AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Del Skrevet 4. juni 2015 Kort fortalt: Jeg er 170, og veier(hos legen igår) 99,1 kilo. Vekten har gått fra 58 kilo til 99,1 på et år, noe som tyder på noe galt med kroppen, og tok blodprøver. Legen sa jeg var sykelig overvektig, og måtte ned 30-40 kilo hvis ikke jeg ønsket flere sykdommer, enn depresjonen og det lave stoffskifte jeg har fra før. Hun var ikke villig til å sende meg i en retning, noe jeg trenger for å komme igang. Hva gjør jeg nå? Jeg er ganske sikker på jeg trenger ernæringsfysiolog, en form for personlig trener, evt en vektgruppe eller lignende, men jeg er så deprimert fra før og aner ikke hvor jeg skal starte, og hvor jeg skal søke hjelp... Noen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Del Skrevet 4. juni 2015 Kort fortalt: Jeg er 170, og veier(hos legen igår) 99,1 kilo. Vekten har gått fra 58 kilo til 99,1 på et år, noe som tyder på noe galt med kroppen, og tok blodprøver. Legen sa jeg var sykelig overvektig, og måtte ned 30-40 kilo hvis ikke jeg ønsket flere sykdommer, enn depresjonen og det lave stoffskifte jeg har fra før. Hun var ikke villig til å sende meg i en retning, noe jeg trenger for å komme igang. Hva gjør jeg nå? Jeg er ganske sikker på jeg trenger ernæringsfysiolog, en form for personlig trener, evt en vektgruppe eller lignende, men jeg er så deprimert fra før og aner ikke hvor jeg skal starte, og hvor jeg skal søke hjelp... Noen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Gå tilbake til legen og krev hjelp. Dersom dette er vanskelig, tar du enten med deg en person du stoler på eller så skriver du et brev til legen som du enten leser opp eller gir til henne. Anonymous poster hash: 2c76e...aa6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 4. juni 2015 #3 Del Skrevet 4. juni 2015 Enkelt, forbrenn flere kalorier enn du inntar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Del Skrevet 4. juni 2015 personlige trenere kan hjelpe deg med å sette opp en matplan. Så om du skaffer en personlig trener så er halve jobben gjort. Anonymous poster hash: 299c2...dc6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbjørnungen Skrevet 4. juni 2015 #5 Del Skrevet 4. juni 2015 Kommuner i Norge har noe som heter Frisklivssentralen, de har ofte (gratis) kurs og tilbud til folk som trenger å komme i gang med vektreduksjon. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Del Skrevet 4. juni 2015 personlige trenere kan hjelpe deg med å sette opp en matplan. Så om du skaffer en personlig trener så er halve jobben gjort. Anonymous poster hash: 299c2...dc6 VELDIG mange pter har dårlig kompetanse når det gjelder mat og ernæring. Mange har så slite som et halv år med kurs, thats it. Dessuten bruker ofte de store treningskjedene standariserte planer. Og dersom man er deprimert, er det ikke bare å gå til nærmeste treningssenter og få hjelp. Anonymous poster hash: 2c76e...aa6 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 4. juni 2015 #7 Del Skrevet 4. juni 2015 Enkelt, forbrenn flere kalorier enn du inntar. ... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_LanciA_ Skrevet 4. juni 2015 #8 Del Skrevet 4. juni 2015 Uff. Kjipt når det skjer. Jeg var selv 96 kg for en del år siden. Er 175 høy. Jeg fikk også høre hvor feit jeg var. Det er tøft. Jeg spiste nesten ingenting. Hadde så veldig problemer med magen. Så ut som en bolle. Fikk hjelp med det så raste kiloene av i løpet av 6-7 mnder. Manglet masse vitaminer og mineraler. Da de rettet opp i dette og maten jeg ikke tålte. Kom jeg i form igjen. Jeg gikk til ernæringsfysiolog. Ja det kostet litt, men jeg fikk lagt om hele kostholdet og lever fortsatt etter samme reglene i dag. Passer bare på kalori inntaket og trener hver dag. Lærte så mye av det. La deg ikke knekke. Fikk selv høre hvor feite bein jeg hadde fra en lege og at jeg måtte slake meg. Jeg veier 73 kg og har normal bmi! Og er rimelig godt trent. Vel jeg har en sjukdom som gjør at jeg har stygge bein. Han fikk høre det! Noen ganger går det ann å fortelle det på en litt fin måte. Hvis de ikke finner noe galt med deg. Få hjelp til å se på kostholdet ditt og evt en pt eller en venn å trene sammen med. Dette greier du. Lykke til 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #9 Del Skrevet 4. juni 2015 Har du brukt noen medisiner det siste året.? Du skriver at du er deprimert, flere typer antidepressiva gjør at man kan legge på seg. Anonymous poster hash: 1d53c...0f3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #10 Del Skrevet 4. juni 2015 Har du brukt noen medisiner det siste året.? Du skriver at du er deprimert, flere typer antidepressiva gjør at man kan legge på seg. Anonymous poster hash: 1d53c...0f3 Ja, eller, bare i en kort periode for det fungerte ikke. Dette var noen mnd i fjor sommer bare. Begynte også med stoffskifte medisin, men stoppet med alle medisiner samtidig i november i fjor. Til dere andre, TUSEN takk for gode svar til dere som ga meg ordentlig råd :-) ts Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #11 Del Skrevet 4. juni 2015 Kort fortalt: Jeg er 170, og veier(hos legen igår) 99,1 kilo. Vekten har gått fra 58 kilo til 99,1 på et år, noe som tyder på noe galt med kroppen, og tok blodprøver. Legen sa jeg var sykelig overvektig, og måtte ned 30-40 kilo hvis ikke jeg ønsket flere sykdommer, enn depresjonen og det lave stoffskifte jeg har fra før. Hun var ikke villig til å sende meg i en retning, noe jeg trenger for å komme igang. Hva gjør jeg nå? Jeg er ganske sikker på jeg trenger ernæringsfysiolog, en form for personlig trener, evt en vektgruppe eller lignende, men jeg er så deprimert fra før og aner ikke hvor jeg skal starte, og hvor jeg skal søke hjelp... Noen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: 90e3c...af1 Personlig trener er dyrt. Gå tilbake til fastlegen din og be om hjelp til å komme igang. Anonymous poster hash: 15e62...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 4. juni 2015 #12 Del Skrevet 4. juni 2015 ... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plengionika Skrevet 4. juni 2015 #13 Del Skrevet 4. juni 2015 Uansett hvilket alternativ du går for så ønsker jeg deg lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 4. juni 2015 #14 Del Skrevet 4. juni 2015 ? Det er vel en idé og få orden på stoffskiftet først? Hvis en ikke forbrenner normalt blir den løsningen din for enkel... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #15 Del Skrevet 4. juni 2015 Enkelt, forbrenn flere kalorier enn du inntar. Ta å les deg opp på lavt stoffskifte før du babler. Anonymous poster hash: fb068...71a 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 4. juni 2015 #16 Del Skrevet 4. juni 2015 Enkelt, forbrenn flere kalorier enn du inntar. Nei. Det er ikke så enkelt for mange. TS: Du sier at du har hatt en vektøkning på nesten 40 kg på ett år. Det er mye. Det er uvanlig mye. Du sier selv at du ønsker hjelp, og det bør du få. Be om bli henvist til ernæringsfysiolog. Slik jeg lesermellom linjene behøver du kanskje et mer sammensatt tilbud. Du er nødt til å begynne i en ende. Stoffskifte kan påvirke vekt, men sjelden i en slik grad som det beskrives hos deg. Hva med å melde deg på et kurs? Grete Rode har kurs som er jordnære og hvor du møter likesinnede. Du SKAL ha hjelp. Og jeg ønsker deg lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotballen Skrevet 4. juni 2015 #17 Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Nei. Det er ikke så enkelt for mange. Hvorfor er ikke det enkelt? Må jo begynne med det hvis de skal ned i vekt. Trening er først og fremst det viktigste. Så kroppen kan forbrenne. En venninne av meg var 110 kg og ca 160 høy. Hun er nå godt ned til 98-99 kg. Etter hun begynte å trene. Hun fikk seg en type som er opptatt av trening. Han fikk henne med han. Men hun var sånn som ikke gadd å høre på oss andre, men denne typen hører hun på. Heldigvis. Hadde ikke han dukket opp så hadde hun vert sikkert rund 120 kg. Hun satt på ræva dagen lang. Det er viljen det står på. Endret 4. juni 2015 av Fotballen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 4. juni 2015 #18 Del Skrevet 4. juni 2015 Hvorfor er ikke det enkelt? Må jo begynne med det hvis de skal ned i vekt. Trening er først og fremst det viktigste. Så kroppen kan forbrenne. Om du leser TS sitt innlegg så er det mer komplekst enn som så. Noen behøver et mer sammensatt opplegg, og det er det jeg tolker at TS ønsker. Og trening er ikke viktigst for å gå ned i vekt. Det er kalorier inn som er viktigst. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 4. juni 2015 #19 Del Skrevet 4. juni 2015 Nei. Det er ikke så enkelt for mange. TS: Du sier at du har hatt en vektøkning på nesten 40 kg på ett år. Det er mye. Det er uvanlig mye. Du sier selv at du ønsker hjelp, og det bør du få. Be om bli henvist til ernæringsfysiolog. Slik jeg lesermellom linjene behøver du kanskje et mer sammensatt tilbud. Du er nødt til å begynne i en ende. Stoffskifte kan påvirke vekt, men sjelden i en slik grad som det beskrives hos deg. Hva med å melde deg på et kurs? Grete Rode har kurs som er jordnære og hvor du møter likesinnede. Du SKAL ha hjelp. Og jeg ønsker deg lykke til! Jo, for henne er det så enkelt. Er det andre problemer er det opp til legen å finne ut. Men vektnedgang er så enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #20 Del Skrevet 4. juni 2015 ? Det var vel et svar på kommentaren din som oste arroganse. For noen er det ikke så enkelt. Det ligger komplekse ting bak en overvekt for noen. Og når man ber om råd, trengs ikke slike dustekommentarer fra deg. Jeg skjønner at du ønsker å gi folk en stikk fingeren i jorda kommentar, men her skjøt du feil. Anonymous poster hash: fa8b5...071 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå