JHF Skrevet 4. juni 2015 #61 Del Skrevet 4. juni 2015 Stoffskiftemedikamenter behøver måneder og ofte år for å få full effekt. Dette må du ta opp med legen din. I tillegg kan det lave stoffskiftet være en medvirkende årsak til depresjonssymptomer. Det viktigste vil være å få orden på stoffskiftet og muligens det vil komme bedring på de andre områdene også som en følge av dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #62 Del Skrevet 4. juni 2015 Jeg ser ingen grunn til at folk skal spekulere opp og ned i TS sine mulige problemer med stoffskiftet. De beste rådene TS har fått, slik jeg kan se, er å på ny oppsøke lege. Anonymous poster hash: 2c76e...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 4. juni 2015 #63 Del Skrevet 4. juni 2015 I tillegg kan det lave stoffskiftet være en medvirkende årsak til depresjonssymptomer. Det viktigste vil være å få orden på stoffskiftet og muligens det vil komme bedring på de andre områdene også som en følge av dette. Akkurat. Men dette er ikke forum for å diskutere diagnoser og behandling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHF Skrevet 4. juni 2015 #64 Del Skrevet 4. juni 2015 Akkurat. Men dette er ikke forum for å diskutere diagnoser og behandling. I og med at hun skriver at hun har diagnosen lavt stoffskifte og sluttet med medisinene i november er det en god start å begynne i den enden. Selvfølgelig i samarbeid med legen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 4. juni 2015 #65 Del Skrevet 4. juni 2015 I og med at hun skriver at hun har diagnosen lavt stoffskifte og sluttet med medisinene i november er det en god start å begynne i den enden. Selvfølgelig i samarbeid med legen. Rikitg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #66 Del Skrevet 4. juni 2015 Selv om jeg ikke har stoffskifte problemer så har jeg levd med alvorlig depresjon så lenge jeg kan huske, så jeg vet godt hvordan det er å ha depresjon og jeg vet godt at trening hjelper mot det. Men frisk blir jeg aldri. Trening er noe alle bør uansett problem. En eller annen form for trening.trening hjelper ikke mot alvorlig depresjon, kun moderat til lett. Anonymous poster hash: 397a4...338 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vackra Skrevet 4. juni 2015 #67 Del Skrevet 4. juni 2015 Dette er snakk om liv og død, til syvende og sist. Bruk alle midler og kjør hardt på. PT og ernæringsfysiolog er absolutt verdt det her. Dette er VIKTIG, du må ikke finne på å gi opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 5. juni 2015 #68 Del Skrevet 5. juni 2015 trening hjelper ikke mot alvorlig depresjon, kun moderat til lett.Anonymous poster hash: 397a4...338 Ja. om man er alvorlig deprimert krever det en voldsom viljeskraft kun det å åpne øynene. Eller ta på tannpaste på børsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #69 Del Skrevet 5. juni 2015 Jeg har lavt stoffskifte, og om det er konstatert at du har det med blodprøve må du ta medisiner for det resten av livet, det finnes ingen kur. Men det er bare en liten pille du hiver i deg hver dag, du blir fort vant med det:) Hva depresjon angår så kan det hende det også burde behandles medikamentelt, i alle fall en stund, men det må jo legen din avgjøre. Hva kosthold og trening angår kan du be om å få snakke med en ernæringsfysiolog og vil ikke legen henvise deg, bytt lege, få en andre, tredje og fjerde mening om så! Leger har ikke alltid rett, det kan jeg skrive under på! Om du vil starte på noe i mellomtiden kan du jo prøve å begrense kaloriinntaket. Om du synes det er vanskelig å gjøre det for hånd, så kan du bruke grete roede, myfitnesspal e.l. Trening påvirker humøret og er bra for de som plages med depresjoner. Siden du er så tung vil jeg ikke anbefale å jogge eller slike ting for det er så lett å skade leddene. Sykling og svømming er knall for dem som er tung:) Du kan også gå tur(husk gode sko!) gjerne på mykere terreng(gress, grus osv.). Masser av lykke til TS! Ikke gi opp! Anonymous poster hash: 38e83...3b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #70 Del Skrevet 5. juni 2015 Kort fortalt: Jeg er 170, og veier(hos legen igår) 99,1 kilo. Vekten har gått fra 58 kilo til 99,1 på et år, noe som tyder på noe galt med kroppen, og tok blodprøver. Legen sa jeg var sykelig overvektig, og måtte ned 30-40 kilo hvis ikke jeg ønsket flere sykdommer, enn depresjonen og det lave stoffskifte jeg har fra før. Hun var ikke villig til å sende meg i en retning, noe jeg trenger for å komme igang. Hva gjør jeg nå? Jeg er ganske sikker på jeg trenger ernæringsfysiolog, en form for personlig trener, evt en vektgruppe eller lignende, men jeg er så deprimert fra før og aner ikke hvor jeg skal starte, og hvor jeg skal søke hjelp... Noen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Er overvektig selv, og holder på å kvitte meg med kiloene. Anbefaler en detox, med bare rå frukt og grønnsaker. Og ikke noe annet. Ikke kaffe, lettbrus eller smoothie/jus fra butikken. Kun ferske rå grønnsaker og frukt. Det er mye giftstoffer vi får i oss i hverdagen. Å bare spise frukt og grønt for en periode gir kroppen tid til å kvitte seg med giftstoffer uten at man tilfører nye. Selv i vårt eget fett er det lagret mye giftstoffer, og for rask slanking fører til at disse blir sluppet ut i kroppen og man føler seg dårlig/syk. Den første uka med bare frukt/grønt er ganske kjip... Men ca etter en uke får man et energikick, humøret blir bedre og man er mer aktiv enn en var før. Slik er det iallefall for meg :-) Anbefaler å se "fat, sick and nearly dead" på netflix. Både nr 1 og 2. Anonymous poster hash: b7f0c...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #71 Del Skrevet 5. juni 2015 Er overvektig selv, og holder på å kvitte meg med kiloene. Anbefaler en detox, med bare rå frukt og grønnsaker. Og ikke noe annet. Ikke kaffe, lettbrus eller smoothie/jus fra butikken. Kun ferske rå grønnsaker og frukt. Det er mye giftstoffer vi får i oss i hverdagen. Å bare spise frukt og grønt for en periode gir kroppen tid til å kvitte seg med giftstoffer uten at man tilfører nye. Selv i vårt eget fett er det lagret mye giftstoffer, og for rask slanking fører til at disse blir sluppet ut i kroppen og man føler seg dårlig/syk. Den første uka med bare frukt/grønt er ganske kjip... Men ca etter en uke får man et energikick, humøret blir bedre og man er mer aktiv enn en var før. Slik er det iallefall for meg :-) Anbefaler å se "fat, sick and nearly dead" på netflix. Både nr 1 og 2. Anonymous poster hash: b7f0c...e6f Hva slags giftstoffer er der snakk om her, og hvordan er det kroppen kvitter seg med dem under en såkalt detox-kur?Anonymous poster hash: 720a4...8b9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 5. juni 2015 #72 Del Skrevet 5. juni 2015 Synes ikke du at du er litt feil person til å gi råd om hva som fungerer og ikke når du selv har gitt uttrykk for at du har gitt opp i denne tråden her. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=937556&page=5 Videre gir det deg heller ingen rett til å be debattantene om å holde kjeft. Nei, fforjeg ikke har gitt andre råd enn at ts må få råd fra folk som kan dette. Min egen erfaring har null å si, for jeg har ikke depresjoner eller, viktigst av alt, stoffskifteproblemer. Man bør ikke søke medisinske råd på KG, og man bør hvertfall ikke gi råd på KG når man velger å ignorere det medisinske aspektet fullstendig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #73 Del Skrevet 5. juni 2015 Jeg har ikke lavt stoffskifte, men har jobbet meg ut av alvorlig depresjon og fedme. Alle disse diettene man hører om har alle det til felles at det handler om å spise færre kalorier enn du forbrenner, for det er det som fungerer. Du må finne ut hva slags kosthold som fungerer for deg og din kropp og for at du skal være frisk og få i deg all nødvendig næring. En sultekur vil aldri fungere for varig vektnedgang, så spis ordentlig mat som holder deg mett lenge. For meg fungerte det å gå tilbake til barndommens kosthold, som var fullt av fisk, grove karbohydrater, tran og lite fett. Jeg fikk porsjonskontroll med å veie maten min og logge den inn på myfitnesspal.com. Så vidt jeg vet om det du kaller "norsk husmannskost" så er den for de som jobbet hardt fysisk på jordene hele dagen, og derfor kunne spise mye tung mat. Det er derfor sannsynlig at mye vil være gjort for deg med porsjonskontroll. og å kutte ned på saus og fett. Ikke drikk kaloriene dine, så hold deg mest til vann. Det sies her at trening ikke hjelper mot tung depresjon. Legen min ga meg en klar befaling om å gå en tur i sola hver dag. Det ligger livskvalitet i å kjenne sola varme på ansiktet. På sikt er det alltid lurt å trene jevnlig, men begynn med en tur.Anonymous poster hash: 0ee3a...ab4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #74 Del Skrevet 5. juni 2015 Sjekk også samtalegruppene til stoffskifteforbundet: http://www.stoffskifte.org/stoffskifteforbundet-jubileumsartikkel/1253275Anonymous poster hash: 0ee3a...ab4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 5. juni 2015 #75 Del Skrevet 5. juni 2015 Tråden er ryddet for personangrep og reklame for egen bedrift. Rainbow81, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #76 Del Skrevet 5. juni 2015 Hva slags giftstoffer er der snakk om her, og hvordan er det kroppen kvitter seg med dem under en såkalt detox-kur?Anonymous poster hash: 720a4...8b9 Miljøgifter, forurensing, tilsetningsstoffer i maten. jo høyere oppe en er på næringspyramiden jo mer giftstoffer samler seg i kroppen. Det er jo derfor en ikke skal spise dyr som er kjøttetere. Et eksempel med fisk: i sjøen er det naturlige gifter og gifter som vi mennesker har sluppet ut. Alger tar noe av dette til seg. En liten fisk spiser mange av disse algene, og får derfor en mye høyere konsentrasjon av giftstoffene enn algene. En større fisk spiser den lille fisken og får enda høyere konsentrasjon av giftstoffer i kroppen. Den store fisken blir fanget av et menneske og spist. Mennesket får da enda høyere giftstoffer i kroppen enn den store fisken, særlig om mennesket har spist slik lenge. I moderne tid er det myyye mer giftstoffer i naturen enn før. Selv ugressmiddel, som har blitt tatt opp av feks mais som ikke er økologisk, får vi i oss. En detox kur går ut på å gi kroppen tid på å rense seg selv, akkurat slik som kroppen på egen hånd får et sår til å gro. Det er mange fordeler med en slik detox. Anbefaler den filmen jeg nevnte tidligere og google.Anonymous poster hash: b7f0c...e6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 5. juni 2015 #77 Del Skrevet 5. juni 2015 Miljøgifter, forurensing, tilsetningsstoffer i maten. jo høyere oppe en er på næringspyramiden jo mer giftstoffer samler seg i kroppen. Det er jo derfor en ikke skal spise dyr som er kjøttetere. Et eksempel med fisk: i sjøen er det naturlige gifter og gifter som vi mennesker har sluppet ut. Alger tar noe av dette til seg. En liten fisk spiser mange av disse algene, og får derfor en mye høyere konsentrasjon av giftstoffene enn algene. En større fisk spiser den lille fisken og får enda høyere konsentrasjon av giftstoffer i kroppen. Den store fisken blir fanget av et menneske og spist. Mennesket får da enda høyere giftstoffer i kroppen enn den store fisken, særlig om mennesket har spist slik lenge. I moderne tid er det myyye mer giftstoffer i naturen enn før. Selv ugressmiddel, som har blitt tatt opp av feks mais som ikke er økologisk, får vi i oss. En detox kur går ut på å gi kroppen tid på å rense seg selv, akkurat slik som kroppen på egen hånd får et sår til å gro. Det er mange fordeler med en slik detox. Anbefaler den filmen jeg nevnte tidligere og google.Anonymous poster hash: b7f0c...e6f Alt dette tar leveren din seg av. Detox med juice, greens, og whatever er tull og tøys. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #78 Del Skrevet 6. juni 2015 Alt dette tar leveren din seg av. Detox med juice, greens, og whatever er tull og tøys. Nei, det er det ikke. Kom med reell dokumentasjon på at det er tull og tøys.Anonymous poster hash: b7f0c...e6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #79 Del Skrevet 6. juni 2015 Nei, det er det ikke. Kom med reell dokumentasjon på at det er tull og tøys.Anonymous poster hash: b7f0c...e6f Kom med reell dokumentasjon på at detox funker, det var din påstand i første omgang.Anonymous poster hash: 720a4...8b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 6. juni 2015 #80 Del Skrevet 6. juni 2015 Nei, det er det ikke. Kom med reell dokumentasjon på at det er tull og tøys.Anonymous poster hash: b7f0c...e6f Den eneste dokumentasjon du behøver, er å lese om leveren i en anatomibok. Din dokumentasjon finnes ikke. Ingen seriøs forskning som støtter din påstand. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå