AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #21 Del Skrevet 4. juni 2015 Jo, for henne er det så enkelt. Er det andre problemer er det opp til legen å finne ut. Men vektnedgang er så enkelt. Ts her Jeg ønsker ikke dine kommentarer i innlegget mitt, jeg skriver som jeg gjør i HI fordi jeg ønsker råd fra folk som forstår meg. Det med lavt stoffskifte er faktisk et problem, i tilegg til flere problemer jeg ikke ønsker å skrive om. Så trening i seg selv er ikke det som skal til. Jeg ønsker hjelp fra alle kanter, for å snu helt om. For MEG er det ikke så enkelt. Jeg behøver ikke dine negative kommentarer. Anonymous poster hash: 90e3c...af1 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotballen Skrevet 4. juni 2015 #22 Del Skrevet 4. juni 2015 Trening hjelper på depresjon også. Depresjon gjør ofte at folk spiser feit mat og gir faen i hva de får i seg. Så trening er viktigst synes jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 4. juni 2015 #23 Del Skrevet 4. juni 2015 Det var vel et svar på kommentaren din som oste arroganse. For noen er det ikke så enkelt. Det ligger komplekse ting bak en overvekt for noen. Og når man ber om råd, trengs ikke slike dustekommentarer fra deg. Jeg skjønner at du ønsker å gi folk en stikk fingeren i jorda kommentar, men her skjøt du feil. Anonymous poster hash: fa8b5...071 Nei, hun er ikke lege, så om det er andre problemer er ikke dette noe hun kan finne ut. Spørsmålet var hva hun kan gjøre, og det var det jeg svarte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #24 Del Skrevet 4. juni 2015 Hvorfor er ikke det enkelt? Må jo begynne med det hvis de skal ned i vekt. Trening er først og fremst det viktigste. Så kroppen kan forbrenne. En venninne av meg var 110 kg og ca 160 høy. Hun er nå godt ned til 98-99 kg. Etter hun begynte å trene. Hun fikk seg en type som er opptatt av trening. Han fikk henne med han. Men hun var sånn som ikke gadd å høre på oss andre, men denne typen hører hun på. Heldigvis. Hadde ikke han dukket opp så hadde hun vert sikkert rund 120 kg. Hun satt på ræva dagen lang. Det er viljen det står på. Dette er så ureflektert at jeg blir helt svimmel. Anonymous poster hash: 2c76e...aa6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 4. juni 2015 #25 Del Skrevet 4. juni 2015 Ts her Jeg ønsker ikke dine kommentarer i innlegget mitt, jeg skriver som jeg gjør i HI fordi jeg ønsker råd fra folk som forstår meg. Det med lavt stoffskifte er faktisk et problem, i tilegg til flere problemer jeg ikke ønsker å skrive om. Så trening i seg selv er ikke det som skal til. Jeg ønsker hjelp fra alle kanter, for å snu helt om. For MEG er det ikke så enkelt. Jeg behøver ikke dine negative kommentarer. Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Så hva du faktisk må gjøre, er uønskede og negative kommentarer for deg? Wow, lykke til, tenker det trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 4. juni 2015 #26 Del Skrevet 4. juni 2015 Jo, for henne er det så enkelt. Er det andre problemer er det opp til legen å finne ut. Men vektnedgang er så enkelt. I teorien, ja. Men om dere leser og bruker et snev av nyansert tankegang, så er det faktisk ikke så enkelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #27 Del Skrevet 4. juni 2015 Trening hjelper på depresjon også. Depresjon gjør ofte at folk spiser feit mat og gir faen i hva de får i seg. Så trening er viktigst synes jeg. Jeg spiser ikke usunt, jeg spiser 3-4 ganger om dagen, vanlig husmannskost- mulig det er usunt for noen men jeg trykker ikke i meg hamburgere og godteri, jeg liker ikke engang godteri. Jeg spiser sikkert ikke riktig, men igjen, så er det jo det jeg skriver i HI, at jeg er usikker på hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal begynne. Jeg kan ikke bare begynne å spise salat og grønt, når jeg ikke vet hva jeg skal gjøre videre med depresjonen min og ikke aner hvordan jeg skal trene, så det er veldig sammensatt for meg, jeg må snu om på alt i en vending. ts Anonymous poster hash: 90e3c...af1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #28 Del Skrevet 4. juni 2015 Så hva du faktisk må gjøre, er uønskede og negative kommentarer for deg? Wow, lykke til, tenker det trengs! For NOEN er ikke vektnedgang så enkelt som å bare trene, forstå det. ts Anonymous poster hash: 90e3c...af1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 4. juni 2015 #29 Del Skrevet 4. juni 2015 For NOEN er ikke vektnedgang så enkelt som å bare trene, forstå det. ts Anonymous poster hash: 90e3c...af1 TS. Fokuser på de som vil gi deg råd i denne tråden, og ikke kast bort energi på de andre. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 4. juni 2015 #30 Del Skrevet 4. juni 2015 For NOEN er ikke vektnedgang så enkelt som å bare trene, forstå det. ts Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Nei, vektnedgang er 80% kosthold, 20% trening: Men det er fremdeles alt du kan gjøre. Sykdommer o.l er opp til legen. Det er alt jeg sier, ikke min feil folk ikke kan lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotballen Skrevet 4. juni 2015 #31 Del Skrevet 4. juni 2015 I teorien, ja. Men om dere leser og bruker et snev av nyansert tankegang, så er det faktisk ikke så enkelt. For noen er alt vanskelig. Ikke en gang hjelp fra andre hjelper. Det viktigste er at man begynner å prøve selv. Ikke alltid vente på at andre må gjøre det for de. Jeg sliter selv med noe. Ikke med overvekt, men med rus. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #32 Del Skrevet 4. juni 2015 Ja, eller, bare i en kort periode for det fungerte ikke. Dette var noen mnd i fjor sommer bare. Begynte også med stoffskifte medisin, men stoppet med alle medisiner samtidig i november i fjor. Til dere andre, TUSEN takk for gode svar til dere som ga meg ordentlig råd :-) tsAnonymous poster hash: 90e3c...af1 Om du gar sluttet å ta medisinene dine er nok årsaken akkurat der.vet legen din det?Anonymous poster hash: f86a2...4f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #33 Del Skrevet 4. juni 2015 Uff. Kjipt når det skjer. Jeg var selv 96 kg for en del år siden. Er 175 høy. Jeg fikk også høre hvor feit jeg var. Det er tøft. Jeg spiste nesten ingenting. Hadde så veldig problemer med magen. Så ut som en bolle. Fikk hjelp med det så raste kiloene av i løpet av 6-7 mnder. Manglet masse vitaminer og mineraler. Da de rettet opp i dette og maten jeg ikke tålte. Kom jeg i form igjen. Jeg gikk til ernæringsfysiolog. Ja det kostet litt, men jeg fikk lagt om hele kostholdet og lever fortsatt etter samme reglene i dag. Passer bare på kalori inntaket og trener hver dag. Lærte så mye av det. La deg ikke knekke. Fikk selv høre hvor feite bein jeg hadde fra en lege og at jeg måtte slake meg. Jeg veier 73 kg og har normal bmi! Og er rimelig godt trent. Vel jeg har en sjukdom som gjør at jeg har stygge bein. Han fikk høre det! Noen ganger går det ann å fortelle det på en litt fin måte. Hvis de ikke finner noe galt med deg. Få hjelp til å se på kostholdet ditt og evt en pt eller en venn å trene sammen med. Dette greier du. Lykke til Beklager off topic, men hvilken sykdom gir stygge ben? Sliter med det selv.Anonymous poster hash: 78198...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 4. juni 2015 #34 Del Skrevet 4. juni 2015 For noen er alt vanskelig. Ikke en gang hjelp fra andre hjelper. Det viktigste er at man begynner å prøve selv. Ikke alltid vente på at andre må gjøre det for de. Jeg sliter selv med noe. Ikke med overvekt, men med rus. Vi har alle våre greier. Og slik jeg oppfatter TS, så prøver hun selv. Og jeg er enig i at en vilje til endring må være til stede. Men noen ganger når situasjonen blir uoverkommelig, så er det viktig å få hjelp til å både komme i gang, og sortere. Samt motivere. Det vet vel også du som har rusproblemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotballen Skrevet 4. juni 2015 #35 Del Skrevet 4. juni 2015 Jeg spiser ikke usunt, jeg spiser 3-4 ganger om dagen, vanlig husmannskost- mulig det er usunt for noen men jeg trykker ikke i meg hamburgere og godteri, jeg liker ikke engang godteri. Jeg spiser sikkert ikke riktig, men igjen, så er det jo det jeg skriver i HI, at jeg er usikker på hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal begynne. Jeg kan ikke bare begynne å spise salat og grønt, når jeg ikke vet hva jeg skal gjøre videre med depresjonen min og ikke aner hvordan jeg skal trene, så det er veldig sammensatt for meg, jeg må snu om på alt i en vending. ts Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Siden du ikke spiser usunt, men helt vanlig så er det treninga som er det viktigste. Er du usikker så la noen sette opp et treningsprogram til deg, eller søk litt rundt på nett hva andre mener hjalp. Trening hjelper på depresjon, selv om den ikke forsvinner helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 4. juni 2015 #36 Del Skrevet 4. juni 2015 Om du gar sluttet å ta medisinene dine er nok årsaken akkurat der.vet legen din det?Anonymous poster hash: f86a2...4f9 Stoffskiftemedikamenter behøver måneder og ofte år for å få full effekt. Dette må du ta opp med legen din. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #37 Del Skrevet 4. juni 2015 For noen er alt vanskelig. Ikke en gang hjelp fra andre hjelper. Det viktigste er at man begynner å prøve selv. Ikke alltid vente på at andre må gjøre det for de. Jeg sliter selv med noe. Ikke med overvekt, men med rus. Jeg har, i flere uker nå ventet på time hos medisinsk poliklinikk, der jeg var igår, som tok alle blodprøver o.l. Jeg går til psykolog ift depresjonen min, til reaktorskole ift å komme raskt ut i jobb og søke på videre skole og jeg møter opp til alt dette flere ganger i uken. Jeg gjør MYE selv, og jeg ønsker å få hjelp. Anonymous poster hash: 90e3c...af1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanna87 Skrevet 4. juni 2015 #38 Del Skrevet 4. juni 2015 Du trener og legger om kostholdet! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #39 Del Skrevet 4. juni 2015 Stoffskiftemedikamenter behøver måneder og ofte år for å få full effekt. Dette må du ta opp med legen din. Legen min vet dette, og er bestemt på at det er noe galt og at jeg trenger hjelp, men det er legen jeg var hos på poliklinikken jeg skriver om i HI. Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotballen Skrevet 4. juni 2015 #40 Del Skrevet 4. juni 2015 Vi har alle våre greier. Og slik jeg oppfatter TS, så prøver hun selv. Og jeg er enig i at en vilje til endring må være til stede. Men noen ganger når situasjonen blir uoverkommelig, så er det viktig å få hjelp til å både komme i gang, og sortere. Samt motivere. Det vet vel også du som har rusproblemer. Hjelp fra andre har ikke hjulpet meg en dritt. Så det har jeg ingen tro på virker. Man må prøvee selv og kjempe til vi klarer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå