Gjest Castielz Skrevet 7. juni 2015 #101 Del Skrevet 7. juni 2015 Jeg synes du er frekk med ts.Anonymous poster hash: 07a5d...2b5 Hun spør hva hun kan gjøre, jeg forteller henne det hun kan gjøre. Ser ikke at det er noe å bli lei seg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 7. juni 2015 #102 Del Skrevet 7. juni 2015 Blir provosert over det her, snakk om å ha negativ holdning! Selvsagt må man fikse det selv, og prøve selv, skal alle andre gjøre jobben? Til syvende og sist er det kun en person det står på, og det er deg selv. Ikke ernæringsfysiologer, ikke psykologer, leger eller PT. Det er alt for mange som bare legger skylden på alle andre for sin egen ulykke, og som ikke forsøker å kjempe selv. For det klarer man jo ikke? Da har man gravd seg langt ned... Enig i at man trenger råd og starthjelp, men den holdningen "Nei, trening hjelper ikke mot 40 kg overvekt" Det er en start.Anonymous poster hash: a13e3...918 Har man lavt stoffskifte så må man få medisinsk hjelp, det er liksom ikke noe trening kan fikse på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #103 Del Skrevet 7. juni 2015 Har man lavt stoffskifte så må man få medisinsk hjelp, det er liksom ikke noe trening kan fikse på. Hun fikk jo medisiner men hun sluttet på dem.Anonymous poster hash: f86a2...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #104 Del Skrevet 7. juni 2015 Er overvektig selv, og holder på å kvitte meg med kiloene. Anbefaler en detox, med bare rå frukt og grønnsaker. Og ikke noe annet. Ikke kaffe, lettbrus eller smoothie/jus fra butikken. Kun ferske rå grønnsaker og frukt.Det er mye giftstoffer vi får i oss i hverdagen. Å bare spise frukt og grønt for en periode gir kroppen tid til å kvitte seg med giftstoffer uten at man tilfører nye. Selv i vårt eget fett er det lagret mye giftstoffer, og for rask slanking fører til at disse blir sluppet ut i kroppen og man føler seg dårlig/syk. Den første uka med bare frukt/grønt er ganske kjip... Men ca etter en uke får man et energikick, humøret blir bedre og man er mer aktiv enn en var før. Slik er det iallefall for meg :-) Anbefaler å se "fat, sick and nearly dead" på netflix. Både nr 1 og 2.Anonymous poster hash: b7f0c...e6f Hva ER det du påstår, menneske? Anonymous poster hash: 2c76e...aa6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #105 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg tok slankeoperasjon i fjor. Veide 95 kg og nå veier jeg 65. Funket for meg Anonymous poster hash: 23ba9...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #106 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg tok slankeoperasjon i fjor. Veide 95 kg og nå veier jeg 65. Funket for meg Anonymous poster hash: 23ba9...7f3 Men det var vel ikke dekket? Mye betalte du for det? Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 8. juni 2015 #107 Del Skrevet 8. juni 2015 Kort fortalt: Jeg er 170, og veier(hos legen igår) 99,1 kilo. Vekten har gått fra 58 kilo til 99,1 på et år, noe som tyder på noe galt med kroppen, og tok blodprøver. Legen sa jeg var sykelig overvektig, og måtte ned 30-40 kilo hvis ikke jeg ønsket flere sykdommer, enn depresjonen og det lave stoffskifte jeg har fra før. Hun var ikke villig til å sende meg i en retning, noe jeg trenger for å komme igang. Hva gjør jeg nå? Jeg er ganske sikker på jeg trenger ernæringsfysiolog, en form for personlig trener, evt en vektgruppe eller lignende, men jeg er så deprimert fra før og aner ikke hvor jeg skal starte, og hvor jeg skal søke hjelp... Noen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Hvis du har råd, kan jeg anbefale deg Grete Roehde-kurs. De har lang erfaring med slanking og baserer seg ikke på crazy kostholdsråd og rare dietter. Der får du oppfølging og råd nesten på detaljnivå. Lykke til! Utover det anbefaler jeg deg å begynne i det små. En ekstra gåtur hver dag, kutte ut snop på hverdager, bytte ut noen alternativer med sunnere alternativer (sukkerholdig brus med brus uten sukker eller vann, juice med vann, kjøttdeig med karbonadedeig, rent kjøtt framfor farse osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #108 Del Skrevet 8. juni 2015 Men det var vel ikke dekket? Mye betalte du for det?Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Betalte av egen lomme.. 98 000 kr. Anonymous poster hash: 23ba9...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #109 Del Skrevet 8. juni 2015 Enkelt, forbrenn flere kalorier enn du inntar. Jeg blir helt matt av bedrevitere som dette. En person som er deprimert og har lavt stoffskifte har både kroppen og psyken i mot seg når de skal ta opp kampen mot kiloene, så de sliter med å klare å gjøre jobben alene. Derfor trenger de hjelp utenfra og kan faktisk ikke "bare" telle kalorier og hive seg i treninga. Som flere nevner så er det også sånn at trening ikke er verken den beste eller enkleste utveien, det er kostholdet som må tas tak i. Kostholdet fjerner kilo mens trening fjerner gram. Det er lettere å la være å spise 500 kcal enn å trene bort 500 kcal. Hvis ting hadde vært så enkelt som du påstår, hadde svært få vært overvektig. Anonymous poster hash: 19970...2ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 8. juni 2015 #110 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg blir helt matt av bedrevitere som dette. En person som er deprimert og har lavt stoffskifte har både kroppen og psyken i mot seg når de skal ta opp kampen mot kiloene, så de sliter med å klare å gjøre jobben alene. Derfor trenger de hjelp utenfra og kan faktisk ikke "bare" telle kalorier og hive seg i treninga. Som flere nevner så er det også sånn at trening ikke er verken den beste eller enkleste utveien, det er kostholdet som må tas tak i. Kostholdet fjerner kilo mens trening fjerner gram. Det er lettere å la være å spise 500 kcal enn å trene bort 500 kcal. Hvis ting hadde vært så enkelt som du påstår, hadde svært få vært overvektig. Anonymous poster hash: 19970...2ba Det er så enkelt, men sannheten er tydeligvis for brutal for visse. Hun får holde seg trygg og feit da, er ikke verre. Jeg sa ingenting om å trenge, det jeg sa er eneste måten å gå ned i vekt på. Så deg og dine må lære dere å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #111 Del Skrevet 8. juni 2015 Rus er noe vi blir avhengig av. Er fett noe man blir avhengig av altså? Man kan absolutt bli avhengig av mat, og da spesielt fett og sukker. Gjerne mat med begge deler i. I tillegg til at sukker og fett gir lykkefølelse som er veldig avhengighetsskapende for noen, er også mat noe man kan bli psykisk avhengig av som trøst og/eller belønning. Noen bruker det til og med som straff ("jeg fortjener ikke å ha det bra så jeg kan liksågodt spise meg feitere/spise meg ihjel"). Det er derfor overvekt også kan være en spiseforstyrrelse og må behandles deretter. I de tilfellene nytter det lite å si at de bare må spise mindre og bevege seg mer. Det er som å be en alkoholiker om å bare drikke mindre eller en narkoman å bare slutte å ruse seg. Men det er jo det som er så greit med andres problemer; de er så lette å løse. Blir provosert over det her, snakk om å ha negativ holdning! Selvsagt må man fikse det selv, og prøve selv, skal alle andre gjøre jobben? Til syvende og sist er det kun en person det står på, og det er deg selv. Ikke ernæringsfysiologer, ikke psykologer, leger eller PT. Det er alt for mange som bare legger skylden på alle andre for sin egen ulykke, og som ikke forsøker å kjempe selv. For det klarer man jo ikke? Da har man gravd seg langt ned... Enig i at man trenger råd og starthjelp, men den holdningen "Nei, trening hjelper ikke mot 40 kg overvekt" Det er en start. Anonymous poster hash: a13e3...918 Ville du sagt det samme til en som ligger istykkerbrukken etter en paraglidingulykke? At de må kjempe selv, uten å kreve hjelp fra helsevesenet? for hallo, de må da bare komme seg opp av senga og begynne å trene seg opp, istedet for å kreve hjelp! De har jo tross alt selv valgt å hoppe utfor en høy topp på grunn av sin adrenalinavhengighet, så da får de værsågod ordne opp uten å syte. Eller hva med alkoholikere, skal de la være å belaste avrusningsklinikker og kutte ut AA-møter, og heller bare slutte å drikke selv? Det er vel enkelt nok, er det ikke? Og narkiser bør da klare å slutte å tøyse med sterke stoffer så de kan komme seg vekk fra gata og få orden på livet? Ikke sitte der å syte over hvor fælt og vanskelig de har det, eller kreve å få metadon! Jeg er imponert over nivået på folks empati og forståelse for andres situasjon altså. Virkelig. Anonymous poster hash: 19970...2ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #112 Del Skrevet 8. juni 2015 Det er så enkelt, men sannheten er tydeligvis for brutal for visse. Hun får holde seg trygg og feit da, er ikke verre. Jeg sa ingenting om å trenge, det jeg sa er eneste måten å gå ned i vekt på. Så deg og dine må lære dere å lese. Hva mener du da med å forbrenne mer? Hvordan skal man gjøre det uten å røre mer på seg? Det er ingen som sier hun ikke skal gjøre noe med vekten sin, så du trenger nok sannelig å lære deg å lese selv. Er man overvektig bør man gå ned i vekt for å unngå helseproblemer, men poenget mitt (og andre her) er at en måte som fungerer godt for en person fungerer ikke like bra for en annen. Om du har blitt kvitt fedme ved å bare bestemme deg for å forbrenne mer enn du tar inn, så betyr ikke det at det er en like enkel løsning for andre, selv om prinsippet er det samme (kaloriunderskudd). Og "meg og mine"? Jeg har ikke familien sittende her sammen med meg og leser på kvinneguiden, så jeg vet ikke helt hva du sikter til. Anonymous poster hash: 19970...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 8. juni 2015 #113 Del Skrevet 8. juni 2015 Hva mener du da med å forbrenne mer? Hvordan skal man gjøre det uten å røre mer på seg? Det er ingen som sier hun ikke skal gjøre noe med vekten sin, så du trenger nok sannelig å lære deg å lese selv. Er man overvektig bør man gå ned i vekt for å unngå helseproblemer, men poenget mitt (og andre her) er at en måte som fungerer godt for en person fungerer ikke like bra for en annen. Om du har blitt kvitt fedme ved å bare bestemme deg for å forbrenne mer enn du tar inn, så betyr ikke det at det er en like enkel løsning for andre, selv om prinsippet er det samme (kaloriunderskudd). Og "meg og mine"? Jeg har ikke familien sittende her sammen med meg og leser på kvinneguiden, så jeg vet ikke helt hva du sikter til. Anonymous poster hash: 19970...2ba Wow, du ga nettopp ordet dumskap en ny mening. Skal man ned i vekt er den EN ting man kan gjøre:Forbrenn mer enn du inntar. Det er vitenskapelig bevist at dette fungerer i 100% av alle tilfeller. For noen betyr disse magiske ordene: spis sunnere, for andre må man spise sunnere, mindre og trene. Det er individuelt, men det forandrer fremdeles ikke det faktum at dette er det eneste man kan gjøre om man vil ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #114 Del Skrevet 8. juni 2015 Wow, du ga nettopp ordet dumskap en ny mening. Skal man ned i vekt er den EN ting man kan gjøre:Forbrenn mer enn du inntar. Det er vitenskapelig bevist at dette fungerer i 100% av alle tilfeller. For noen betyr disse magiske ordene: spis sunnere, for andre må man spise sunnere, mindre og trene. Det er individuelt, men det forandrer fremdeles ikke det faktum at dette er det eneste man kan gjøre om man vil ned i vekt. Du bør ikke kaste stein i glasshus... Anonymous poster hash: 62309...6f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 8. juni 2015 #115 Del Skrevet 8. juni 2015 Du bør ikke kaste stein i glasshus... Anonymous poster hash: 62309...6f0 Heldigvis gjør jeg ikke det, det hadde vært idiotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 8. juni 2015 #116 Del Skrevet 8. juni 2015 Wow, du ga nettopp ordet dumskap en ny mening. Skal man ned i vekt er den EN ting man kan gjøre:Forbrenn mer enn du inntar. Det er vitenskapelig bevist at dette fungerer i 100% av alle tilfeller. For noen betyr disse magiske ordene: spis sunnere, for andre må man spise sunnere, mindre og trene. Det er individuelt, men det forandrer fremdeles ikke det faktum at dette er det eneste man kan gjøre om man vil ned i vekt. Fortell det til en kompis av meg du, han har alltid lidd av fedme.. Men han trener, alltid vært veldig aktiv. har bedre kondis enn hva de fleste av de jeg kjenner har. Men nå sliter han med knær og rygg pga vekten. Han har veldig lavt stoffskifte,laktoseintolerant + diabetes, men den ble han født med, er ikke livsstilsykdom.. Som tenåring ble han vegetarianer og spiser mye sunnere enn meg, så hvordan har det seg slik da at en som er sykelig overvektig, spiser sunnere, trener mer enn meg, likevel går opp i vekt? Jeg som kan fråtse i det jeg vil, og har mer kalorier inn, en det jeg bruker, men er likevel undervektig? Så det er ikke bare bare for noen å forbrenne mer enn du inntar, eller tenke kalorier inn, kalorier ut.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 8. juni 2015 #117 Del Skrevet 8. juni 2015 Fortell det til en kompis av meg du, han har alltid lidd av fedme.. Men han trener, alltid vært veldig aktiv. har bedre kondis enn hva de fleste av de jeg kjenner har. Men nå sliter han med knær og rygg pga vekten. Han har veldig lavt stoffskifte,laktoseintolerant + diabetes, men den ble han født med, er ikke livsstilsykdom.. Som tenåring ble han vegetarianer og spiser mye sunnere enn meg, så hvordan har det seg slik da at en som er sykelig overvektig, spiser sunnere, trener mer enn meg, likevel går opp i vekt? Jeg som kan fråtse i det jeg vil, og har mer kalorier inn, en det jeg bruker, men er likevel undervektig? Så det er ikke bare bare for noen å forbrenne mer enn du inntar, eller tenke kalorier inn, kalorier ut.. Han har sykdommer, disse kan leger gjøre noe med, men han selv? Ikke noe mer enn nettopp å forbrenne flere kalorier enn han inntar. Hva er det som er så vanskelig å forstå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #118 Del Skrevet 8. juni 2015 Heldigvis gjør jeg ikke det, det hadde vært idiotisk. Eeeeh, jeg vil si at du gjør det. Du sa at andre ga dumskap en ny mening. Anonymous poster hash: 62309...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 8. juni 2015 #119 Del Skrevet 8. juni 2015 Eeeeh, jeg vil si at du gjør det. Du sa at andre ga dumskap en ny mening. Anonymous poster hash: 62309...6f0 Folk som ikke kan lese overrasker meg, spesielt mtp hvor bra utdanningstilbud vi har her til lands. Så da tenker jeg automatisk at de er dumme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 8. juni 2015 #120 Del Skrevet 8. juni 2015 Hva ER det du påstår, menneske? Anonymous poster hash: 2c76e...aa6 Det høres nok litt rart ut slik brukeren ordlegger seg på, men i et norsk kosthold finnes det utrolig mye prosessert mat. Og det brukeren i realiteten sier er at man vil føle seg bedre med et vegansk kosthold. Ut i fra det jeg har hørt, og vet, er dette helt sant. Det vil og gjelde de som starter å bruke solide råvarer og lage maten sin fra bunn av. Jeg har hørt historier om personer som er i Afrika over lengre perioder, lager all mat fra bunn av med ferske råvarer. De føler seg fantastiske og i sitt livs form. Når de kommer tilbake til Norge og spiser mat fra delikatessen på ICA og McDonalds.. Så føler de seg som dritt. At dette har noe med giftstoffer som leveren ikke får has på, aner jeg ikke noe om. Men jeg har skikkelig troen på at et vegansk kosthold vil være en revolusjon for mange som spiser drittmat uke ut og uke inn. Har vurdert å prøve dette en måned selv, for å gjøre meg opp min egen mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå