Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei og hopp.. da var det mandag IGJEN!!! Himmel som tiden flyr!!

I helgen har jeg vært litt sosial, (Aker Brygge på fredag) og ellers fått ordnet en del. På lørdag tittet jeg og mannen på bil, lurer på om vi skal kjøpe en til... og i tillegg bestemte vi oss for barnevogn. Det blir en Hartan Skater X. Jeg ble overbevist sist helg når jeg så på den, og mannen var enig nå når vi tittet på den igjen. Den er stor og romslig, har alle muligheter med snuing og bag osv, den har fin fjæring, tre hjul som vi ønsket, og er VELDIG lett å klappe sammen, og å ta opp igjen. DET var det viktigste for oss, sammen med sikkerhet for lille nurk selvfølgelig!

Vi kjøper den ikke før i juni tenker jeg... de hadde den på lager, så det er ikke noe hast.

Ellers har bilen fått sommerdekk, leiligheten er "ship shape" og grill og utemøbler er på plass.. nå kan sommeren bare komme!!!

Det er bare 1,5 mnd igjen å jobbe for min del, og innimellom der skal jeg ha litt ferie også, så det går nok veldig fort til jeg skal ha ferie og permisjon... HURRA!!!!

Ønsker alle en fin uke!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å ha bestemt seg for vogn, ja! Det har jeg brukt mye tanke-energi på.

Lykke til i biljakten.

Så deilig at huset er klart for sommeren!

Vi har gjort noe i hagen, men er ikke helt ferdige, har litt småplukk igjen.

Og masse ordnings innendørs! Men det er så fint vær, og da er det kjedelig å holde på inne. Men jeg regner med at det dårlige været kommer en gang.

Hvorfor har du bare 1 1/2 måned igjen å jobbe? Jeg har to måneder og to uker, jeg.... :-x

Synes det er kjempelenge.

Ha en strålende tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam... ja, det er deilig å være klar for sommeren... når det gjelder bilkjøp, så må vi nok avvente litt... må avklare hva vi gjør med bo-situasjonen vår først.. har tittet en god del i det siste, og skal på en veldig aktuell visning til helgen, (har vært med å by på nabohuset for ikke lenge siden), men dersom det ikke blir noe nå, så tror jeg vi slår oss til ro med det vi har for en stund, og innreder barnerommet og slikt, og lar flytting komme i annen rekke. Vi har bra med plass som vi har det... er bare litt slitsomt med 3etg uten heis innimellom, også er det ingen barn i omerådet... og det synes vi er litt trist.. men det betyr jo ikke så mye den første tiden! Dessuten får vi jo mange vennepar med barn, så vi har jo mange å være sammen med!

Når det gjelder jobb-situasjonen min, så er det slik at jeg ikke får ta ut ferien min i lønn, og i og med at jeg ikke har brukt noe av ferien min i år, så har mannen og jeg bestemt at jeg skal ta all ferien FØR permisjonen starter, slik at jeg kan pusle rundt, og kose meg... Nå er det veldig varmt der jeg jobber om sommeren, og bekkenet er jo som kjent ikke så bra, så vi har funnet ut at det er bedre at jeg kan være hjemme, og gå små turer, handle litt, være ute med båten og kose meg i sommer.... rett og slett lade opp...!! Da vi endelig fant ut av dette, var også arbeidsgiver fornøyd med det, og alle er glade!!! Så derfor er min siste arbeidsdag 17/6... selvom permisjonen min ikke starter før 20/7!!

Vel, nok om det...

Ha en fin dag!

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shy:)Har ikke vært innom på en stund.Godt å lese at alt er bra da.Vet åssen det er å bo i 3 etg utem heis,ikke noe kjekt nei.Særlig når bekkenet er vondt.Vi har og tenkt å flytte snart,men har ikke funnet noe som vi liker enda.

Bra du får litt ferie før babyen kommer,så du får slappet av og handlet litt.

Ha en fortsatt fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nat26, takk for hilsen!!!

I går hadde jeg fri, og det var deilig. Sov litt lenger enn vanlig, fikk en god lang dusj med påfølgende frokost før jeg dro ut for å ordne et par ting.

Lunsjet med en venninne som jeg ikke har sett på evigheter, og gikk meg en tur langs Aker Brygge. Der tittet jeg på alle med barnevogn, for å se om jeg kunne plukke opp noen tips.... mange søte babyer i allefall!!

Var på vann-trening i går kveld.... var litt gåen etterpå, så jeg lurer på om jeg rett og slett tok i litt for mye... er en balansegang det der.....

Nå er det straks helg igjen... guri som tiden flyr.....

Nei, nå må jeg nok gjøre litt nytte for meg.... har litt å ta igjen etter fridagen i går... :tunge1:

shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

Så herlig med ferieordningen da! Da blir "permisjonen" ekstra lang! Du skal jo sikkert ta ut neste års ferie i tilknytning til den også! :) Hørtes iallefall ut som en god plan!

Skjønner at dere ser litt mørkt på det med 3.etg uten heis..men dere er positive og det ordner seg helt sikkert! Sikkert lurt å ikke stresse med flytting nå...

Ha en kjempefin torsdagskveld!! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Lurte på hvor du går på bassengtrening?Fikk henvisning fra legen mandag,men vet liksom ikke hvor jeg skal bestille time.Er det flere steder i oslo som har det?

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madden...takk for koselig hilsen.. det er alltid så positivt og hyggelig når du stikker "innom"!!!

nat26; jeg går på bassengtrening i privat regi med noe som heter Termoswim, som ligger ikke så langt unna IKEA i bærum.

Jeg har hørt at Martina Hansen hospital (rett ved sidenav Bærum sykehus) har bassengtrening for de med henvisning... der har jeg hørt det er veldig bra!! Ellers vet jeg ikke om noen, men det er sikkert fler som har det!!!

Nå er det fredag, og denne helgen kommer nok til å rase unna. I dag ble de planene jeg hadde avlyst, og det er helt greit, da det skjer så mye resten av helgen, så i dag skal jeg lage spaghetti og hjemmelaget pasasaus til mannen (en av favorittene :wink: ), og ellers bare slappe av og se IDOL.

I morgen er det dugnad i sameiet. Jeg skal være med å organisere, og ellers blir jeg vaffel-sjef!! :ler: Duger ikke til så mye annet med den hoften min for tiden :wink: !!

Utpå dagen er det to visninger som vi MÅ gå på, da det virker veldig interessant, og ellers er det fest på kvelden.. gleder meg veldig til det!!!

Søndag har vi masse "kanskje" planer, da det avhenger litt av om vi vil gå på visning nr.2 på noen av de vi skal se på i morgen... så jeg vet sannlig ikke helt hva det blir til!!

Ønsker alle en fin fin helg... og håper at været ikke ødelegger humøret til noen!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke så mye som skjer for tiden, shy? :tunge1:

Sjelden du er innom...

Vil bare ønske deg en fin onsdag og en fin himmelsprett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halooooo.. joda jeg er her... vel ikke særlig ofte... himmel, dagene flyr... har veldig mye å gjøre på jobben for tiden... så det har skortet veldig på KG tid i det siste..... I morgen reiser jeg bort, og blir borte til søndag, så da blir det vel ikke noe tid da heller.....

I og med at jeg slutter å jobbe om 1,5mnd, og skal ha litt fri før det.. er det mye å gjøre.. i tillegg skal sjefen min være borte en del av tiden, og han må ha oppdatering på hva som skjer de få gangene vi er tilstede samtidig, så det blir rimelig hektisk!!!

Gravide-messig, var jeg hos legen i går (rutine sjekk), og alt stod bra til i følge legen. Jeg selv er litt bekymret, da jeg ikke kjenner så mye liv for tiden... bare litt innimellom.... men jeg hørte jo selv hjertelyden, så jeg regner med at legen har rett.. Kan jo hende det er fordi plassen til nurk minker, men styrken er ikke helt på topp enda, så det blir litt vanskeligere for nurk å gi lyd fra seg skikkelig.

Vi har siden sist, fått oss barneseng, som nå står på loftet. Denne skal jeg male når jeg kommer ut i ferie/permisjon, og i tillegg er madrass, dyne sengesett osv i orden....det er deilig!!

Nå må jeg løpe tilbake til jobben...

ønsker alle en suuper kristihimmelsprett!!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp... nå er jeg tilbake fra en deilig lang helg!!! Mannen har også hatt fri, og det har vært som en vitamin-innsprøytning for oss begge. Vi har sovet mye, spist mye god mat, vært sammen med gode venner, og shoppet litt.... Deilig!!

I dag skal vi på visning (igjen), og håper at dette er noe vi kan være med å by på... er så lei av visninger og budrunder for tiden.... men vi VIL finne noe, og har fortsatt mulighet til å flytte før babyen kommer.....

I dag er jeg 27+1. Tiden flyr!!! Nurket sparker godt ifra seg hver dag, og det presser veldig på blæren min for tiden....... må fly på do hele tiden, men det er litt ulv, ulv innimellom.

