Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Hei jenter... kos med besøk!!

Siam.. dagene går ganske fort unna, jeg har gjort det samme, satt opp en liste over ting som jeg kan gjøre dersom jeg har energi og lyst... men noen dager bare leser jeg bok, surfer, ser tv, rydder litt og har middagen klar til mannen når han kommer hjem... andre dager er jeg ute på farten og ordner og fixer ting....

Alt er litt avhengig av formen... den er generellt mye bedre nå, men fortsatt så har jeg dager hvor sofaen er alt jeg ber om... og da tar jeg det kuuli!!

Lille nurket har veldig sterke meninger merker jeg... får ofte "kjeft" hvis jeg ligger litt feil, eller har hånden min for lenge på ett sted å magen.. da kommer det små dult, om at jeg må passe meg.. he he.. litt slitsomt når jeg skal sove, men ellers bare morsomt!

Jeg skulle ønske været var litt freshere.... har så lyst til å sitte på verandaen litt og sole meg... men det utgår foreløpig.... hm... det MÅ jo komme litt sommer snart!!!!

Vel, nå skal jeg gå og rydde litt... ha en fin dag alle sammen!!

shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madden

Innom med en god :klem:

Godt å høre at alt står bra til!

Viljesterk liten krabat...det kommer godt med senere skal du se!! :wink::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YEEEEEEEESSSSSSSSS!!!!!!!! DA HAR VI KJØPT HUS!!!!!

Endelig var det vår tur.... og vi er strålende fornøyd.. fikk mye større hus en vi hadde regnet med, og det er bare litt overflate-behandling som skal til... ikke sånne store ting gudskjelov!!! Nå skal vi få det fint sammen med lille nurket vårt!!!!

Det blir ikke flyttings før etter fødselen, da det passet dårlig for alle, så ca. 1 mnd etter fødsel blir det overtagelse. Muig litt stressende, men mange lover at de skal hjelpe oss.. så det går fint, og vi skal selvsagt ha flyttebyrå, så det er mest pakking ned, og opp vi trenger hjelp til.....

Nå blir det salg av leiligheten vår, men det ser ut som vi drøyer til august.... er jo st.hans neste helg alt, så mange har sikkert startet ferie alt.... og jeg tror ikke vi rekker å summe oss før den tid...

Vel, nå skal jeg ut i det fine været... stakkars nurket, jeg har helt glemt henne i det siste, da det har vært så mye styr med huskjøp... får sette meg rolig ned i kveld og prate litt med henne... så går det nok greit!!! :wink:

Ha en fin dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med hus!

Det blir sikkert deilig. Vi har også kjøpt, men det blir nok ikke flytting før til høsten, muligens okt-nov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hus!!!! :hoppe:

Morsomt at dere endelig fikk noe dere ville ha.

Kanskje du kan sende meg en link på PM? :sjenert:

Er så nyskjerrigper...

Da er det bare å begynne å planlegge, da. Det er jo så moro å flytte og innrede nytt, synes jeg!

Men pass på at du ikke sliter deg ut, det har du ikke godt av, vet du. Jeg og mannen har pakket ganske mye allerede, og det går ganske fort når man først setter i gang. Men det tar tid, så det er bare å begynne, det er MYE du ikke trenger de nærmeste månedene...

Ha en kjempefin helg!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy! Gratulerer med hus. :) Det føltes vel som det var på tide etter at dere har vært "uheldige" i et par budrunder. Jeg regner med at det var verdt ventingen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har ikke vært innom dagboka di før, men nå ser det ut til at jeg får med meg siste innpurt av graviditeten :-) Det blir spennende! Selv er jeg ganske "nygravid", ca 8 uker på vei, så jeg er nysgjerrig på det meste... Gratulerer med huskjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med et års bryllupsdag :hoppe:

Og med huskjøp, så moro! Jeg mottar også gjerne link på PM, nysgjerrig vet du :-) Det blir kjempe moro å flytte vil jeg tro! Men pass på ja, så du ikke stresser for mye. Uansett så gleder jeg meg med deg i alt det spennende som skjer hos deg nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter.. så kos med hilsener!!!! Blir så glad for besøk i boka mi!!!

Og April.. takk for at du husket bryllupsdagen vår!!!!

I helgen har vi klart å kombinere litt romantikk og masse nyttige gjøremål... veldig tilfredstillende. På fredag ble vi bare hjemme, og slappet av, på lørdag fikk vi malt barnesengen, solt oss på verandaen litt, vært på båttur, og en kjapp og effektiv tur på IKEA. Der var det ikke mye mennesker, og veldig behagelig til IKEA å være... var nok været som hadde skylden for det.

På kvelden var vi på restaurant, og feiret bryllupsdagen vår, spiste veldig god mat, og hadde det veldig kos!!!

I går var det familie-sammenkomst hos mine foreldre, grunnet besøk langveisfra, og ellers fikk vi orden på de nye låne-papirene våre, slik at jeg kan kjøre til banken med de i dag, og få orden på det. Ellers var vi litt sosiale med noen naboer på kvelden, og fikk også ryddet litt før vi la oss.

I dag er mannen 1.ste dag i ny jobb, og han var spennt og gledet seg veldig... jeg stod opp sammen med han, slik at 1.ste dag ble litt kos for han..... Gleder meg til å høre hvordan det har gått!!!

Denne uken blir det en del hus-styr.. med bank, megler, kontrakstmøte osv.. i tillegg til salg av leil. vår... muligens... vi får se om det blir nå eller til høsten...

Skal til jordmor på torsdag.. er der annenhver uke nå... synes jeg ikke gjør annet... :ler: men det er jo bra at man blir fulgt opp så bra da!!!

Nurket sparker og koser seg, jeg har hatt en del kynnere i det siste, men ikke noe mer enn vanlig tror jeg..... de går ganske raskt over, dersom jeg får hvilt meg litt innimellom.

Ønsker alle en fabelaktig uke!!!

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shy!

Her tror jeg ikke at jeg har vært før. Så gøy at dere har kjøpt hus. Husker den deilige følelsen. Gratulerer :hoppe:

Høres ut som om du koser deg med magen til tross for at det er slutten av svangerskapet. Husker hvor lei jeg var på slutten. Men det går fort nå skal du se og plutselig har du prinsessa di i armene. Masse å se fram til.

Håper du får en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monja.. så kos at du stakk "innom"!!!

Alltid moro med nye "fjes"!!!

Har for tiden mye å ordne i forbindelse med salg av leilighet, og kjøp av den nye boligen... i tillegg pusler jeg litt rundt på barnerommet og ordner litt, da vi tross alt skal bo her 1ste mnd, og det ok at det er litt barnerom i allefall.

Nurket er fortsatt veldig aktivt, og snur og vrir seg hele tiden.. blir spennende på torsdag om jordmoren fortsatt mener at hun har festet seg....hadde jo vært rart om hun tok feil sist, men man vet aldri!

Ellers har jeg fått elefant-føtter føles det som... har SINNSYKT mye vann i kroppen for tiden... fingre, tær, føtter og legger ser ikke særlig bra ut.. og alle sko gnager... phu...

I dag er vi 33+1 7 uker igjen...... hm, måtte tiden gå fort!!! :tunge1:

Ellers fikk jeg bekreftelse på mail at barnevognen vår er sendt fra tyskland, og kommer om ca. 10 dager... det var helt suupert.. da har alt gått akkurat som vi håpet!!!

Nå er det på tide å få i seg litt middag tror jeg.. mannen er borte i dag, og jeg skal bare kose meg alene hjemme...

ha en fin kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverigetur hørtes lurt ut. Vi hadde også tenkt å kjøpe det meste av babyutstyret i Sverige, men det ble faktisk med tanken. De tingene vi ville ha var det faktisk ikke så mye å spare på.

Det er moro å flytte synes jeg, det er under 2 uker til vi flytter så det begynner å bli rimelig kaos her nå. Esker og rot overalt. Gleder meg til å begynne å pakke ut.

I dag har jeg hentet fargeprøver til soverommet vårt, så jeg får da gjort noe fornuftig innimellom.

Vann i kroppen? Jeg har ikke fått det heller, jeg! Så alt det jeg har lagt på meg er rent fett! :evil:

Men det kommer nok om ikke så altfor lenge, tenker jeg. Jordmoren min mente i alle fall det.

Ha en riktig så fin dag/kveld, og kos deg alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei shy :vinke:

Her har det jammen skjedd mye siden sist - Gratulerer med nytt hus :hoppe: Så deilig å ha det i boks! Med god hjelp av venner og familie går nok flyttingen som en drøm selv om tulla bare er 1 mnd. skal du se :)

Ikke sikkert det tar så lang tid før hun kommer heller...hvem vet :wink: Det nærmer seg :)

Om ikke lenge er dere en familie på 3 :)

Lykke til !!!

:klem: tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam og *tine*!!!! Takk for besøk...

I går var det tur til Sverige, fikk handlet det meste, så nå nærmer vi oss veldig til å være 100% klare til baby-ankomst.

Vi mangler fortsatt laken til sengen, og sånn ramme til å ha rundt, slik at armer og ben ikke kommer utenfor sengen, men det kjøper jeg på IKEA. Kjøpte heller ikke amepute i går, da det er billigere på KID her hjemme.

Tror ellers kanskje jeg trenger noen strømpebukser, da vi alerede har fått så mange søte kjloer til tulla, (får håpe ikke nurket overrasker og er en gutt nå da!! :ler: )

og hun kan jo ikke bare ha body og kjole... må jo ha noe på bena også... så det får jeg kjøpe meg.

Ellers fikk jeg kjøpt sånn fin uro som henger over sengen og snurrer og spiller musikk, babycall, masse klær i nyfødt str. stellebag, ammepumpe, noen tepper, litt mere sengetøy... hm.. ja det var vel det meste.... noen leker og litt annet stæsj også.. som kluter o.l.

Fikk også kjøpt masse mat, og føler at dagen i går var veldig vellyket. Var helt utslitt når jeg kom hjem, og føttene mine var store som to flytebrygger....

Nå skal jeg til jordmor... vet ikke helt hva vi skal i dag, men det blir vel egentlig bare vanlig sjekk...

Nå er det straks bare 6 uker til termin.... jippi!!! Er egentlig helt klar nå.... tror jeg... begynner å glede meg til å få henne ut, og se hvem hun er... og ikke minst bli "alene" i kroppen igjen.... det skal bli fint!!

Ønsker alle en suuper st.Hans dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi.. nå har jeg visst forsømt dagboken min litt.. nesten en uke siden sist jeg skrev.. vel, det har vært så fint vær, så jeg har ikke vært så mye hjemme og inne... må jo kose meg nå, så lenge været holder!!

Jeg har vel ikke foretatt meg noe spes unormalt siden sist. Var hos jordmor på torsdag, og alt så bra ut... litt gufs i urinen, men det trengte ikke å være noe spes... hun sa vi bare skulle se neste gang.

Jeg har gått opp 16kg totalt, og føler meg som en elefant, men jeg vet at mye av det er vann... det kan man nesten se!!

Babyen er fortsatt livlig, men har nok litt dårligere med plass nå ja.... men vi tuller mye, og dulter borti hverandre... skikkelig moro å få sånn respons innimellom. Jeg og mannen gleder oss nå enormt til å se hvem som skjuler seg der inne, og jeg er veldig klar for å få dele henne med omverden nå.... og ikke minst få tilbake kroppen min!!

I dag er vi 34+2. Synes tiden går nokså fort egentlig. Er glad vi har termin etter 17-05 slik at pappa får enda en permisjonsuke!!! :)

Nå skal jeg ta meg en tur ut i det fine været.... dere får ha en suuper onsdag alle sammen!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå begynte jeg og lure på hvor du var blitt av!! Du må ikke forsvinne helt fra oss!

Selv om det er mulig jeg forsvinner en liten tur selv pga flytting. Vi får ikke internett med det aller første, tror jeg. Men det vil bli høyt prioritert!

Jeg har også gått opp like mye som deg, men jeg er redd det ikke er så veldig mye vann hos meg... Men jeg kan jo håpe at det er vann andre steder enn i beina og hendene...? Kanskje litt vann i rumpa? :ler:

Men det skal nok forvinne etter fødselen, uansett. Det kommer bare til å koste litt mer i svette og tårer.

Gleder meg til å komme i gang med treningen igjen. Gleder meg til at kroppen ikke er så tung.

Ja, er det ikke fint med den ekstra permisjonsuken? Jeg har i alle fall tenkt å holde igjen to dager til. Minst!!!

Ha en fantastisk dag i solen, jeg får se og komme meg ut, jeg også!

Klem fra Siam!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yohooo... har nå fått hentelapp på barnevognen vår... fortolling er gjennomført av posten, og det er nå bare å hente vognen!!! Skal hente den om en time når jeg henter mannen på jobb. Håper den er fin, og hel, og at alt vi skal ha følger med.... er veldig spennt nå!!

Skal ut med båten i dag, og har en hvitvin med alkohol og en uten alkohol i fryseren nå til nedkjøling... må jo ha litt vin jeg også til rekene, selvom det ikke er med alkohol.....

Ønsker alle en suuper dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...