Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Bra du koste deg på aromaterapi:)Det er sikkert deilig å bli friskmeldt så du kan jobbe igjen.Den lille gir deg tegn om ikke så altfor lenge tenker jeg.Jeg kjente det først når jeg var 18 uker.Du har noe å glede deg til.Ha en fortsatt fin onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å høre at formen er bedre! Det var på tide :Nikke: Må jo få lov til å bare nyte resten du nå!

Håper du får en finfin "lille-lørdag" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil: Jeg aner håp for at kvalmen snart har forduftet shy! Kjempeflott!

Håper det går bedre nå, og at du kan bare nyyyyyte graviditeten nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen i dagboka mi. Inne hos deg også og smugleser litt og misunner graviditeten din. Godt kvalmen har gitt seg og håper den holder seg borte. Jeg skulle gjerne blitt kvalm hver dag jeg (bare noe jeg sier nå det :wink: )

Ha en god dag og en super helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nat26, Bizzy, Madden og Lisemor... kos at dere stakk "innom"!!!

Det stemmer at kvalmen er mye bedre Madden, og ja Lisemor, det er selvfølgelig verd det.... man går helt sikkert mer enn gjerne igjennom en runde til med dette, men det er bare så kiipt mens det står på....

Det jeg har oppdaget nå, er at startfasen er nok værst, for da blir jo mange dårlige sånn som meg, noen værre enn andre, men det synes ikke at man er gravid i det heletatt, hvis ikke man påpeker det spesiellt. Vekten øker, men man ser bare lubben ut, og psykisk er det kiipt å være så udugelig, når man "bare" er gravid, for graviditet er jo ingen sykdom som mange sier..... så har man venner og kjennte rundt seg som sier at " jeg var aldri dårlig i svangerskapet mitt", og " er du virkelig så dårlig som du skal ha det til"... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, herregud, det er ikke noe jeg heller vil enn å være full av energi, og frisk og rask...... jeg HATER å spy, og jeg tror jeg har spydd mer i disse ukene enn jeg har gjort til sammen resten av livet mitt....

Huff, nei nå var jeg sytete..... jeg begynner jo å bli bedre... men det er godt å få ut litt frustrasjon innimellom. Nå håper jeg på at jeg får en lang periode hvor jeg føler meg fresh og fin, slik at jeg fungerer som normalt en periode... ikke noe mer tull nå!

Dagene snegler seg av gårde, og det nærmer seg ordinær UL den 11/3. Mannen og jeg gleder oss veldig til å treffe den lille igjen.... Det er ca . 3 uker igjen til det skal skje. Vi vil veldig gjerne vite kjønnet... men da er det jo typisk vår uflaks at h*n ikke vil vise seg frem.... "time will show".

Nei, nå må jeg nok jobbe litt... ha en fin dag alle sammen!!!

Stor kos fra shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og god mandag!! :blomst:

I dag er vi 16+0, altså startet den 17. svangerskapsuken: litt info om den:

"Babyen din er på størrelse med en appelsin. Den veier 135 gram og er 16 centimeter lang. Det begynner nå å synes på de aller fleste at de er gravide."

Det er ikke så aller værst!! Nå håper vi snart vi kan få kjenne bevegelser fra lille nurket.. jeg har kjent og kjent hele helgen, men jeg vet ikke om det er baby eller bare mage-rommel jeg kjenner... vanskelig å si!

I helgen har vi tatt det veldig rolig... hadde noen venner på besøk på fredag, men var allikevel i seng til rundt midtnatt... på lørdag var mannen en tur på jobb, og jeg var hos mine foreldre og ryddet i kjelleren sammen med min mor. Lunsjet en sen lunsj med noen gode venner på lørdag ettermiddag, og dro hjem etter det. Ble hjemme hele kvelden,og så på tv og koste oss.. var stuptrøtt kl. 1130 så jeg la meg da, :sove: men mannen ble oppe noen timer til...

I går gikk vi en tur, kjørte og tittet på noen hus, og var på middag hos foreldrene mine, det var kos!

Så tilslutt himmelfall på tv, før vi "tok kvelden". :sove:

Nå er det ny uke, og jeg satser på nok en kvalmefri uke... hadde jo bare ett tilfelle av oppkast i forrige uke, og resten av uken gikk fin fint..... så nå er jeg nok blitt mye bedre!! Det er digg.

Ønsker alle KGère en suuuper mandag!! :enig_animasjon:

kos :klem: shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp... Dette er foreløpig en fin uke, i allefall når det gjelder formen til shy!!

Føler meg generellt mye bedre, så jeg føler likssom på meg at vi er ferdige med kvalmen nå, og det skulle bare mangle nå som jeg er 16+2.

(betyr det at man er 4mnd? for det er jo 4x4uker, men 1mnd kan jo være lenger enn 4 uker....? Ikke lett å vite... mange som spør hvor langt jeg er på vei, klarer ikke å forholde seg til uker, og lurer på hvor mange mnd, jeg er... men jeg vet ikke helt om jeg er helt 4mnd enda..... vel vel, små problemer for shy... he he)

Jeg kjennte "plopping" i går, når jeg lå på sofaen og så på frustrerte fruer... jeg tilkalte mannen med en gang selvsagt, men etter det var det ikke noe "plopping" å kjenne mer... før etter at vi hadde lagt oss, og mannen sov, da kjennte jeg det flere ganger... hi hi, håper det er "lille-shy" som sier "titt-titt".

Det er vinterferie, og derfor mye stillere på jobb en til vanlig, tlf ringer ikke så mye, og alle får anledning til å komme litt ajour, det er deilig. Noen har også tatt vinterferie, men det hadde ikke jeg noe behov for.

Ønsker alle KGère en suuper "lille-lørdag"!!!

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at formen endelig er bedre :hoppe:

Jeg har akkurat samme problemet som deg, hvor mange måneder på vei er jeg :klø: Jeg pleier som regel å si ukeantallet, men det er ikke så lett for ikke-gravide å forholde seg til!! Har sagt at jeg er f.eks 4 mnd på vei når jeg er 18+0, for da stemmer det sånn noenlunde ut fra at du skal gå 40 uker og det skal tilsvare ca. 9 mnd..Og det er ikke alle som skjønner at et svangerskap er 40 uker! Derfor har det blitt til at jeg gjør sånn..Hvor riktig det er vet jeg ikke, men folk skjønner det da i allefall!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du føler deg bedre! Det er deg vel fortjent!

Du har vært nok kvalm nå.

Jeg sier at jeg er 4 måneder på vei, jeg. Ingen gidder å bry seg om jeg er veldig nøyaktig eller ikke...

Orker ikke å forklare det med 40 uker og 2 dager til alle. Men jeg har inntrykk av at de fleste har hørt det allikvel. I alle fall de fleste jenter.

Så moro at du har merket bevegelse. For det var nok lille-shy du merket! Det tror jeg i alle fall. Ikke alltid så lett å vite hva det er som skjer i magen. Er det luft? Eller er det den lille? Eller noe annet.

Jeg (vi) kjente et par tydelige dult som ikke kunne misforståes. Men de kommer ikke så ofte. Jeg skulle gjerne ha kjent det hele tiden. Men den tid kommer vel snart.

Håper formen holder seg fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hurra for bedre dager!!! :hoppe:

Jeg håper nå at kvalmen har forlatt deg for godt...siden den står på min "ønskeliste" så er det bare å gi den adressen min...for jeg tar villig imot! :wink: (har bestandig kvalme de første mnd...)

Håper uka fortsetter like bra!!

:klem: fra Madden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei April, Siam og Madden.. så kos at dere er glade på mine vegne når det gjelder formen, og Madden: kvalmen er på vei!! Og jeg har ikke satt retur adresse på konvolutten!!! :wink:

I dag er det ENDELIG fredag.... det blir egentlig litt feil å si, fordi jeg synes ukene går så utrolig fort.. men det er alltid deilig med helg!!!

I kveld skal jeg møte fire venninner, vi skal ut og spise og kose oss.. en av de er også gravid, og jeg tror faktisk vi bare skiller en uke eller noe.... blir spennende å høre.

I morgen blir det litt shopping, og ellers en rolig kveld med min mann... Kanskje vi tar opp IDOL i dag, og ser det i morgen, eller kanskje vi ser en film eller går på kino, vi får se.

På søndag har vi invitert nevøene våre på 7 og 5 på kino, men de er på fjellet, så det kommer litt an på når de kommer hjem.... tar det litt på sparket!

I dag er vi 16+4, og jeg har kjennt nurket flere ganger nå... mannen har dessverre ikke kjent noe, til tross for stor tålmodighet med hånden på magen min.... Det kan vel hende det drøyer litt til....

Ønsker alle på KG en suuper duuper helg!!!

Stor kos fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg hadde skrevet et langt innlegg her, og så klarte jeg jammen å slette det! :evil:

Koselig at du kjenner liv. Det er virkelig gøy. I alle fall frem til den begynner å bli så sterk at det gjør vondt... :-?

Det høres ut som du kommer til å få en koselig helg. Så gøy at du har en venninne som har kommet like langt som deg. Jeg har en venninne som har termin i mai, ellers kjenner jeg ingen som skal ha nå. Men hun har 2 barn fra før, så jeg føler ikke helt at vi er på bølgelengde når det gjelder babyer og sånn. Hun blir så belærende og det orker jeg ikke.

Jeg må finne noen å trille sammen med til høsten...

Ha en riktig fin helg, vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du har begynt å kjenne den lille! Det er deilig å få bekreftelse på at det er liv der nede..

Håper du får en flott helg med venninner og mannen din og at kvalmen nå er over for godt!!

Stor klem fra April

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei shy :vinke:

Tenkte jeg skulle stikke innom deg med en liten helgehilsen :) Har ikke vært så aktiv i det siste, men jeg holder meg oppdatert :wink: Så koselig å høre at formen din endelig er som den skal :Nikke: Kan tenke meg at du er rimelig lei av å :kvalm:

Tenk at du kjenner nurket da!!! Det er sikkert bra spesielt! Så fort som denne tiden har gått...synes ikke det er lenge siden du ble gravid jeg :o

Du får ha ei riktig god helg!

:klem: fra tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du sendte kvalmen over!! Jeg venter i spenning!! :ler:

Kjempekoselig å kjenne liv da...jeg lurer fælt på hvordan det føles!! :)

Håper helga blir fin!!

Stooor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp alle sammen: Siam, April, *tine* og Madden, så kos med besøk!!!

Ja, jeg må si at det er et nytt liv nå som kvalmen og :kvalm: er borte!!! Jeg har en helt annen følelse i kroppen, er likssom mye mer fyllt med energi. For bare noen uker siden, kunne jeg legge meg rundt tolv tiden på en lørdag, og sove til 1100-1200 på søndag formiddag uten problemer, og selvom jeg ikke kastet opp, så var jeg "uggen" i kroppen.

Nå spretter jeg opp halv ni, ni, og finnes ikke "uggen" i det heletatt!!! :)

Lille :babysmokk: har vært meget aktiv i hele helgen, og jeg har kjennt det både inni og veldig svakt utenpå magen, men mannen kjenner ingenting. Det roer seg som oftest innen han kommer bort for å kjenne.

I dag er vi faktisk 17+0!!!! Ny uke!! Hurra!!!

På fredag var jeg ute med venninner, og da vi dro hjemover, hentet jeg mannen som var på byen på et nytt utested.. han er veldig glad for å ha sjåfør, og jeg er glad for å kunne yte litt service til han, så snill som han har vært med meg mens jeg har vært dårlig. :enig_animasjon:

På lørdag var vi litt rundt omkring, og lunsjet med noen venner litt utpå dagen... det er veldig kos å møtes sånn til en laaang lunsj på lørdager... og så dra hjem og ha kvelden hjemme. Vi så selvsagt Spellemann, og ellers alt annet som gikk på tv den kvelden.

På søndag gikk vi en tur i Frognerparker, og møtte noen venner til kaffe på Majorstua.

Dro hjem etterpå, og fikk vasket litt klær, og slappet av.

Spiste sen middag, og så søndagsfilmen og køyet.

Føler meg fin og uthvilt i dag. Kjenner nurket "as we speak".. hi hi... det er kos.

Ha en fin dag alle sammen!! :blomst:

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at formen er fin Shy:)Deilig å kjenne de små sparkene ikke sant?Det er sikkert ikke lenge før pappaen også kjenner det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... i dag har jeg måttet 2bite i det sure eplet", og bestillt legetime i morgen. Jeg har egentlig time hos legen på førstkommende mandag (skal da også), men har den siste uken hatt så vondt i aller aller nederste del av magen, eller egentlig ikke magen engang, for det er enda lenger ned.. i starten tenkte jeg at det er sikkert helt normalt, men siden det ikke gir seg, og blir værre og værre, må jeg sjekke det opp. Ringte til jordmor i sted, og hun hadde to teorier; enten urinveisinfeksjon, eller bekkenløsning... huff håper egentlig på det første.... for da går det over igjen.

8t på jobben er mer enn nok for tiden, så jeg står over møtet som skal være her i kveld.... det gjør så vondt å sitte lenge av gangen, og siden jeg har kontor jobb, så blir det nok sitting i løpet av en dag....

I går kveld gikk jeg meg en laang tur ( i snøføyken... brrr), og håpet at det skulle hjelpe, men det gjorde bare vondt værre... kiipt. Da vet jeg i allefall at det ikke hjelper!!

Jeg synes jeg har hatt min dose med uflaks i dette svangerskapet, og håper virkelig ikke at jeg skal slite med flere "store" problemer de neste mnd nå!!!

Nei, må vel jobbe litt igjen.. var bare litt godt å få ut frustrasjonen litt....

ha en fin dag alle KG-venner!!

shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synes det høres mistenklig ut som bekkenløsning..Håper ikke det stemmer, for du har jo en stund igjen og bekkenløsning er ikke godt :-?

Synes også du har hatt din del av uflaks, så jeg håper, håper dette er noe som går over fort!

:klem:

Ta vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shy :vinke:

Hvordan har det gått til legen i dag????

Håper virkelig ikke det var bekkenløsning... nå har du hatt nok uflaks altså :Nikke:

:) tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...