shy Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #341 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei jenter.. beklager at jeg har vært litt fraværende i dag, men det koker litt på jobben min... så kos at dere følger med nat26, *tine* og Siam.. jeg er veldig spent jeg og... UL er ikke før 1830 i kveld.... så jeg får ikke lagt inn noen rapport før senere i kveld.... eller i morgen tidlig!!! Mannen gledere seg også veldig.... det blir liksom "første møte" med en vi skal bli veldig godt kjennt med igjennom resten av vårt liv... utrolig spesiellt!!! Formen er bedre i dag og... virker som rolige morgener er det som skal til for meg... slet litt med frokosten i dag, men det gikk ganske raskt over.. .gudskjelov!! Når det gjelder symptomer på at den lille fortsatt er der, så er ikke de så mange for tiden... jeg har litt ømme bryster om natten (når jeg er oppe på do), og om morgenen, og ellers føler jeg at jeg legger på meg, til tross for sunn spising, og ikke mye ekstra utenom. Har merket at jeg har fått litt mer lyst til å ta meg på magen innimellom, spesiellt når jeg har lagt meg... men jeg vet jo ikke om nurket merker det..... Gleder meg til å få mage... som synes som gravidemage.... er vel ikke så altfor lenge til den dukker opp nå? i dag er vi forresten 12+2, hvis ikke UL sier noe annet. shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 26. januar 2005 #342 Del Skrevet 26. januar 2005 Grattis med passerte 12 uker shy!!! Endelig er første milepæl nådd, og 1. trimester er nå et tilbakelagt stadium!! Så kjekt med UL i dag da....lykke til!! Gleder meg til å høre hvordan det er! Og så håper jeg også at kvalmen snart gir seg, for det er UTROLIG slitsomt å gå rundt og være dårlig hele tiden...og spesielt ille når du kaster opp så ofte også! Håper kvelden blir kjempefin shy!! Stor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #343 Del Skrevet 27. januar 2005 Hei jenter... beklager sen tilbakemelding.. men jeg hadde ikke noe data tilgjengelig i går.. og i dag har det kokt litt her på jobben!! UL gikk kjempefint i går!! Nurket var veldig våken, og sprellet, og snudde på seg hele tiden.... der var et velutviklet hode, fin kropp med frisk ryggrad, to armer med fingre, og to ben som så hele go fine ut!! Legen konstaterte at barnet var helt friskt og hadde fine bevegelser... også det søte lille hjertet da, som dunket så fint!!! Det var virkelig en opplevelse både for meg og mannen og se lille nurket sånn på skjermen!! Det var virkelig en aktiv liten krabat.. og legen måtte le flere ganger, da han prøvde å få tatt fine bilder av h*n så han kunne gi til oss, eller måle str. for hver gang det så perfekt ut, så bråsnudde h*n på seg.. ha ha.. vi måtte le alle sammen. Vi fikk med oss 6 bilder.. men de er ikke så altfor bra... men jeg har bildet av det vi så på skjermen inne i hodet mitt, og det kan jeg leve lenge på! Barnet var stort, til å være 12+2 ( idag 12+3) og legen var litt usikker på om vi kanskje er litt lenger på vei, men siden h*n ikke ville ligge stille, så var det vanskelig å måle.. får vel vite mer neste UL som er 11/3-05. Vel, nå har mor og far fått ro i sjelen i allefall... og vi er veldig lykkelige!!!! Må bare smile når jeg tenker på den lille aktive søte krabaten jeg så i går..... Dette er virkelig å anbefale alle som er litt i tvil om de vil eller ikke vil ta en tidlig UL..!!!! Og jeg har fått en ny motivasjon i forhold til min kvalme periode... Nå skal det sies at jeg har vært bedre noen dager... så jeg håper virkelig at det er på returen nå.... men det har jeg jo trodd før..... ha en fin fin dag alle sammen!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 27. januar 2005 #344 Del Skrevet 27. januar 2005 Å så moro da, shy! Nå fikk jeg også lyst til å gå på ul igjen. Men jeg har ordinær ul om en måned, så jeg får prøve å styre meg litt. Men jeg skulle så gjerne ha sett at den beveget seg, frøet vårt lå nemlig stille i uke 6-7. Men det er jo ikke så rart. Den hadde ikke lært å bevege seg så mye enda. Håper at kvalmen har gitt seg, men det er fint for deg at du har sett at det er for noe(n). Ha en fin dag, da. Snart er det helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 27. januar 2005 #345 Del Skrevet 27. januar 2005 Hurra Så gøy at dere endelig fikk se nurket!! Husker min lille også hoppet og spratt rundt inni der og det var så rart for jeg merket jo ingenting.. Håper kvalmen holder seg borte nå og at tiden fremover bare blir en glede :-) Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 27. januar 2005 #346 Del Skrevet 27. januar 2005 Gratulerer med vel overstått UL.Godt å se den lille,har selv sett den to ganger og gleder meg til ordinær UL som er 09/02. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 27. januar 2005 #347 Del Skrevet 27. januar 2005 Så herlig, shy :-D Kan tenke meg at det er helt fantastisk å se en sprell levende bebi inni magen sin :hjerter2: Og kjempebra at formen ser ut til å bli bedre - da kan du nyte å være gravid mer Ikke at du ikke nyter det altså... men sikkert deilig å nyte uten å være kvalm Hvis du skjønner hva jeg mener Ha en flott kveld Stor fra tine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #348 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei Siam, April, nat26 og *tine*... det er så kos at dere følger med, og gledere dere sammen med meg!!!! Jeg har bare vært såååå lykkelig etter UL, og må titte på bildene ofte..... har vist de til de kommende besteforeldrene, og de synes det er stort!!! Nesten større enn når de skulle ha barn selv, sier de.. men jeg vet nå ikke helt det..... Kan jo hende det er spesiellt, å se at slektene utvikler seg ledd for ledd...... Kvalmen har ikke vært tilstede siden den fæle dagen på mandag..... tenkt det!!! Nå må jeg passe på å være glad for det, istede for å være deppa hvis den dukker opp igjen.... har jo hatt mange fine dager nå!!! Men jeg tror det nesten ikke... at det er over...? Vel, tiden vil vise det... Har litt planer i helgen , men ikke veldig mye.. skal på middag til min kjære bror i dag, og i morgen blir det en tur med venninner i Frognerparken tror jeg.... på kvelden i morgen tror jeg mannen og jeg skal dele en flaske rødvin *drømme* og bare kose oss... NEI, det går jo ikke... arg... savner rødvin litt altså.. spesiellt nå som det snør ute og alt...... men jeg kan kose meg med mannen fordet... i allefall!!! Ha en fin kveld alle sammen!!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 28. januar 2005 #349 Del Skrevet 28. januar 2005 Innom for å ønske deg en god helg:)Takk for hilsen i dagboka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 29. januar 2005 #350 Del Skrevet 29. januar 2005 Så du savner rødvin allerede?! Jaja...det er ikke noe stort offer da shy....ikke såååå mange mnd. til du kan få drikke litt vin igjen!! Håper du får en fin lørdagskveld vennen! fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 30. januar 2005 #351 Del Skrevet 30. januar 2005 Så deilig at kvalmen din er over. Det er vel omtrent på denne tiden den skal gå over - og du skal inn i den superoverenergiske fasen. Håper søndagen din blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 30. januar 2005 #352 Del Skrevet 30. januar 2005 Hei shy! Håper du har hatt en fin helg, selv om den ble uten rødvin. Det hørtes ut som om du hadde planlagt mye koselig, så forholdene lå litt rette for en bra helg. Det hadde vært fint om kvalmen var borte nå. Det kan jo nesten se sånn ut? God søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 30. januar 2005 Forfatter #353 Del Skrevet 30. januar 2005 Hei jenter... ja nå ser jeg lyst på livet... har ikke vært dårlig siden mandag fortsatt.... og det er så utrolig deilig!!! Magen har begynnt å vokse litt også.. mannen og jeg ser det, men jeg tror ikke så mange andre kan se det enda.... merker faktisk at det skjer ting i magen min, men bare på kvelden.... kan jo ikke kjenne noe utenpå, men jeg føler ting inni magen min... men kan ikke beskrive det.... På fredag ble det sent, mye senere enn jeg hadde trodd det skulle bli, så jeg var ganske sliten i går, men det ble tur i Frognerparken uansett, og en koselig tur på cafe med venninner. På kvelden bare koste vi oss med hverandre (uten rødvin) god mat, og ro i huset... deilig!!! Nå skal jeg freshe meg litt, ta en tur ut i gråværet, også skal jeg lage kjøttkaker til mannen.. han eeeeeeeelsker det!!!! Kos at det blir satt pris på!!