har utsatt kos til etter den kontrollen... så får vi se hva det blir til da. Jeg revnet jo litt, så jeg har ikke hatt så lyst til å teste det ut helt enda.

Vi har allerede hatt barnevakt for Pernille en gang, og hun tar flaske fint, og liker godt mme. Det eneste er at det ser ut som hun ikke blir like raskt mett av mme, men det gjør jo ikke noe, for da får hun bare litt ekstra.

Både mormor og farmor har lånt Pernille på laaaaaaaaange trilleturer, og da har jeg fått tid til å pakke ut litt, og komme i orden. Har vært fint. Så lærer jeg å vær litt uten henne også, uten at det er for lenge av gangen.

Vel, det var en liten oppdatering herifra, nå kommer det en snekker hit straks, så nå får jeg logge av, men jeg ønsker alle en glirende dag!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Dagene flyr ja.... det blir sååå fint i huset. Glad vi hadde litt penger til overs for å fikse ting, for det var litt slitent her ja.. nå blir standarden helt suuper. Eneste som må til i løpet av noen år nå, er å bytte kjøkken, men det er ikke så ille det som er her, bare veldig upraktisk, og litt slitent.

Prinsessen min er fortsatt god. Alt er bra med henne .Hun har fått noen utslett i ansiktet som visstnok er hormonutslett sa helsesøster. Jeg har faktisk smurt litt morsmelk på det, og det ser bedre ut nå, men det kommer og går, og blir ille når hun gråter.... apropos.. nå våkner hun... må nok amme litt ja...

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oliver hadde også litt utslett fra han var 2 til han var 4 uker. Nå er han helt fin, men det dukker opp en og annen prikk.

Så deilig å få fikset opp huset. Vi har planer om å bygge ut, så vi har ikke gjort så mye annet enn å slipe gulvet og male soverommet før vi flyttet inn.

Kjøkkenet har vi veldig lyst til å ta, men det er jo ikke noe vits hvis vi skal bygge ut om et år eller to.

Kos dere videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag, i dag har mannen min fri, og vi skal ut og ordne og fikse ting.... hurra!!!

Pernille er god fortsatt, sover om natten, og er mye blid og søt når hun er våken.... jeg har jammen meg fått en snill baby! (skryte skryte ;) )

Må løpe.. ville bare si Goooooood Helg alle sammen.

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det går lenge mellom hver gang jeg fåt tid til å stikke innom her.... Har nesten dårlig samvittighet....

Det går i ett med besøk her i det nye huset, trilleturer, barselgruppe, cafè besøk, lege besøk, og ellers en del ordne-fikse ting.... Er hele tiden noe som må ordnes når det gjelder huset også...

Vi trives veldig godt her, og har nå fått masse plass og det har blitt fint nå som vi har pusset opp en del.

Når det gjelder Pernille, har hun vokst og blitt "stor". Hun var hos legen i dag på sin første kontroll, og nå veier hun 5480g og er 58cm lang. (Hun var 3770g og 53cm når hun ble født.) Så det var visst akkurat på kurven, og ellers virket hun frisk og fin.

Vi har begynnt med tran, og ellers har pappaen og jeg inngått en avtale om legging annenhver dag... slik at det ikke skal bli noe problem for noen av oss å legge henne. Tror det er lurt, for hun foretrekker at jeg legger henne nå, og det er IKKE bra... jeg ønsker å vite at det går like fint dersom pappaen skal legge henne når jeg er borte... og det er ingen grunn til at det ikke skal gå bra.

Pernille sover mye om natten, men nå i det siste har hun villet ha mat sånn ca i 3-4 tiden, en pupp, og så tilbake til vuggen sin og sove til 8. Det overlever jeg helt fint!

Hun har ellers biltt mer sosial, og smiler og prater masse.... det er så moro! Og følelsene for henne blir sterkere og sterkere for hver dag.... Er helt forelsket jeg!

Vel, nå er det straks leggetid... ønsker alle en fin uke og helg!

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...