King in the North Skrevet 8. juni 2015 #121 Del Skrevet 8. juni 2015 Mat er jo noe alle må ha, og det går an å spise med måte. Ikke bare feit mat, og ikke overmett hele tiden. Ja alt er vanskelig men andre kan ikke slanke folk. Greit at de kan hjelpe, men hjelper det alltid? Det hjalp ikke på meg at andre skulle hjelpe meg å bli rusfri. Ofte må man ha hjelp fra andre, til å hjelpe seg selv. Det er ingen som påstår at noen skal forbrenne kaloriene for TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 8. juni 2015 #122 Del Skrevet 8. juni 2015 Har ikke TS startet en tråd om dette tidligere? Hun hadde lagt på seg 40-50 kilo på et år uten noen grunn. I senere innlegg kom det fram at hun hadde vært på både stoffskiftemedisiner og antidepressiva, og sluttet å ta medisinene på egenhånd.. Om det ikke var TS, så var det en annen som hadde gjort det samme. Enren trenger man stoffskiftemedisin, eller ikke. Har man fått skrevet ut resept på stoffskiftemedisin, så tar man de, og går til kontroll og oppfølging. Man leker med helsa hvis man ikke bruker medisiner http://www.lommelegen.no/legesvar/ubehandlet-lavt-stoffskifte Hvis ikke TS er et troll, så kan hun svare på: Har hennes lege/leger sagt at hun har fått konstatert lavt stoffskifte? Har hun fått medisiner mot det? Som Levaxin. Hva sa legen, evt legene når de fikk vite at hun hadde sluttet å ta medisiner? Har legen/legene kontrollert stoffskiftet etter at hun sluttet å ta medisinene? Hvis TS ikke er et troll, vær så snill å ta med deg en venn eller noen fra familien når du er hos legen. Depresjon og lavt stoffskifte kan begge gjøre deg forvirret og glemsk. Hvis du er usikker på hva som blir sagt og hvilke diagnoser du har, så må du få hjelp. Ikke slutt med medisiner uten at du har rådført deg med lege! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. juni 2015 #123 Del Skrevet 8. juni 2015 Kort fortalt: Jeg er 170, og veier(hos legen igår) 99,1 kilo. Vekten har gått fra 58 kilo til 99,1 på et år, noe som tyder på noe galt med kroppen, og tok blodprøver. Legen sa jeg var sykelig overvektig, og måtte ned 30-40 kilo hvis ikke jeg ønsket flere sykdommer, enn depresjonen og det lave stoffskifte jeg har fra før. Hun var ikke villig til å sende meg i en retning, noe jeg trenger for å komme igang. Hva gjør jeg nå? Jeg er ganske sikker på jeg trenger ernæringsfysiolog, en form for personlig trener, evt en vektgruppe eller lignende, men jeg er så deprimert fra før og aner ikke hvor jeg skal starte, og hvor jeg skal søke hjelp... Noen som kan hjelpe meg?Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Så merkelig at legen din ikke ville hjelpe deg mer. Fastlegen burde da henvist deg til ernæringsfysiolog. Gjerne en endokrinolog også siden du har stoffskifteproblemer. Dårlig gjort av fastlegen din å bare si at du er overvektig uten å prøve å hjelpe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 8. juni 2015 #124 Del Skrevet 8. juni 2015 Hvis du virkelig har gått opp 40 kilo på et år, er det noe galt og overvekten det minste problemet. Hvis du ikke blir tatt på alvor av legen din, så bytt lege. Og ikke bare slutt å ta medisiner? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #125 Del Skrevet 8. juni 2015 For å svare på overskriften: Du må slanke deg! Men gjør det riktig, ca 1 kg i uka. Anonymous poster hash: 86f32...ed0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. juni 2015 #126 Del Skrevet 8. juni 2015 For å svare på overskriften: Du må slanke deg! Men gjør det riktig, ca 1 kg i uka.Anonymous poster hash: 86f32...ed0 Du er like behkelpelig som fastlegen hennes 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå