Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Hei, i dag har Pernille vært på 3mnd kontrollen sin, og alt var bra med henne.

Hun veier nå 6420g er 64cm lang og har hodeomkrets på 40,6cm. Var visst fine tall og helt på kurven.

Sprøyten ble satt, mens pappa holdt henne på fanget, og det gikk kjempefint. Nå gjenstår det å se om hun blir litt satt ut av den eller om det går fint.

Er foreløpig veldig fin i formen i allefall.

Selv har jeg vært hos lege og fått satt inn spiral i dag. Det gikk også kjempefint. Har litt murringer nå, men det er visst vanlig.

Til helgen er det dåp, så det er mye å ordne, men det blir kun slekten og nærmeste venner, så det går nok fint... gleder meg til det!! Vi har kjøpt et smykkeskrin i sølv som skal inngraveres til prinsessen. Det var pappaen som synes det var en fin gave.. jeg synes kanskje det var litt dyrt (2300,-) men siden han insisterte, så ble det sånn.

Ønsker alle en fin helg når den tid kommer.

Kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin gave dere har kjøpt til Pernille! Victoria fikk smykkeskrin i sølv av mamma. De er veldig fine.. Blir spennende med dåp. Koselig å ha det 1. advent da :)

Victoria hylte når hun fikk sprøyte, men det gikk fort over. Ikke hadde hun noen spesielle reaksjoner senere på dagen heller. Håper det gikk greit med Pernille også!

Ha en fin dag! :klem:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, stakkars vennen min... hun har ikke hatt det bra i går og i natt. Har nok reagert på sprøyten ja. Var litt suttrete utover dagen i går, og når vi var i bursdag i går kveld, var hun helt umulig, men jeg så på henne at det ikke var på trass, men fordi noe var galt. Hun fikk tilslutt en paracett, og selvsagt dro vi hjem. Natten har vært så som så... hun har grått og båret seg litt, og jeg har nå avlyst barselgruppen i dag, så vi bare kan være hjemme og kose oss... håper det hjelper. Badet henne i dag tidlig i håp om at det hjalp litt.

I dag kommer venninne I hjem fra sykehuset med sin lille nyfødte. Venninne I var min forlover, og nå har vi fått barn samme høsten... dette er kjempekos.. det blir nok mye babysnakk fremover ja!!

Nå skal jeg lage en kaffe til meg selv, og bake en ostekake til presten skal komme i kveld.

Ha en fin dag.

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Pernille (kommer ikke over navnet - det er utrolig soett og hadde helt sikkert vaert med i vaar vurdering hvis mannen min ikke var engelsk - er ikke saa fint med engelsk uttale! :ler: )

Mmm....ostekake, ja. Har tenkt aa bake det snart jeg ogsaa, skal bare finne en lavglykemisk oppskrift.

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dærsken! Jeg skrev jo et innlegg til deg i går, jo! Og nå er det borte. Makan!!! :frustrert:

Kjedelig at Pernille reagerer på vaksinen. Det gjorde Oliver også... Stakkars små, det er ikke noe greit når de ikke er i form.

Håper hun kommer seg fort igjen. :troest:

Hun vokser fint, ser jeg! Flink jente.

Dere skal ha dåp på min bursdag! Håper dere får en fin dag, det blir sikkert veldig koselig, selv om det er litt jobb å arrangere. Men det er jo verdt det.

Så fin gave dere har kjøpt til henne, den setter hun sikkert pris på når hun blir større.

Ha en fin torsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu.. da var dåpen over for denne gang... stuen er ryddet, oppvasken er tatt, gavene ryddet bort, og kakene frøset ned... Mannen er på badet med prinsessen vår og tar på pysj, og vi venter nå på å få en sen middag levert på døren... hadde ikke tenkt på at vi kanskje kunne tenke oss middag i dag, men det ble jo ikke så mye spising på mannen og meg, da vi var vertskap, og snittene gikk unna som bare det..... er ikke helt det samme med kake til middag.

Pernille var en liten flørt gjennom hele dåpen, og smiiiiiiiiilte så til presten at han måtte stoppe opp og fnise litt.. he he.. kan hende hun trodde hun skulle får bade i døpe-fonten?

Hun ble nok litt sliten når vi kom hjem, men da fikk hun en lur og litt mat, og bytte til en litt enklere kjole, og da var alt fint igjen... fra fang til fang hele dagen... vår lille heltinne. Veldig slitsomt å være dåpsbarn altså!! :sjenert:

Gavene var helt suupre.. ingenting skal byttes, masse sølv-ting.. ( sparebøsse, rangle, smykkeskrin, skrin til første tann og første hår-lokk, ) og en del smykker, og masse fine bøker, men ingen som var like!! Skulle trodd folk hadde avtalt på forhånd.. Ellers har hun også blitt en holden liten pike.... fikk tilsammen 6500,- som skal settes på konto! Hurra...

Vel, nå må vi hvile litt.. takker for lykkeønskninger.... zzzzzz sliten ja!!!

Ha en fin kveld.

shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått dåp!

Så bra at alt var vellykket og at Pernille oppførte seg eksemplarisk.

Nå skal det vel bli deilig å slappe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, da var det lørdag kveld, og jeg og snuppa er alene hjemme. Mannen er på konsert, og deretter på en gutteaften... lovte å komme hjem ikke alt for sent.. hva nå enn det måtte bety... ;)

Pernille er fortsatt en søt og snill liten pike, ikke store problemene med henne, hun spiser godt og vokser hele tiden, utvikler seg bra, og er stort sett blid og fornøyd dersom hun får nok mat, søvn og tørre bleier. Vi har slitt litt i det siste med å få henne til å ta flaske... hun har plutselig funnet ut at hun kan bestemme selv, og da er det kun "ekte saker" som gjelder, og det gjør at mor ikke kan reise så langt uten henne.. men vi jobber med saken, har flasken fremme hver dag, og trener på å få det til. Ellers sover hun godt om natten, er våken to ganger og får mat, men legger seg rett tilbake til å sove etterpå, så da er det ikke noe problem. hun er også helt avhengig av et par timers søvn midt på dagen, men har litt vanskelig for å få til god søvn hvis vi bare er hjemme... så det gjør at mor må ut og trille hver dag, og det har hun jo bare godt av!! ;)

Julegavene er vi godt i gang med, og vi har også begynnt å handle inn julepynt som vi skal ha her hjemme, i og med at det blir jul her i år....

Julehjertene lyser fint i vinduene i hele huset, og advent staken står på peisen, jeg begynner å glede meg veldig til jul kjenner jeg... dette blir en bra jul!!

Neste helg har mannen og jeg tenkt oss en tur på hytta, bare vi tre, for å få litt tid sammen. Det har gått litt fort i svingene i det siste, og nå trenger vi å vare være oss littegranne. ikke nok med dåp forrige søndag, så hadde vi også hele familien her på bursdagen til mannen på torsdag, så nå er jeg litt lei av kaker kjenner jeg.

Ønsker alle en fin helg, måtte den bli avslappende og innholdsrik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres godt ut å reise bort og slappe av litt. Deilig det innimellom!

Kos deg med juleforbredelsene og det må jo være kjempe koselig å feire jul i nytt hus :)

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søndagsengel og April.. kos med besøk! :)

Ja, det er kos meg jul i nytt hus... jeg koser meg veldig her må jeg si, og nå har vi også fått alaram, som gjør at jeg kan sette på alarmen nede hvis jeg er hjemme alene. Det gjør ikke noe at snuppa sover, for sensoren er i gangen og ikke på soverommet. Betryggende med den alarmen, kan stå på i hele huset når jeg sover også, for jeg har sånn fin liten fjernkontroll som jeg kan ha på nattbordet.

Snuppa har et fint sovemønster nå synes jeg. Vi legger henne kl. 2000,og da sover hun til rundt 0300. Spiser en pupp, og stuper i seng igjen frem til 0600 tiden. Deretter sover hun ca to timer til, men er lett å få søvnig igjen da dersom jeg gir henne litt pupp oppi sengen min... og det er ikke fritt for at jeg tyr til det innimellom ja. ;) Selvom Pernille sover ca 7 timer i strekk, får jo ikke jeg den samme sammenhengende søvnen, da jeg ikke legger meg før 23-24 tiden, så jeg er som oftest ikke klar for å stå opp akkurat 0800.

Når det nærmer seg 1100-1130 tiden må snuppa få sove igjen, og da sover hun gjerne et par timer... til og med to-tre timer hvis vi går tur. Blir ikke så lenge hvis vi er hjemme.

Den siste hvilen har hun rundt 17-18 tiden, men den er bare 20-30 min ca.

Dette mønsteret har vart en god stund nå, å jeg er godt inne i denne nå, og klarer å planlegge dagen rundt dette stort sett.

Vel, nok om søvn.. greit å ha skrevet det ned dersom det endrer seg .. så kan jeg se tilbake på det senere.

Er snart ferdig med juegavene :) og det er vel rekkord for min del!

I går fikk jeg ferdig takkekort fra dåpen til Pernille, som i år ble kombinert med julekort.. deilig å ha det i orden. Jeg fikk også ferdig albumet med alle kortene hun fikk da hun ble født, og til dåpen. Bir kos for henne å lese i når hun blir stor tror jeg. Alle skriver så mye pent, og det er jo egentlig til henne, så jeg synes det er viktig å ta vare på disse.

Fikk også limt inn de siste bildene jeg har fremkalt av Pernille, så nå er jeg helt ajour til og med dåpen. *shy klapper seg selv på hodet*

Ønsker alle en fin fin uke.. gleder meg til å reise på fjellet på torsdag, bare mannen, snuppa og jeg. Blir helt sikkert veldig koselig!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt misunnelig på søvnmønsteret til Pernille, det må være deilig at hun er så "stabil". Oliver sover greit om natten, men skal ha mat i tide og utide, og på dagen er det veldig varierende hvor mye han sover.

Så flink du er som er ajour med bildene. Jeg ligger litt etter, men det er ikke så galt allikvel.

God tur på fjellet! Det gikk forresten fint å kjøre med Oliver, vi stoppet et par ganger så han fikk strukket seg og spist litt. Han var litt sutrete den siste tiden da vi kjørte hjem, men det synes jeg nesten han fikk lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Oi, nå var det lenge siden jeg har oppdatert... side 3 og greier.. huff da! Vel, hytteturen var fantastisk deilig. Vi koste oss veldig, mannen og jeg fikk masse "alenetid" når snuppa sov, og mannen og Pernille fikk masse tid sammen. Da vi kom hjem, var hun blitt helt avhengig av pappa, og vred hodet av seg hver gang han gikk ut av rommet.... skikkelig pappajente! Det var litt snø, og minusgrader på fjellet... og vi fikk skikkelig jule-stenming. Mulig vi må gjøre dette til en tradisjon, for å virkelig få opp jule-feelingen.... var helt suupert!!

Denne uken har gått for den også. På mandag lunsjet jeg med en venninne og hennes baby, på tirsdag lunsjet jeg med en annen venninne (uten baby), på onsdag hadde jeg alle venninnene mine på pepperkakehuspynting og gløgg her hjemme... ( er en tradisjon jeg har hatt i 8 år nå!! er kjempekoselig, alle har med ferdig laget pepperkakehus, så setter vi det sammen og pynter det, mannen er dommer og bestemmer hvem som vinner "det huset han har mest lyst til å spise" og det peneste huset..... alltid veldig spennende!!)

I går var jeg i barselgruppe, og på helsestasjonen, Pernille har ikke lagt på seg på 3 uker, og det var ikke bra... skjønner det ikke helt, for hun spiser jevnt og trutt, men de sier at vi må få i henne litt erstattning nå, problemet er bare at hun ikke er spesiellt imponert over flaske, og stort sett så hyyyyyyler hun når den dukker opp. Nå skal det sies at jeg klarte å gi henne en flaske i formiddag, så det kan hende det snur seg nå. Ellers må jeg bare amme og amme, og håpe at hun legger på seg. Skal tilbake til kontroll på tirsdag, for å se om hun har lagt på seg litt da.

