Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Det med slimproppen høres veldig lovende ut, hos meg startet fødselen om kvelden etter at slimproppen gikk, og gutten vår ble født neste formiddag!

Lykke til!

Kos dere på tur i dag! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(bare innom og titter...)

Stakkars lille vennen min, nå må det da skje noe snart! Og det gjør det jo heldigvis. Hvis det ikke skjer noe i dag, får vi håpe de setter deg i gang i morgen!

Lykke til!!

Jeg så aldri noe til slimproppen min, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ventet på sms fra deg.. Huff, synes synd på deg nå. Kjedelig at det tar så lang tid, men da er hun nok ikke klar ennå. Håper de setter deg i gang i morgen da, så du slipper og vente mer! Men som du sier, så er det uansett ikke lenge igjen!! :)

Mange klemmer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: :grine2: :hoppe:

Følgende melding kom på min telefon kl.04.26:

Pernille kom til verden etter en nokså lang og igangsatt fødsel. Hun veier 3770g og er 53cm lang! Alt vel med den lille familien. Hilsen shy

Gratulerer så mye med lille Pernille! Kos dere og nyt tiden med go`jenta :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig!!

Gratulerer så mye med prinsessa. Pernille er et nydelig navn.

Kos dere masse fremover.

Gleder meg til å høre mer detaljer!

:babyjente::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Alle sammen!!

TUSEN TAKK FOR MANGE KOSELIGE HILSENER!! DET VARMER VELDIG!!!

Vi har endelig kommet hjem fra sykehuset i formiddag, og nyter det å være hjemme i ro og fred sammen med den skjønne prinsessen vår. Man får likssom en helt annen ro og følelse inne i seg når man er hjemme i sin lille hule, med sine egne ting, og ikke alle de masete lydene, faste tidene med måltider osv, folk som kommer i tide og utide og banker på rommet osv.... så nå kjenner jeg at vi skal kose oss skikkelig hjemme de neste dagene, ukene og mnd!!!

For å fortelle litt om fødselsen, så startet det hele med nok en overtidskontroll på sykehuset mandag morgen. Legen undersøkte oss, og sa at hun skulle høre med fødeavdelingen om de hadde tid til å ta meg imot for igangsetting, da hun synes det var på tide, grunnet lite fostervann.

Etter ti nokså "rare" minutter, (var så rart å sitte og vente på beskjed om jeg skulle bli mamma i dag eller ikke... ;) ) så kom hun og sa "jeg ønsker dere lykke til, det ser ut som dere skal bli foreldre i dag!!"

Utrolig merkelig følelse å komme inn på føden, og vite at nå skjer det.....men vi var også lettet, for NÅ var vi så klare!!!

De fikk satt meg på scanning, og tok (det lille som var) av vann.. og 5 min etter hadde jeg 3-2 min mellom riene... så det gikk i en fart å få oss i gang i allefall.

Åpningsfasen gikk sånn passe fort, og når jeg hadde 6cm åpning, og lystgass og akkupunktur var forsøkt uten hell, ble vi enige om at jeg skulle få epidural. Problemet var nemlig at jeg mistet så mye energi, og klarte ikke å spise eller drikke noe i mellom riene mine for å få opp energinivået mitt frem mot press-riene. Det som var skikkelig dumt, var at anestesilegen var ganske treg, og fomlet en god del, slik at når han endelig var ferdig, hadde jeg full åpning, og pressriene var i gang. Dette sjekket de ikke før epiduralen var satt, og da stoppet riene ganske opp.

Jeg fikk meg en pause, hvor jeg fikk spist, beveget meg litt, gått på do og hentet meg litt inn, så sånn sett så hadde jeg jo veldig godt grunnlag for å presse når vi kom igang igjen, men det ble jo litt langdrøyt, og hvis jordmor bare hadde undersøkt meg rett før anestesilegen satte epidural, ville hun ha sett at jeg hadde full åpning, og da hadde vi jo bare fullført istede... men men, gjør ikke meg så mye....

Pressriene kom igjen for fullt etter en del drypp og litt nedgradering av epiduralen igjen, og fra jeg begynnte å presse, til jeg hadde prinsessen på brystet tok det nøyaktig 38 min.

Hele fødselen tok til sammen 11 timer, og det var visst absolutt innenfor normalen, så jeg er fornøyd.

Jeg revnet litt (grad 1 av 4) og har sydd litt, men det er bedre alerede, og jeg er ikke det minste bekymret for at det ikke skal bli fint igjen. Det går fint å gå på do, og renselsen er godt i gang... deilig egentlig!

Når det gjelder selve smertene, synes jeg åpningsriene var mye værre enn selve utpressingen. Og jeg vet ikke om vi skal ha så inmari mange barn akkurat, men jeg er helt sikker på at jeg skal ha ett til to barn til, og at en dag med mye smerte, blir peanøtter i forhold til premien i den andre enden!!! :)

Vi har bodd på familierom hele tiden etter fødselen, og har stort sett klart oss på egenhånd. Pernille er selvsagt det nydligste jeg har sett, og hun er veldig flink pike. Vi har full dreis på ammingen alerede, og hun sover godt når hun sover. Hun har hatt masse besøk, og har vært en engel hele tiden :klappe: .

Mannen er helt fortapt i prinsessen vår, og den mest brukte settningen hans for tiden er: " se på henne da.. hun er jo bare sååååååå søt"... he he. Mannen har desstuen skikkelig dreisen på stell og alt bortsett fra amming :ler: så han har virkelig imponert meg, og jeg er veldig betatt av hele settingen med far og datter!! Blir varm innvendig når jeg ser de sammen!!

Nå skal vi kose oss, og bli mer kjent, og jeg bare gleder meg til hvert minutt, og hver time og hver dag jeg skal ha sammen med Pernille!!!

Når det gjelder bilder, har jeg ikke rukket å laste ned noen enda, men det kommer snart!

Ønsker alle en strålende uke og helg, så lenge, så kommer jeg tilbake senere med flere rapporter fra familie-livet vårt!

stooooor kos fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Så godt å høre at dere koser dere masse! Det er helt fantasisk å bli mor.. Fikk lyst på en til jeg nå :) Den følelsen når baby`n blir lagt på magen og man ser nurket sitt for første gang-ubeskrivelig :grine2:

Kos dere med Pernille og nyt hvert sekund!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...