Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Hei Siam, og huff og huff, nei, kvalmen har ikke gitt seg... faktisk er den verre enn noengang, og nå har jeg gått hjem fra jobb... nytter jo ikke å være der,når jeg bare henger rundt dosklålen heller.... :kvalm:

Nå skal jeg ikke tilbake før etter legen i morgen, så da får vi se hva som skjer hos han.

Kvalme er jo et sikkert graviditesttegn, så jeg er litt glad sånn midt oppi det hele, for at jeg har signaler, men nå er det snart nok synes jeg!! :enig_animasjon:

Vel, ha en fin dag alle sammen, rapport fra legen kommer i morgen! :)

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, da er jeg tilbake på jobb etter å ha vært på første svangerskapskontroll.

Alt var fint med lille spire, livmoren var akkurat så stor som den skulle, og jeg er helt riktig i 10.de uke nå. Blodtrykket var suupert, og det ble tatt masse blodprøver som skal sendes inn.

Jeg avtalte med legen at jeg skal gå annenhver gang til jordmor og lege, så neste legetime er 7. mars, og da bør jeg ha vært på UL alerede... det får jeg innkalling til.

Det var deilig å høre at alt var vel med den lille, legen var meget fornøyd med helsetilstanden min, bortsett fra kvalmen, men den kan jeg jo ikke noe for, og den skal forhåpentligvis forsvinne i løpet av to ukers tid nå. Har fått en videre sykemelding på 50% i to uker til.... Det var litt deilig.

Er lettet nå, legen var meget hyggelig, og det er deilig å vite at alt er i orden med spiren... eller fosteret som det heter.

Ha en fin dag alle sammen.

shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, shy :vinke:

Godt nytt år!!!

Kjedelig at du plages med kvalmen, men du har iallefall en frisk liten spire i magen :Nikke:

Det er deilig det!

Det er vel vanlig at kvalmen gir seg etter hvert, så du får bare holde ut :wink:

:klem: fra tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Min lege anbefalte meg å ta noen tabletter som heter Marzine...fordi de både hjalp meg med kvalme og allergi..De kan benyttes daglig (1 tablett) og kjøpes reseptfritt på apotek.

Litt bedre enn Postafen som helst ikke skal brukes mer enn høyst nødvendig!

Bare et lite tips... :D

Håper du snart føler deg bedre..det er ikke noe moro å være kvalm hele tiden...det kan jeg skrive under på! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at undersøkelsen gikk bra! :-)

Jeg skjønner godt at du er lei av å være kvalm, men vi får håpe at den går over i løpet av et par uker. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam, *tine*, Madden og Moonchild, takk for koselige hilsener og oppmuntringer... alltid så koselig når dere kommer på besøk.

Har hatt en fin dag i dag, ikke mye kvalm, er nå 9+2.

Ikke så mye mer å si egentlig.

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Riktig god helg Shy!! Godt å høre at du har vært litt bedre... alt er kjempetrist når en er kvalm hele tiden...

Tenker på deg!

:klem: fra Madden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madden og Siam!! Tusen takk for koselige ord!!!

I dag våknet jeg halv syv, av at jeg var skikkelig kvalm. Og mannen skulle opp på den tiden, så han hentet litt mariekjeks og litt vann til meg. Tror faktisk at det hadde en form for effekt. Jeg sov en time til, og etterpå har jeg ikke vært så ille. Jeg tok ingefær pille i sted, og nå spiser jeg litt, så skal jeg komme meg ned på jobb og få gjort litt.....

I dag er vi 9+4, bare tre dager til, så er vi ferdig med 10 uker!! :hoppe:

Ha en fin helg alle sammen!! :enig_animasjon:

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Skulle bare innom og se om det var skjedd noe nytt, men du har jo ikke vært her 3 hele dager!!! :o

Håper ikke du ligger hjemme og er syk, da.

Ønsker deg en fin dag, vaffal.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Siam-vennen!!! Takk for at du sjekker opp hvordan jeg har det.. alt er vel her i leieren, helgen har bare vært litt hektisk, så jeg har ikke rukket å oppdatere, men nå skal jeg gjøre det:

På fredag var det julebord med jobben, og det var helt suupert. Var faktisk deilig å være edru, men jeg var ganske sliten lørdag formiddag allikevel, siden det ble så sent på fredag, så jeg tok det litt med ro på dagen på lørdag. På ettermiddagen var jeg og sambo ute og handlet, og etterpå lagde han middag til meg... det var digg, for jeg er ikke særlig gira på å lage mat for tiden..... hvis jeg lager middag, blir det til at jeg ikke orker å spise noe.... pes.

På kvelden var vi hos noen venner og spillte spill, det var kuult, helt til jeg ble så dårlig at jeg måtte hjem, og da var det bare så vidt jeg klarte å komme meg hjem...... brakk meg og brakk meg, og var skikkelig uggen.

På søndag sov vi lenge, hadde frokost, og dro til en venninne som har kjøpt seg leilighet, for å se på den. Der drev de og malte, så jeg ble igjen nokså dårlig, og måtte dra ganske raskt. Etterpå var vi hos min kjæres søster m/fam på middag... det gikk fint.

Så en film når vi kom hjem, og tok tidlig kvelden.

I dag er formen ok, ikke på topp, men jeg overlever vel dagen her på jobben. Er sykemeldt ut denne uken 50%, og håper det holder med det..... Er jo i dag 10+0, det betyr at vi starter på uke 11 i dag, og da er det jo ikke så lenge til dette burde gi seg...

Vel, det var min helg, nå må jeg nok jobbe litt,

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er ikke noe gøy dette med formen din!! Men nå nærmer jo uke 12 seg fort, så da håper jeg det blir bedre!

Ønsker deg en fin dag og håper formen ikke er så aller verst!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameien. :trøste: Ikke noe morsomt med en så kvalm helg!

Men som du sier, det er nok ikke så lenge igjen før du blir bedre.

Bare pass på deg selv, du. Du blir kanskje mer kvalm når du er sliten?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med Siam..du må ta livet med ro nå! Tenke på ditt og babyens beste!! :) Blir du mindre kvalm av å være i ro..så må du være i ro!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...takk for velmenende tips og råd! Er så kos at dere bryr dere!!! :enig_animasjon:

I dag har jeg ikke klart å beholde noe av det jeg har spist, før nå..... har bare kastet opp i hele dag.... måtte bare bli hjemme, da jeg ikke klarte å komme meg ut døren, selvom jeg gjorde iherdige forsøk flere ganger. Phu... i dag er det virkelig ikke moro å være gravid..... :grine: men joda... misforstå meg rett... jeg er overlykkelig... bare litt sliten akkurat nå! :wink:

Er 10+1 i dag..... arghh nå må bare kvalmen gi seg litt snart!!!!!!!!!! jaaaaaaaaaaaaaaa. :murvegg:

Huff, nå syter jeg mye synes jeg, hele tiden... men det er vel derfor man har en dagbok, for å få ut frustrasjonen!?! Ikke sant!

En god :klem: til alle mine KG venner fra shy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan rope, skrike og klage akkurat så mye du vil!! I alle fall her i din egen bok.

Skjønner godt at du er frustrert, det må være helt forferdelig å være kvalm en hel dag. Det er sånn jeg er når jeg er fyllesyk. Da klarer jeg endelig å beholde det jeg spiser og drikker i åtte-tiden på kvelden.

Så jeg har sikkert vært nok kvalm i mitt liv, så kroppen min tenkte sikkert at jeg kunne slippe denne runden...

Men det går sikkert over snart!! :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...