Nå er det helg igjen, og i dag har vi bare vært hjemme. Har forresten fått bestillt tur til Egypt i februar... hurra!!! Det blir oss og et vennepar med en baby som er 19 timer yngre enn Pernille.... blir bra. Skal bo på Hilton hotell, og regner med at det skal være litt luksus!

Jeg ønsker alle en strålende helg, og lykke til med siste innspurt på jule-handelen!

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en fin hyttetur! Heldigvis skal mannen ha fri i romjula, så da får han også litt tid med Oliver. Det har blitt mye jobbing i det siste.

Rart at Pernille ikke har lagt på seg, da. Men de vokser vel litt i rykk og napp, så det går sikkert bra.

Koselig med juletradisjoner! Det er jeg en stor tilhenger av. :nisse:

Å, så deilig med tur til Egypt! Dit har jeg skikkelig lyst til å dra. Vi skal til Tenerife i mars, og så blir det kanskje en stor tur til sommeren. :hoppe:

Ha en riktig så fin helg, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå nærmer det seg jul med stormskritt, og til tross for at vi skal ha hele feiringen her hjeme med 10stk på kalkun-middag, er jeg meget avslappet til det hele. Har mye i hus alerede, og det er ikke stort jeg kan gjøre før dagen før. Gidder ikke å begynne å pynte bord enda, da vi spiser middag ved bordet hver dag, så da passer det litt dårlig. Fikk siste gaven i hus i dag, DEILIG! Har tilogmed handlet litt for min meget stressede bror i år, siden jeg har tid, og han har mye å gjøre hele tiden.

I morgen skal vi tilbake på helsestasjonen og veie og prate litt med helsesøster. Det blir litt spennende å se om snuppa har lagt på seg litt siden torsdag... Har hatt en rolig helg i allefall, akkurat som helsesøster ba oss om, og det virker som at Pernille har kost seg veldig og hatt en litt annen ro over seg. Hun kastet dessverre opp natt til søndag.... tror det var p.g.a all løken jeg spiste til middag... skal i allefall holde meg unna det fra nå av. Hun gulpet også sinnsykt mye i dag etter lunsjen sin... men jeg tror det kom av en skikkelig luft-boble som satt i brystet, så når den rapen kom, så kom alt annet også... stakkars prinsessen... men men, hun er veldig happy i allefall!

Er litt små-bekymret i forhold til Egypt turen, hører så utrolig mye forskjellig om det å ta med en liten (6mnd på den tiden) baby dit. Vannet er visst skikkelig dårlig, men vi skal jo kjøpe vann selvsagt, og i tillegg ha med vannkoker og koke alt vannet vi må bruke i forbindelse med snuppa.

Hotellet vi skal bo på er 4 stjerner (Hilton Plaza) og skal visst være veldig bra, så jeg håper det er bra kvalitet på maten der. Hvis noen som leser dette har noen kommentarer er det bare å komme med de.. jeg tar imot alle synspunkter med takk! :sjenert:

Ønsker alle en suuper jule-uke

:nissevink::nissevink::nissevink:

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

I går var vi på helsestasjonen, og Pernille hadde lagt på seg 150g siden torsdag, så det har tydeligvis funket å roe ned litt, og være litt mer hjemme. Får bare fortsette sånn en stund. Det som ikke var så bra var at det kun er 350g på 1mnd, og det var visst ikke så mye å skryte av, men nå skal vi tilbake 4januar, så da får vi se på det da. Skal prøve å gi litt flaske innimellom, så vi får kontrollert hvor mye hun spiser. Hun er litt flinkere med flasken nå, men vi må ha full ro rundt oss, og hun må få sitte og se og holde litt på flasken før hun selv fører den mot munnen sin.... det funker innimellom.. men i dag var vi hos svigers, og da skulle svigerinnen min gi henne flaske... jeg gikk ut av rommet, men det endte i hyyl og skrik og masse tårer, og etter ca 1/2 time måtte jeg frem med pupp, for hun var jo så sulten... litt dumt.. dette gjør at vi ikke er komfortabel med barnevakt over lengere tid enda.... får nok bare holde oss hjemme en stund til, eller ta henne med og amme hvis vi skal bort.

Nå nærmer det seg julaften med stormskritt, og vi har fått all maten og drikkevarene i hus. Gavene er ferdig pakket inn, og nå gjenstår det bare å tørke litt støv, (hadde vaskedamen her på lørdag til storrengjøring så det er ikke så mye vi må gjøre selv) og pynte bord og treet. Det gjør vi på fredag.

Blir kos med jul i nytt hus med de nærmeste... gleder meg veldig!!

Ønsker alle som er innom en riktig god jul!

stor kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra hun hadde lagt på seg litt, da. Men du får bare sitte hjemme og amme fra nå av...! Ikke noe flying på café! :fy_fy::ler:

Håper dere får en koselig julefeiring. Jeg synes dere er tøffe som skal ha jul hjemme. Vi lurer på om vi skal ha det hjemme neste år, men det er litt skummelt. Tenk om svoren ikke blir sprø!! :overrasket: Men det hadde nok gått bra , jeg ville ha hatt noen gode hjelpere, tror jeg.

God jul, vennen min. Håper vi sees til neste år.

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam! Jeg lover å være mer hjemme altså! Kanskje du får komme til oss nestegang? Er ikke så moro på cafe lenger i og med at snuppa ikke spiser så godt når det er støy og bråk rundt henne, dessuten blir det litt "kjedelig" også.. hun liker mye bedre å ligge på gulvet med lekene sine og øve på å snu seg, så jeg får prøve å være litt flink til å følge hennes behov! Men litt cafe i ny og ne må hun tåle, mor må også komme seg litt ut vettu!! ;)

Nå er treet pyntet... ble så klar for det når vi tok det inn for å sette det i foten klart til å pyntes i morgen, at vi bare måtte pynte, og vips så var det jul i stua! Digg, da er det bare å pynte bord i morgen. Brodern skal være sjefs-kokk til julaften.. han er såååå flink med mat, og jeg skal være ass. kokk.... se og lære til neste år..! Vi har kalkun, så svoren trenger jeg ikke å bekymre meg for ;) men det er litt komplisert med kalkun også, for vi "stuffer" den, så i morgen skal jeg lære!

Vi var borte på middag før i kveld, og snuppa oppførte seg fint.. ble litt sutrete på slutten, men da var det egentlig leggetid, så det er ikke så rart! La henne nesten med en gang etter vi kom hjem, bare ammet og tok på pysj.. også den nye posen som hun sover i... hun sparker nemlig ut dynen sin, og våkner av at hun er kald, så nå har vi kjøpt sånn pose, og da ligger dynen så fint hele natten. Senere kan vi "spenne" henne fast (høres grusomt ut, men det er ikke så ille asså ;) ) til madrassen slik at hun ikke faller ut, men jeg tror egentlig ikke det blir aktuellt, for når hun blir litt større skal hun over i sprinkelseng, og da er jo bunnen lav... vel vel... uansett... hun våknet for 1/2 time siden og måtte ha mat... merkelig... har ikke pleid å våkne så fort, men det kan hende hun ikke orket å spise så mye da vi kom hjem, for hun var jo så trøtt.. får se hvor lenge det holder nå da.. hun har spist så ofte om natten i det siste.... men hun får jo flaske innimellom, så skulle tro at hun fikk nok mat...?!

Vel, nå må jeg køye.. mye å ordne i morgen...

sov godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Pernille legger på seg mer etterhvert da. Men rart hun ikke gjør det siden hun er flink til å spise. Victoria har aldri vært noe glad i flaske heller..

Pernille er jo kjempe flink til å sove om natten, det var Victoria en periode også. Men nå som hun er syk, er hun helt håpløs! Sover kanskje 30min. om gangen, slitsomt. Men This too shall pass som det heter ;)

Ønsker dere en hyggelig julefeiring med hele familien! :nisse:

Klem

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...