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 31. januar 2005 Forfatter #354 Del Skrevet 31. januar 2005 I dag startet dagen med oppkast igjen.. var tidlig oppe, og tok det med ro, med tanke på å klare å være på jobb til kl. 0800, men det skar seg hel sånn rundt halv åtte... det var jo på en måte fint, for da VAR jeg jo hjemme, så jeg tok det bare med ro, og kom senere på jobb... nå er alt bedre, så jeg må vel bare innse at kroppen reagerer tidlig på morgenen, og jeg MÅ ta det mer med ro..... har sykemelding ut uken, og sjefen er veldig grei... han er glad for at jeg i det heletatt ER her... mange ville nok ha sykemeldt seg 100% i min situasjon, så han ser at det ikke er viljen det står på. Flere ganger har jeg sittet igjen på ettermiddagen også, så man kan vel egentlig ikke si at jeg er 50% sykemeldt.... Vel, uansett.... jeg er skikkelig lei av kvalme, og er egentlig lei av å snakke om det også.... føler at jeg syter sånn.... og jeg skal jo egentlig bare være lykkelig!!! Vel, jeg ER jo lykkelig også.... gleder meg bare sånn til at dette går over... på kalkulatoren på babyverden står det at kvalmen avtar fra ca. 7.februar, så da er det bare en uke til..... satser på at det stemmer!!! I dag blir det overtid på jobben, og så litt besøk hjemme senere i kveld av kusinen min... det blir kos! Ha en fin dag alle dere andre!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 31. januar 2005 #355 Del Skrevet 31. januar 2005 Nei, nei, nei Nå trodde jeg virkelig du var ferdig med all kvalmen!!!! Unner deg virkelig litt bedre form nå, men du må bare holde ut :trøste: Ikke lenge til 7.februar da fra tine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 31. januar 2005 #356 Del Skrevet 31. januar 2005 Nå som jeg trodde at kvalmen var borte. Men det er fint om det hjelper å ta det med ro om morgenen. Så da må du bare gjøre det, da. Men det er sikkert over snart! :trøste: Det er så morsomt at magen vokser! Jeg ligger og kjenner på magen hver kveld, det er så stas! Om ikke lenge er det vel en tydelig gravid-mage hos oss begge. Nå føler jeg meg mest blubbete og ekkel. Jeg har færre og færre klær som passer. :evil: Også gleder jeg meg til jeg begynner å kjenne liv. Men det må vi vel vente enda noen uker på? Håper du får en fin uke, shy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 2. februar 2005 Forfatter #357 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei *tine* og Siam...takker nok en gang for god støtte!! Har hatt noen kiipe morgener nå de siste dagene, men blir i allefall bedre utover dagen... og det er jo deilig. I morgen skal jeg til jordmor, og det blir sikkert hyggelig. Er spent på hva som skal foregå der. Februar er jo en veldig kort mnd, og 11 mars er det tid for ordinær UL... der ikke så lenge til det nå.... blir gøy!! Vi ønsker veldig gjerne å få se kjønnet, men da er det jo typisk at vi ikke får sett det.... Mannen og jeg er enige om at vi tar en sånn 3D UL litt senere dersom vi ikke får vite kjønnet nå..... er jo så utrolig nyskjerrige, og mannen er veldig fasinert av den 3D UL som finnes!! I det siste har jeg følt at magen vokser litt.... og mannen mener det samme, men det er nok foreløpig bare vi to som ser det.... Har begynnt å smøre meg litt oftere med lotion på magen nå, etter anbefaling av en venninne som nettop har født..., bedre å begynne tidlig, så kanskje det ikke blir så ille med strekkmerker.... I dag blir det bittelitt overtidsjobbing, og så blir det hjem og lage spaghetti middag til mannen.... Ellers ingen planer for kvelden, og det er helt ok, da det har skjedd noe både mandag og tirsdag kveld. Ha en fin dag alle dere andre!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. februar 2005 #358 Del Skrevet 2. februar 2005 Vi skal også se kjønnet hvis vi kan. Jeg har lyst til å ta en 3d ul uansett, jeg. Men vi får se.... Magen min har blitt større fra i går til i dag! Buksa er helt klart trangere, og magen er hardere. Gøy. Hvor går du til jordmor hen? Har du fått fødeplass, forresten? Jeg smører meg hver kveld med hvetkimolje. Vet ikke om det hjelper mot strekkmerker, men det skader i alle fall ikke. Ha en fin onsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 2. februar 2005 Forfatter #359 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei igjen Siam!! Jeg skal til jordmor på Bærum helsestasjon, og skal føde på Bærum sykehus, det er det sykehuset jeg "hører til", og synes det var helt greit. Ooooooooo så kuult med magen din... da er det sikkert ikke lenge til min dukker opp heller!!! Gleder meg enda mer til å kjenne bevegelse!!! Hurra, vi går en fin tid i møte nå!!!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 2. februar 2005 #360 Del Skrevet 2. februar 2005 Så spennende med 3D UL, det er sikkert en opplevelse! Nå går det jo fort til ordinær UL, blir moro å se om de kan se kjønnet! Det er jo ikke alltid baby`n ligger like velvillig til..Jeg synes det er veldig greit å vite hva vi får, det er så koselig å kunne kjøpe litt klær og tilbehør i den "rette" fargen! Håper kvalmen din snart blir borte og at magen og sparkene dukker opp etterhvert! En herlig følelse :-) Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå