Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Kanskje det er slimproppen?? Aner ikke noe om den jeg, altså! Har bare hørt om den... Lykke til hos legen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter.... er fortsatt hjemme.... men noe er på gang... litt i allefall.

Våknet kl0530 i dag av at jeg trodde jeg tisset på meg :sjenert: , men skjønnte fort at det kunne være vannet.... ikke alt , for jeg har jo hørt at det er mye, men at det var noe av det i allefall... jeg har ikke hatt en eneste lekkasje tidligere, så det hadde vært litt rart hvis det var det nå.....

Var hos legen halv ti, og da han hørte dette, ringte han føden med en gang, der fikk jeg time kl 1300.

Når vi kom dit ble det tatt sparketest og sånn rie-test (visste jo at jeg ikke hadde rier.... men det er vel noe de gjør uansett) av jordmor, før jeg fikk treffe legen.

Legen tok UL, og kunne se at det var litt lite fostervann, så det tyder på at vannet har lekket litt. Alt var ellers suupert med babyen, og den får nok næring og koser seg i magen.

Etterpå sjekket hun modning og åpning, og jeg har åpning, og ER moden, hun fikk to fingre opp og kilte babyen på hodet..... men hun sa at dette kan være sånn i dager, og at det ikke sier noe om at vi er i gang helt enda.

Hun "strippet" meg, som det heter, det er at hun rett og slett river og røsker litt i mormunnen, noe som jeg har hørt er veldig vondt, men jeg synes ikke det i det heletatt, så det var jo fint for meg. Nå håper hun at dette provoserer frem rier, men det gjenstår å se. Dersom ingenting har skjedd innen lørdag, har jeg ny kontroll på morgenen, for å holde øye med fostervannet......

Jeg er glad de tar alt så alvorlig, og er så nøye. Nå blir det spennende å se om vi får noen reaksjon på noe av dette.......

Formen er fin ellers, og babyen så ut til å ha det suupert!!

Skulle ønske jeg kunne komme med mer spennende nytt en dette, men vi må nok vente litt til. ;)

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: Da håper vi du er i gang!!

Når vannet gikk hos meg, var det også bare littegrann. Men riene begynte en halvtime etterpå da..

Da venter jeg i spenning på sms! Og så vil jeg ønske deg lykke til, nå går det fort til veslejenta kommer :)

:klem: Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Gleder meg til å følge med på hva som skjer! Lykke til! :) (Så søtt at hun kilte babyen på hodet :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har det skjedd noe, i alle fall! Nå er det ikke lenge igjen.

Jeg er kjempespent! Gleder meg til å høre at du er i full gang.

Nå burde du nok prøve å slappe av mest mulig og samle krefter til det som kommer.

Lykke til, jeg krysser fingrene for en fin fødsel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.... utrolig kos at dere følger med... må begynne å bli lei nå eller hva :ler:;) ?

Etter sykehus-seansen i går, skjedde det ikke noe mer... annet enn at jeg ble skikkelig sliten og rar i korsryggen, og måtte bare ligge med pute under korsryggen resten av kvelden..... Det var jo 3 stk som hadde "herjet" med underlivet mitt i går, og jeg ble skikkelig øm og rar av det..... Har ellers ikke skjedd noe mer, og jeg snakket med en venninne i går som også ble "strippet" da hun gikk på ovetid, og det hadde ikke hjulpet noenting..... Så vi får se.

Har i allefall ny time på lørdag, på grunn av lite fostervann, så da er det jo lov å håpe at de gjør noe mer..... :sjenert:

Er ikke helt grusomt å gå sånn på overtid, men jeg skulle gjerne visst det på forhånd, slik at jeg var litt mer mentalt forberedt.... synes det er det værste, at jeg ikke vet noe om når det skjer.

Folk har jo sluttet å ringe oss, er nesten vel så irriterende som at de ringte hele tiden i starten, for nå er de så redd for at vi tror de maser....... :forvirret: Er jo lov å bare gjøre som man pleier da...... :ironi: men men.... folk er rare.

Vi får i allefall barn med bursdag etter skolestart.... (prøver å se det positive i saken her... :ler: ) har hørt av de som har bursdag om sommeren at det er så kjedelig, for da er alle bortreist.... så da unngår vi det i allefall..... (ikke det at jeg hadde brydd meg om det egentlig... ;) )

Vel, nok en vente-dag, jeg skal lunsje med to gravide venninner, så får vi håpe at tiden flyr... ;)

Ha en fin dag alle sammen!!!

kos :klem: shy 8 dager på overtid.. :overrasket:

Endret av shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei... fortsatt intet nytt her..... drakk et halvt glass rødvin i går kveld, da jeg hadde fått det som et tips, og det eneste det medførte var suuper våken baby i timesvis etterpå.... har ingen planer om å gjenta den suksessen.

Å prøve å sove med en 3500-4000g baby i magen, som har fest, det er ingen smal sak, så jeg ble sittende oppe mye i natt og vente på at nurket skulle sovne,,,, det tok sin tid, men jeg fikk jo lagt meg til slutt.

I morgen er det ny kontroll på sykehuset, og da skal jeg syte litt tror jeg... da er jeg jo 10 dager på overtid,,,, de må da kunne gjøre noe snart... blir bare værre og værre i bekkenet, og det er jo absolutt ikke ideelt med tanke på fødsel... :sur:

Vel, det var dagens oppdatering.... får ta meg en tur ut i det deilige været vi har i dag... er ikke sikekrt det kommer så mange sånne dager til, så jeg får vel nyte det mens jeg kan!

Ha en fin dag alle sammen :klem:

stor :klem: shy 9 dager på overtid :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, jeg som trodde du skulle føde i dag, jeg. Siden jeg gikk 9 dager over termin, så skulle jo i teorien du gjøre det også... ;)

Satser på at det skjer noe rimelig snart. Hvis jeg husker riktig så ble jo du gravid 2 uker etter meg, og i morgen er det 2 uker siden Oliver ble født, så kanskje....

Jeg krysser fingrene!!

Håper du hadde en fin dag ute i det fine været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.... fortsatt ikke noe spennende som har skjedd. Var på sykehuset, og der registrerer de at jeg fortsatt er moden, har 2cm åpning, og litt lite fostervann... altså samme konklusjon som på onsdag. Legen "strippet" meg i dag også, men det ser ikke ut til å ha hjulpet enda....

Nå har de bestemt at de vil sette i gang på mandag, så da har jeg time hos legen 0930, dersom det ikke skjer av seg selv før da.... MEN.. dersom de har mange fødende, så blir jeg ikke satt i gang, siden det fortsatt er 2 dager til offisiell overtid..... PHU.... :sjenert: vet ikke hva jeg skal tro, vil i allefall ikke gire meg opp noe, for da blir jeg så skuffet hvis de bare sender meg hjem igjen...

Fikk noen piller som skal hjelpe meg å sove bedre, da legen vil ha meg uthvilt til mandag, men jeg som knapt har tatt en Paracett i livet mitt, vet ikke helt om jeg tør å dytte i meg sovepiller og Paralgin Forte..... vi får se hvor desperat jeg blir... sov nemlig ikke noe særlig i natt heller, så jeg er nokså utslitt.

Jeg håper jo at nurket bestemmer seg for å komme før mandag, men har mistet troen på at det skjer...... huff, er litt motløs nå, men det er jo kos at mannen er hjemme, og at vi har litt tid sammen da!!!!

Ønsker alle en fin kveld... :):):):):):)

Kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det visst virkelig på tide at hun kommer!! "Hører" at du er sliten! :troest: Håper noe skjer i natt, da! Hvis ikke, så er det uansett ikke så altfor mange dagene igjen, heldigvis :) Jeg får vel ønsker dere lykke til da, i tilfelle det går raskere enn du tør å håpe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper at det setter i gang av seg selv snart! Har skikkelig vondt av deg nå! :troest:

Hvis du orker kan du jo prøve å gå en tur, eller så kan det hjelpe med litt kos med mannen :kline:

Det er ikke det mest fristende når man er høygravid på overtid, men det kan jo sette i gang ting, så du slipper å vente til mandag eller kanskje enda lengre...

Her kommer masse masse fødevibber:

((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((FØDE))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Søndagsengel og La Travita... så koselig med litt oppmuntringer!! :):):)

Til å være snart 2 uker på overtid, har jeg det ikke SÅÅ ille.... og nå VET vi jo at det skjer straks.... ikke lenge før de garantert gjør noe nå, men jeg hadde jo håpet at kroppen min klarte å komme i gang på egenhånd da... :roll:

I går kom garantert slimproppen...... det var det ingen tvil om... så hva jeg har hatt før det, må ha vært starten på at den skulle komme. Det var blod og slim i en stor fin propp..... huff.. høres ekkelt ut, men det var ikke så ille som det høres ut altså!! :sjenert:

Men, jeg vet jo at den kan komme lenge før fødselen starter, og det har ikke skjedd noe mer siden da, så nå blir det spennende om det skjer noe i dag/natt, for hvis ikke er det jo store sjanser for at de setter i gang i morgen......

Vi har ingen store planer for dagen, været er deilig, men det er jo ikke mye jeg orker, så om det blir en liten biltur eller noe annet, har vi ikke bestemt oss helt for enda....

Ønsker i allefall alle KG tilhengere en strålende søndag!!

stor :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...