Denne uken skal jeg jobbe, utenom på onsdag, også skal jeg ha fri hele neste uke... det blir deilig!! Mere fri!! Hurra!!!!!!!!

Ønsker alle en fin uke!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med en hel uke fri neste uke da!

Jeg tar meg noen dager innimellom, jeg har funnet ut at jeg ikke vil spare på ferien min.

Men jeg må jammen henge i hvis jeg skal rekke å bruke opp alt. Kanskje jeg tar en uke i juni.

Ha en riktig så fin uke!!!! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på husjakten Sjy!!!

Slitsomt og frustrerende, men akk så deilig når man endelig "vinner" drømmeboligen ;)

Håper huset dere skal se i dag er drømmehuset og at dere ikke får så mange "motstandere" i en evnt. budrunde :tommelsmil:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri en hel uke,høres deilig ut:)Håper det går bra på visning og at dere får huset:)

Ha en fortsatt fin mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ARRRRRRRRRGGGHHHH... visningen ble avlyst, da selger hadde akseptert bud i forkant av visningen!!! Sånnt er så irriterende altså!!!

Vel vel.. det dukker vel opp noe nytt etter hvert!

I dag er det jobbing, og mye å gjøre, og i morgen er det fri igjen... deilig... har ingen planer i morgen, men må prøve å rydde litt på "barnerommet", slik at vi kan begynne å innrede det litt snart... har ikke gjort noenting foreløpig, og det kan jo være lurt å få ting litt i orden, slik at det er klart dersom lille nurk skulle bestemme seg for å komme litt før....

Ønsker alle KGère en fin fin dag!

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så irriterende med visningen!! :evil:

Men da var det vel ikke meningen da. Noe bedre vil dukke opp.

Vi kuppet faktisk det rekkehuset vi bor i nå på den måten.... Vi hadde vært på visning i en naboleilighet og visste nesten nok, så kontaktet vi megler for å få en privat visning, og slo til før noen andre rakk å se det. Men hvis noen absolutt ville ha det, kan de få det nå... :tunge1:

Hvor er det dere leter?

Det er så koselig å gjøre istand barnerom! Vi hadde så vidt begynt, men nå ble det bråstopp.

Ønsker deg i alle fall en fortryllende dag, shy! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå er det onsdag, og jeg skulle ha hatt fri (er jo sykemeldt 20%) men det skar seg.. måtte på jobb av div. grunner.. håper jeg får fri i morgen, da denne hofta tar livet av meg snart.. ikke deilig å sitte på kontor-stol fra 8-16!!!!

Siam: vi titter i omerådet: Bærum, Asker, og Oslo Vest.

Det er viktig for oss å ikke ha for lang vei til jobb.. spesiellt nå som det kommer barn inn i bildet... da er det greit å rekke å hente og bringe til park, barnehage skole osv, uten å stresse seg ihjel!

Vi får se...... det er jo kos å ordne barnerom ja... har jo brukt litt tankevirksomhet alerede, men ikke kommet skikkelig i gang fysisk...

Nå skal jeg snart ha mye fri, og da skal jeg trå til.... Er ikke noe inspirerende å handle baby-klær heller, når jeg ikke har noe sted å legge det... så det har ikke blitt særlig til shopping på meg enda.....

Vi bestillte barnevogn på nett i går... var et tysk firma som selger i hele verden nesten.... Det skal ta 6-8 uker å få vognen, og vi sparer 2000,- på hele kjøpet... Da er frakt og mva og alt inkludert!! Deilig.. penger spart osv... Gjør ikke oss noe at vi må sette den sammen selv, og det virket som rutinene for reklamasjon var veldig greie i det firmaet, og det legger jeg litt vekt på!! De solgte masse kjennte merker, og for den prisen vi betaler nå, fikk vi en Hartan Skater X med hard-bag og mygg nett, for 4300,- I butikken i Oslo koster den 6300,-!!! Vi valgte farge marineblå, da vi liker blått veldig godt, og det passer til begge kjønn synes jeg!!

Så NOE har vi på plass i allefall!!!

Ønsker alle på KG en fin dag!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vogn-kjøpet! Det er deilig å ha det på plass i alle fall.

Vi får vel nesten få ut fingeren snart å bestille vi også.... Hus og bil har tatt mye oppmerksomhet i det siste, og det kommer det nok til å gjøre fremover også.

Det er jo bare å bestille, så får det heller stå uoppakket en stund. Veldig greit å ha det i hus.

Håper du får fri i morgen da, det er ikke noe godt å ha det vondt! :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...