Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig å høre fra deg igjen.

Pernille har blitt stor jente, det er bra at hun vokser og trives. Kanskje ikke så rart at hun begynner å trenge mat på natta også, når hun har blitt så stor.

Kos dere videre i det nye huset!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dagene her flyr, og jeg skjønner hva folk sier når de sier at man må nyte tiden, for den går jammen meg fort!!

Pernille er så god.. vi koser oss masse, og jeg merker mer og mer at det er JEG som er mamma, for når ingenting annet nytter, så blir Pernille rolig med en gang jeg får henne i armene mine... og det er jo litt kos. Det samme gjelder forsåvidt pappaen, bortsett fra hvis hun er sulten, for da kan jo ikke han bidra enda...

Ellers har jeg kommet i gang med trimming igjen. Går masse turer, og prøver å gå i litt hurtig tempo. så det blir litt skikkelig trim... Det er veldig tilfredstillende.

Jeg ønsker alle en glimmrende uke.. skal se om jeg får skrevet litt mer om ikke så lenge..

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere koser dere masse og sånn skal det jo være:)Gruer meg sånn til vinteren,tror ikke det blir mange turer på meg og Nicolai nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre at dere trives. Det er faktisk mye koseligere enn jeg trodde, å være mamma.

Har du gått ned mye enda? Vi gikk jo opp omtrent like mye. Jeg har litt over 4 kilo igjen til startvekt, men jeg får ikke gjort noe annen trening enn å gå. Men det er sikkert fint det også.

Håper du og Pernille får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.. nok en helg over.... Vi har tatt det rolig, og kos oss som den lille familien vi nå er. Pernille har hatt masse kvalitets tid med pappaen sin, og jeg har fått sove litt om morgenene... deilig altså. Sover på en måte litt annerledes og bedre (?) når Pernille ikke er i rommet.

På fredag hadde jeg starten på tette-melkeganger, og det var ikke særlig godt må jeg si..... au au au. Tok en laaaang dusj på fredag for å få det bort.. men det hjalp ikke. Klarte å fortsette å amme, og plutselig en av ammingene klarte Pernille å løsne det for meg.... så deilig.. men jeg pumper nå hver gang jeg har ammet, for å få ut restene, slik at det ikke skjer igjen. dette resulterer i masse melk i fryseren, og det er jo fint!!

Pernille vokser og utvikler seg nesten hver dag.. hun griper bevisst etter ting, ler av seg selv i speilet, holder hodet selv, prøver å "prate" og "synge" når vi gjør det samme.. osv.. skikkelig morro!!!

Vel nå er det natti natt...

sov godt og god uke allle sammen!!

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, så heldig du er som får sove mesteparten av natten.. Jeg er storsett oppe 3-5 ganger hver natt, og så noen ganger ligger hun våken 1 1/2-2 timer, kjempe morsomt :roll:

Det er bare å nyte tiden ja!! Nå som Victoria er over 6mnd, synes jeg tiden bare går fortere og fortere..

Koselig at du er innom meg å skriver hilsner, jeg er altfor dårlig til å legge igjen noe hos deg! Men jeg er her og ser hvordan du har det :)

Kos deg masse!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god søndagskveld!!

Ukene flyr, og Pernille og jeg koser oss masse. Hun vokser og har nå blitt litt mer "baby" for å si det sånn, smiler, prater og kommuniserer masse med de hun omgåes. Det er så morro nå synes jeg.. får mye ut av henne og det er jo bare så koselig! Hun har begynnt å spise, eller kan kanskje heller si sutte på alt hun får tak i.... og det er nok en del av det å oppdage verden tror jeg!

Hun liker å ligge litt for seg selv innimellom, og prate med seg selv, og ellers er hun veldig sosial. Hun begynner å bli suttrete rundt ni tiden, og da er det pysj, pupp, litt kos og så legger hun seg, uten noen protester. Det er såååå delig, da får vi litt tid sammen til slutt, og det er veldig viktig for oss. :klem:

I helgen har vi vært veldig sosiale, hatt masse besøk, og vært sammen med gode venner... skikkelig koselig!

Denne uken driver alerede å fylles opp med gjøremål, som bl. a består av IKEA besøk, lunsj, ut med jentene og en del andre koselige ting....

Håper ellers alle andre har hatt en fin helg..

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er det bestemt.... det blir julaften her hos oss.. med begges familier tilstede!! Det blir kos.. vi blir ti stk, skikkelig morro at det blir sånn, og uvandt at vi skal være vertskap... men det er bare å hoppe i det har vi tenkt!! Hurra!

Ellers er det snart dåp. Det blir første søndag i advendt, og det blir jo stor stas. Vi har valgt søsknene som faddere, og en venninne av oss i tillegg, så her blir det fire faddere!!

Pernille var litt i "ulage" i går.. kunne likssom se at hun hadde vondt i magen... kiipt. Hun slet med å sovne, og ingenting funket.. men tilslutt sovnet hun i armene mine, utslitt av sin egen suttring. Får prøve å komme på hva det kan være jeg har spist... sikkert noe som ikke var så bra for henne.

I dag er hun tilbake til sitt gamle jeg... og har fyllt bleien godt allerede, så systemet er i allefall i orden!

Nå har nok en venninne gått ut i permisjon, og har termin i slutten av denne mnd.,.. hurra.. flere babyer, det er kuult. Det blir visst en jente der også, så vi er omringet av jenter for tiden!!

Det er så rart hvor "forelsket" man blir i sin egen baby... jeg kjenner at jeg nesten har lyst til å gråte av glede bare jeg tenker litt hardt på hvor fantastisk glad jeg er i snuppa mi. Disse små stundene, hvor hun bare smiler med hele seg når jeg kommer gående forbi henne der hun ligger på gulvet, eller når jeg titter oppi vuggen hennes om morgenen, og jeg ser hun fokuserer, for så å bli et stooooooort smil når hun ser at det er meg som står der..... herregud, det er til å dø for!! Helt nydelig om jeg får si det selv..... he he.

Vel, nå må vi vel ut en tur...... alle ønskes en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse små stundene, hvor hun bare smiler med hele seg når jeg kommer gående forbi henne der hun ligger på gulvet, eller når jeg titter oppi vuggen hennes om morgenen, og jeg ser hun fokuserer, for så å bli et stooooooort smil når hun ser at det er meg som står der..... herregud, det er til å dø for!! Helt nydelig om jeg får si det selv..... he he.

*smelt* Det må være helt fantastisk!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det blir å feire jul med begge familiene! Skulle ønske vi også kunne det, men det er for liten plass her.. Får vente til vi flytter til gården, der har vi plass og vi er midt i mellom mamma og svigers!! Moro med jul i nytt hus :)

Disse deilige smilene når de ser deg, er helt til å dø for ja!! Det er så koselig og hjertevarmende! Vi får nyte det mens vi kan, for plutselig sitter vi der med en trassen toåring som ikke vil noe :ler:

Kos deg og nyt dagene med Pernille! Tiden går jo så fort!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er så heldige!! Jeg er evig takknemlig for å ha fått Oliver, han har virkelig endret livet mitt til å bli helt perfekt. Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver, jeg er tvers igjennom lykkelig når Oliver ler til meg. Jeg kjenner jeg blir varm i hele kroppen.

Ha en fin uke, vennen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter... gurimeg, jeg har forresten glemt å fortelle om det fantastiske barnerommet Pernille har fått... det er virkelig en drøm.... Svigerinnen min har fått frie tøyler til å dekorere rommet, som nå er en oase av rosa og hvitt. Med prinsesse-seng... med eget designet heng over, hvit rullgardin med små rosa påmalte figurer, hjemmesydde hvite gardiner med rosa sløyfebånd, hvite hyller med rosa esker i til alle leker og rot. En liten hvit tre-gyngehest, et lite bord med to bittesmå stoler, og en søt liten lampe som selvfølgelig er rosa og hvit.. i tillegg til den fine taklampen med perler på... sukk.. det er så fint...... Det meste er sydd hjemme, og kjøpt på IKEA, så det er ikke dyrt... men gurimeg, jeg håper hun liker rosa, for det er VELDIG sukker-søtt...... hi hi...vi kan jo bare male om senere, og da er jo alle møblene hvite, så det skal ikke så mye til å forandre stilen.

Vel.. god natt alle sammen.

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommet høres kjempefint ut! Gøy med noe så gjennomført! Og de fleste småjenter har vel en liten prinsesseperiode der rosa er midt i blinken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å det hørtes jo kjempefint ut. Jeg har ikke begynt på rommet til Oliver enda, han sover enda inne hos oss. Men jeg har lyst til at han skal få et skikkelig fint rom. Han elsker Ole Brumm, så det spørs vel ikke om han skal få et Ole Brumm-rom. Jeg tenkte jeg skulle se om jeg fant en Ole Brumm tapet...

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam... Ole brumm-rom blir helt sikkert stilig.... kunne tenkt meg det jeg også.... digger Ole Brumm altså!

Pernille ligger nå å sover, og vi sitter og slapper av før vi skal legge oss... er litt slitene etter helgen. Vært på fjellet, og det ble litt (selvvalgt) lite søvn, men vi har hatt det topp. og Pernille har vært kjempeflink. Sover godt i bilen, sover fint i reise-sengen sin, og er ellers blid og fornøyd... deilig.. var jo litt spennende å se om hun taklet å forandre miljø for noen dager, men det gikk altså veldig bra!

Denne uken skal jeg hjelpe min bror å flytte, og ellers blir det litt lunsjer, turer og pusling hjemme...

Ønsker alle KGère en fin uke.

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom for å takke for sist, det var veldig hyggelig å treffe deg og Pernille i levende live! Håper vi kan gjenta det om ikke så altfor lenge. Kanskje Pernille ikke sover så mye da? ;) Det hadde vært morsomt å se litt mer til henne.

Ha en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tilbake Siam... ja, det var veldig koselig å treffe deg i virkeligheten... gleder meg alerede til neste gang!!

Denne helgen har vi rukket både festeligheter og masse "fiksing" i huset vårt. Det begynner virkelig å bli fint nå!! :)

Nå er det bare to uker til dåpen til Pernille, og jeg tror vi har alt under kontroll. Fikk ny spisestue i forrige uke, og det gjør at vi får plass til alle uten å ha ekstra bord noe sted... det er litt deilig.. fint å endelig ha mye plass!

Pernille er fortsatt en liten solstråle, og jeg blir helt satt ut av hvor søt hun er innimellom..(er vel lov å si sånnt i sin egen dagbok?? :sjenert: ) Nå har prinsessen oppdaget hendene sine, og synes de er veeeldig fasinerende... i tillegg klarer hun nå å gripe målbevisst etter det hun vil ha som er i umiddelbar nærhet... moro med alle små former for utvikling.

Er veldig spennt på om hun har lagt på seg litt mer neste gang jeg veier henne, da snittet hennes var for lavt sist gang....men hun virker jo så glad og fornøyd, så jeg er ikke så veldig bekymret. :) Det er 3mnd kontroll neste onsdag, så da får vi vel svar på alt... pluss en sprøyte.... :grine: men det er jo best at hun får det.... da skal pappa også være med, slik at hun har begge med seg.... (de har litt godt av å være med pappaene også.... ;) )

Denne uken får jeg besøk, og det gleder jeg meg masse til... en venninne kommer, og skal bli her fra onsdag til mandag med hennes lille datter på 7mnd. Blir nok livlig tenker jeg!!!

Ønsker alle en fin uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...